fbpx Regulamin Studiów Podyplomowych | Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin Studiów Podyplomowych

Zarządzenie nr 141/R/24
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
11 grudnia 2024 roku
zmieniające zarządzenie nr 93/R/19 Rektora UG w sprawie Regulaminu Studiów Podyplomowych Uniwersytetu Gdańskiego

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
środa, 11 grudnia 2024 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571) oraz § 34 ust. 2 pkt 16 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 r. (ze zm.) – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

W Regulaminie Studiów Podyplomowych Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 93/R19 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 22 października 2019 r., wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 2:
a) po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) Biurze Rekrutacji, należy przez to rozumieć Biuro Rekrutacji Uniwersytetu Gdańskiego;”,
b) uchyla się pkt 14;
 
2) § 6 otrzymuje brzmienie:
„1.  Od rozstrzygnięć kierownika podejmowanych w indywidualnych sprawach uczestnika związanych z tokiem studiów podyplomowych, uczestnikowi przysługuje odwołanie do prorektora właściwego do spraw kształcenia, działającego na podstawie upoważnienia Rektora, wnoszone za pośrednictwem kierownika w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia.
2.   Rozstrzygnięcie prorektora właściwego do spraw kształcenia, działającego na podstawie upoważnienia Rektora, jest ostateczne.”;
 
3) § 8 otrzymuje brzmienie:
„1.  Z uwzględnieniem § 9 i § 10, kierownik opracowuje zasady rekrutacji w formie tabeli, której wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Zasady rekrutacji kierownik przekazuje do Biura Rekrutacji nie później niż 14 dni przed planowaną datą rozpoczęcia rekrutacji.
2.   Zasady rekrutacji są ogłaszane na stronie internetowej Uniwersytetu nie później niż 7 dni przed planowaną datą rozpoczęcia rekrutacji.
3.   Z zastrzeżeniem ust. 4, w trakcie rekrutacji zmiana zasad rekrutacji, o których mowa w ust. 1, w tym dotyczących limitu przyjęć, wymaga zgody prorektora właściwego do spraw studenckich.
4.   Przedłużenie terminu rekrutacji przez kierownika nie wymaga zgody prorektora właściwego do spraw studenckich.”;
 
4) w § 9 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2.  W trakcie rekrutacji kandydat składa następujące dokumenty:
1)   podanie o przyjęcie na studia podyplomowe, utworzone za pośrednictwem systemu IRK;
2)   dyplom ukończenia studiów, odpis dyplomu ukończenia studiów albo kopię dyplomu ukończenia studiów poświadczoną za zgodność z oryginałem;
3)   dyplom ukończenia studiów za granicą albo jego odpis poświadczony za zgodność z oryginałem wraz z zaświadczeniem o uznaniu dyplomu za równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi i tytułowi zawodowemu, wydanym po przeprowadzeniu postępowania nostryfikacyjnego – w przypadku, gdy dyplom ukończenia studiów za granicą nie może być uznany za równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi i tytułowi zawodowemu na podstawie umowy międzynarodowej określającej równoważność albo na podstawie art. 326 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, opatrzony poświadczeniem w formie:
a)     apostille – jeżeli dokument został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 roku znoszącej wymóg legalizacji dokumentów urzędowych,
b)     legalizacji – w pozostałych przypadkach;
4)    tłumaczenie przysięgłe (w rozumieniu art. 13 pkt 1 ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zawodzie tłumacza przysięgłego) dokumentów wymienionych w pkt 3:
a)    na język polski – w przypadku studiów prowadzonych w języku polskim,
b)    na język polski lub angielski – w przypadku studiów prowadzonych w języku angielskim;
5)    oświadczenie, że złożony dyplom potwierdza wykształcenie kandydata oraz dokument potwierdzający zmianę danych osobowych – w przypadku kandydata noszącego nazwisko inne niż wpisane na dyplomie;
6)    inne dokumenty wskazane w zasadach rekrutacji, o których mowa w § 8.”;
 
5) § 11 otrzymuje brzmienie:
„1.  W terminie 14 dni od dnia zakończenia rekrutacji kierownik, za pośrednictwem Biura Rekrutacji, przekazuje prorektorowi właściwemu do spraw studenckich do zatwierdzenia listę osób wstępnie przyjętych na daną edycję studiów podyplomowych.
2.   Po zatwierdzeniu przez prorektora właściwego do spraw studenckich listy, o której mowa w ust. 1, osoby wstępnie przyjęte stają się uczestnikami danej edycji studiów podyplomowych.”;
 
6) w § 12 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1.  Przyjęcie kandydata na studia podyplomowe po zakończeniu rekrutacji wymaga zgody prorektora właściwego do spraw studenckich, działającego na podstawie upoważnienia Rektora.”;
 
7) w § 16 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1.  W przypadku uznania zaliczonych zajęć oraz uzyskanych i udokumentowanych efektów uczenia się i punktów ECTS, kierownik, za zgodą prorektora właściwego do spraw kształcenia, może na wniosek uczestnika udzielić zezwolenia na studiowanie według indywidualnego programu studiów. Do wniosku o studiowanie według indywidualnego programu studiów uczestnik dołącza projekt programu, który podlega uzgodnieniu z kierownikiem.”;
 
8) w § 18:
a) ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) niespełnienia wszystkich wymogów ukończenia studiów podyplomowych, o których mowa w § 17 ust. 1, w terminie wskazanym w § 17 ust. 1.”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie;
„4. Uczestnika będącego cudzoziemcem skreśla się z listy uczestników studiów podyplomowych na podstawie decyzji administracyjnej Rektora. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio.”;
 
9) w § 22:
a) wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„W zakresie rekrutacji na studia podyplomowe, oprócz obowiązków określonych w Rozdziale 3, kierownik ma również obowiązek:”,
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) niezwłocznego informowania Biura Rekrutacji i Biura Kształcenia o nieuruchomieniu edycji studiów podyplomowych z powodu braku kandydatów lub niewystarczającej liczby kandydatów.”;
 
10) w § 23 po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
„4a) zapewnienia szkolenia dotyczącego bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia dla uczestników, jeżeli jego przeprowadzenie jest niezbędne dla bezpiecznej realizacji zajęć;”;
 
11) w § 24 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) przekazania do Biura Kształcenia świadectwa w celu podpisania przez prorektora właściwego do spraw kształcenia, nie później niż 10 dni przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 1, wraz z listą absolwentów oraz uzupełnionym dziennikiem zajęć.”;
 
12) w § 28 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do wykonywania obowiązków, o których mowa w § 22 pkt 1 oraz 3 i 4, § 23 pkt 6, § 24, § 25 pkt 1-3 i 5-8, § 26 lub § 27 ust. 1 pkt 1, kierownik może upoważnić w całości lub w części obsługę administracyjną.”.
 
 
§ 2.
 
Ujednolicony tekst Regulaminu Studiów Podyplomowych UG uwzględniający zmiany, o których mowa w § 1, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
 

 § 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z tym że:
1) § 8 ust. 3, § 11 ust. 2 oraz § 12 ust. 1 załącznika do zarządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu ustalonym niniejszym zarządzeniem – wchodzą w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2024 roku;
2) § 8 ust. 1, § 11 ust. 1 oraz § 22 pkt 3 załącznika do zarządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu ustalonym niniejszym zarządzeniem – wchodzą w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 grudnia 2024 roku.

 

 

 

Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Piotr Stepnowski, czł. koresp. PAN
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 11 grudnia 2024 roku, 12:55
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło

 

Subskrybuj RSS - Regulamin Studiów Podyplomowych