Zarządzenie nr 70/R/15 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 26 czerwca 2015 rokuw sprawie postępowania z pracami dyplomowymi studentów Uniwersytetu Gdańskiego
zostało zmienione przez
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 572 ze zm.), § 40 ust. 2 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego oraz w związku z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (Dz. U. z 2011 r., Nr 201, poz. 1188), zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. Praca dyplomowa jest składana przez studenta w dziekanacie zgodnie z terminami wskazanymi w § 28 ust. 1, 4 i 5 Regulaminu Studiów, z zastrzeżeniem ust. 2 niniejszego zarządzenia.
2. Praca dyplomowa jest składana nie później niż 14 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu dyplomowego.
§ 2.
1. Praca dyplomowa jest składana w formie papierowej (wydruk dwustronny w miękkiej oprawie) oraz w formie elektronicznej.
2. Praca dyplomowa zawiera oświadczenie autora o samodzielnym jej przygotowaniu, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
3. Jeśli praca powstała w ramach studenckiego ruchu naukowego lub jest rezultatem pracy zespołu studentów, zawiera oświadczenie, którego wzór określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
4. Praca dyplomowa w formie elektronicznej jest zapisywana na płycie CD lub DVD w formacie tekstowym w standardzie kodowania ISO-8859-2 lub Unicode oraz w formacie PDF.
5. Na płycie, o której mowa w ust. 4, jest zapisywany również opis pracy dyplomowej w formacie XML, sporządzany za pomocą Portalu Studenta, zawierający wypełnione następujące pola:
1) nazwa uczelni,
2) wydział,
3) kierunek, specjalność, specjalizacja,
4) dziedzina pracy dyplomowej (kody Erasmus ECTS),
5) nazwisko i imię oraz numer albumu autora pracy dyplomowej,
6) nazwisko i imię promotora pracy dyplomowej, zwanego dalej „promotorem”,
7) nazwisko i imię osoby prowadzącej seminarium dyplomowe,
8) tytuł pracy dyplomowej, rok jej napisania,
9) rodzaj pracy dyplomowej (magisterska, licencjacka),
10) forma studiów: stacjonarne, niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe, eksternistyczne),
11) data złożenia pracy dyplomowej do dziekanatu,
12) streszczenie pracy dyplomowej (200-400 słów),
13) słowa kluczowe pracy dyplomowej (5-15 słów),
14) spis treści pracy dyplomowej.
§ 3.
1. Przed złożeniem przez studenta pracy dyplomowej w dziekanacie promotor jest zobowiązany do sprawdzenia treści pracy przez porównanie losowo wybranych stron pracy dyplomowej w obydwu formach.
2. W przypadku zgodności obydwu form pracy dyplomowej, promotor składa własnoręczny podpis na płycie, na której jest zapisana praca dyplomowa w formie elektronicznej. W przypadku niezgodności obydwu form pracy dyplomowej, promotor zwraca autorowi obie formy pracy dyplomowej w celu ich poprawienia.
§ 4.
1. Pracownik dziekanatu przyjmujący pracę dyplomową sprawdza, czy promotor złożył podpis na płycie, na której jest zapisana praca dyplomowa w formie elektronicznej.
2. W przypadku braku podpisu promotora, pracownik dziekanatu informuje studenta o konieczności zwrócenia się do promotora w celu stwierdzenia zgodności obydwu form pracy dyplomowej. W przeciwnym przypadku, pracownik dziekanatu wczytuje plik opisu pracy dyplomowej do akademickiego systemu teleinformatycznego FAST.
§ 5.
Pracę dyplomową złożoną w dziekanacie przechowuje się w teczce akt osobowych studenta.
§ 6.
1. Praca dyplomowa w formie elektronicznej jest sprawdzana z wykorzystaniem programu antyplagiatowego.
2. Za sprawdzanie prac dyplomowych z wykorzystaniem programu antyplagiatowego odpowiada pracownik wyznaczony przez dziekana, zwany dalej „koordynatorem”. Nazwisko i adres e-mail koordynatora są przekazywane do Centrum Informatycznego w celu założenia konta w programie antyplagiatowym.
3. Centrum Informatyczne odpowiada za przydzielenie konta koordynatorowi.
§ 7.
Szczegółową organizację sprawdzania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu antyplagiatowego określa dziekan z zachowaniem następujących zasad:
1) po sprawdzeniu pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu antyplagiatowego koordynator sporządza dodatkową płytę CD, zwaną dalej „raportem CD”, na której nanosi – w sposób niepowodujący uszkodzenia płyty – numer indeksu autora pracy dyplomowej i nazwisko promotora oraz zapisuje:
a) pracę dyplomową w formie elektronicznej, o której mowa w § 2 ust. 4,
b) opis pracy dyplomowej, o którym mowa w § 2 ust. 5;
c) raport z wynikiem sprawdzenia pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu antyplagiatowego;
2) koordynator przekazuje płytę z pracą dyplomową złożoną przez studenta oraz raport CD do dziekanatu, którego pracownik odpowiedzialny za obsługę danego studenta przekazuje raport CD promotorowi;
3) promotor po otrzymaniu raportu CD jest zobowiązany do wyrażenia pisemnej opinii dotyczącej raportu, o którym mowa wpkt 1 lit. c,w tym do dokonania oceny poziomu samodzielności studenta w przygotowaniu pracy dyplomowej;
4) opinia promotora wraz z raportem CD jest przekazywana do dziekanatu przez promotora, dołączana do teczki akt osobowych autora pracy dyplomowej i udostępniana komisji egzaminacyjnej w trakcie egzaminu dyplomowego;
5) jeżeli opinia promotora wskazuje na niesamodzielność studenta w przygotowaniu pracy dyplomowej, promotor składa wniosek do dziekana o niedopuszczenie studenta do egzaminu dyplomowego;
6) w uzasadnionych przypadkach promotor może w porozumieniu z dziekanem skierować pracę dyplomową do sprawdzenia z wykorzystaniem programu antyplagiatowego przed złożeniem pracy dyplomowej w dziekanacie przez studenta.
§ 8.
Niezwłocznie po zdaniu egzaminu dyplomowego przez studenta będącego autorem pracy dyplomowej, pracownik dziekanatu wprowadza pracę dyplomową do ogólnopolskiego repozytorium pisemnych prac dyplomowych.
§ 9.
Traci moc zarządzenie nr 26/R/13 Rektora z dnia 15 lutego 2013 r. w sprawie postępowania z pracami dyplomowymi studentów Uniwersytetu Gdańskiego.
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Kopia do wydruku | 169.24 KB |
Załączniki: Oświadczenia | 667.09 KB |