fbpx Uchwała nr 6/17 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 20 marca 2017 roku w sprawie zmiany Statutu Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 6/17
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
20 marca 2017 roku
w sprawie zmiany Statutu Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie art. 56 ust. 1 w zw. z art. 59 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1842 ze zm.), uchwala się, co następuje:

 

§ 1.

W Statucie Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 8 czerwca 2006 r. (ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:

1)      w § 4 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

„5. Uniwersytet, wykonując misję określoną w ust. 3, stosuje się do zasad HR Excellence in Research, określonych w „Europejskiej Karcie Naukowca” i „Kodeksie postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych”.”;

2)      § 10 otrzymuje brzmienie:

„W skład Konwentu Godności Honorowych wchodzi Rektor jako przewodniczący oraz czterech nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy profesora, reprezentujących różne dziedziny nauki i cieszących się autorytetem w środowisku akademickim.”;

3)      § 11 otrzymuje brzmienie:

„Osobom szczególnie zasłużonym dla rozwoju nauki, kultury i życia społecznego, jak również szczególnie zasłużonym dla Uniwersytetu, Senat nadaje tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu Gdańskiego.”;

4)       w § 33 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Organem wspierającym współpracę Uniwersytetu z regionem jest Konwent Uniwersytetu Gdańskiego.”;

5)       w § 36 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Z wyjątkiem przypadków nagłych, zawiadomienie o posiedzeniu Senatu, pisemne lub za pomocą poczty elektronicznej, powinno być doręczone członkom Senatu i osobom zasiadającym w nim z głosem doradczym, nie później niż pięć dni przed posiedzeniem.”;

6)       w § 36 dodaje się ust. 7 w brzmieniu:

„7. W przypadkach niecierpiących zwłoki lub z innych ważnych powodów, Rektor może zarządzić podjęcie przez Senat uchwały w trybie głosowania za pomocą poczty elektronicznej bądź za pomocą systemu teleinformatycznego. Głosowanie w tym trybie jest wyłączone w sprawach wymagających zachowania wymogu tajności, w sprawach zmiany Statutu oraz w sprawach wyborczych. Szczegółowe zasady podejmowania przez Senat uchwał w tym trybie określa Regulamin Senatu.”;

7)      w § 37 ust. 1 pkt 5 lit. g otrzymuje brzmienie:

„g) wydzierżawianie lub wynajmowanie nieruchomości na okres powyżej 10 lat, o ile wartość rynkowa przedmiotu tych czynności nie przekracza kwoty 2 000 000,00 PLN”;

8)       w § 37 w ust.1 pkt 5 dodaje się lit i w brzmieniu:

„i) dokonanie przez Uniwersytet czynności prawnej w zakresie rozporządzenia składnikami aktywów trwałych, w rozumieniu przepisów o rachunkowości oraz dokonanie przez Uniwersytet czynności prawnej w zakresie oddania tych składników do korzystania innemu podmiotowi, na okres dłuższy niż 180 dni w roku kalendarzowym, w przypadkach, gdy wartość rynkowa tych składników albo wartość rynkowa przedmiotu czynności prawnej, przekracza kwotę 2 000 000,00 PLN, a przepisy prawa wymagają zgody Prezesa Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej na dokonanie takiej czynności prawnej,”;

9)      § 37 ust. 1 pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12) zatwierdzanie wzorów dyplomów ukończenia studiów w Uniwersytecie, jak również wzoru dyplomu doktorskiego i habilitacyjnego;”;

10)  § 39 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Konwentu Uniwersytetu Gdańskiego wchodzą:

1) Rektor jako przewodniczący;

2) Marszałek Województwa Pomorskiego;

3) Przewodniczący Sejmiku Samorządowego Województwa Pomorskiego;

4) Prezydent Miasta Gdańska;

5) Prezydent Miasta Gdyni;

6) Prezydent Miasta Sopotu;

7) przedstawiciele Uniwersytetu.

2. Rektor może powołać w skład Konwentu UG dodatkowych członków Konwentu, będących przedstawicielami:

1) organów samorządu terytorialnego i zawodowego;

2) instytucji i stowarzyszeń naukowych, zawodowych oraz twórczych;

3) organizacji pracodawców oraz organizacji samorządu gospodarczego;

4) przedsiębiorców i innych instytucji.

3. Członków Konwentu UG powołuje i odwołuje Rektor na okres kadencji odpowiadającej kadencji władz Uniwersytetu.

4. Członkowie Konwentu UG, o których mowa w ust. 1 pkt. 2-6 oraz w ust. 2, stanowią co najmniej połowę składu Konwentu.”;

11)  w § 44 ust. 1 i 3 otrzymują brzmienie:

„1. Posiedzenia zwyczajne rady wydziału zwołuje dziekan nie rzadziej niż cztery razy w semestrze.

3. Z wyjątkiem przypadków nagłych, zawiadomienie o posiedzeniu rady wydziału, pisemne lub za pomocą poczty elektronicznej, powinno być doręczone nie później niż pięć dni przed posiedzeniem.”;

12)  w § 44 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:

„8. Do podejmowania uchwał przez radę wydziału, przepisy § 36 ust. 7 stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że o zastosowaniu trybu głosowania za pomocą poczty elektronicznej bądź za pomocą systemu teleinformatycznego decyduje dziekan.”;

13)  § 62 otrzymuje brzmienie:

„1. Rektor, na wniosek kierownika danej jednostki organizacyjnej lub z własnej inicjatywy po uzyskaniu opinii kierownika danej jednostki, tworzy, przekształca i likwiduje stanowiska pracy nauczycieli akademickich.

2. Jeżeli jest to uzasadnione wzglądami organizacyjnymi, Rektor, na wniosek kierownika danej jednostki organizacyjnej albo z własnej inicjatywy po uzyskaniu opinii kierownika danej jednostki organizacyjnej, tworzy i likwiduje stanowisko zastępcy kierownika tej jednostki organizacyjnej. Rektor określa zakres działania i kompetencje zastępcy kierownika tej jednostki organizacyjnej.

3. Zastępcę kierownika jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 2, powołuje i odwołuje Rektor, po uzyskaniu opinii kierownika jednostki organizacyjnej.

4. Przepisy ust. 2 i 3 nie mają zastosowania do stanowisk zastępców kierowników jednostek organizacyjnych (lub stanowisk równorzędnych) wymienionych z nazwy w Statucie.

5. Kanclerz, na podstawie upoważnienia Rektora, na wniosek kierownika danej jednostki organizacyjnej lub z własnej inicjatywy po uzyskaniu opinii kierownika danej jednostki, tworzy, przekształca i likwiduje stanowiska pracy pracowników Uniwersytetu niebędących nauczycielami akademickimi.

6. Szczegółowe zasady polityki kadrowej Uniwersytetu określa Rektor.”;

14)  w § 64 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. W przypadku kandydowania członka Senatu na stanowisko Rektora lub prorektora, mandat tej osoby, jako członka Uczelnianego Kolegium Elektorów, ulega – na czas kandydowania i głosowania na tę kandydaturę – zawieszeniu.”;

15)  w § 72 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Wygaśnięcie mandatu przedstawiciela do Senatu w trakcie kadencji z powodu ustania stosunku pracy nie następuje, jeżeli kolejny stosunek pracy zostanie nawiązany ponownie od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu ustania wcześniejszego stosunku pracy z tym przedstawicielem do Senatu.”;

16)  w § 73 skreśla się ust. 2;

17)  w § 76 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

„5. Przy zatrudnianiu w Uniwersytecie w charakterze nauczyciela akademickiego cudzoziemca, a także obywatela polskiego, który stopień naukowy lub tytuł zawodowy uzyskał za granicą, można odstąpić od warunków określonych w art. 114 Ustawy.”;

18)  § 77 otrzymuje brzmienie:

„Na stanowisku profesora zwyczajnego można zatrudnić osobę, która:

1) posiada tytuł naukowy profesora,

2) jest uznanym autorytetem w określonej dziedzinie lub dyscyplinie naukowej,

3) legitymuje się znacznymi osiągnięciami w zakresie:

a) kształcenia kadry naukowej,

b) kierowania zespołami badawczymi lub projektami bądź prowadzenia projektów,

c) organizacji życia akademickiego

– po uzyskaniu opinii rady wydziału, o której mowa w § 43 ust. 1 pkt 3 oraz pozytywnej opinii Senatu; rada wydziału może, przed wydaniem opinii, zwrócić się do recenzenta zewnętrznego, posiadającego tytuł naukowy, o ocenę dorobku naukowego kandydata.”;

19)  § 78 otrzymuje brzmienie:

„1. Na stanowisku profesora nadzwyczajnego można zatrudnić osobę, która:

1) posiada tytuł naukowy profesora,

2) jest autorytetem w określonej dziedzinie lub dyscyplinie naukowej,

3) legitymuje się osiągnięciami w zakresie:

a) kształcenia kadry naukowej,

b) kierowania zespołami badawczymi lub projektami bądź prowadzenia projektów,

c) organizacji życia akademickiego

- po uzyskaniu opinii rady wydziału, o której mowa w § 43 ust. 1 pkt 3 oraz pozytywnej opinii Senatu.

2. Na stanowisku profesora nadzwyczajnego można również zatrudnić osobę, która:

1) posiada stopień naukowy doktora habilitowanego,

2) jest autorytetem w określonej dziedzinie lub dyscyplinie naukowej,

3) legitymuje się osiągnięciami w zakresie:

a) kształcenia kadry naukowej,

b) kierowania zespołami badawczymi lub projektami bądź prowadzenia projektów,

c) organizacji życia akademickiego

– po uzyskaniu opinii rady wydziału, o której mowa w § 43 ust. 1 pkt 3 oraz pozytywnej opinii Senatu; rada wydziału może, przed wydaniem opinii, zwrócić się do recenzenta zewnętrznego, posiadającego tytuł naukowy, o ocenę dorobku naukowego kandydata.

3. Na stanowisku profesora nadzwyczajnego można także zatrudnić osobę, która:

1) posiada stopień naukowy doktora,

2) posiada znaczne i twórcze osiągnięcia w pracy naukowej lub zawodowej,

3) uzyskała pozytywną opinią Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

4) legitymuje się znacznymi osiągnięciami w zakresie:

a) kierowania zespołami badawczymi lub projektami bądź prowadzenia projektów,

b) organizacji życia akademickiego

– po uzyskaniu opinii rady wydziału, o której mowa w § 43 ust. 1 pkt 3 oraz pozytywnej opinii Senatu; rada wydziału, przed wydaniem opinii, zwraca się do dwóch recenzentów zewnętrznych, posiadających tytuł naukowy, o sporządzenie ocen dorobku naukowego kandydata.

4. Rada wydziału, na wniosek dziekana, na podstawie złożonej dokumentacji, pozytywnej opinii Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów oraz opinii dwóch recenzentów, o których mowa w ust. 3, potwierdza posiadanie przez kandydata, o którym mowa w ust. 3, znacznych i twórczych osiągnięć w pracy naukowej lub zawodowej.”;

20)  § 79 otrzymuje brzmienie:

„1. Na stanowisku profesora wizytującego można zatrudnić osobę będącą pracownikiem innej uczelni, która posiada tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego i jest autorytetem w określonej dziedzinie lub dyscyplinie naukowej.

2. Na stanowisku profesora wizytującego można także zatrudnić osobę, która posiada stopień naukowy doktora, znaczne i twórcze osiągnięcia w pracy naukowej lub zawodowej oraz kierowała samodzielnie zespołami badawczymi lub projektami bądź też samodzielnie prowadziła projekty – po zasięgnięciu opinii co najmniej jednego recenzenta zewnętrznego, posiadającego tytuł naukowy, wskazanego przez radę wydziału.”;

21)  § 81 otrzymuje brzmienie:

„Na stanowisku asystenta może być zatrudniona osoba posiadająca co najmniej tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny i mająca kwalifikacje w zakresie wymaganym przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu, w której ma wykonywać pracę.”;

22)  § 82 otrzymuje brzmienie:

„1. Na stanowisku starszego wykładowcy może być zatrudniona osoba, która posiada stopień naukowy doktora i kwalifikacje w zakresie wymaganym przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu, w której ma wykonywać pracę, pracowała przez okres co najmniej dziewięciu lat oraz posiada istotne osiągnięcia w pracy zawodowej i działalności dydaktycznej.

2. Na stanowisku starszego wykładowcy w Studium Języków Obcych i Studium Wychowania Fizycznego i Sportu może być zatrudniona osoba, która:

1) posiada dyplom ukończenia szkoły wyższej z tytułem zawodowym magistra i kwalifikacje w zakresie wymaganym przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu, w której ma wykonywać pracę, pracowała przez okres co najmniej dwunastu lat i posiada istotne osiągnięcia w pracy zawodowej, albo

2) posiada stopień naukowy doktora i kwalifikacje w zakresie wymaganym przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu, w której ma wykonywać pracę, pracowała przez okres co najmniej dziewięciu lat i posiada istotne osiągnięcia w pracy zawodowej.

3. Na stanowisku starszego wykładowcy w Studium Wychowania Fizycznego i Sportu może być zatrudniona także osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny i kwalifikacje w zakresie wymaganym przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu, w której ma wykonywać pracę oraz tytuł trenera pierwszej klasy.”;

23)  § 83 otrzymuje brzmienie:

„Na stanowisku wykładowcy może być zatrudniona osoba, która posiada co najmniej tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny i kwalifikacje w zakresie wymaganym przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu, w której ma wykonywać pracę, pracowała przez okres co najmniej siedmiu lat i posiada istotne osiągnięcia w pracy zawodowej.”;

24)  § 84 ust. 2. otrzymuje brzmienie:

„2. Na stanowiskach dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej zatrudnia się osoby, które poza spełnieniem wymogów wynikających z Ustawy, posiadają dorobek naukowy z zakresu bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej oraz osiągnięcia dydaktyczne i organizacyjne uzyskane na dotychczas zajmowanych stanowiskach.”;

25)  w § 85 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem akademickim następuje na podstawie mianowania albo umowy o pracę. Na podstawie mianowania zatrudnia się wyłącznie nauczyciela akademickiego posiadającego tytuł naukowy profesora. Zatrudnienie na podstawie mianowania następuje w pełnym wymiarze czasu pracy. Rekrutacja nauczycieli akademickich następuje z uwzględnieniem zasad polityki kadrowej Uniwersytetu oraz z uwzględnieniem zasad określonych w „Europejskiej Karcie Naukowca” i „Kodeksie postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych”.”;

26)  dodaje się § 85a w brzmieniu:

„Zatrudnienie pracownika naukowego może nastąpić wyłącznie na czas określony oraz jedynie w odniesieniu do nauczyciela akademickiego, który:

1) został skierowany do pracy w Uniwersytecie na podstawie umowy zawartej z zagraniczną instytucją naukową lub

2) jest beneficjentem krajowego konkursu ogłoszonego przez Narodowe Centrum Nauki lub Narodowe Centrum Badań i Rozwoju lub międzynarodowego konkursu na realizację projektu badawczego związanego z obszarem kształcenia lub

3) jest zatrudniany na czas realizacji projektu finansowanego:

a) ze środków pochodzących z Unii Europejskiej,

b) przez inny podmiot przyznający grant.”;

27)  § 86 otrzymuje brzmienie:

„1. Nauczyciel akademicki zatrudniony w uczelni publicznej może podjąć lub kontynuować zatrudnienie w ramach stosunku pracy tylko u jednego dodatkowego pracodawcy prowadzącego działalność dydaktyczną lub naukowo-badawczą. Podjęcie lub kontynuowanie przez nauczyciela akademickiego dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy u pracodawcy, o którym mowa w zdaniu pierwszym, wymaga zgody Rektora. Podjęcie lub kontynuowanie dodatkowego zatrudnienia bez zgody Rektora stanowi podstawę rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem w uczelni publicznej stanowiącej podstawowe miejsce pracy.

2. Rektor odmawia wyrażenia zgody, o której mowa w ust. 1, jeżeli świadczenie usług dydaktycznych lub naukowych u innego pracodawcy zmniejsza zdolność prawidłowego funkcjonowania Uniwersytetu lub wiąże się z wykorzystaniem urządzeń technicznych i zasobów Uniwersytetu.

3. Nauczyciel akademicki prowadzący działalność gospodarczą informuje o tym rektora uczelni, która jest dla niego podstawowym miejscem pracy.

4. Podjęcie lub kontynuowanie dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy przez Rektora lub dziekana wymaga uzyskania zgody – odpowiednio – Senatu lub rady wydziału. Zgoda jest wydawana na okres kadencji.

5. Szczegółowe zasady podejmowania lub kontynuowania dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy przez Rektora, dziekanów i nauczycieli akademickich określa Ustawa.”;

28)  § 91 otrzymuje brzmienie:

„1. Zatrudnienie nauczyciela akademickiego w Uniwersytecie, na czas określony lub na czas nieokreślony, w wymiarze przekraczającym połowę pełnego wymiaru czasu pracy, następuje po przeprowadzeniu otwartego konkursu.

2. Informacja o konkursie powinna zawierać:

1) niezbędne informacje o stanowisku, na które jest ogłaszany konkurs,

2) określenie wymagań stawianych kandydatowi,

3) wykaz wymaganych dokumentów,

4) termin składania dokumentów,

5) termin rozstrzygnięcia konkursu,

6) inne istotne informacje.

3. Konkurs – za zgodą Rektora – ogłasza dziekan lub kierownik jednostki ogólnouniwersyteckiej. Ogłoszenie konkursu następuje przez podanie jego warunków do publicznej wiadomości, w tym na stronie internetowej Uniwersytetu, urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego oraz ministra nadzorującego Uniwersytet, a także na stronach internetowych Komisji Europejskiej w europejskim portalu dla mobilnych naukowców, przeznaczonym do publikacji ofert pracy naukowców, nie krócej niż czternaście dni przed terminem zamknięcia listy kandydatów.

4. Komisję konkursową powołuje dziekan albo kierownik jednostki ogólnouniwersyteckiej.

5. W skład komisji konkursowej wchodzą: osoba mająca być bezpośrednim przełożonym zatrudnianego pracownika oraz dwie osoby posiadające co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego. Przewodniczącym komisji jest dziekan.

6. W skład komisji konkursowej w Studium Języków Obcych oraz Studium Wychowania Fizycznego i Sportu wchodzą dyrektor studium jako przewodniczący i dwaj nauczyciele akademiccy wybrani przez dyrektora.

7. Jeżeli konkurs dotyczy stanowisk profesorskich, to osoby będące w składzie komisji konkursowej powinny posiadać tytuł naukowy profesora, z zastrzeżeniem obecności przyszłego bezpośredniego przełożonego zatrudnianego pracownika.

8. Jeżeli w terminie określonym w ust. 2 pkt 4 nie zostanie zgłoszona żadna kandydatura, ogłaszający konkurs dokonuje jego zamknięcia lub postanawia o przedłużeniu terminu, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, ogłaszając informację o przedłużeniu terminu przy odpowiednim zastosowaniu zasad określonych w ust. 3.

9. Komisja dokonuje oceny zgłoszonych kandydatur i na jej podstawie formułuje pozytywną rekomendację co do określonego kandydata albo informację o niewyłonieniu żadnego kandydata. Stanowisko co do wyniku konkursu komisja przedstawia dziekanowi, kierownikowi jednostki międzywydziałowej lub pozawydziałowej, jak również podaje do wiadomości na stronie internetowej Uniwersytetu.

10. Dziekan, kierownik jednostki międzywydziałowej lub pozawydziałowej występuje do właściwego organu kolegialnego o sformułowanie opinii w sprawie zatrudnienia nauczyciela akademickiego, informując ten organ o wynikach konkursu.

11. Po uzyskaniu opinii, o której mowa w ust. 10, dziekan, kierownik jednostki międzywydziałowej lub pozawydziałowej występuje do Rektora z odpowiednim wnioskiem w sprawie zatrudnienia nauczyciela akademickiego.

12. Przepisów o postępowaniu konkursowym nie stosuje się w przypadku zatrudnienia na czas określony nauczyciela akademickiego:

1) skierowanego do pracy w Uniwersytecie na podstawie umowy zawartej z zagraniczną instytucją naukową lub;

2) będącego beneficjentem krajowego konkursu ogłoszonego przez Narodowe Centrum Nauki lub Narodowe Centrum Badań i Rozwoju lub międzynarodowego konkursu na realizację projektu badawczego związanego z obszarem kształcenia lub;

3) zatrudnianego na czas realizacji projektu finansowanego:

a) ze środków pochodzących z Unii Europejskiej,

b) przez inny podmiot przyznający grant lub;

4) na tym samym stanowisku, jeżeli poprzednie zatrudnienie trwało nie krócej niż trzy lata.

13. Postępowanie konkursowe nie jest wymagane także w przypadku zmiany treści istniejącego stosunku pracy nauczyciela akademickiego, polegającej na zatrudnieniu go na wyższym stanowisku w związku z uzyskanym stopniem naukowym lub tytułem naukowym. Postanowienia zdania poprzedzającego nie naruszają wymagań określonych w §§ 77, 78, 79, 80, 82 ust. 1 i ust. 2 pkt 2.”;

29)  § 92 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. W przypadku nauczyciela, który:

1) przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia lub urlopie bezpłatnym dłużej niż rok,

2) przebywał na zwolnieniu lekarskim z powodu niezdolności do pracy nieprzerwanie przez okres co najmniej 182 dni,

3) przebywał na urlopie macierzyńskim, urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowym urlopie macierzyńskim, dodatkowym urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie ojcowskim, urlopie rodzicielskim lub urlopie wychowawczym – na każdym z tych urlopów odrębnie lub na urlopach następujących po sobie – nieprzerwanie przez okres co najmniej 182 dni

- oceny dokonuje się nie wcześniej niż po upływie roku od powrotu – odpowiednio – z urlopu lub zwolnienia.”;

30)  § 96 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Kryteria oceny nauczyciela akademickiego stanowią:

1) przedstawiony przez zainteresowanego wykaz osiągnięć:

a) naukowych, w tym publikacji naukowych i patentów, prac o charakterze technologicznym, projektowym i wdrożeniowym, udziału w konferencjach i sympozjach, stypendiów zagranicznych, udziału w rozwoju młodej kadry naukowej, recenzji, wyróżnień i nagród naukowych oraz udziału w popularyzacji nauki,

b) dydaktycznych, w tym oceny przedstawianej przez studentów lub doktorantów w ankietach dotyczących wypełniania obowiązków dydaktycznych,

c) organizacyjnych, w tym funkcji pełnionych w Uniwersytecie, udziału w organizacji seminariów, sympozjów, konferencji, członkostwa w komitetach redakcyjnych czasopism, stowarzyszeniach naukowych, komitetach i radach naukowych instytutów badawczych;

2) opinia bezpośredniego przełożonego;

3) postęp w czynnościach zmierzających do uzyskania stopnia naukowego doktora lub doktora habilitowanego;

4) przestrzeganie prawa autorskiego i praw pokrewnych, a także prawa własności przemysłowej;

5) przestrzeganie dyscypliny pracy i karalność za przewinienia dyscyplinarne;

6) ewentualna opinia eksperta powołanego przez komisję oceniającą, w tym eksperta spoza Uniwersytetu.”;

31)  § 135 otrzymuje brzmienie:

„Kierownika studiów doktoranckich powołuje i odwołuje Rektor w trybie i na zasadach określonych w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego dotyczącego studiów doktoranckich i stypendiów doktoranckich.”;

32)  § 152 otrzymuje brzmienie:

„Przyjęcie przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu darów, w tym w postaci książek, materiałów i sprzętu, wymaga zgody Rektora, a w przypadku darów o wartości przekraczającej 200 000,00 PLN – zgody Senatu.”;

33)  § 158 ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„2. W skład Komisji Dyscyplinarnej do spraw Studentów wchodzą:

1) czterech przedstawicieli Wydziału Prawa i Administracji, wskazanych przez dziekana oraz po jednym przedstawicielu z pozostałych wydziałów, wskazanym przez dziekana,”;

34)  § 158 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

„7. Komisja Dyscyplinarna do spraw Studentów i Odwoławcza Komisja Dyscyplinarna do spraw Studentów orzekają w składzie trzyosobowym, złożonym z: przewodniczącego składu orzekającego, którym jest nauczyciel akademicki oraz jednego nauczyciela akademickiego i jednego studenta.”;

35)  § 169 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Zorganizowanie zgromadzenia w lokalu Uniwersytetu wymaga zgody Rektora lub – w zastępstwie Rektora – prorektora właściwego do spraw studenckich albo Kanclerza. Zgoda jest wydawana na podstawie wniosku organizatora, zaopiniowanego przez kierownika jednostki organizacyjnej Uniwersytetu zarządzającego lokalem, w którym ma się odbyć zgromadzenie.”;

36)  § 169 ust. 4 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) organizatorów zgromadzenia,”;

37)  w § 169 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

„6. Organizator zgromadzenia odpowiada przed organami Uniwersytetu za przebieg zgromadzenia, jak również jest zobowiązany do zapewnienia adekwatnych środków ochrony zgromadzenia.”;

38)  § 170 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Przewodniczący otwiera, kieruje przebiegiem i zamyka zgromadzenie oraz zapewnia jego spokojny przebieg, jak również przeciwdziała wszystkiemu, co mogłoby zagrozić bezpieczeństwu lub porządkowi publicznemu.”;

39)  w Ordynacji Wyborczej Uniwersytetu Gdańskiego stanowiącej załącznik nr 4 do Statutu UG:

a)      § 20 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Kandydaci na prorektorów powinni posiadać tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego, a kandydat na prorektora właściwego do spraw studenckich – co najmniej stopień naukowy doktora.”;

b)      w § 21 skreśla się ust. 5;

c)      w § 22 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) komisja skrutacyjna liczy co najmniej trzy osoby.”.

 

§ 2.

Zatrudnienie w Uniwersytecie nauczyciela akademickiego w wyniku przeprowadzonego konkursu, następuje na podstawie przepisów Statutu w brzmieniu obowiązującym przed datą wejścia w życie niniejszej uchwały, jeśli konkurs na stanowisko nauczyciela akademickiego został ogłoszony do dnia 20 marca 2017 r.

 

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała
profesor nadzwyczajny

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku2.18 MB
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 7 stycznia 2021 roku, 14:57
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz