Zarządzenie nr 103/R/19 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 22 listopada 2019 rokuw sprawie trybu tworzenia, przekształcania i likwidacji oraz zmiany programu studiów podyplomowych prowadzonych w Uniwersytecie Gdańskim
Na podstawie art. 160 ust. 1-3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.) oraz § 34 ust. 2 pkt 15 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku – zarządza się co następuje:
§ 1.
- Rektor, w drodze zarządzenia, tworzy albo przekształca studia podyplomowe na wniosek dziekana lub z własnej inicjatywy.
- Przez przekształcenie studiów podyplomowych należy rozumieć zmianę nazwy studiów podyplomowych, zmianę liczby semestrów studiów podyplomowych, zmianę jednostki organizacyjnej prowadzącej studia podyplomowe lub zmiany organizacyjne dotyczące realizacji programu studiów podyplomowych.
§ 2.
Przed złożeniem wniosku o utworzenie albo przekształcenie studiów podyplomowych, o którym mowa w § 1 ust. 1, dziekan składa do Działu Kontrolingu, w terminie określonym w odrębnym zarządzeniu Rektora, wniosek o przygotowanie kalkulacji finansowej studiów podyplomowych.
§ 3.
Wniosek, o którym mowa w § 1 ust. 1, dziekan składa do Rektora nie później niż 2 tygodnie przed dniem posiedzenia Senackiej Komisji ds. Kształcenia, w którego porządku ma być przewidziany punkt dotyczący wyrażenia opinii w sprawie projektu programu tych studiów.
§ 4.
- Z uwzględnieniem ust. 1-3, do wniosku o utworzenie albo przekształcenie studiów podyplomowych, o którym mowa w § 1 ust. 1, dołącza się:
- opinię rady dziekana w sprawie utworzenia albo przekształcenia studiów podyplomowych;
- projekt programu studiów podyplomowych;
- opinię rady dziekana w sprawie projektu programu studiów podyplomowych wraz ze wskazaniem kandydata na kierownika studiów podyplomowych;
- kalkulację finansową, o której mowa w § 2, sporządzaną na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
- Wymóg, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, nie dotyczy przypadku zmiany nazwy studiów podyplomowych niezwiązanego ze zmianą programu studiów podyplomowych.
- W przypadku studiów podyplomowych prowadzonych przez więcej niż jeden wydział UG, do wniosku dołącza się również opinie, o których mowa w ust. 1 pkt. 1 i 3, wydane przez radę dziekana działającą na każdym wydziale współprowadzącym studia podyplomowe.
- W przypadku studiów podyplomowych prowadzonych przez więcej niż jeden wydział UG lub wraz z innym podmiotem, do wniosku dołącza się również porozumienie o prowadzeniu studiów podyplomowych.
§ 5.
Projekt programu studiów obejmuje:
- informację ogólną o programie studiów podyplomowych, której wzór określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia;
- opis zakładanych efektów uczenia się dla kwalifikacji cząstkowych uwzględniający charakterystyki drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji na poziomie 6, 7 albo 8 określone w odrębnych przepisach, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
- opis procesu kształcenia prowadzący do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się, wraz z przypisanymi do poszczególnych modułów zajęć punktami ECTS w formie opisu poszczególnych modułów zajęć (sylabusów), sporządzonych zgodnie z zarządzeniem Rektora w sprawie wzoru opisu przedmiotu (sylabusa) obowiązującego w Uniwersytecie Gdańskim,
- wykaz zajęć realizowanych w poszczególnych semestrach wraz z informacją o liczbie godzin zajęć i przypisanych do nich punktach ECTS, sporządzony w formie planu, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 6.
- Przed wydaniem zarządzenia w sprawie utworzenia albo przekształcenia studiów podyplomowych Rektor zasięga opinii Senackiej Komisji ds. Kształcenia w sprawie projektu programu studiów podyplomowych.
- W przypadku pozytywnej opinii Senackiej Komisji ds. Kształcenia Rektor:
- wydaje zarządzenie w sprawie utworzenia albo przekształcenia studiów podyplomowych;
- kieruje wniosek, o którym mowa w § 1 ust. 1, na posiedzenie Senatu w celu ustalenia programu studiów podyplomowych.
§ 7.
Do zmiany programu studiów podyplomowych § 3, § 4 ust. 1-3, ust. 3, § 6 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 stosuje się odpowiednio.
§ 8.
- Rektor, w drodze zarządzenia, likwiduje studia podyplomowe na wniosek dziekana lub z własnej inicjatywy.
- Wniosek o likwidację studiów podyplomowych dziekan składa w trakcie roku akademickiego. Wniosek powinien zawierać uzasadnienie likwidacji studiów podyplomowych. Do wniosku dołącza się opinię rady dziekana w sprawie likwidacji studiów podyplomowych. Przepis § 4 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
- Rektor z własnej inicjatywy może zlikwidować studia podyplomowe w szczególności w przypadku:
- nieuruchomienia edycji danych studiów podyplomowych w ciągu kolejnych trzech lat akademickich;
- stwierdzenia sprzeczności programu studiów podyplomowych z przepisami powszechnie obowiązującymi;
- niezłożenia przez kierownika studiów podyplomowych sprawozdania finansowego z zakończonej edycji studiów podyplomowych, w okresie dłuższym niż 3 lata akademickie od zakończonej edycji studiów podyplomowych.
§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
103z19.pdf | 951.37 KB |
Załącznik nr 3: Plan studiów podyplomowych | 11.39 KB |
Załącznik nr 1: Informacje ogólne o programie studiów podyplomowych | 26.8 KB |
Załącznik nr 2: Opis zakładanych efektów uczenia się | 26.04 KB |