Uchwała nr 20/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 26 marca 2009 rokuw sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na stacjonarne i niestacjonarne studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2009/2010
Na podstawie art. 196 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.), § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie studiów doktoranckich prowadzonych przez jednostki organizacyjne uczelni (Dz. U. z 2007 r. Nr 1, poz. 3, z póź. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego określa następujące zasady i tryb przyjmowania na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2009/2010:
§ 1
Na studia doktoranckie może być przyjęta osoba, która posiada tytuł magistra lub tytuł zawodowy równorzędny.
§ 2
1) Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na poszczególne studia doktoranckie w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat UG, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej.
2) Limity przyjęć na poszczególne studia określa załącznik nr 1. Limity przyjęć na studia doktoranckie w roku ak. 2009/2010 do niniejszej uchwały. W uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek dziekana zwiększyć limit przyjęć.
§ 3
Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.
§ 4
1) Przyjęcie kandydatów na I rok studiów doktoranckich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami mogą być: opinia pisemna opiekuna pracy magisterskiej, opinia pisemna przyszłego opiekuna naukowego/promotora pracy doktorskiej, list polecający, rozmowa kwalifikacyjna, egzamin pisemny lub ustny z wybranych dziedzin, wyniki dotychczasowych studiów, dotychczasowe osiągnięcia naukowe i zawodowe, list motywacyjny, bądź też wszystkie z wymienionych form jednocześnie.
2) Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne studia doktoranckie – ustalone przez Senat UG, na wniosek rady jednostki organizacyjnej - określa załącznik nr 2. Zasady postępowania rekrutacyjnego na studia doktoranckie w roku ak. 2009/2010.
§ 5
1) Wyniki postępowania rekrutacyjnego są liczone w skali punktowej. 2) O przyjęciu na studia na podstawie postępowania określonego w ust. 1, decyduje liczba uzyskanych punktów.
§ 6
1) Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia doktoranckie na zasadach określonych w art. 275 ust. 3 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r. (Dz. U. Nr 164, poz. 1365) oraz Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. Nr 190, poz. 1406).
2) Od osób wymienionych w ust. 1 wymagany jest dyplom ukończenia studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany, zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem studiów magisterskich (jednolitych bądź drugiego stopnia).
§ 7
1) Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie winni złożyć w tekturowej teczce następujące dokumenty:
a. podanie o przyjęcie na studia doktoranckie (formularz dostępny na stronie internetowej UG
b. życiorys;
c. odpis dyplomu ukończenia studiów lub zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim;
d. zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania danej dziedziny nauki;
e. kserokopię dowodu osobistego, poświadczoną przez komisję rekrutacyjną;
f. 3 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle;
g. inne dokumenty określone przez jednostkę prowadzącą studia doktoranckie (załącznik nr 2);
2) Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie uiszczają opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej przez Rektora.
3) Kandydaci mogą złożyć inne dokumenty ich zdaniem istotne w procesie rekrutacji.
§ 8
Termin i miejsce składania dokumentów określają dziekani poszczególnych wydziałów.
§ 9
1) Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powoływana w trybie określonym przez statut. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: kierownika jednostki organizacyjnej (przewodniczącego), kierownika studiów doktoranckich i co najmniej jednego nauczyciela akademickiego, posiadającego tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego.
2) Za uczestnictwo w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Rektora.
§ 10
Przedstawiciele samorządu doktorantów mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy, na zasadach określonych przez dziekana.
§ 11
1) Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
a. prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji,
b. przyjmowanie dokumentów,
c. przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
d. podejmowanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia doktoranckie,
e. zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego (zawiadomienie o nieprzyjęciu na studia należy wysłać listem poleconym natomiast o przyjęciu listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru).
2) Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.
§ 12
1) Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
2) Wyniki postępowania rekrutacyjnego są ogłaszane w postaci list wywieszanych w miejscu urzędowania komisji rekrutacyjnych. Mogą być równocześnie zamieszczane w formie elektronicznej na stronie internetowej Uniwersytetu Gdańskiego.
3) Kandydaci mają prawo, w obecności członka komisji, do wglądu do dokumentów swojego postępowania rekrutacyjnego w terminie trzech dni od daty wywieszenia listy zakwalifikowanych kandydatów, w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten należy podać do wiadomości kandydatów.
§ 13
1) Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata sporządza się protokół. Protokół zawiera wykaz uzyskanych punktów z postępowania rekrutacyjnego.
2) Protokół oraz decyzje podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
§ 14
Po zakończeniu postępowania komisja rekrutacyjna sporządza:
1) Listę alfabetyczną oraz rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym,
2) Alfabetyczną listę kandydatów przyjętych na studia doktoranckie wraz z punktacją z postępowania rekrutacyjnego, i wraz z protokołem z postępowania rekrutacyjnego przekazuje do Działu Kształcenia w terminie do 7 dni od sporządzenia.
§ 15
1) Od decyzji komisji rekrutacyjnej przysługuje odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia doktoranckie. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia doktoranckie określonych niniejszą uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
2) Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną ds. Studiów Doktoranckich powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu UG.
§ 16
Decyzje w sprawie odwołań podejmuje Rektor, po rozpatrzeniu wniosku Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich. Decyzja Rektora jest ostateczna.
§ 17
Studia doktoranckie niestacjonarne są odpłatne. Wysokość i zasady odpłatności określa Rektor.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Limit przyjęć | 106.64 KB |
Zasady postępowania rekrutacyjnego | 262.57 KB |
Kopia do wydruku | 1.31 MB |