Zarządzenie nr 153/R/24 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 30 grudnia 2024 rokuzmieniające zarządzenie nr 100/R/23 Rektora UG w sprawie zawierania w Uniwersytecie Gdańskim umów zlecenia i umów o dzieło za pośrednictwem systemu informatycznego
z dnia
30 grudnia 2024 rokuStatus aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie:
środa, 1 stycznia 2025 rokuNa podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 1571) oraz § 33 ust. 1 i § 34 ust. 1 i 4 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 r. (ze zm.) – zarządza się, co następuje:
§ 1.
W Zasadach zawierania umów cywilnoprawnych w Uniwersytecie Gdańskim stanowiących załącznik do zarządzenia nr 100/R/23 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 24 sierpnia roku – wprowadza się następujące zmiany:
1) § 7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7.
1. Sporządzanie umów odbywa się za pośrednictwem GUCiR.
2. Umowy są sporządzane według obowiązujących w Uniwersytecie wzorów, określonych w załącznikach do niniejszych Zasad oraz dostępnych w GUCiR:
1) umowa zlecenia (wzór ogólny);
2) umowa zlecenia na sprawowanie przez promotora opieki nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej;
3) umowa zlecenia na sprawowanie przez promotora pomocniczego opieki nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej;
4) umowa zlecenia na wykonanie czynności przewodniczącego komisji habilitacyjnej;
5) umowa zlecenia na wykonanie czynności członka komisji habilitacyjnej;
6) umowa zlecenia na wykonanie czynności członka komisji przeprowadzającej ocenę śródokresową;
7) umowa o dzieło (wzór ogólny);
8) umowa o dzieło na sporządzenie recenzji rozprawy doktorskiej;
9) umowa o dzieło na przygotowanie recenzji w postępowaniu w sprawie nadania stopnia naukowego doktora habilitowanego;
10) aneks do umowy zlecenia;
11) aneks do umowy zlecenia – omyłka pisarska;
12) porozumienie o rozwiązaniu umowy zlecenia,
13) aneks do umowy o dzieło;
14) aneks do umowy o dzieło – omyłka pisarska;
15) porozumienie o rozwiązaniu umowy o dzieło.
3. W przypadku zawierania lub zmiany umów z wykorzystaniem wzorów innych niż określone Zasadami stosuje się § 4 zarządzenia nr 35/R/18 Rektora UG z dnia 21 marca 2018 r. w sprawie zasad postępowania przy zawieraniu umów, porozumień i ugód w Uniwersytecie Gdańskim (ze zm), z zastrzeżeniem, że akceptacja takich umów pod względem formalno-prawnym może być dokonana również przez głównego specjalistę zatrudnionego w Biurze Prawnym.
4. W każdej umowie musi być zamieszczona klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych.
5. Przy zawieraniu umowy konieczne jest złożenie przez zleceniobiorcę oraz wykonawcę oświadczenia dla celów podatkowych i ubezpieczeniowych, stanowiącego załącznik do umowy.”;
2) po § 7, dodaje się § 7a w brzmieniu:
„§ 7a.
1. Aneks do umowy zlecenia lub umowy o dzieło, z wykorzystaniem wzoru, o którym mowa w załączniku nr 10 lub nr 13, sporządza się w przypadku, gdy strony umowy zgodnie postanawiają zmienić postanowienia umowy dotyczące: przedmiotu umowy, wysokości wynagrodzenia, daty zakończenia umowy. Zmiana wysokości wynagrodzenia nie może być wprowadzana w ramach aneksu do umowy jako jedyna zmiana, tzn. każdorazowo musi jej towarzyszyć zmiana zakresu przedmiotu umowy (w przypadku umowy o dzieło) albo zmiana okresu obowiązywania umowy lub przedmiotu umowy (w przypadku umowy zlecenia), która będzie uzasadniać zmianę wysokości wynagrodzenia w danym przypadku.
2. Aneks do umowy zlecenia lub umowy o dzieło – omyłka pisarska, z wykorzystaniem wzoru, o którym mowa w załączniku nr 11 lub nr 14, sporządza się w przypadku sprostowania oczywistej omyłko pisarskiej lub rachunkowej dotyczącej błędnie wskazanej wysokości wynagrodzenia przysługującego zleceniobiorcy lub wykonawcy.
3. Porozumienie o rozwiązaniu umowy zlecenia lub umowy o dzieło, z wykorzystaniem wzoru, o którym mowa w załączniku nr 12 lub nr 15, sporządza się w sytuacji, gdy strony umowy zgodnie postanawiają rozwiązać umowę zlecenie lub umowę o dzieło, a zleceniobiorcy lub wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia względem zleceniodawcy lub zamawiającego związane z umową, w tym z jej rozwiązaniem.”;
3) po załączniku nr 9 do niniejszych Zasad dodaje się następujące załączniki:
a) wzór aneksu do umowy zlecenia – załącznik nr 10,
b) wzór aneksu do umowy zlecenia – omyłka pisarska – załącznik nr 11,
c) wzór porozumienia o rozwiązaniu umowy zlecenia – załącznik nr 12,
d) wzór aneksu do umowy o dzieło – załącznik nr 13,
e) wzór aneksu do umowy o dzieło – omyłka pisarska – załącznik nr 14,
f) wzór porozumienia o rozwiązaniu umowy o dzieło – załącznik nr 15
– w brzmieniu, jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Ujednolicony tekst Zasad zawierania umów cywilnoprawnych w Uniwersytecie Gdańskim uwzględniający zmiany, o których mowa w § 1, oraz biorący pod uwagę zmiany powszechnie obowiązujących aktów prawnych – stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku.
Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Piotr Stepnowski, czł. koresp. PAN
/Wszystkie załączniki do Zasad zawierania umów cywilnoprawnych są dostępne w wersji polsko-angielskiej na stronie Działu Płac UG/
Załączniki
Ostatnia modyfikacja:
piątek, 3 stycznia 2025 roku, 14:06Data publikacji:
piątek, 3 stycznia 2025 roku, 12:07 Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło