fbpx Zarządzenie nr 100/R/23 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 24 sierpnia 2023 roku w sprawie zawierania w Uniwersytecie Gdańskim umów zlecenia i umów o dzieło za pośrednictwem systemu informatycznego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 100/R/23
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
24 sierpnia 2023 roku
w sprawie zawierania w Uniwersytecie Gdańskim umów zlecenia i umów o dzieło za pośrednictwem systemu informatycznego

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
niedziela, 1 października 2023 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 742) oraz § 33 ust. 1 i § 34 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 r. (ze zm.) – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1. W Uniwersytecie Gdańskim umowy zlecenia i umowy o dzieło zawiera się za pośrednictwem systemu informatycznego Generator Umów Cywilnoprawnych z Rejestrem (GUCiR).
2. Określa się wzory umów cywilnoprawnych obowiązujące w Uniwersytecie Gdańskim:
 
1) wzory umów zlecenia oraz załączników do umów zlecenia – załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia, w tym:
a) wzór ogólny umowy zlecenia – załącznik nr 1,
b) wzór umowy zlecenia na sprawowanie przez promotora opieki nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej – załącznik nr 2,
c) wzór umowy zlecenia na sprawowanie przez promotora pomocniczego opieki nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej – załącznik nr 3,
d) wzór umowy zlecenia na wykonanie czynności przewodniczącego komisji habilitacyjnej – załącznik nr 4,
e) wzór umowy zlecenia na wykonanie czynności członka komisji habilitacyjnej – załącznik nr 5,
f) wzór umowy zlecenia na wykonanie czynności członka komisji przeprowadzającej ocenę śródokresową – załącznik nr 6;
 
2) wzory umów o dzieło oraz załączników do umów o dzieło – załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia, w tym:
a) wzór ogólny umowy o dzieło – załącznik nr 7,
b) wzór umowy o dzieło na sporządzenie recenzji rozprawy doktorskiej – załącznik nr 8,
c) wzór umowy o dzieło na przygotowanie recenzji w postępowaniu w sprawie nadania stopnia naukowego doktora habilitowanego – załącznik nr 9.

 

§ 2.

1. Umowy, o których mowa w § 1, zawiera się zgodnie z Zasadami zawierania w Uniwersytecie Gdańskim, za pośrednictwem systemu informatycznego, umów zlecenia i umów o dzieło, zwanymi dalej „Zasadami”, które określa załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
2. Zasad, o których mowa w ust. 1 nie stosuje się do:
 
1) umów związanych ze świadczeniem przez Uniwersytet usług edukacyjnych,
2) umów zawieranych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą w zakresie objętym zleceniem,
3) umów zawieranych z osobami prawnymi,
4) umów zawieranych w trybie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
 
które są zawierane na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem Rektora.

 

§ 3.

Nadzór nad realizacją zarządzenia sprawują Prorektorzy, Kanclerz oraz kierownicy jednostek organizacyjnych w zakresie określonym ich kompetencjami.

 

§ 4.

Traci moc zarządzenie nr 37/R/21 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 2 marca 2021 roku w sprawie Zasad zawierania umów cywilnoprawnych w Uniwersytecie Gdańskim.

 

§ 5.

1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2023 r., z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Do dnia 1 stycznia 2024 r. Zastępca Kanclerza ds. Informatyzacji, Komunikacji i Promocji dostosuje system informatyczny Generator Umów Cywilnoprawnych z Rejestrem do postanowień niniejszego zarządzenia. Do tego czasu dopuszcza się stosowanie umów wygenerowanych przez system zgodnie z dotychczasowymi zasadami określonymi w zarządzeniu Rektora UG, o którym mowa w § 4.

 

 

z upoważnienia
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
Prorektor ds. Badań Naukowych
prof. dr hab. Wiesław Laskowski
Ostatnia modyfikacja: 
piątek, 12 stycznia 2024 roku, 12:36
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Teresa Tokarczyk-Łyszczarz
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło