fbpx Zarządzenie nr 12/R/20 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 24 lutego 2020 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 12/R/20
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
24 lutego 2020 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Data wejścia w życie: 
niedziela, 1 marca 2020 roku

Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 85) oraz § 70 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 r. (ze zm.) – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

  1. W strukturze organizacyjnej administracji Uniwersytetu Gdańskiego:
    1. Sekcję ds. Szkoleń będącą częścią struktury organizacyjnej Centrum Zarządzania Zasobami Ludzkimi przenosi się do Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnego;
    2. w Centrum Informatycznym, w Dziale Zarządzania Systemami Informatycznymi likwiduje się podział na sekcje (Sekcja E-learningu i Sekcja Systemów Informatycznych).
  2. W strukturze organizacyjnej Wydziału Nauk Społecznych w Instytucie Socjologii: Pracownię Realizacji Badań Socjologicznych włącza się w strukturę Zakładu Socjologii Stosowanej;
  3. Postanowienia ust. 1 powodują zmianę treści Regulaminu Organizacyjnego UG.

 

§ 2.

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Gdańskiego stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 85/R/19 Rektora UG z dnia 27 września 2019 roku (ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 56 skreśla się ust. 2 pkt 5 oraz ust. 7;
  2. w § 63a dodaje się ust. 12 w brzmieniu;

„12. W strukturę Centrum wchodzi Sekcja ds. Szkoleń, która:

1)    Bada, analizuje i diagnozuje potrzeby szkoleniowe pracowników Uczelni oraz kontroluje ich efektywność.

2)    Opracowuje i realizuje założenia uczelnianego planu szkolenia zawodowego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.

3)    Tworzy roczny plan szkoleń i monitoruje ich realizację.

4)    Przygotowuje projekty umów dotyczących dokształcania.

5)    Monitoruje proces dokształcania pracowników.

6)    Opracowuje zasady doboru i weryfikuje zleceniobiorców szkoleń.

7)    Opracowuje procedury tworzenia grup trenerów wewnętrznych.

8)    Inicjuje, organizuje szkolenia otwarte w zależności od potrzeb Uczelni.

9)    Pozyskuje środki na szkolenia i dokształcanie z powiatowych urzędów pracy, Unii Europejskiej i innych źródeł.

10)  Współpracuje z Urzędami Pracy w zakresie programów szkoleniowych.

11)  Analizuje oferty szkoleniowe Urzędów Pracy oraz innych organizacji.

12)  Opracowuje sprawozdania z realizacji planów szkoleniowych.”;

  1. § 85 otrzymuje brzmienie:

„§ 85. Dział Zarządzania Systemami Informatycznymi

Do zadań działu należy obsługa ogólnouniwersyteckich systemów wspomagających informatycznie działalność pracowników Uczelni a w szczególności:

1)   Administruje uczelnianą platformą e-learningową.

2)   Wspomaga opracowywanie kursów e-learningowych.

3)   Administruje i rozwija Portal Intranetowy UG.

4)   Wspomaga pracowników administracji centralnej w obsłudze systemu UniRCP.

5)   W zakresie systemów EZD, FAST, IRK, POL-on i systemów z nim współpracujących:

a)    Administruje kontami użytkowników – nadaje i modyfikuje uprawnienia (role) do poszczególnych modułów w ww. systemach.

b)    Koordynuje prace nad rozwojem aplikacji związanych z procesem kształcenia oraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.

c)    Współpracuje z jednostkami administracyjnymi UG w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania ww. systemów.

d)    Analizuje procesy biznesowe Uczelni w celu ich optymalizacji i implementacji w systemach informatycznych.”;

  1. § 111 otrzymuje brzmienie:

㤠111. Biuro Promocji

1.    Wspiera działania promocyjne i informacyjne podejmowane indywidualnie przez jednostki organizacyjne UG.

2.    Wspiera promocję konferencji oraz innych ważnych wydarzeń i uroczystości organizowanych na Uniwersytecie Gdańskim.

3.    Odpowiada za przestrzeganie przez wszystkie jednostki organizacyjne identyfikacji wizualnej Uniwersytetu Gdańskiego.

4.    Realizuje kampanie promocyjne w mediach zarówno wizerunkowe jak i wspierające rekrutację.

5.    Odpowiada za komunikację wewnętrzną w zakresie promowania wydarzeń

i przedsięwzięć realizowanych przez Uniwersytet Gdański oraz podmioty zewnętrzne w tym współpracuje z koordynatorami ds. marketingu na Wydziałach.

6.    Współpracuje z Biurem Rzecznika Prasowego oraz mediami uniwersyteckimi takimi jak: „Gazeta Uniwersytecka”, Czasopismo „Progress”, Radio MORS oraz Centrum Produkcji Filmowej i Dokumentalnej w zakresie realizowania spójnej polityki informacyjnej uczelni.

7.    We współpracy z Biurem Rzecznika Prasowego prowadzi monitoring mediów i podejmuje działania wizerunkowe i informacyjne adekwatne do umieszczonych w mediach informacji.

8.    Dba o pozytywny wizerunek Uniwersytetu w internecie. Zarządza oficjalnymi kanałami informacyjnymi UG takimi jak strona internetowa (aktualności), profile UG w social mediach, strona targiakademia.pl oraz strony projektów infrastrukturalnych. Aktualizuje informacje o UG dostępne w portalach edukacyjnych i lokalnych serwisach informacyjnych.

9.    Opracowuje i przygotowuje publikacje oraz materiały audiowizualne promujące Uniwersytet wśród różnych grup docelowych.

10.  Zarządza biblioteką zdjęć uczelni oraz realizuje sesje zdjęciowe na potrzeby działań promocyjnych UG.

11.  Zamawia lub nadzoruje prawidłowe oznakowanie artykułów promocyjnych, materiałów konferencyjnych na potrzeby jednostek Uniwersytetu, a także zarządza dystrybucją materiałów wystawienniczych UG.

12.  Współorganizuje targi dla kandydatów na studia - „Targi Akademia”, „Salon Maturzystów Perspektywy”, a także wspiera działania Biura Rekrutacji w zakresie uczestnictwa w wydarzeniach skierowanych do maturzystów i przygotowania materiałów promocyjnych.

13.  Współpracuje z wydziałami przy organizacji przedsięwzięć popularyzujących naukę wśród dzieci i młodzieży, w tym dni otwartych uczelni.

14.  Promuje inicjatywy uczelni w ramach Uniwersytetu Otwartego dla różnych grup docelowych.

15.  Wspiera Wydziały, Centrum Transferu Technologii oraz Centrum Analiz i Ekspertyz w promocji osiągnięć naukowych i patentowych Uczelni.

16.  Współpracuje z Biurem Zarządzania Projektami Rozwojowymi oraz Biurem Zarządzania Projektami Naukowymi w zakresie promowania projektów badawczo-rozwojowych Uczelni.

17.  Wspiera Liceum Uniwersytetu Gdańskiego oraz Przedszkole Uniwersyteckie w zakresie działań promocyjnych i wizerunkowych.

18.  Aktualizuje informacje zawarte w systemie wirtualnego spaceru i wycieczek po Kampusie UG w Oliwie o obiektach wchodzących w jego skład.

Współpracuje z Działem Administracji i Transportu w zakresie oznakowania floty oraz obiektów UG.”.

 

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2020 r.

 

 

Rektor

Uniwersytetu Gdańskiego

prof. dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku1.07 MB
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 21 stycznia 2021 roku, 15:13
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Sławomir Ważny