fbpx Zarządzenie nr 111/R/16 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 24 listopada 2016 roku w sprawie zadań oraz zasad funkcjonowania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 111/R/16
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
24 listopada 2016 roku
w sprawie zadań oraz zasad funkcjonowania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej Uniwersytetu Gdańskiego

Status aktu: obowiązujący

Na podstawie art. 169 ust. 12-15 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 ze zm.) oraz w związku z § 122 ust. 2 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego, zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1.      Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną (UKR) powołuje Rektor zarządzeniem po zasięgnięciu opinii Senatu na kadencję odpowiadającą kadencji władz Uniwersytetu Gdańskiego.

2.      Przewodniczącym UKR jest Prorektor ds. Studenckich.

3.      W skład Komisji, o której mowa w ust. 1 wchodzą ponadto:

1)   przedstawiciele nauczycieli akademickich, po jednym z każdego wydziału, wskazani przez dziekana,

2)   dwóch przedstawicieli Samorządu Studentów,

3)   sekretarz.

4.      W przypadku wygaśnięcia mandatu członka UKR w trakcie kadencji, Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu, spośród kandydatów spełniających warunki określone w ust.3, powołuje w to miejsce kolejną osobę.

 

§ 2.

Do zadań Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej należy:

1)      opracowywanie projektów uchwał Senatu i zarządzeń Rektora dotyczących przebiegu procesu rekrutacji na studia;

2)      opiniowanie zasad rekrutacji na poszczególnych kierunkach studiów;

3)      współpraca z Biurem Rekrutacji w zakresie rejestracji kandydatów oraz składania dokumentów i ich weryfikacji w komisjach rekrutacyjnych;

4)      rozpatrywanie odwołań od decyzji komisji rekrutacyjnych o nieprzyjęciu na studia:

a)      UKR wszczyna postępowanie na umotywowany wniosek osoby zainteresowanej, złożony w nieprzekraczalnym terminie czternastu dni od daty otrzymania decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia;

b)      zgodnie z art. 169 ust. 14 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym podstawą uwzględnienia odwołania może być jedynie naruszenie warunków i trybu rekrutacji na studia. W odwołaniu należy wskazać, w jaki sposób wydająca decyzję komisja rekrutacyjna naruszyła obowiązujące zasady rekrutacji;

c)      po rozpatrzeniu odwołania UKR podejmuje decyzję o uchyleniu lub utrzymaniu decyzji komisji rekrutacyjnej. Decyzja UKR jest ostateczna w toku instancji;

d)      od decyzji UKR przysługuje prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku za pośrednictwem Rektora Uniwersytetu Gdańskiego w terminie trzydziestu dni od daty otrzymania decyzji;

e)      decyzję podjętą po rozpatrzeniu odwołania podpisują wszyscy członkowie UKR biorący udział w głosowaniu.

 

§ 3.

1.      Posiedzenia UKR zwołuje Przewodniczący określając termin i miejsce spotkania oraz porządek obrad. O terminach posiedzeń członkowie UKR są powiadamiani przez Biuro Rekrutacji pocztą elektroniczną. Komisja obraduje na posiedzeniach zwołanych przez Przewodniczącego Komisji w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz w semestrze.

2.      Członkowie UKR zobowiązani są uczestniczyć w posiedzeniach Komisji osobiście, co potwierdzają swoim podpisem na imiennej liście obecności. W wyjątkowym przypadku dziekan może delegować na posiedzenie swojego przedstawiciela, powiadamiając o tym Przewodniczącego przed rozpoczęciem posiedzenia. Przewodniczący przekazuje tę informację członkom komisji. Osoba delegowana przez dziekana może zabierać głos w dyskusji bez prawa do głosowania.

3.      Porządek posiedzenia przedstawiany jest przez przewodniczącego komisji w zawiadomieniu o zwołaniu posiedzenia nie później niż pięć dni przed posiedzeniem.

4.      Komisja może dokonać zmiany porządku posiedzenia na wniosek zgłoszony przed rozpoczęciem obrad. Sprawy wniesione pod obrady komisji przedstawia Przewodniczący lub wskazany przez niego sprawozdawca.

5.      Przewodniczący komisji zaprasza lub wyraża zgodę na udział innych osób w posiedzeniach komisji i powiadamia o tym jej członków.

6.      Uchwały i decyzje UKR zapadają bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków UKR.

7.      Głosowania UKR są jawne.

8.      Uczelniana Komisja Rekrutacyjna może powoływać podkomisje doraźne dokonując wyboru ich członków oraz określając zakres ich działania i kompetencje.

9.      Komisja realizuje swoje cele współpracując z Senacką Komisją ds. Kształcenia, Dziekanami wydziałów oraz administracją Uniwersytetu.

10.  Z przebiegu obrad UKR sporządza się protokół.

11.  W przypadku potrzeby pilnej oceny wniosku skierowanego do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, za zgodą wszystkich członków komisji, opiniowanie może odbyć się za pomocą poczty elektronicznej. Zgody oraz opinie dotyczące wniosku przyjmuje pracownik wyznaczony do obsługi administracyjnej Komisji. Oceny konieczności zastosowania powyższej metody głosowania dokonuje przewodniczący komisji.

12.  Obsługę administracyjną Komisji zapewnia Biuro Rekrutacji.

 

§ 4.

Traci moc zarządzenie nr 92/R/12 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 27 listopada 2012 roku w sprawie zadań oraz zasad funkcjonowania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej Uniwersytetu Gdańskiego.

 

§ 5.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała
profesor nadzwyczajny

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku446.9 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:45
Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz