fbpx Zarządzenie nr 92/R/12 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 27 listopada 2012 roku w sprawie zadań oraz zasad funkcjonowania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 92/R/12
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
27 listopada 2012 roku
w sprawie zadań oraz zasad funkcjonowania Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła: 

Na podstawie art. 169 ust. 12-15 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 z późn. zm.) oraz § 123 ust. 2 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego, zarządza się, co następuje:

 

§ 1

  1. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną (UKR) powołuje Rektor zarządzeniem po zasięgnięciu opinii Senatu na kadencję odpowiadającą kadencji władz Uniwersytetu Gdańskiego.
  2. Przewodniczącym UKR jest Prorektor ds. Studenckich.
  3. W skład Komisji, o której mowa w ust. 1 wchodzą ponadto:
    1. po jednym przedstawicielu nauczycieli akademickich z każdego wydziału,
    2. dwóch przedstawicieli Samorządu Studentów,
    3. sekretarz.
  4. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka UKR w trakcie kadencji, Rektor powołuje w jego miejsce kolejną osobę po zasięgnięciu opinii Senatu.

 

§ 2

Do zadań Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej należy:

  1. opracowywanie projektów uchwał Senatu i zarządzeń Rektora dotyczących przebiegu procesu rekrutacji na studia;
  2. opiniowanie zasad rekrutacji i nadzorowanie ich realizacji na poszczególnych kierunkach studiów;
  3. kontrolowanie procesu rekrutacji podczas rejestracji kandydatów oraz składania dokumentów i ich weryfikacji w komisjach rekrutacyjnych;
  4. rozpatrywanie odwołań od decyzji komisji rekrutacyjnych o nieprzyjęciu na studia:
    1. UKR wszczyna postępowanie na umotywowany wniosek osoby zainteresowanej, złożony w nieprzekraczalnym terminie czternastu dni od daty otrzymania decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia;
    2. zgodnie z art. 169 ust. 14 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym podstawą uwzględnienia odwołania może być jedynie naruszenie warunków i trybu rekrutacji na studia. W odwołaniu należy wskazać, w jaki sposób wydająca decyzję komisja rekrutacyjna naruszyła obowiązujące zasady rekrutacji;
    3. po rozpatrzeniu odwołania UKR podejmuje decyzję o uchyleniu lub utrzymaniu decyzji komisji rekrutacyjnej. Decyzja UKR jest ostateczna w toku instancji;
    4. od decyzji UKR przysługuje prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku za pośrednictwem Rektora Uniwersytetu Gdańskiego w terminie trzydziestu dni od daty otrzymania decyzji;
    5. decyzję podjętą po rozpatrzeniu odwołania podpisują wszyscy członkowie UKR biorący udział w głosowaniu.

 

§ 3

  1. Posiedzenia UKR zwołuje Przewodniczący określając termin i miejsce spotkania oraz porządek obrad. O terminach posiedzeń członkowie UKR są powiadamiani przez Biuro Rekrutacji pocztą elektroniczną.
  2. Członkowie UKR zobowiązani są uczestniczyć w posiedzeniach Komisji osobiście, co potwierdzają swoim podpisem na imiennej liście obecności.
  3. Uchwały i decyzje UKR zapadają bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków UKR.
  4. Głosowania UKR są jawne.
  5. Uczelniana Komisja Rekrutacyjna może powoływać podkomisje doraźne dokonując wyboru ich członków oraz określając zakres ich działania i kompetencje.
  6. Komisja realizuje swoje cele współpracując z Senacką Komisją ds. Kształcenia, Dziekanami wydziałów oraz administracją Uniwersytetu.
  7. Z przebiegu obrad UKR sporządza się protokół.
  8. Obsługę administracyjną Komisji zapewnia Biuro Rekrutacji.

 

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku185.15 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz