fbpx Uchwała nr 37/13 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2013 roku w sprawie zmiany Statutu Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 37/13
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
13 czerwca 2013 roku
w sprawie zmiany Statutu Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie art. 56 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 ze zm.) uchwala się, co następuje:

 

 

§ 1

W Statucie Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 8 czerwca 2006 roku z późn. zm.:

 

  1. § 1 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Uniwersytet Gdański działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym, zwanej dalej „Ustawą”,

2) ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki,

3) innych ustaw,

4) Statutu.”

 

  1. skreśla się ust. 5 w § 33;
  2. skreśla się ust. 3 w § 37;
  3. § 40 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Rektor podejmuje decyzje określone w art. 66 ust. 2 Ustawy, a ponadto może:

1) tworzyć i znosić komisje rektorskie oraz określać ich zadania, skład osobowy i okres funkcjonowania,

2) powoływać i odwoływać pełnomocników,

3) upoważniać określonych kierowników jednostek organizacyjnych lub innych pracowników Uczelni do podejmowania lub wykonywania działań bądź czynności w jego imieniu.”;

  1. § 49a ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Kierownika, o którym mowa w ust. 1, powołuje i odwołuje Rektor na wniosek dziekana, zaopiniowany przez radę wydziału.”;

  1. § 61 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Uczelniane Kolegium Elektorów otwiera listę kandydatów na Rektora i wyznacza termin jej zamknięcia.”;

  1. § 63 otrzymuje brzmienie:

„Rektor lub prorektorzy mogą zostać odwołani przez Uczelniane Kolegium Elektorów w trybie określonym w art. 78 Ustawy. Do kwestii wygaśnięcia mandatu Rektora lub prorektorów mają odpowiednie zastosowanie postanowienia § 68 ust. 1 pkt. 1, 3 i 4 Statutu.”;

  1. skreśla się § 64 ust. 2;
  2. w § 66 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Do kwestii wygaśnięcia mandatu dziekana lub prodziekanów mają odpowiednie zastosowanie postanowienia § 68 ust. 1 pkt. 1, 3 i 4 Statutu.”;

  1. § 92 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Wydziałową komisję oceniającą pod przewodnictwem dziekana lub upoważnionego prodziekana w składzie pięcioosobowym, w tym co najmniej dwie osoby z tytułem naukowym profesora lub stopniem doktora habilitowanego, powołuje rada wydziału. W podstawowej jednostce organizacyjnej może być utworzona więcej niż jedna wydziałowa komisja oceniająca.”;

  1. § 105 otrzymuje brzmienie:

„Pracownicy korzystający z płatnych urlopów, o których mowa w § 104 Statutu, nie mogą w tym samym czasie wykonywać pracy w ramach stosunku pracy ani prowadzić działalności gospodarczej.”;

  1. § 134 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Rekrutację na studia doktoranckie przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez kierownika jednostki organizacyjnej prowadzącej studia w porozumieniu z dziekanem. W składzie komisji powinien być kierownik jednostki prowadzącej studia lub inna upoważniona przez dziekana osoba, kierownik studiów doktoranckich oraz co najmniej jeden przedstawiciel z grona opiekunów naukowych doktorantów.”;

  1. § 153 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Uniwersytet może prowadzić wyodrębnioną działalność gospodarczą, o której mowa w art. 7 Ustawy.”.

 

§ 2

W załączniku nr 4 do Statutu „Znaki i barwy wydziałów Uniwersytetu Gdańskiego”:

  1. dodaje się znak graficzny Wydziału Historycznego zatwierdzony przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego 28 marca 2013 roku;
  2. dodaje się znak graficzny Wydziału Oceanografii i Geografii zatwierdzony przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego 29 listopada 2012 roku.

 

§ 3

W załączniku nr 7 do Statutu „Ordynacja wyborcza Uniwersytetu Gdańskiego”:

  1. w § 2 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„Ustawa - ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym,”;

  1. § 3 otrzymuje brzmienie:

㤠3 Kalendarz wyborczy

Odpowiednie komisje wyborcze ustalają kalendarz wyborczy oraz podają do wiadomości wyborców informacje o czasie i miejscu zebrań wyborczych, z zastrzeżeniem § 28 ust. 3.”;

  1. w § 4 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. O ile Statut nie stanowi inaczej, w przypadku braku kworum przedstawiciel komisji wyborczej zarządza odbycie zebrania wyborczego w drugim terminie bez wymogu kworum. Informację o takim trybie wyboru powinno zawierać ogłoszenie o zebraniu wyborczym.”;

  1. § 7 otrzymuje brzmienie:

㤠7 Komisja skrutacyjna

1. Do ustalenia wyników głosowania uczestnicy zebrania wyborczego, spośród osób, które nie kandydują - wybierają komisję skrutacyjną, w składzie co najmniej trzech osób, z zastrzeżeniem § 18 ust. 2.

2. Komisja skrutacyjna ustala wyniki wyborów i sporządza w dwóch egzemplarzach protokół przeprowadzonych czynności wyborczych. Jeden egzemplarz protokołu przewodniczący zebrania niezwłocznie przekazuje UKW. Drugi egzemplarz protokołu wraz z kartami do głosowania oraz listą obecności uczestników zebrania przechowuje się w dziekanacie.”;

  1. w § 8 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Wydziałowe komisje wyborcze powoływane są przez rady wydziałów w składzie nie mniejszym niż pięć osób.”;

  1. w § 18 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Uczelniane Kolegium Elektorów na pierwszym zebraniu otwiera listę kandydatów na Rektora i wyznacza termin jej zamknięcia.”;

  1. w § 19 otrzymuje brzmienie:

㤠19 Rektor elekt

Kandydat, który został wybrany na Rektora, do czasu objęcia funkcji jest zwany Rektorem elektem.”;

  1. § 22 otrzymuje brzmienie:

„§ 22 Wybór dziekana i prodziekanów

Do wyborów dziekana i prodziekanów stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wyborów Rektora i prorektorów, z tym że:

1) kalendarz wyborczy określa Wydziałowa Komisja Wyborcza,

2) kandydaci na prodziekanów powinni posiadać co najmniej stopień naukowy doktora,

3) komisja skrutacyjna liczy trzy osoby.”;

  1. § 28 otrzymuje brzmienie:

 „§ 28 Rozstrzyganie w sprawach czynności wyborczych

1. Senat może unieważnić wybory w przypadku stwierdzenia istotnych nieprawidłowości w toku ich przeprowadzania.

2. Wybory mogą zostać unieważnione:

1) z urzędu przez Senat, po zasięgnięciu opinii UKW;

2) na uzasadniony i zaopiniowany przez UKW wniosek grupy co najmniej 10% wyborców uprawnionych do głosowania, złożony w terminie siedmiu dni od dnia głosowania;

3) na wniosek UKW.

3. Senat, unieważniając wybory, zarządza przeprowadzenie nowych wyborów i ustala kalendarz wyborczy.

4. W sprawach dotyczących wyborów, nieuregulowanych przepisami ustawy lub Statutu UG, rozstrzyga UKW.”;

  1. wzory kart do głosowania stanowiące załączniki do Ordynacji, otrzymują następującą postać:

- wzory kart są widoczne w wersji do wydruku.

 

 

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 października 2013 roku.

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku366.9 KB
Image icon wzory kart do głosowania46.83 KB
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 7 stycznia 2021 roku, 14:26
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz