fbpx Uchwała nr 33/12 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 kwietnia 2012 roku w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne w UG w roku akademickim 2013/2014 | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 33/12
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
26 kwietnia 2012 roku
w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne w UG w roku akademickim 2013/2014

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła: 

została zmieniona przez

Na podstawie art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego na wniosek rad wydziałów określa następujące zasady i tryb przyjmowania oraz zakres egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2013/2014:

 

§ 1

  1. Kandydaci na pierwszy rok studiów przyjmowani są na kierunki lub bezpośrednio na specjalności prowadzone w ramach danego kierunku studiów. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki i formy studiów określa załącznik nr 1.
  2. Ilekroć w Uchwale Senatu UG jest mowa o rekrutacji na kierunek studiów rozumie się przez to również rekrutację na specjalność prowadzoną w ramach kierunku, jeżeli tak stanowią szczegółowe zasady rekrutacji ustalone przez właściwą radę wydziału.
  3. Limity przyjęć na kierunki studiów ustala Senat UG na wniosek rad wydziałów (z uwzględnieniem przepisów zawartych w art. 8.4. ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym). Limity zostaną określone w załączniku nr 2 do niniejszej Uchwały.
  4. W uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek dziekana albo prodziekana zwiększyć limit przyjęć na dany kierunek studiów niestacjonarnych.
  5. W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć na kierunku lub specjalności określonego na poziomie minimum 25 osób, kierunek lub specjalność nie zostaje uruchomiona. W takim przypadku opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi lub kandydat może się ubiegać o przyjęcie na inny kierunek lub specjalność, na której limit przyjęć nie został wypełniony.
  6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rektor na wniosek dziekana może obniżyć limit przyjęć warunkujący uruchomienie kierunku lub specjalności na studiach niestacjonarnych lub odpłatnych studiach stacjonarnych prowadzonych w języku obcym.
  7. Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.

 

§ 2

  1. Przyjęcie kandydatów na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia (za wyjątkiem przypadku określonego w § 9 ust. 12 i 13) i jednolitych studiów magisterskich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami są: konkurs świadectw dojrzałości, egzamin wstępny bądź obydwie formy jednocześnie. W przypadku nowej matury brane są pod uwagę wyniki uzyskane z części pisemnej egzaminu, natomiast w przypadku nowej matury 2002 część zewnętrzna egzaminu.
  2. Przyjęcie kandydatów na pierwszy rok studiów drugiego stopnia następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego szczegółowe zasady na poszczególne kierunki studiów określa załącznik nr 1 do Uchwały.

 

§ 3

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podawane są w skali punktowej.
  2. O przyjęciu na studia, w ramach limitu miejsc, decyduje liczba uzyskanych punktów.
  3. W przypadku kiedy kandydat zdawał przedmiot brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów na dwóch poziomach (podstawowym i rozszerzonym), w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zostanie wybrany wynik korzystniejszy dla kandydata. 
  4. W przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, dla kandydatów uzyskujących oceny w skali innej niż 2-5, Uniwersytet Gdański stosuje system przeliczania skali wg wzoru: (średnia ocen ze studiów lub ocena na dyplomie podzielona przez najwyższą możliwą do uzyskania ocenę na ukończonej uczelni) pomnożona przez 5. Wyjątek stanowią kierunki lub specjalności, które w zasadach rekrutacji określiły własny sposób przeliczania skali. 
  5. Kandydat, który nie uzyskał żadnych punktów z jednego z kryteriów kwalifikacyjnych branych pod uwagę w rekrutacji na dany kierunek, tj. konkursu świadectw, dyplomów, egzaminu lub rozmowy kwalifikacyjnej – zostaje wykluczony z dalszego postępowania rekrutacyjnego.

 

§ 4

Szczegółowe zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad określa Uchwała nr 47/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia w latach 2012/2013, 2013/2014 i 2014/2015 laureatów i finalistów olimpiad.

 

 

§ 5

  1. Kandydat, który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP może ubiegać się o przyjęcie na studia na zasadach mających zastosowanie do kandydatów ze starą maturą, z zastrzeżeniem § 6 ust. 1 i 3 . Do zagranicznego świadectwa dojrzałości winno być dołączone jego polskie tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego oraz nostryfikacja dokonana przez kuratorium oświaty. Nie wymagają nostryfikacji świadectwa dojrzałości, które są uznane na podstawie odpowiedniej umowy międzynarodowej.
  2. Kandydat, który posiada dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych za granicą może ubiegać się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, jeżeli dyplom ten został uznany na podstawie umowy międzynarodowej albo uznany za równorzędny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów wyższych, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą. Jeżeli dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych za granicą uprawnia do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która ten dyplom wydała, może on być uznany na podstawie art. 191a ust. 3 i 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym. Do zagranicznego dyplomu kandydat załącza kopie dokumentów pozwalających ocenić przebieg i czas trwania studiów (np. suplement do dyplomu, wykaz przedmiotów i ocen, indeks lub inny dokument).
  3. W celu przeliczenia ocen ze świadectwa zagranicznego lub zagranicznego dyplomu wg obowiązującej na UG skali punktowej należy przed wpisaniem punktów do systemu IRK skontaktować się z właściwą komisją rekrutacyjną lub Biurem Rekrutacji.

 

 

§ 6

1. Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury międzynarodowej ("International Baccalaureate”) wydany przez Biuro IB w Genewie, może ubiegać się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na podstawie konkursu świadectw z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów oraz zgodnie z tabelą przeliczającą punkty uzyskane na maturze IB na procenty:

Poziom SL lub HL

Punkty procentowe

7

100

6

90

5

80

4

70

3

60

2

50

1

10

 

 

2. Jeżeli kandydat, o którym mowa w ust. 1 zdawał przedmiot na poziomie rozszerzonym (HL) – wynik uzyskany na maturze mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przedmiotu. W przypadku kandydatów z maturą IB w miejsce punktacji za przedmiot wiedza o społeczeństwie liczona jest punktacja za ocenę z przedmiotu historia, jednakże z mnożnikiem przypisanym wiedzy o społeczeństwie na danym kierunku studiów.

3. Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury europejskiej ("European Baccalaureate”) może ubiegać się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na podstawie konkursu świadectw z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów. Dodatkowo wynik uzyskany na maturze mnoży się przez współczynnik 15.

4. Kandydatom klas dwujęzycznych wynik (punkty procentowe) uzyskany na maturze z języka obcego nowożytnego na poziomie klas dwujęzycznych mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75, a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Nie dotyczy to wyniku egzaminów z przedmiotów zdawanych w języku obcym (np. biologia, historia).

5. Kandydatom z maturą z roku 2002 przedmioty, które można było zdawać tylko na jednym poziomie, traktuje się jak zdawane na poziomie rozszerzonym.

 

§ 7

1. Kandydatom ze starą maturą oceny z egzaminu dojrzałości z przedmiotów obowiązujących na danym kierunku studiów dla kandydatów z nową maturą przelicza się na punkty wg poniższej tabeli i następnie mnoży się przez mnożnik przedmiotu.

 

Punkty procentowe

ocena

skala ocen 2-5

skala ocen 1-6

6

-

150

5

150

120

4

100

90

3

50

60

2

-

30

1

-

-

 

 

2. W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów stacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotu na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych) pomnożona przez współczynnik 0,6, a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów, to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.

3. W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów niestacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotów na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych). Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów, to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.

 

§ 8

  1. Rekrutacja na wszystkie kierunki studiów (z wyjątkiem studiów niestacjonarnych dla kandydatów będących słuchaczami kolegiów) odbywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów, zwanej dalej IRK. Kandydat rejestruje się elektronicznie na stronie internetowej irk.ug.edu.pl (zgodnie z procedurą opisaną w załączniku nr 3).
  2. W uzasadnionych przypadkach, dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej (zgodnie z § 9 ust. 7 niniejszej Uchwały).
  3. Uniwersytet Gdański nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata do systemu IRK, a w szczególności za wpisanie przez niego wyników matury i ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej, średniej ocen lub oceny na dyplomie niezgodnych ze stanem faktycznym.

 

§ 9

  1. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia wnosi opłatę rekrutacyjną w wysokości ustalonej przez Rektora UG korzystając z elektronicznie wygenerowanego bankowego konta kandydata (zgodnie z zał. nr 3). Opłaty można dokonać również w kasie UG. Brak opłaty rekrutacyjnej wyklucza z postępowania rekrutacyjnego.
  2. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów w wyznaczonym terminie ogłasza listę kandydatów w systemie IRK oraz przed siedzibą komisji.
  3. Kandydat w celu przyjęcia na dany kierunek studiów, po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, powinien złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni kalendarzowych następujące dokumenty:
    1. własnoręcznie podpisany formularz podania o przyjęcie na studia, wygenerowany i wydrukowany z systemu IRK;
    2. świadectwo dojrzałości w oryginale albo jego oryginalny odpis wystawiony przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną (nowa matura) lub szkołę (stara matura) lub kserokopię jednego z wymienionych dokumentów poświadczoną przez Uniwersytet Gdański. W  przypadku utraty przez kandydata ww. dokumentów, dopuszcza się złożenie duplikatu świadectwa dojrzałości – dotyczy kandydatów na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie. Kandydat, który w 2013 r. zdawał maturę międzynarodową lub maturę europejską i oczekuje na wystawienie dyplomu, składa zaświadczenie o wynikach matury międzynarodowej lub matury europejskiej. Kopię dyplomu (w tym oryginał do wglądu) należy w takim przypadku złożyć we właściwym dziekanacie nie później niż 1 października 2013 r.; 
    3. osoba przyjęta na studia drugiego stopnia zobowiązana jest najpóźniej do dnia 1 października 2013 roku złożyć w dziekanacie wydziału kopię świadectwa dojrzałości (w tym oryginał do wglądu). Obowiązku tego można dokonać składając świadectwo w komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów razem z pozostałymi dokumentami wymienionymi w ust. 3;
    4. oryginał, odpis lub poświadczoną przez Uniwersytet Gdański kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (bez suplementu). Dopuszcza się możliwość złożenia zaświadczenia o ukończeniu studiów wyższych zawierającego ocenę, jaka znajdzie się na dyplomie. Termin ostateczny uzupełnienia dokumentów określony zostanie w zawiadomieniu o przyjęciu na studia;
    5. w zależności od warunków podanych w szczegółowych zasadach rekrutacji na określony kierunek studiów: indeks lub kserokopię indeksu albo wypis ocen z indeksu bądź zaświadczenie o średniej ocen uzyskanych z całego okresu studiów. Średnia powinna być wyliczona zgodnie z zasadami rekrutacji określonymi dla danego kierunku studiów. Wymienione dokumenty winny być wystawione lub poświadczone przez uczelnię, której kandydat jest absolwentem. Zaświadczenie musi zawierać informację o obowiązującej na uczelni skali ocen;
    6. kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia, poświadczoną przez szkołę średnią, organ samorządu terytorialnego, notariusza, Biuro Rekrutacji lub komisję rekrutacyjną właściwą dla danego kierunku studiów;
    7. 2 aktualne kolorowe fotografie o wymiarze 35 mm x 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle;
    8. student ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów jest zobowiązany złożyć kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez Uniwersytet Gdański zamiast oryginału lub oryginalnego odpisu świadectwa dojrzałości.

Dokumenty wymienione w literach a), b), f), g), h) dotyczą kandydatów na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie, natomiast dokumenty wymienione w literach a), c), d), e), f), g), h) dotyczą kandydatów na studia drugiego stopnia.

  1. Dokumenty wymienione w ust. 3 składają wszyscy kandydaci umieszczeni na liście kandydatów danego kierunku w siedzibie komisji rekrutacyjnej.
  2. Na kierunkach wykazujących czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia wymagane jest zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza Medycyny Pracy.
    Szczegóły dotyczące badań lekarskich zostały opisane na stronie internetowejwww.rekrutacja.ug.edu.pl;
  3. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów ma obowiązek na bieżąco odznaczać w systemie IRK złożenie przez kandydata wymaganych dokumentów.
  4. W przypadku przesłania przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz z oryginałem dowodu wpłaty - rejestracji elektronicznej dokonuje członek komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
  5. O spełnieniu warunków zawartych w ust. 7 – decyduje data wpłynięcia dokumentów do komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
  6. Kandydat, który nie chce brać udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym powinien zrezygnować w systemie IRK z ubiegania się o przyjęcie na kierunek lub przesłać pisemną rezygnację do właściwej komisji rekrutacyjnej. Niezłożenie w terminie dokumentów świadczy o rezygnacji kandydata  z dalszego postępowania rekrutacyjnego.
  7. Po upływie terminu składania dokumentów właściwa komisja rekrutacyjna ogłasza listę osób przyjętych na dany kierunek studiów w systemie IRK oraz przed siedzibą komisji. Na ww. liście są umieszczone nazwiska kandydatów, którzy uzyskali liczbę punktów pozwalającą zakwalifikować się na kierunek w ramach określonego limitu przyjęć oraz w terminie złożyli wymagane dokumenty.
  8. Do dnia 26 września 2013 roku dziekan wydziału może podjąć decyzję o uruchomieniu rekrutacji uzupełniającej limit przyjęć na dany kierunek. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek poinformować kandydatów o liczbie wolnych miejsc spowodowanych rezygnacją osób przyjętych na dany kierunek poprzez wysłanie wiadomości w systemie IRK oraz e-mailem. Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie na określony kierunek i formę studiów, lecz nie zostali przyjęci na pierwszy rok, mają prawo na podstawie wyników uzyskanych w rekrutacji podstawowej, zwrócić się z podaniem o przyjęcie do właściwej komisji rekrutacyjnej. Podanie wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w ciągu 4 dni od daty ogłoszenia informacji o wolnych miejscach, w miejscu i godzinach wskazanych przez dziekana. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów przyjmie na podstawie rankingu punktów tyle osób, ile miejsc zostało zwolnionych.
  9. Kandydat będący słuchaczem kolegiów nauczycielskich w Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Olsztynie, Suwałkach, Szczecinie, Toruniu i Wałczu ubiegający się o przyjęcie na VI semestr niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia powinien złożyć dodatkowo:
    1. zaświadczenie potwierdzające zaliczenie V semestru w kolegium nauczycielskim,
    2. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
  10. Kandydat będący słuchaczem Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku ubiegający się o przyjęcie na V semestr niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia powinien złożyć dodatkowo:
    1. zaświadczenie potwierdzające zaliczenie IV semestru w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku,
    2. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.

 

 

§ 10

  1. Rekrutacja na studia trwa do dnia 31 października 2013 roku, za wyjątkiem rekrutacji na studia drugiego stopnia, która trwa do dnia 30 listopada 2013 roku.
  2. Decyzję o ewentualnej rekrutacji dodatkowej na zasadach opisanych w niniejszej Uchwale podejmuje Rektor na wniosek dziekana.
  3. Termin i miejsce składania dokumentów określa dziekan właściwego wydziału.

 

§ 11

  1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: przewodniczącego, sekretarza i członka. Przewodniczącego i członka komisji powołuje się spośród nauczycieli akademickich. Przewodniczący musi posiadać co najmniej stopień doktora.Sekretarzem może być pracownik administracyjny uczelni. Komisje rekrutacyjne powołuje dziekan.
  2. Inne osoby wyznaczone do realizacji zadań związanych z procesem rekrutacji, w tym egzaminatorów, powołuje Rektor lub dziekan. Osobami tymi mogą być również osoby spoza UG.Informacje o składzie komisji rekrutacyjnej oraz ewentualnych zmianach dziekan przesyła do Biura Rekrutacji w trybie natychmiastowym, w celu dokonania aktualizacji w systemie IRK.

 

§ 12

Przedstawiciele samorządu studenckiego mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy na zasadach określonych przez dziekana.

 

§ 13

  1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
    1. prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem IRK,
    2. przyjmowanie dokumentów,
    3. przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
    4. weryfikacja składanych dokumentów na studia z danymi w systemie IRK,
    5. podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia,
    6. zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego.
  2. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 13 ust. 3.
  3. Przewodniczącemu komisji rekrutacyjnej udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania (w porozumieniu z komisją oraz przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej) postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.

 

§ 14

  1. Pisemna praca egzaminacyjna jest oceniana przy zachowaniu anonimowości jej autora.
  2. Z prac sprawdzonych komputerowo należy losowo wybrać kilka prac i dokonać powtórnego sprawdzenia. Z czynności komputerowego sprawdzania prac egzaminacyjnych sporządza się protokół.
  3. Protokół komputerowego sprawdzania prac zawiera: imię i nazwisko kandydata, sumę uzyskanych punktów oraz wykaz losowo wybranych prac dodatkowo sprawdzonych przez egzaminatorów.

 

§ 15

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
  2. Kandydaci mają prawo w obecności egzaminatora, przewodniczącego, członka lub sekretarza wglądu do swoich prac egzaminacyjnych w terminie trzech dni od daty ogłoszenia wyników egzaminów w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten w sposób niebudzący wątpliwości należy podać do wiadomości kandydatów.
  3. Kandydat może odwołać się od oceny pracy pisemnej do przewodniczącego właściwej komisji w ciągu trzech dni od ogłoszenia wyników.

 


§ 16

Kandydat może otrzymać zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych w toku postępowania rekrutacyjnego.

 

§ 17

  1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego sporządza się protokół.Protokół zawiera imię i nazwisko kandydata oraz wykaz uzyskanych punktów z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego.
  2. Protokół podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej.
  3. Wszystkie skreślenia i zmiany dokonane w protokole powinny być opisane i potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.

 

§ 18

Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów sporządza dla każdego kierunku studiów:

  1. listę alfabetyczną z punktami i rankingową kandydatów;
  2. listę osób nieprzyjętych (alfabetyczną z punktami i rankingową);
  3. listę osób przyjętych  na studia (alfabetyczną z punktami i rankingową).

 

§ 19

Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na pierwszy rok wybranego kierunku studiów, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów. Rekrutacja odbywa się na podstawie punktów wyliczonych wg zasad obowiązujących na dany kierunek studiów.

 

§ 20

  1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej
    w terminie 14 dni od dnia doręczenia. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
  2. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu.

 

§ 21

Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Uczelniana Komisja Rekrutacyjna.

 

§ 22

  1. Studia niestacjonarne oraz studia stacjonarne prowadzone w języku obcym są odpłatne.
  2. Odpłatności za studia związane ze studiowaniem na kolejnym kierunku studiów reguluje ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym.

 


§ 23

Uchwałę stosuje się do przyjęć na studia osób posiadających obywatelstwo polskie oraz cudzoziemców podejmujących studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich na podstawie art. 43 ust. 2 i 5 ustawy– Prawo o szkolnictwie wyższym. Przyjęcie na studia pozostałych cudzoziemców następuje na podstawie odrębnych przepisów.

 

 

§ 24

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 10 sierpnia 2021 roku, 11:00
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz