fbpx Uchwała nr 96/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 15 grudnia 2011 roku w sprawie zmiany uchwały nr 72/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 29 września 2011 roku w sprawie zasad pobierania opłat za studia i usługi edukacyjne świadczone... | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 96/11
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
15 grudnia 2011 roku
w sprawie zmiany uchwały nr 72/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 29 września 2011 roku w sprawie zasad pobierania opłat za studia i usługi edukacyjne świadczone przez Uniwersytet Gdański oraz trybu i warunków zwalniania z tych opłat

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła: 

Na podstawie:

- art. 99 ust. 1 i 3 i art. 170 ust. 9 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.),

- Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 roku w sprawie wzoru oświadczenia studenta o spełnianiu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów stacjonarnych w uczelni publicznej bez wnoszenia opłat (Dz. U. Nr 207, poz. 1235),

- § 40 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego ,

zarządza się, co następuje:

 

§ 1

W uchwale nr 72/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 29 września 2011 roku w sprawie zasad pobierania opłat za studia i usługi edukacyjne świadczone przez Uniwersytet Gdański:

  1. § 4 otrzymuje brzmienie:

㤠4

  1. Warunki odpłatności za usługi edukacyjne, w tym studia pierwszego i drugiego stopnia i jednolite studia magisterskie, określają umowy zawierane w formie pisemnej między uczelnią a studentem, zwane dalej „umowami”.
  1. Wzory umów, o których mowa w ust. 1, stanowią załączniki do niniejszej uchwały, odpowiednio

   1) dla studentów studiów niestacjonarnych – załącznik nr 1,

   2) dla studentów studiów stacjonarnych – załącznik nr 1a.

  1. Studenci przyjęci na studia przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym wnoszą opłaty za zajęcia dydaktyczne na dotychczasowych zasadach do końca okresu studiów przewidzianego w programie studiów.
  2. W celu zawarcia umowy, o której mowa w ust. 2 student jest zobowiązany do stawiennictwa we właściwym dziekanacie. Podpisaną umowę student składa we właściwym dziekanacie najpóźniej w ciągu 14 dni od daty rozpoczęcia zajęć.
  3. Niespełnienie przez studenta warunku, o którym mowa w ust. 4, skutkuje skreśleniem go z listy studentów.
  4.  Umowy, o których mowa w ust. 1 są generowane automatycznie z programu FAST, odrębnie dla każdego studenta.
  5. Umowy z upoważnienia Rektora podpisują dziekani lub prodziekani właściwi ds. studenckich.
  6. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę ze skutkiem na koniec semestru, w którym nastąpiło wypowiedzenie. Wzór wypowiedzenia umowy stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
  7. Studenci, którzy podjęli lub kontynuują studia stacjonarne składają we właściwym dziekanacie najpóźniej w dniu immatrykulacji, oświadczenie o spełnianiu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów stacjonarnych w uczelni publicznej bez wnoszenia opłat, odrębnie na każdy kierunek. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.”

 

  1. w § 6 dodaje się ust. 6 i 7 w brzmieniu:

„6. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności wynikających z trudnej sytuacji materialnej lub zdrowotnej, na wniosek słuchacza złożony w terminie określonym w § 7 możliwe jest obniżenie opłaty, o której mowa w § 2 pkt 8.

7. Decyzję w sprawie, o której mowa w ust. 6, podejmuje Prorektor ds. Kształcenia po uzyskaniu opinii kierownika studiów podyplomowych.”

  1. § 7 otrzymuje brzmienie:

„1. Student lub doktorant może złożyć, nie później niż do dnia 20 września, wniosek o zwolnienie w całości lub w części z opłat, o których mowa w § 2 ust. 1. Podstawą do stosowania – jedynie w wyjątkowych przypadkach – zwolnienia z opłat w całości lub w części mogą być w szczególności:

1) osiągnięcie przez studenta/doktoranta wysokiej średniej ocen, uzyskanie osiągnięć naukowych, artystycznych lub wysokich wyników sportowych we współzawodnictwie na szczeblu krajowym lub międzynarodowym;

2) istotne pogorszenie się w czasie studiów sytuacji materialnej studenta/doktoranta;

3) orzeczenie stwierdzające niepełnosprawność w stopniu znacznym, umiarkowanym lub lekkim studenta/doktoranta wydane na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1998 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. nr 123, poz. 776, z późn. zm.).

2. Studenci, doktoranci i słuchacze przyjęci na I semestr, dla których proces rekrutacji zakończył się po dniu 20 września składają wnioski w terminie 7 dni od dnia wydania decyzji o przyjęciu na studia.

3. Wskazane w ust. 1 i 2 terminy nie dotyczą tych osób niepełnosprawnych, które pierwszą decyzję ustalającą stopień niepełnosprawności uzyskały w trakcie roku akademickiego.

4. Decyzję w sprawach studentów, o których mowa w ust. 1, podejmuje Prorektor ds. Studenckich po uzyskaniu opinii dziekana, w sprawach doktorantów – Prorektor ds. Kształcenia po uzyskaniu opinii kierownika studiów doktoranckich uzgodnionej z dziekanem wydziału. Od tej decyzji służy odwołanie do Rektora, którego decyzja w tych sprawach jest ostateczna.”.

  1. § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie „Opłaty za usługi edukacyjne, o których mowa w § 2 ust. 2, 3, 4, 5 i 7 uiszczane są przez studenta studiów stacjonarnych i niestacjonarnych jednorazowo w wysokości określonej w zarządzeniu, o którym mowa w § 3 ust. 1, w terminie 14 dni od dnia doręczenia właściwej decyzji dziekana, po uprzednim zawarciu pisemnej umowy między Uczelnią a studentem.”.

 

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z tym, że studenci studiów stacjonarnych podpisują umowy, o których mowa w § 4 ust. 1, od dnia 15 grudnia 2011 roku.

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:45
Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz