Zarządzenie nr 14/R/02 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 13 maja 2002 rokuw sprawie udzielania zamówień publicznych.
Na podstawie: ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (tekst jednolity
z dnia 3 lipca 1998r. Dz. U. Nr 119, poz. 773 z późn. zm.) i ustawy z dnia 22 listopada 1998 r.
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz.1014 z późn. zm.), niniejszym zarządza się,
co następuje:
§ 1
1. Wszystkie jednostki organizacyjne Uniwersytetu Gdańskiego zobowiązane są do stosowania ustawy
o zamówieniach publicznych oraz niniejszego zarządzenia.
2. Zarządzenie niniejsze stosuje się do zamówień udzielanych przez Uniwersytet Gdański na dostawy,
roboty budowlane i usługi opłacane ze środków publicznych.
3. Wydatkowanie środków w ramach zamówień publicznych powinno być zaplanowane.
§ 2
1. Jednostkami upoważnionymi do realizowania zamówień publicznych są:
a) Dział Techniczny - w zakresie robót budowlanych, remontów, eksploatacji budynków,
telekomunikacji,
b) Samodzielna Sekcja ds. Studenckich Spraw Socjalnych - w zakresie utrzymania domów studenckich
i stołówek ( nie dotyczy remontów),
c) Dział Gospodarczy - w zakresie obsługi obiektów dydaktycznych Uczelni,
d) Biblioteka Główna - w zakresie prenumeraty czasopism i zakupów książek,
e) Samodzielna Sekcja ds. Transportu - w zakresie obsługi środków transportu,
f) Samodzielna Sekcja ds. Zaopatrzenia - w zakresie dostaw środków ochrony indywidualnej, sprzętu
ochrony przeciwpożarowej i BHP, artykułów biurowych i AGD, czystościowych, elektrycznych,
hydraulicznych, opału,
g) Samodzielna Sekcja ds. Socjalno-Bytowych - w zakresie obsługi spraw socjalnych,
h) Ośrodek Informatyczny - w zakresie dostaw i usług związanych z obsługą sieci komputerowej,
i) Dział Aparatury i Zamówień Publicznych - w zakresie dostaw sprzętu komputerowego,
poligraficznego, biurowego, aparatury specjalistycznej, oprogramowania,
j) Dział Wydawnictw – w zakresie realizacji procesu wydawniczego podręczników akademickich,
prac habilitacyjnych, monografii, zeszytów naukowych i wydawnictw informacyjnych,
k) Samodzielna Sekcja ds. Techniczno-Budowlanych – w zakresie niezbędnym do prowadzenia
bieżących remontów w branży budowlanej, stolarskiej, elektrycznej, hydraulicznej i chłodniczej.
2. Jednostka organizacyjna uczelni, będąca dysponentem wydzielonej części budżetu uczelni, upoważniona
jest do udzielania, w ramach posiadanych środków i po ich potwierdzeniu, zamówień publicznych
do wartości nie przekraczającej równowartości 3 000 EURO w roku budżetowym, z wyłączeniem usług
i dostaw określonych w pkt. 1.8 załącznika nr 1 do pisma okólnego nr 1/2002 Decyzje w sprawie trybu
udzielenia zamówień podejmuje kierownik jednostki.
3. Zamówień o wartości powyżej 3 000 EURO, których realizacja nie podlega kompetencji jednostek
wymienionych w ust. 1, dokonuje jednostka bezpośrednio zainteresowana przy współudziale Działu
Aparatury i Zamówień Publicznych, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Przy zamówieniach przekraczających równowartość kwoty 30 000 EURO, postępowanie o zamówienie
publiczne przygotowuje i prowadzi Dział Aparatury i Zamówień Publicznych w porozumieniu
z jednostkami wymienionymi w ust. 1 i 2.
§ 3
1. Jednostka, na rzecz której przygotowywane jest postępowanie o zamówienie publiczne, zobowiązana
jest do udzielania wszelkich informacji związanych z przedmiotem zamówienia, a w szczególności
do określenia:
- wartości szacunkowej zamówienia i źródła jego finansowania,
- przedmiotu zamówienia,
- warunków, jakie musi spełniać przedmiot zamówienia,
- warunków, jakie muszą spełniać oferenci,
- kryteriów oceny.
§ 4
1. Decyzję co do trybu udzielenia zamówienia publicznego o wartości nie przekraczającej równowartości
30 000 EURO podejmują kierownicy jednostek upoważnionych do realizacji zamówienia, w uzgodnieniu
z Działem Aparatury i Zamówień Publicznych.
2. Decyzje co do trybu udzielenia zamówienia publicznego, którego wartość przekracza równowartość
30 000 EURO, podejmuje, po zapoznaniu się z opinią kierownika działu Aparatury i Zamówień
Publicznych, Rektor, Prorektor ds. Nauki lub Dyrektor Administracyjny, stosownie do posiadanych
kompetencji w zakresie dysponowania środkami finansowymi, chyba, że Statut uczelni zastrzega
kompetencje Senatu.
§ 5
1. Przy zamówieniach o wartości nie przekraczającej 30 000 EURO komisję przetargową powołuje
kierownik jednostki organizacyjnej wymienionej w § 2 z chwilą rozpoczęcia postępowania.
2. Przy zamówieniach o wartości przekraczającej 30 000 EURO komisja przetargowa zostaje powołana
przez Rektora, Prorektora ds. Nauki lub Dyrektora Administracyjnego z chwilą rozpoczęcia
postępowania.
3. Członkami komisji przetargowej powołanymi zgodnie z ust. 1 i 2 mogą być wyłącznie pracownicy
Uniwersytetu Gdańskiego.
4. Pracownik jednostki organizacyjnej przygotowujący dokumentację do postępowań, o których mowa
w ust.1 i 2, staje się z mocy niniejszego zarządzenia członkiem komisji przetargowej.
5. Członkowie komisji przetargowej podlegają odpowiedzialności karnej na podstawie art. 297 i 305
Kodeksu Karnego.
§ 6
Uniwersytet Gdański reprezentują oraz podpisują umowy:
· Rektor – w zakresie dysponowania środkami finansowymi wymagającymi decyzji przekraczającej
zakres zwykłego zarządu uczelnią,
· Prorektor ds. Nauki – w zakresie dysponowania posiadanymi środkami finansowymi na działalność
naukowo-badawczą,
· Dyrektor Administracyjny – w zakresie dysponowania środkami finansowymi dotyczącymi decyzji
w zakresie zwykłego zarządu uczelnią.
§ 7
1. Kierownicy jednostek organizacyjnych są zobowiązani wyznaczyć w podległych im jednostkach osoby
odpowiedzialne za przygotowanie dokumentacji do postępowań przewidzianych w ustawie
o zamówieniach publicznych.
2. Odpowiedzialność służbową za naruszenie dyscypliny finansów publicznych tj. za skutki wynikające
z nieprzestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych ponoszą kierownicy jednostek organizacyjnych,
którzy udzielają zamówienia. Podlegają oni również odpowiedzialności, o której mowa w § 5 ust. 5.
§ 8
1. Zamówienia publiczne o wartości przekraczającej równowartość 3 000 EURO rejestrowane są
w Centralnym Rejestrze Zamówień Publicznych Uniwersytetu Gdańskiego znajdującym się w Dziale
Aparatury i Zamówień Publicznych.
2. Zamówienia o wartości nie przekraczającej równowartości 3 000 EURO rejestrowane są
w jednostkach organizacyjnych udzielających tych zamówień.
3. Dokumentację postępowania w sprawie udzielonych zamówień publicznych przechowuje jednostka
realizująca zamówienie przez okres 3 lat.
4. Jednostki organizacyjne uczelni zobowiązane są do sporządzania rocznych planów zamówień
publicznych (niezależnie od ich wartości) i przekazywania ich do jednostek wymienionych w § 2 ust. 1
zgodnie z zakresem ich kompetencji, w terminie do 30 listopada danego roku kalendarzowego.
5. Jednostki organizacyjne (wydziały, jednostki międzywydziałowe, pozawydziałowe i ogólnouczelniane)
uczelni zobowiązane są do przekazywania do Działu Aparatury i Zamówień Publicznych Uniwersytetu
Gdańskiego sprawozdań z udzielanych zamówień publicznych o wartości do 3 000 EURO w terminach:
- za IV kwartał poprzedniego roku do 20 stycznia,
- za I kwartał do 20 kwietnia,
- za II kwartał 20 lipca,
- za III kwartał do 20 października bieżącego roku kalendarzowego.
§ 9
W sprawach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem mają zastosowanie przepisy ustawy
z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (tekst jednolity z dnia 3 lipca 2998 r.
Dz. U. Nr 119, poz. 773 z późn. zm.) i ustawy z dnia 22 listopada 1998 r. o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 155, poz.1014 z późn. zm.).
§ 10
Szczegółowy sposób postępowania oraz wzory druków obowiązujących w Uniwersytecie Gdańskim,
przy udzielaniu zamówień publicznych, terminy zgłaszania zapotrzebowania, jak i zasady i terminy
sporządzania sprawozdań z udzielanych zamówień publicznych określają pisma okólne wraz z załącznikami.
§ 11
Przestaje obowiązywać zarządzenie nr 7/D/99 Dyrektora Administracyjnego Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia 2 sierpnia 1999 r. w sprawie zamówień publicznych.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Marcin Pliński