fbpx Zarządzenie nr 14/R/02 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 maja 2002 roku w sprawie udzielania zamówień publicznych. | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 14/R/02
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
13 maja 2002 roku
w sprawie udzielania zamówień publicznych.

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

 
Na podstawie: ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (tekst jednolity
z dnia 3 lipca 1998r. Dz. U. Nr 119, poz. 773 z późn. zm.) i ustawy z dnia 22 listopada 1998 r.
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz.1014 z późn. zm.), niniejszym zarządza się,
co następuje:  

§ 1

1.  Wszystkie jednostki organizacyjne Uniwersytetu Gdańskiego zobowiązane są do stosowania ustawy 
o zamówieniach publicznych oraz niniejszego zarządzenia.

2.  Zarządzenie niniejsze stosuje się do zamówień udzielanych przez Uniwersytet Gdański na dostawy,
roboty budowlane i usługi opłacane ze środków publicznych.

3.  Wydatkowanie środków w ramach zamówień publicznych powinno być zaplanowane.

§ 2

1.  Jednostkami upoważnionymi do realizowania zamówień publicznych są:
a) Dział Techniczny - w zakresie robót budowlanych, remontów, eksploatacji budynków,
    telekomunikacji,
b) Samodzielna Sekcja ds. Studenckich Spraw Socjalnych - w zakresie utrzymania domów studenckich
    i stołówek ( nie dotyczy remontów),                                               
c) Dział Gospodarczy - w zakresie obsługi obiektów dydaktycznych Uczelni,
d) Biblioteka Główna - w zakresie prenumeraty czasopism i zakupów książek,
e) Samodzielna Sekcja ds. Transportu - w zakresie obsługi środków transportu,
f) Samodzielna Sekcja ds. Zaopatrzenia - w zakresie dostaw środków ochrony indywidualnej, sprzętu
    ochrony przeciwpożarowej i BHP, artykułów biurowych i AGD, czystościowych, elektrycznych,
    hydraulicznych, opału,
g) Samodzielna Sekcja ds. Socjalno-Bytowych - w zakresie obsługi spraw socjalnych,
h) Ośrodek Informatyczny - w zakresie dostaw i usług związanych z obsługą sieci komputerowej,
i)  Dział Aparatury i Zamówień Publicznych - w zakresie dostaw sprzętu komputerowego,
    poligraficznego, biurowego, aparatury specjalistycznej, oprogramowania,
j) Dział Wydawnictw – w zakresie realizacji procesu wydawniczego podręczników akademickich,
    prac habilitacyjnych, monografii, zeszytów naukowych i wydawnictw informacyjnych,
k) Samodzielna Sekcja ds. Techniczno-Budowlanych – w zakresie niezbędnym do prowadzenia
    bieżących remontów w branży budowlanej, stolarskiej, elektrycznej, hydraulicznej i chłodniczej.

2. Jednostka organizacyjna uczelni, będąca dysponentem wydzielonej części budżetu uczelni, upoważniona
jest do udzielania, w ramach posiadanych środków i po ich potwierdzeniu, zamówień publicznych
do wartości nie przekraczającej równowartości 3 000 EURO w roku budżetowym, z wyłączeniem usług
i dostaw określonych w pkt. 1.8 załącznika nr 1 do pisma okólnego nr 1/2002 Decyzje w sprawie trybu
udzielenia zamówień podejmuje kierownik jednostki.

3. Zamówień o wartości powyżej 3 000 EURO, których realizacja nie podlega kompetencji jednostek
wymienionych w ust. 1, dokonuje jednostka bezpośrednio zainteresowana przy współudziale Działu
Aparatury i Zamówień Publicznych, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Przy zamówieniach przekraczających równowartość kwoty 30 000 EURO, postępowanie o zamówienie
    publiczne przygotowuje i prowadzi Dział Aparatury i Zamówień Publicznych w porozumieniu
    z jednostkami wymienionymi w ust. 1 i 2.

§ 3

1. Jednostka, na rzecz której przygotowywane jest postępowanie o zamówienie publiczne, zobowiązana
jest do udzielania wszelkich informacji związanych z przedmiotem zamówienia, a w szczególności
do określenia:
-          wartości szacunkowej zamówienia i źródła jego finansowania,
-          przedmiotu zamówienia,
-          warunków, jakie musi spełniać przedmiot zamówienia,
-          warunków, jakie muszą spełniać oferenci,
-          kryteriów oceny.

§ 4

1. Decyzję co do trybu udzielenia zamówienia publicznego o wartości nie przekraczającej równowartości
30 000 EURO podejmują kierownicy jednostek upoważnionych do realizacji zamówienia, w uzgodnieniu
z Działem Aparatury i Zamówień Publicznych.                                                          

2. Decyzje co do trybu udzielenia zamówienia publicznego, którego wartość przekracza równowartość
30 000 EURO, podejmuje, po zapoznaniu się z opinią kierownika działu Aparatury i Zamówień
Publicznych, Rektor, Prorektor ds. Nauki lub Dyrektor Administracyjny, stosownie do posiadanych
kompetencji w zakresie dysponowania środkami finansowymi, chyba, że Statut uczelni zastrzega
kompetencje Senatu.

§ 5

1.      Przy zamówieniach o wartości nie przekraczającej 30 000 EURO komisję przetargową powołuje
kierownik jednostki organizacyjnej wymienionej w § 2 z chwilą rozpoczęcia postępowania.

2.      Przy zamówieniach o wartości przekraczającej 30 000 EURO komisja przetargowa zostaje powołana
przez Rektora, Prorektora ds. Nauki lub Dyrektora Administracyjnego z chwilą rozpoczęcia
postępowania.

3.      Członkami komisji przetargowej powołanymi zgodnie z ust. 1 i 2 mogą być wyłącznie pracownicy
Uniwersytetu Gdańskiego.

4.      Pracownik jednostki organizacyjnej przygotowujący dokumentację do postępowań, o których mowa
w ust.1 i 2, staje się z mocy niniejszego zarządzenia członkiem komisji przetargowej.

5.      Członkowie komisji przetargowej podlegają odpowiedzialności karnej na podstawie art. 297 i 305
Kodeksu Karnego.

§ 6

Uniwersytet Gdański reprezentują oraz podpisują umowy:
·        Rektor – w zakresie dysponowania środkami finansowymi wymagającymi decyzji przekraczającej
         zakres zwykłego zarządu uczelnią,
·        Prorektor ds. Nauki – w zakresie dysponowania posiadanymi środkami finansowymi na działalność
         naukowo-badawczą,
·        Dyrektor Administracyjny – w zakresie dysponowania środkami finansowymi dotyczącymi decyzji
         w zakresie zwykłego zarządu uczelnią.

§ 7

1.  Kierownicy jednostek organizacyjnych są zobowiązani wyznaczyć w podległych im jednostkach osoby
odpowiedzialne za przygotowanie dokumentacji do postępowań przewidzianych w ustawie
o zamówieniach publicznych.

2.  Odpowiedzialność służbową za naruszenie dyscypliny finansów publicznych tj. za skutki wynikające
z nieprzestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych ponoszą kierownicy jednostek organizacyjnych,
którzy udzielają zamówienia. Podlegają oni również odpowiedzialności, o której mowa w § 5 ust. 5. 

§ 8

1.      Zamówienia publiczne o wartości przekraczającej równowartość 3 000 EURO rejestrowane są
w Centralnym Rejestrze Zamówień Publicznych Uniwersytetu Gdańskiego znajdującym się w Dziale
Aparatury i Zamówień Publicznych.

2.      Zamówienia o wartości nie przekraczającej równowartości 3 000 EURO rejestrowane są
w jednostkach organizacyjnych udzielających tych zamówień.

3.   Dokumentację postępowania w sprawie udzielonych zamówień publicznych przechowuje jednostka
realizująca zamówienie przez okres 3 lat.

4.   Jednostki organizacyjne uczelni zobowiązane są do sporządzania rocznych planów zamówień
publicznych (niezależnie od ich wartości)  i przekazywania ich do jednostek wymienionych w § 2 ust. 1
zgodnie z zakresem ich kompetencji, w terminie do 30 listopada danego roku kalendarzowego.

5.   Jednostki organizacyjne (wydziały, jednostki międzywydziałowe, pozawydziałowe i ogólnouczelniane)
uczelni zobowiązane są do przekazywania do Działu Aparatury i Zamówień Publicznych Uniwersytetu
Gdańskiego sprawozdań z udzielanych zamówień publicznych o wartości do 3 000 EURO w terminach:
-          za IV kwartał poprzedniego roku do 20 stycznia,
-          za I kwartał do 20 kwietnia,
-          za II kwartał 20 lipca,
-          za III kwartał do 20 października bieżącego roku kalendarzowego.

§ 9

W sprawach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem mają zastosowanie przepisy ustawy 
z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (tekst jednolity z dnia 3 lipca 2998 r. 
Dz. U. Nr 119, poz. 773 z późn. zm.) i ustawy z dnia 22 listopada 1998 r. o finansach publicznych 
(Dz. U. Nr 155, poz.1014 z późn. zm.).

§  10

Szczegółowy sposób postępowania oraz wzory druków obowiązujących w Uniwersytecie Gdańskim, 
przy udzielaniu zamówień publicznych, terminy zgłaszania zapotrzebowania, jak i zasady i terminy
sporządzania sprawozdań z udzielanych zamówień publicznych określają pisma okólne wraz z załącznikami.

§ 11

Przestaje obowiązywać zarządzenie nr 7/D/99 Dyrektora Administracyjnego Uniwersytetu Gdańskiego 
z dnia 2 sierpnia 1999 r. w sprawie zamówień publicznych.

§ 12

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Marcin Pliński

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 9:36
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz