fbpx Uchwała nr 20/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 marca 2009 roku w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na stacjonarne i niestacjonarne studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2009/2010 | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 20/09
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
26 marca 2009 roku
w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na stacjonarne i niestacjonarne studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2009/2010

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie art. 196 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.), § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie studiów doktoranckich prowadzonych przez jednostki organizacyjne uczelni (Dz. U. z 2007 r. Nr 1, poz. 3, z póź. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego określa następujące zasady i tryb przyjmowania na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2009/2010:

§ 1

Na studia doktoranckie może być przyjęta osoba, która posiada tytuł magistra lub tytuł zawodowy równorzędny.

§ 2

1) Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na poszczególne studia doktoranckie w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat UG, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej.
2) Limity przyjęć na poszczególne studia określa załącznik nr 1. Limity przyjęć na studia doktoranckie w roku ak. 2009/2010 do niniejszej uchwały. W uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek dziekana zwiększyć limit przyjęć.

§ 3

Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.

§ 4

1) Przyjęcie kandydatów na I rok studiów doktoranckich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami mogą być: opinia pisemna opiekuna pracy magisterskiej, opinia pisemna przyszłego opiekuna naukowego/promotora pracy doktorskiej, list polecający, rozmowa kwalifikacyjna, egzamin pisemny lub ustny z wybranych dziedzin, wyniki dotychczasowych studiów, dotychczasowe osiągnięcia naukowe i zawodowe, list motywacyjny, bądź też wszystkie z wymienionych form jednocześnie.
2) Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne studia doktoranckie – ustalone przez Senat UG, na wniosek rady jednostki organizacyjnej - określa załącznik nr 2. Zasady postępowania rekrutacyjnego na studia doktoranckie w roku ak. 2009/2010.

§ 5

1) Wyniki postępowania rekrutacyjnego są liczone w skali punktowej. 2) O przyjęciu na studia na podstawie postępowania określonego w ust. 1, decyduje liczba uzyskanych punktów.

§ 6

1) Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia doktoranckie na zasadach określonych w art. 275 ust. 3 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r. (Dz. U. Nr 164, poz. 1365) oraz Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. Nr 190, poz. 1406).
2) Od osób wymienionych w ust. 1 wymagany jest dyplom ukończenia studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany, zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem studiów magisterskich (jednolitych bądź drugiego stopnia).

§ 7

1) Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie winni złożyć w tekturowej teczce następujące dokumenty:
a. podanie o przyjęcie na studia doktoranckie (formularz dostępny na stronie internetowej UG
b. życiorys;
c. odpis dyplomu ukończenia studiów lub zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim;
d. zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania danej dziedziny nauki;
e. kserokopię dowodu osobistego, poświadczoną przez komisję rekrutacyjną;
f. 3 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle;
g. inne dokumenty określone przez jednostkę prowadzącą studia doktoranckie (załącznik nr 2);
2) Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie uiszczają opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej przez Rektora.
3) Kandydaci mogą złożyć inne dokumenty ich zdaniem istotne w procesie rekrutacji.

§ 8

Termin i miejsce składania dokumentów określają dziekani poszczególnych wydziałów.

§ 9

1) Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powoływana w trybie określonym przez statut. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: kierownika jednostki organizacyjnej (przewodniczącego), kierownika studiów doktoranckich i co najmniej jednego nauczyciela akademickiego, posiadającego tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego.
2) Za uczestnictwo w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Rektora.

§ 10

Przedstawiciele samorządu doktorantów mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy, na zasadach określonych przez dziekana.

§ 11

1) Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
a. prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji,
b. przyjmowanie dokumentów,
c. przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
d. podejmowanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia doktoranckie,
e. zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego (zawiadomienie o nieprzyjęciu na studia należy wysłać listem poleconym natomiast o przyjęciu listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru).
2) Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.

§ 12

1) Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
2) Wyniki postępowania rekrutacyjnego są ogłaszane w postaci list wywieszanych w miejscu urzędowania komisji rekrutacyjnych. Mogą być równocześnie zamieszczane w formie elektronicznej na stronie internetowej Uniwersytetu Gdańskiego.
3) Kandydaci mają prawo, w obecności członka komisji, do wglądu do dokumentów swojego postępowania rekrutacyjnego w terminie trzech dni od daty wywieszenia listy zakwalifikowanych kandydatów, w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten należy podać do wiadomości kandydatów.

§ 13

1) Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata sporządza się protokół. Protokół zawiera wykaz uzyskanych punktów z postępowania rekrutacyjnego.
2) Protokół oraz decyzje podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.

§ 14

Po zakończeniu postępowania komisja rekrutacyjna sporządza:
1) Listę alfabetyczną oraz rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym,
2) Alfabetyczną listę kandydatów przyjętych na studia doktoranckie wraz z punktacją z postępowania rekrutacyjnego, i wraz z protokołem z postępowania rekrutacyjnego przekazuje do Działu Kształcenia w terminie do 7 dni od sporządzenia.

§ 15

1) Od decyzji komisji rekrutacyjnej przysługuje odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia doktoranckie. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia doktoranckie określonych niniejszą uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
2) Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną ds. Studiów Doktoranckich powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu UG.

§ 16

Decyzje w sprawie odwołań podejmuje Rektor, po rozpatrzeniu wniosku Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich. Decyzja Rektora jest ostateczna.

§ 17

Studia doktoranckie niestacjonarne są odpłatne. Wysokość i zasady odpłatności określa Rektor.

§ 18

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Limit przyjęć106.64 KB
PDF icon Zasady postępowania rekrutacyjnego262.57 KB
PDF icon Kopia do wydruku1.31 MB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz