fbpx Uchwała nr 96/05 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 24 listopada 2005 roku w sprawie zmiany Uchwały Senatu Uniwersytetu Gdańskiego nr 30/05 z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów... | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 96/05
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
24 listopada 2005 roku
w sprawie zmiany Uchwały Senatu Uniwersytetu Gdańskiego nr 30/05 z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia dzienne, zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2006/2007

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie § 13 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego, w nawiązaniu do pisma Ministra Edukacji Narodowej do Rektorów uczelni publicznych nr DSW.R-4122/16/05 z dnia 27 września 2005 r. w Uchwale Senatu Uniwersytetu Gdańskiego nr 30/05 z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia dzienne, zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2006/2007 – zwanej dalej „Uchwałą”, wprowadza się następujące zmiany:

§ 1

  1. Tytuł Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    „w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2006/2007”
  2. Podstawa prawna Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    „Na podstawie art. 169 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365) Senat Uniwersytetu Gdańskiego na wniosek rad wydziałów określa następujące zasady i tryb przyjmowania oraz zakres egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2006/2007:”
  3. Dotychczasowy § 3 Uchwały otrzymuje oznaczenie jako § 2 oraz następujące brzmienie:
    § 2
    1. Nowa matura z 2005 i 2006 roku jest w uchwale w skrócie nazywana nową maturą, zaś matura z 2002 roku jest nazywana „nową maturą 2002”.
    2. Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.
  4. Dotychczasowy § 2 Uchwały otrzymuje oznaczenie jako § 3 oraz następujące brzmienie:
    § 3
    Przyjęcie kandydatów na I rok studiów następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami są: konkurs świadectw dojrzałości (w szczególnych wypadkach uwzględniane mogą być oceny końcoworoczne), egzamin wstępny, rozmowa kwalifikacyjna, bądź też kilka z wymienionych form jednocześnie. W przypadku nowej matury brane są pod uwagę wyniki uzyskane z części pisemnej egzaminu, natomiast w przypadku nowej matury 2002 część zewnętrzna egzaminu. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki studiów określają załączniki nr 1 (studia stacjonarne), 2 (studia niestacjonarne /zaoczne/), 3 (studia niestacjonarne /wieczorowe/) i 4 (studia niestacjonarne /eksternistyczne/).
  5. § 4 ust. 2 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    2. W przypadku nowej matury i nowej matury 2002 wynik pomnożony przez mnożnik przedmiotu daje ostateczny rezultat wyrażony w punktach rekrutacyjnych.
  6. §§ 6-8 Uchwały otrzymują następujące brzmienie:
    § 6
    1. Obywatel polski, który ukończył szkołę średnią za granicą może ubiegać się o przyjęcie na I rok studiów w Uniwersytecie Gdańskim na zasadach mających zastosowanie dla kandydatów ze starą maturą. Warunkiem ubiegania się o przyjęcie jest posiadanie przez niego świadectwa dojrzałości (bądź świadectwa równorzędnego) uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w kraju, w którym ukończył szkołę średnią. Nie wymagają nostryfikacji świadectwa dojrzałości uzyskane w krajach, z którymi RP posiada umowę uznającą dokumenty o wykształceniu. W innych przypadkach nostryfikacji świadectwa dokonuje właściwy, ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o nostryfikację, kurator oświaty.
    2. Obywatel kraju UE może ubiegać się o przyjęcie na I rok studiów w Uniwersytecie Gdańskim na zasadach mających zastosowanie dla kandydatów ze starą maturą.
    3. Kandydaci wymienieni w ust. 1 i 2 przystępują do postępowania rekrutacyjnego według zasad określonych w poniższych paragrafach.

    § 7
    1. Kandydaci posiadający potwierdzony przez Ministerstwo Edukacji i Nauki dyplom lub zaświadczenie o przystąpieniu do matury międzynarodowej ("International Baccalaureate") wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowani są na wybrany kierunek studiów w roku uzyskania dyplomu matury bez postępowania konkursowego. Zasada ta dotyczy wszystkich kierunków studiów UG z wyjątkiem kierunku Geografia (Wydział Biologii, Geografii i Oceanologii), kierunku Filologia specjalność: filologia germańska, specjalność: filologia romańska (Wydział Filologiczno-Historyczny), kierunków: Matematyka i Informatyka (Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki), kierunków Prawo i Administracja (Wydział Prawa i Administracji) oraz kierunku - Biotechnologia (Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i AMG), na których obowiązują szczególne warunki uwzględniające maturę międzynarodową. W przypadku kandydatów z maturą IB z lat poprzednich będą uwzględniane oceny na świadectwie ukończenia szkoły średniej z wyjątkiem Wydziału Prawa i Administracji oraz kierunków, na których kandydatów ze starą maturą obowiązuje egzamin wstępny (test, konkurs świadectw /oceny końcoworoczne/ i test pisemny, konkurs świadectw /oceny końcoworoczne/ i egzamin predyspozycyjny, konkurs świadectw /oceny końcoworoczne/ i rozmowa kwalifikacyjna).
    2. Kandydaci klas dwujęzycznych z języka obcego nowożytnego otrzymują automatycznie za poziom podstawowy 100%, natomiast wynik uzyskany z pozostałej części egzaminu (poziom rozszerzony) z języka będzie obliczany wg przelicznika 4/3. Jednocześnie maksimum nie może przekraczać 100% za poziom rozszerzony. Nie uwzględnia się wyniku egzaminu za przedmiot (np. biologia, historia) zdany w języku obcym.
    3. Kandydatom z nową maturą z przedmiotów: informatyka, język łaciński, język kaszubski przelicza się poziomy wg następujących zasad:
    - poziom podstawowy - 100%
    - poziom rozszerzony - wynik egzaminu uzyskany na maturze.

    § 8
    1. Rekrutacja na wszystkie kierunki studiów oraz rodzaje (z wyjątkiem studiów eksternistycznych) odbywać się będzie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zwanej dalej IRK. Kandydat rejestruje się elektronicznie na stronie internetowej irk.ug.gda.pl (zgodnie z procedurą opisaną w załączniku nr 6). Uniwersytet Gdański nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata w systemie IRK, a w szczególności za wpisanie przez niego wyników matury i ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej niezgodnych ze stanem faktycznym.
    2. W uzasadnionych przypadkach, dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej (zgodnie z § 9 ust. 7 niniejszej uchwały).
  7. § 9 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    § 9
    1. Kandydaci (z wyjątkiem Wydziału Chemii) umieszczeni na liście jako wstępnie zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną tej listy winni złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni /I etap/ następujące dokumenty:
    a) wydrukowany i podpisany formularz podania o przyjęcie na studia,
    b) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis uzyskany w szkole średniej) – dotyczy studiów I stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich,
    c) kserokopię indeksu poświadczoną przez macierzysty dziekanat lub członka komisji rekrutacyjnej – dotyczy studiów II stopnia (z wyłączeniem Wydziału Nauk Społecznych – kierunek Politologia),
    d) oryginał lub odpis dyplomu /uzyskany na uczelni/ ukończenia studiów I stopnia
    – dotyczy studiów II stopnia (dopuszcza się możliwość złożenia zaświadczenia
    o ukończeniu studiów I stopnia zawierające datę obrony pracy dyplomowej. Termin ostateczny uzupełnienia dokumentów /oryginału lub odpisu dyplomu I stopnia/ określony zostanie w zawiadomieniu o przyjęciu na studia),
    e) zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań o studiowaniu na danym kierunku,
    f) kserokopię drugiej i trzeciej strony dowodu osobistego (stary dowód) lub powiększone kserokopie obu stron (nowy dowód) poświadczone przez komisję rekrutacyjną lub szkołę,
    g) 4 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle.
    2. Kandydaci na Wydział Chemii (wszyscy zarejestrowani) winni po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną listy zarejestrowanych kandydatów złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni (I etap) następujące dokumenty:
    a) wydrukowany i podpisany elektroniczny formularz podania o przyjęcie na studia,
    b) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis uzyskany w szkole średniej) – dotyczy studiów I stopnia,
    c) kserokopię indeksu poświadczoną przez macierzysty dziekanat lub członka komisji rekrutacyjnej – dotyczy studiów II stopnia,
    d) oryginał lub odpis dyplomu /uzyskany na uczelni/ ukończenia studiów I stopnia – dotyczy studiów II stopnia,
    e) zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań o studiowaniu na danym kierunku,
    f) kserokopię drugiej i trzeciej strony dowodu osobistego (stary dowód) lub powiększone kserokopie obu stron (nowy dowód) poświadczone przez komisję rekrutacyjną lub szkołę,
    g) 4 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle.
    Jeżeli liczba kandydatów, która spełniła wymogi wymienione w podpunktach a-g jest równa lub przekracza limit przyjęć na dany kierunek studiów to proces kwalifikowania kandydatów zostaje zakończony. W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć przez zarejestrowanych kandydatów, dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji. Warunkiem kwalifikacji kandydatów w II etapie jest złożenie oryginalnych dokumentów w terminie kolejnych 7 dni po zakończeniu I etapu przyjmowania oryginalnych dokumentów. Dokumenty ma prawo złożyć każdy kandydat biorący udział w procesie rekrutacji na dany kierunek, jak również kandydat, który nie został przyjęty na inne pokrewne kierunki studiów na UG. Kandydaci, którzy złożą oryginalne dokumenty w II etapie konkurują jedynie o liczbę miejsc niewypełnionych w I etapie. Kandydat może na bieżąco sprawdzać swoją pozycję na liście rankingowej w Internecie używając swego identyfikatora i hasła. 3. W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć /niedostarczenie dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych/, dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać swoją pozycję na liście rankingowej w Internecie używając swego identyfikatora i hasła. Warunkiem kwalifikacji kandydatów jest złożenie oryginalnych dokumentów w terminie kolejnych 7 dni po zakończeniu I etapu przyjmowania oryginalnych dokumentów. Dokumenty ma prawo złożyć każdy kandydat biorący udział w procesie rekrutacji na dany kierunek, który nie znalazł się na liście osób wstępnie zakwalifikowanych. Kandydaci, którzy nie złożyli oryginałów dokumentów w I etapie, nie mają prawa do składania ich w II etapie.
    4. Kandydat będący słuchaczem Kolegium Nauczycielskiego w Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Szczytnie, Szczecinie, Suwałkach, Toruniu i Wałczu ubiegający się o przyjęcie na VI semestr studiów zawodowych eksternistycznych powinien złożyć w teczce tekturowej z opisem /nazwisko i imię, adres zamieszkania, ewentualnie numer telefonu, kierunek studiów/ następujące dokumenty:
    a) podanie /druk podania UG/,
    b) oryginał świadectwa dojrzałości,
    c) zaświadczenie potwierdzające zaliczenie V semestru w kolegium nauczycielskim,
    d) zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na obranym kierunku,
    e) 4 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle,
    f) kserokopię 2 i 3 strony dowodu osobistego /stary dowód/ lub powiększone kserokopie obu stron (nowy dowód) poświadczone przez komisję rekrutacyjną lub szkołę,
    g) oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
    5. Studenci ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów są zobowiązani złożyć kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez dziekanat wydziału, na którym studiują z adnotacją roku i kierunku studiów zamiast oryginału lub oryginalnego odpisu świadectwa dojrzałości.
    6. Kandydat wnosi opłatę w wysokości ustalonej przez Rektora UG korzystając z elektronicznie wygenerowanego konta kandydata. Opłaty rekrutacyjnej można dokonać również w Kasie UG.
    7. W przypadku przesłania przez kandydata dokumentów listem poleconym /podanie, świadectwo dojrzałości w oryginale lub oryginalny odpis wydany przez szkołę, dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej, kserokopię dowodu osobistego/ sekretarz dokonuje rejestracji elektronicznej z jednoczesnym zaznaczeniem uiszczenia opłaty rekrutacyjnej. Powiadamia także zainteresowanego o wygenerowanym dla niego numerze rejestracyjnym.
    8. Niespełnienie choćby jednego z podanych warunków w określonym terminie oznacza skreślenie kandydata z listy wstępnie zakwalifikowanych.
  8. §§ 10-13 Uchwały otrzymują następujące brzmienie:
    § 10
    Termin i miejsce składania dokumentów określą dziekani poszczególnych wydziałów.
    § 11
    Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzają komisje rekrutacyjne: wydziałowe, instytutowe dla określonego kierunku studiów oraz Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych. Przewodniczących ww. komisji powołuje Rektor na wniosek dziekana. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: przewodniczącego, sekretarza i co najmniej dwóch członków komisji. Sekretarza, członków komisji rekrutacyjnych i egzaminatorów powołuje dziekan. Egzaminatorami mogą być również osoby spoza UG powołane przez dziekana.
    § 12
    Przedstawiciele samorządu studenckiego mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy na zasadach określonych przez dziekana (dyrektora instytutu).
    § 13
    1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
    a) prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem IRK,
    b) przyjmowanie dokumentów,
    c) przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
    d) weryfikacja danych kandydatów wstępnie przyjętych na studia z danymi w systemie IRK,
    e) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia,
    f) zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego (zawiadomienie o nieprzyjęciu na studia należy wysłać listem poleconym natomiast o przyjęciu listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru).
    2. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 13 pkt. 3.
    3. Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich (w porozumieniu z komisją oraz przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej) postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.
  9. § 14 ust. 4 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    4. Z prac sprawdzonych komputerowo należy losowo wybrać kilka prac i dokonać sprawdzenia przez co najmniej dwóch egzaminatorów. Z czynności komputerowego sprawdzania prac egzaminacyjnych sporządza się protokół.
  10. § 15 ust. 2 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    2. W toku postępowania rekrutacyjnego wyniki są ogłaszane po zakończeniu każdej jego części w formie elektronicznej na stronie internetowej oraz w postaci list wywieszanych w miejscu urzędowania komisji rekrutacyjnych.
  11. § 18 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    § 18
    1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata sporządza się protokół. Protokół zawiera wykaz uzyskanych punktów z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego.
    2. Protokół komputerowego sprawdzania prac zawiera: imię i nazwisko kandydata, sumę uzyskanych punktów, kod przydzielony danemu kandydatowi oraz wykaz losowo wybranych prac dodatkowo sprawdzonych przez egzaminatorów.
    3. Protokół podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
    4. Wszystkie skreślenia i zmiany dokonane w protokole powinny być uzasadnione i potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.
  12. § 19 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    § 19
    Po zakończeniu postępowania komisja rekrutacyjna sporządza i ogłasza dla każdego kierunku studiów:
    1. Listę alfabetyczną i rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym.
    2. Listę osób wstępnie zakwalifikowanych do przyjęcia na określony kierunek studiów
    /z wyłączeniem Wydziału Chemii/:
    a/ alfabetyczną,
    b/ rankingową.
    3. Listę osób niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu nieuzyskania wymaganej liczby punktów:
    a/ alfabetyczną,
    b/ rankingową.
    4. Listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (alfabetyczną /bez punktów/, alfabetyczną /z punktami/, rankingową) w formie papierowej oraz elektronicznej sporządzonej przy pomocy programu przygotowanego przez Ośrodek Informatyczny UG.
    Listę osób przyjętych, podpisaną przez Rektora i przewodniczącego komisji ogłasza się dodatkowo na stronie internetowej wydziału.
  13. § 20 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    § 20
    Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na I rok wybranego kierunku studiów, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów prowadzonych w Uniwersytecie Gdańskim systemem stacjonarnym i niestacjonarnym (w miarę wolnych miejsc), o ile zakres wymogów kwalifikacyjnych pokrywał się z pierwotnie obranym kierunkiem.
  14. § 21 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    § 21
    1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia o nieprzyjęciu na studia. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
    2. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną powołuje Senat UG.
  15. § 22 Uchwały otrzymuje następujące brzmienie:
    § 22
    Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Rektor.
  16. Skreśla się § 23 Uchwały.
  17. Dotychczasowy § 24 Uchwały otrzymuje oznaczenie jako § 23 oraz następujące brzmienie:
    § 23
    Studia niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) są odpłatne. Wysokość i zasady odpłatności określa Rektor.
  18. Dotychczasowy § 25 Uchwały otrzymuje oznaczenie jako § 24.

§ 2

Do Uchwały Senatu Uniwersytetu Gdańskiego nr 30/05 z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2006/2007, wprowadza się znowelizowane Załączniki: nr 1, 2, 3, 4 oraz nowy Załącznik nr 6, które stanowią integralną część niniejszej uchwały.

§ 3

Senat UG zobowiązuje JM Rektora UG do wydania w formie zarządzenia, tekstu jednolitego zmienionej Uchwały nr 30/05 z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2006/2007.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Andrzej Ceynowa, prof. UG

 



Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:45
Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz