fbpx Uchwała nr 13/93 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 27 maja 1993 roku powołania Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 13/93
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
27 maja 1993 roku
powołania Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii

Status aktu: obowiązujący
Powiązane hasła: 
  1. Senat Uniwersytetu Gdańskiego wspólnie z Senatem Akademii Medycznej w Gdańsku powołuje Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Medycznej w Gdańsku.
  2. Podstawy formalno-prawne funkcjonowania i ustroju Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii precyzuje odrębny dokument stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
  3. Senat Uniwersytetu gdańskiego stwierdza, że tworzenie jednostek Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii nie może odbywać się z naruszeniem struktury i funkcji istniejących wydziałów Uniwersytetu Gdańskiego, a w szczególności uprawnień do nadawania stopni naukowych.
  4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 1993 roku.

Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Zbigniew Grzonka


załącznik do Uchwały Senatu UG
z dnia 27 maja 1993 roku

ZASADY organizacji i funkcjonowania Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii

Działając na podstawie przepisów art. 64 ust. 4 oraz art. 69 ust. 2 Ustawy o Szkolnictwie Wyższym z dnia 12 września 1990 r. (Dz. U. Nr 65, poz. 385) Senaty Akademii Medycznej i Uniwersytetu Gdańskiego postanawiają:

§ 1

Tworzy się jednostkę o nazwie "Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Medycznej w Gdańsku" zwany dalej Międzyuczelnianym Wydziałem Biotechnologii.

§ 2

Do Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii Mają zastosowanie, odnoszące się do wydziałów, przepisy Ustawy z dnia 12 września 1990 r. o Szkolnictwie Wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385) i ustawy z dnia 12 września 1990 r. o tytule naukowym i stopniach naukowych (Dz. U. Nr 65, poz. 386).

§ 3

Na Międzyuczelnianym Wydziale Biotechnologii prowadzone będą pięcioletnie studia magisterskie z zakresu biotechnologii. Mogą być także prowadzone studia doktoranckie, studia i kursy specjalistyczne oraz studia otwarte dla słuchaczy nie będących studentami.

§ 4

  1. Organami wydziału są: rada wydziału i dziekan.

  2. Dziekan kieruje wydziałem z pomocą dwóch prodziekanów.

§ 5

  1. Wyboru dziekana i prodziekanów dokonuje rada wydziału.

  2. Skład rady wydziału określa się według zasad zawartych w ustawie o szkolnictwie wyższym i § 36 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego.

  3. Zasady przeprowadzania wyborów przedstawicieli do rady wydziału oraz zasady określania liczby przypadających dla nich mandatów określa się według przepisów § 41 i 42 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego.

  4. Rada wydziału ustala własny regulamin pracy, który wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez obydwa Senaty.

  5. Od decyzji rady wydziału lub dziekana przysługuje odwołanie odpowiednio do zebrania w skład którego wchodzą Senaty obydwu uczelni lub obydwu rektorów uczelni.

  6. W sprawach personalnych od decyzji rady wydziału lub dziekana przysługuje odwołanie odpowiednio do Senatu lub rektora uczelni, w której osoba odwołująca się jest zatrudniona.

  7. Zebranie, o którym mowa w pkt. 6 jest zwoływane na wniosek obydwu rektorów lub, co najmniej po 20% członków każdego Senatu.

  8. W Senatach Akademii Medycznej w Gdańsku oraz Uniwersytetu Gdańskiego zasiadają dziekan lub prodziekan wydziału oraz przedstawiciele nauczycieli akademickich, samorządu studenckiego oraz pracownicy nie będący nauczycielami akademickimi wybrani spośród pracowników wydziału zatrudnionych w danej uczelni. Wybory przedstawicieli do Senatów odbywają się zgodnie ze Statutami odpowiednio Akademii Medycznej lub Uniwersytetu Gdańskiego.

  9. Pracownicy Międzyuczelnianego Wydziału biotechnologii uczestniczą w wyborach władz rektorskich swojej macierzystej uczelni na zasadach przewidzianych przez Statuty uczelni, w których są zatrudnieni.

§ 6

  1. Pracownicy realizujący zadania Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii zatrudnieni w Akademii Medycznej w Gdańsku i Uniwersytecie Gdańskim pozostają pracownikami tych uczelni.

  2. Pracownicy realizujący zadania Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii zatrudnieni w innych uczelniach i placówkach naukowych mogą, stosownie do obowiązujących przepisów zostać zatrudnieni w jednej z uczelni o których mowa w pkt. 1.

§ 7

Pracownicy Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii osobowo podlegają odpowiednio: rektorowi lub dyrektorowi administracyjnemu zatrudniającej ich uczelni, zaś służbowo - dziekanowi Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii.

§ 8

  1. Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi wydziału są instytuty, katedry, zakłady i pracownie.

  2. Jeśli wszyscy pracownicy danej jednostki są zatrudnieni w tej samej uczelni decyzję o utworzeniu, przekształceniu lub zniesieniu danej jednostki na wniosek rady wydziału podejmuje właściwy Senat zgodnie ze Statutem danej uczelni.

  3. Jeśli tworzy się jednostkę organizacyjną w skład której wchodzą pracownicy z obu uczelni, decyzje o których mowa w pkt. 2 na wniosek rady wydziału podejmuje zebranie złożone z dwóch Senatów.

  4. Wniosek o którym mowa w pkt. 3 musi być zgodny ze Statutami obu uczelni.

  5. Kierownika jednostki, o której mowa w pkt. 2 powołuje rektor danej uczelni na wniosek dziekana na zasadach przewidzianych przez Statut danej uczelni.

  6. Kierownika jednostki, o której mowa w pkt. 3 powołują na wniosek dziekana rektorzy Akademii Medycznej i Uniwersytetu Gdańskiego na podstawie decyzji podjętej na zasadzie consensusu.

§ 9

  1. Zasady i tryb przyjmowania studentów oraz zakres egzaminu wstępnego na studia, na wniosek rady Międzyuczelnianego Wydziału biotechnologii określa Senat Uniwersytetu gdańskiego. W 1993 roku warunkiem przyjęcia na studia będzie konkurs świadectw w zakresie następujących przedmiotów: biologii, chemii, fizyki i matematyki oraz rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim. Limit studentów, którzy w roku 1993 rozpoczną studia na Wydziale Biotechnologii wynosi 30 osób.

  2. Studenci Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii zostają przyjęci w poczet studentów Uniwersytetu Gdańskiego. Obowiązuje ich Statut i regulamin studiów UG.

  3. Rada Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii określa wymogi zgodnie z którymi nadaje się stopień magistra biotechnologii.

§ 10

  1. Mienie poszczególnych uczelni użytkowane przez Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii pozostaje własnością tych uczelni.

  2. Uniwersytet Gdański upoważniony jest do występowania z wnioskiem oraz do zarządzania dotacją na działalność dydaktyczną, z pominięciem funduszy: osobowego, na kształcenie kadr oraz na utrzymanie budynków.

  3. Akademia Medyczna oraz Uniwersytet Gdański występują niezależnie (i zarządzają niezależnie) funduszami: osobowym, na kształcenie kadr jak również na utrzymanie budynków, remonty i inwestycje budowlane, z zastrzeżeniem postanowień § 11.

  4. Pracownicy naukowi poszczególnych uczelni wchodzący w skład wydziału występują do właściwych władz uczelni, w której są zatrudnieni o dotacje na badania własne.

  5. Dziekan wydziału po uzyskaniu opinii obydwu rektorów występuje do Komitetu Badań Naukowych o dotacje na działalność statutową wydziału. Środki te powinny być gromadzone na subkoncie Uniwersytetu Gdańskiego i dysponowane za pośrednictwem Uniwersytetu Gdańskiego przez dziekana wydziału.

  6. Inne środki o których mowa w art. 23 i 24 ustawy o szkolnictwie wyższym są administrowane przez uczelnie, której pracownicy środki te otrzymują. W przypadku kwestii spornych decyzję podejmuje dziekan.

  7. Dziekan wydziału, kierując się zasadą, że środki finansowe, o których mowa w art. 23 ustawy o szkolnictwie wyższym, uzyskane przez wydział, powinny pozostawać w gestii uczelni, której pracownicy środki te wypracowali, decyduje o przyjęciu na stan (w poszczególnych uczelniach) środków trwałych art. 23.

  8. Rektorzy poszczególnych uczelni dbają o utrzymanie porządku i bezpieczeństwa na terenie danej uczelni użytkowanym przez Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii; w szczególności każdy z rektorów podejmuje decyzje zgodnie z art. 178, 179 i 180 ustawy o szkolnictwie wyższym.

  9. Pracownicy inżynieryjno-techniczni, obsługi oraz administracji budynków użytkowanych przez wydział podlegają osobno dyrektorowi administracyjnemu uczelni, w której są zatrudnieni.

  10. Pracownicy, o których mowa w pkt. 9 oraz pracownicy administracyjni dziekanatu służbowo podlegają kierownikowi jednostki organizacyjnej, w której są zatrudnieni.

§ 11

W przypadku podjęcia wspólnych inwestycji budowlanych lub pozyskania budynku dla użytku Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii, na wniosek dziekana wydziału lub pełnomocnika rektora ds. tworzenia się Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii, decyzję podejmują rektorzy Akademii Medycznej i Uniwersytetu Gdańskiego.

§ 12

Jeżeli obowiązujące przepisy przewidują, poza sprawami, o których mowa w § 5 pkt. 5; § 7, § 8 pkt. 5; § 10 pkt. 8; § 14, decyzje rektora - decyzje takie wobec Wydziału biotechnologii podejmują na wspólnym posiedzeniu rektorzy Akademii Medycznej i Uniwersytetu Gdańskiego na drodze consensusu.

§ 13

Jeżeli obowiązujące przepisy przewidują, poza sprawami o których mowa w § 5 pkt. 5; § 8 pkt. 2; § 14, decyzje Senatu - decyzje takie wobec Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii podejmują Senaty Akademii Medycznej w Gdańsku i Uniwersytetu Gdańskiego na wspólnym posiedzeniu, przewidzianą w przepisach większością głosów. W takim przypadku wspólne posiedzenie Senatów traktuje się jako posiedzenie jednego organu.

§ 14

Przewidziane w obowiązujących przepisach decyzje rektora i senatu w sprawach stopni naukowych, tytułu naukowego i stanowisk związanych z posiadanym stopniem lub tytułem naukowym w stosunku do pracowników realizujących zadania Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii należą do właściwości rektora i Senatu Zatrudniającej uczelni.

§ 15

Przekształcenie, likwidacja lub zmiana ustroju i funkcjonowania Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii może być dokonywana jedynie na podstawie uchwały Senatu Akademii Medycznej w Gdańsku i Uniwersytetu Gdańskiego na wspólnym posiedzeniu przy obecności przynajmniej 50 % członków Senatu poszczególnych uczelni. Wymagana jest zwykła większość głosów.

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 9:33
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz