fbpx Uchwała nr 24/24 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 kwietnia 2024 roku w sprawie zmiany Regulaminu Szkół Doktorskich Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 24/24
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
30 kwietnia 2024 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Szkół Doktorskich Uniwersytetu Gdańskiego

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
wtorek, 1 października 2024 roku
Na podstawie art. 205 ust. 1-3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 742 ze zm.) – uchwala się, co następuje:
 
§ 1.
W Regulaminie Szkół Doktorskich Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącym załącznik do uchwały nr 86/19 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 27 czerwca 2019 roku (ze zm.), zwanym dalej „Regulaminem” – wprowadza się następujące zmiany:
1) wyrażenie „dyrektor szkoły doktorskiej”, ilekroć zostało użyte w przepisach Regulaminu, zastępuje się wyrażeniem „kierownik szkoły doktorskiej”, użytym w odpowiedniej liczbie i przypadku;
2) uchyla się § 4;
3) w § 9:
a) uchyla się ust. 2,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie: „3. Od decyzji, o których mowa w ust. 1, przysługuje doktorantowi wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, składany do Rektora, za pośrednictwem Kierownika, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.”;
4) § 20 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „2. Szczegółową organizację roku akademickiego dla szkoły doktorskiej określa Kierownik w porozumieniu z dziekanem wydziału, przy którym jest prowadzona szkoła doktorska, oraz po zasięgnięciu opinii właściwego organu samorządu doktorantów, przy zachowaniu zasad określonych przez Rektora.”;
5) § 35 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „2. Kierownik powołuje co najmniej jedną komisję przeprowadzającą ocenę śródokresową w odniesieniu do każdej dyscypliny naukowej, w której jest prowadzone kształcenie w szkole doktorskiej. Komisja, w składzie określonym Ustawą, jest powoływana spośród kandydatów zgłoszonych przez przewodniczącego rady dyscypliny naukowej. Przewodniczący zgłasza co najmniej 3 kandydatów zatrudnionych w UG oraz co najmniej 2 kandydatów zatrudnionych poza UG.”.
 
§ 2.
Osoby, które w wyniku rekrutacji przeprowadzonej na rok akademicki 2024/2025 zostały przyjęte do Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych, Szkoły Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych oraz Szkoły Doktorskiej Teorii Informacji Kwantowej, jak również złożyły ślubowanie, stają się od dnia 1 października 2024 r. doktorantami wybranej przez siebie szkoły doktorskiej przy wydziale Uniwersytetu Gdańskiego, kształcącej w tej samej dyscyplinie, w której kształcenie prowadziła szkoła doktorska, do której została przyjęta osoba uczestnicząca w rekrutacji. Uniwersytet Gdański może zaproponować doktorantowi preferowaną szkołę doktorską przy wydziale, jeżeli kształcenie w danej dyscyplinie naukowej jest prowadzone w więcej niż jednej szkole doktorskiej.
 
§ 3.
Doktorant Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych, Szkoły Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych oraz Szkoły Doktorskiej Teorii Informacji Kwantowej staje się od dnia 1 października 2024 r. doktorantem tej szkoły doktorskiej przy wydziale Uniwersytetu Gdańskiego, na którym jest zatrudniony jego promotor. Na zgodny wniosek doktoranta i promotora, prorektor właściwy do spraw kształcenia może wyznaczyć doktorantowi szkołę doktorską działającą przy innym wydziale niż ten wydział, na którym jest zatrudniony promotor doktoranta. Jeżeli promotor doktoranta nie jest zatrudniony na wydziale, szkołę doktorską przy wydziale, w której będzie kształcił się doktorant, wyznacza prorektor właściwy do spraw kształcenia, po zasięgnięciu opinii doktoranta i promotora.
 
§ 4.
Uprawnienia i obowiązki doktorantów Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych, Szkoły Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych oraz Szkoły Doktorskiej Teorii Informacji Kwantowej istniejące w dniu 30 września 2024 r., w tym wynikające z programów oraz planów obowiązujących w dniu 30 września 2024 r., pozostają w mocy od dnia 1 października 2024 roku. W szczególności pozostają w mocy: programy kształcenia, akty wyznaczenia promotorów lub promotorów pomocniczych, zaliczenia przedmiotów, udzielone zgody na przeniesienie osiągnięć oraz indywidualne plany badawcze.
 
§ 5.
  1. Postępowania rekrutacyjne w sprawach osób uczestniczących w rekrutacji do szkół doktorskich na rok akademicki 2024/2025, wszczęte i niezakończone do dnia 30 września 2024 r., od dnia 1 października 2024 r. są prowadzone z uwzględnieniem przepisów niniejszej uchwały przez właściwych kierowników szkół doktorskich przy wydziałach, działających na podstawie upoważnień Rektora.
  2. Postępowania w sprawach indywidualnych doktorantów Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych, Szkoły Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych oraz Szkoły Doktorskiej Teorii Informacji Kwantowej, wszczęte i niezakończone do dnia 30 września 2024 r., od dnia 1 października 2024 r. prowadzą – na podstawie przepisów Regulaminu w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2024 r. – właściwi kierownicy szkół doktorskich przy wydziałach, działający na podstawie upoważnień Rektora.
 
§ 6.
Teczki akt osobowych i inne dokumenty związane z kształceniem doktoranta, gromadzone w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych, Szkole Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych oraz Szkole Doktorskiej Teorii Informacji Kwantowej podlegają po dniu 1 października 2024 r. przekazaniu do szkoły doktorskiej przy wydziale, w której kształci się doktorant.
 
§ 7.
Ujednolicony tekst Regulaminu Szkół Doktorskich stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 8.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 października 2024 r.
 
Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Piotr Stepnowski, czł. koresp. PAN
 

Załączniki

Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 30 kwietnia 2024 roku, 14:44
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Anna Pauli
Treść wprowadzona przez: Anna Pauli