fbpx Zarządzenie nr 5/K/23 Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 czerwca 2023 roku zmieniające zarządzenie nr 10/K/21 Kanclerza UG w sprawie przyznawania i korzystania z miejsc w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 5/K/23
Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
26 czerwca 2023 roku
zmieniające zarządzenie nr 10/K/21 Kanclerza UG w sprawie przyznawania i korzystania z miejsc w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
poniedziałek, 26 czerwca 2023 roku

Na podstawie § 147 ust. 2 pkt 7 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (ze zm.) – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1. W Regulaminie przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia nr 10/K/21 Kanclerza UG z dnia 2 września 2021 roku wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 4 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Studentom przysługuje możliwość złożenia wniosku do Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej o ponowne rozpatrzenie decyzji, który musi zostać złożony w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia listy przyznanych miejsc.”;
 
2) w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W przypadku zamiany „osoba za osobę” wniosek składany jest w wersji papierowej w DDS. Wzór wniosków stanowi załącznik nr 1c (Wniosek o zamianę miejsca w domu studenckim UG). Dopuszcza się możliwość by skierowanie było wystawiane przez DDS w dniu złożenia wniosku lub w formie informacji e-mailowej.”;
 
3) § 8 otrzymuje brzmienie:
㤠8.
Zakwaterowanie w domu studenckim następuje na podstawie:
1) wykazu studentów, którym UKK przyznała miejsca w domach studenckich;
2) imiennego skierowania wystawionego przez DDS lub e-maila;
3) elektronicznego systemu składania wniosków przez Portal Studenta.”;
 
4) § 9:otrzymuje brzmienie:
㤠9.
Na wniosek studenta, za zgodą wszystkich mieszkańców danego pokoju oraz po zasięgnięciu opinii administracji właściwego domu studenckiego, istnieje możliwość dokwaterowania dodatkowej osoby (ponad ustalone miejsca normatywne). Kwaterowanie na takie miejsce odbywa się na podstawie skierowania wydanego przez DDS lub zgody w formie e-mailowej potwierdzonej przez DDS.”;
 
5) § 14 otrzymuje brzmienie;
㤠14.
W przypadku zamieszkiwania przez okres dłuższy niż 2 tygodnie pojedynczo w pokoju wieloosobowym mieszkaniec domu studenckiego ma obowiązek dokwaterować się do pokoju z wolnymi miejscami wskazanego przez administratora domu studenckiego lub ponosić odpłatność za wszystkie miejsca normatywne w pokoju zgodnie z cennikiem opłat za zamieszkanie za zgodą Działu Domów Studenckich.”;
 
6) w § 16:
a) ust. 1-3 otrzymują brzmienie:
„1. Ważność przydzielonego miejsca na zamieszkanie w domu studenckim w trakcie roku akademickiego wygasa w przypadku:
1) skreślenia z listy studentów;
2) upływu planowanego terminu ukończenia studiów.
2. Mieszkaniec domu studenckiego, którego przydział stracił ważność winien opuścić dom studencki w ciągu 14 dni zgodnie z ust. 3 niniejszego paragrafu lub złożyć podanie o zgodę na pozostanie w akademiku.
3. Najpóźniej w dniu opuszczenia domu studenckiego mieszkaniec zobowiązany jest do rozliczenia się ze stanu wcześniej zajmowanego pokoju i z pobranego sprzętu oraz uregulowania ewentualnych należności. Termin zdania pokoju należy uzgodnić wcześniej z administracją domu studenckiego. jednak musi on wypadać na dzień i w godzinach urzędowania administracji.”,
 
b) w ust. 5 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1) nie zakwaterował się przez okres dłuższy niż 5 dni (chyba, że miejsce zostanie wcześniej zarezerwowane tj. zgłoszone zostanie wcześniej w administracji właściwego domu studenckiego uzasadnione opóźnienie w zakwaterowaniu);
2)  uchyla się od obowiązku meldunkowego w czasie dłuższym niż 30 dni;”;
 
7) w § 20 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W przypadku, gdy występują uzasadnione przesłanki, administracja domów studenckich wraz z przedstawicielami Rady Mieszkańców, w przypadku jej braku Samorządu Studentów UG dokonuje sprawdzenia stanu pokoi i  ich wyposażenia. Niezależnie od tych przeglądów administracja domów studenckich jest uprawniona do komisyjnego dokonania lustracji pokoju podczas nieobecności mieszkańca pod względem zabezpieczenia przeciwpożarowego, sprawdzenia urządzeń technicznych oraz zabezpieczenia ogólnego, po uprzednim poinformowaniu mieszkańca pokoju z  wyprzedzeniem 7 dni. Termin 7 dni nie ma zastosowania w przypadku sytuacji związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa.”;
 
8) w § 23:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Osoby, które nie otrzymały przydziału na okres wakacji mają prawo pozostać w domu studenckim do dnia zakończenia podstawowej sesji egzaminacyjnej w danym roku akademickim.”,
 
b) po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Osoby z wyznaczonym terminem  obrony pracy dyplomowej lub uczestniczące w sesji poprawkowej pod warunkiem dostarczenia stosownego zaświadczenia z dziekanatu maja prawo do zamieszkania w domu studenckim dzień przed i dzień po egzaminie.”.
 
2. Ujednolicony tekst Regulaminu przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2.

1. W Regulaminie mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia nr 10/K/21 Kanclerza UG z dnia 2 września 2021 roku wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 2 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Kierownik lub Specjalista Kierujący Administracją Obiektów odpowiedzialny jest za przestrzeganie przez mieszkańców postanowień niniejszego Regulaminu oraz zasad ogólnych, moralnych i etycznych.”;
 
2) w § 3 skreśla się pkt 7.
 
2. Ujednolicony tekst Regulaminu mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Kanclerz
Uniwersytetu Gdańskiego
 
mgr Jacek Jętczak

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku66.91 KB
PDF icon REGULAMIN PRZYZNAWANIA MIEJSC I KWATEROWANIA W DOMACH STUDENCKICH UG - tekst ujednolicony z dnia 26.06.2023 roku253.83 KB
PDF icon REGULAMIN PRZYZNAWANIA MIEJSC I KWATEROWANIA W DOMACH STUDENCKICH UG - tekst ujednolicony z dnia 26.06.2023 roku (EN)263.68 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1a: Wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim UG72 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1a: Wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim UG (EN)74 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1b: Wniosek o przyznanie pokoju w domu studenckim UG73.5 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1b: Wniosek o przyznanie pokoju w domu studenckim UG (EN)74 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1c: Wniosek o zamianę miejsca w domu studenckim UG54.5 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1c: Wniosek o zamianę miejsca w domu studenckim UG (EN)59.5 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1d: Wniosek o przyznanie miejsca / pokoju w domu studenckim UG w wakacje63 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1d: Wniosek o przyznanie miejsca / pokoju w domu studenckim UG w wakacje (EN)64.5 KB
PDF icon REGULAMIN MIESZKAŃCA DOMU STUDENCKIEGO UG - tekst ujednolicony z dnia 26 .06.2023 roku179 KB
PDF icon REGULAMIN MIESZKAŃCA DOMU STUDENCKIEGO UG - tekst ujednolicony z dnia 26 .06.2023 roku (EN)178.48 KB
PDF icon PROCEDURA WINDYKACJI ZALEGŁYCH OPŁAT ZA ZAMIESZKANIE W DOMU STUDENCKIM UG149.49 KB
PDF icon PROCEDURA WINDYKACJI ZALEGŁYCH OPŁAT ZA ZAMIESZKANIE W DOMU STUDENCKIM UG (EN)84.6 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1a: Wezwanie do zapłaty (dla studenta niemieszkającego w domu studenckim)38 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1a: Wezwanie do zapłaty (dla studenta niemieszkającego w domu studenckim) (EN)39.5 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1b: Wezwanie do zapłaty (dla studenta mieszkającego w domu studenckim)36 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 1b: Wezwanie do zapłaty (dla studenta mieszkającego w domu studenckim) (EN)36.5 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 2: Decyzja o cofnięciu przydziału miejsca w domu studenckim39.5 KB
Microsoft Office document icon Zał. nr 2: Decyzja o cofnięciu przydziału miejsca w domu studenckim (EN)41 KB
Ostatnia modyfikacja: 
poniedziałek, 24 lipca 2023 roku, 13:09
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło