fbpx Uchwała nr 36/22 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 czerwca 2022 roku zmieniająca uchwałę nr 37/21 Senatu UG w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne oraz przyjmowania na studia cudzoziemców... | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 36/22
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
30 czerwca 2022 roku
zmieniająca uchwałę nr 37/21 Senatu UG w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne oraz przyjmowania na studia cudzoziemców na odrębnych, niż rekrutacja zasadach w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2022/2023

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Data wejścia w życie: 
czwartek, 30 czerwca 2022 roku

Na podstawie art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 574) oraz art. 96 ust. 1. ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa
(Dz.U. z 2022 r. poz. 583) – uchwala się, co następuje:

 

§ 1.

W uchwale Senatu Uniwersytetu Gdańskiego UG nr 37/21 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 27 maja 2021 roku w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne oraz przyjmowania na studia cudzoziemców na odrębnych, niż rekrutacja zasadach w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2022/2023 – w załączniku nr 4b „Dokumenty uprawniające do podjęcia studiów, wydane poza granicami Polski ” dodaje się pkt III w brzmieniu:
„III. Szczegółowe zasady dotyczące dokumentacji wymaganej od obywateli Ukrainy
W przypadku obywateli Ukrainy, którzy przekroczyli granicę z Polską po 24 lutego br. i korzystają w Rzeczypospolitej Polskiej z ochrony czasowej dopuszcza się możliwość udziału w rekrutacji na podstawie oryginału dokumentu, uprawniającego do podjęcia studiów oraz dokumentu potwierdzającego znajomość języka, w którym będzie się odbywało kształcenie (polskiego – w przypadku rekrutacji na kierunek prowadzony w języku polskim oraz angielskiego - w przypadku rekrutacji na kierunek prowadzony w języku angielskim) - bez konieczności załączania tłumaczeń oraz apostille - pod warunkiem, że kandydat na studia przed upływem terminu rejestracji na dany kierunek zgłosił istniejące braki w dokumentacji pracownikowi Biura Rekrutacji.
Kandydaci, którzy spełnili powyższy warunek mają obowiązek uzupełnienia brakującej dokumentacji najpóźniej do dnia 20 września br. w dziekanacie wydziału, na który zostali przyjęci.”.

 

§ 2.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Piotr Stepnowski, czł. koresp. PAN

Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 8 sierpnia 2023 roku, 11:21
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło