fbpx Zarządzenie nr 19/R/22 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 2 lutego 2022 roku w sprawie przetwarzania danych osobowych kandydatów na studia w Uniwersytecie Gdańskim | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 19/R/22
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
2 lutego 2022 roku
w sprawie przetwarzania danych osobowych kandydatów na studia w Uniwersytecie Gdańskim

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
środa, 2 lutego 2022 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 478 ze zm.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) – zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Do dnia 30 czerwca roku akademickiego, na który prowadzone było postępowanie rekrutacyjne przechowywane są:
 
1) na serwerach Uczelni – dane osobowe kandydatów na studia w Uniwersytecie Gdańskim, przetwarzane w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów UG;
2) w Dziekanatach – dokumenty osób nieprzyjętych na studia oraz osób przyjętych, które nie rozpoczęły studiów i nie nabyły praw studenta.
 
2. Dokumenty osób, o których mowa w ust. 1 pkt 2 przechowuje pracownik wskazany przez Dziekana i posiadający odpowiednie upoważnienie do przetwarzania danych osobowych kandydatów na studia.
3. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, dane osobowe kandydatów na studia są usuwane z serwerów Uniwersytetu Gdańskiego, a dokumenty osób, o których mowa w ust. 1 pkt 2 podlegają zniszczeniu, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Jeżeli w teczkach osób, o których mowa w ust. 1 pkt 2 znajdują się nieodebrane oryginały świadectw dojrzałości, dyplomów ukończenia studiów lub suplementów, pracownik Dziekanatu listem poleconym powiadamia właścicieli tych dokumentów o możliwości ich odbioru, wyznaczając w tym celu termin.
5. Po upływie wyznaczonego terminu, nieodebrane oryginały dokumentów wysyłane są na adres, wskazany w podaniu o przyjęcie na studia.
6. Usuwanie danych osobowych oraz niszczenie dokumentów osób, o których mowa w ust. 1 pkt 2 odbywa się zgodnie z przepisami, zawartymi w Polityce ochrony danych osobowych w Uniwersytecie Gdańskim.

§ 2.

Traci moc zarządzenie nr 54/R/19 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 17 czerwca 2019 r. w sprawie przetwarzania danych osobowych kandydatów na studia w Uniwersytecie Gdańskim.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
 
prof. dr hab. Piotr Stepnowski , czł. koresp. PAN

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku104.71 KB
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 8 sierpnia 2023 roku, 14:29
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło