fbpx Zarządzenie nr 91/R/21 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 18 czerwca 2021 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 91/R/21
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
18 czerwca 2021 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Data wejścia w życie: 
czwartek, 1 lipca 2021 roku

Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 478) oraz § 54 ust. 1 i 2, § 70 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (ze zm.), § 59 Regulaminu Organizacyjnego UG z dnia 1 stycznia 2021 roku (ze zm.), w związku z zarządzeniem nr 88/R/21 Rektora UG z dnia 16 czerwca 2021 roku w sprawie katedr imiennych Uniwersytetu Gdańskiego – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1. W strukturze organizacyjnej Uniwersytetu Gdańskiego wprowadza się następujące zmiany:
 
1) na Wydziale Filologicznym oraz Wydziale Historycznym, jako jednostkę międzywydziałową tworzy się Katedrę im. Marii Janion;
2) na Wydziale Ekonomicznym, Wydziale Nauk Społecznych, Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Zarządzania, jako jednostkę międzywydziałową tworzy się Katedrę im. Eugeniusza Kwiatkowskiego;
3) na Wydziale Biologii, Wydziale Chemii, Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki, Wydziale Oceanografii i Geografii oraz Międzyuczelnianym Wydziale Biotechnologii UG i GUMed, jako jednostkę międzywydziałową tworzy się Katedrę im. Wacława Szybalskiego;
4) stanowisko Zastępcy Kanclerza ds. Informatycznych przekształca się w stanowisko Zastępcy Kanclerza ds. Informatyzacji, Komunikacji i Promocji;
5) Centrum Komunikacji i Promocji dotychczas podporządkowane Rektorowi przekształca się w jednostkę administracyjną i podporządkowuje się Kanclerzowi ds. Informatyzacji, Komunikacji i Promocji.
 
2. W strukturze organizacyjnej Międzyuczelnianego Wydziału Biotechnologii UG i GUMed Zakład Diagnostyki Molekularnej przekształca się w Zakład Fotobiologii i Diagnostyki Molekularnej.

 

§ 2.

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Gdańskiego stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 148/R/20 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 21 grudnia 2020 roku wprowadza się następujące zmiany, uwzględniające postanowienia § 1:
1) skreśla się § 29;
 
2) dodaje się § 28a w brzmieniu:
㤠28 a. Katedry imienne
1.   W Uniwersytecie Gdańskim, jako jednostki międzywydziałowe, działają 3 katedry imienne:
1)  Katedra im. Marii Janion na Wydziale Filologicznym oraz Wydziale Historycznym;
2)  Katedra im. Eugeniusza Kwiatkowskiego na Wydziale Ekonomicznym, Wydziale Nauk Społecznych, Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Zarządzania;
3)  Katedra im. Wacława Szybalskiego na Wydziale Biologii, Wydziale Chemii, Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki, Wydziale Oceanografii i Geografii oraz Międzyuczelnianym Wydziale Biotechnologii UG i GUMed.
2.   Organizację oraz zadania katedr imiennych określa odrębne zarządzenie Rektora.”;
 
3) w § 89 ust. 3 pkt 2, § 90 ust. 2, § 102 słowa ”Zastępca Kanclerza ds. Informatycznych” zastępuje się słowami „Zastępca Kanclerza ds. Informatyzacji, Komunikacji i Promocji” użyte w odpowiedniej formie
 
4) dodaje się § 109 a w brzmieniu:
„§ 109 a. Centrum Komunikacji i Promocji
1. W strukturze organizacyjnej Centrum działają:
1) Zespół Prasowy;
2) Zespół Promocji.
2. Do zadań Zespołu Prasowego należy w szczególności:
1) tworzenie wizerunku Uczelni zgodnie ze strategią Uniwersytetu Gdańskiego uchwaloną przez Senat;
2) prowadzenie polityki informacyjnej Uczelni zgodnie z przyjętą strategią komunikacji Uniwersytetu Gdańskiego;
3) reprezentowanie w mediach stanowiska organów Uniwersytetu w zakresie statutowej działalności Uczelni;
4) współpraca z organami Uniwersytetu oraz osobami pełniącymi funkcje kierownicze w Uniwersytecie w zakresie relacji z mediami; prowadzenia media relations;
5) przygotowywanie informacji dla mediów oraz konferencji prasowych na szczeblu uczelnianym; współpraca z mediami na szczeblu uczelnianym;
6) przygotowywanie informacji na stronę internetową Uniwersytetu w zakresie strategicznych działań i kierunków rozwoju Uczelni;
7) prowadzenie monitoringu mediów w zakresie publikacji o Uniwersytecie oraz prowadzenie archiwum informacji prasowych na temat Uniwersytetu;
8) prowadzenie bazy danych dziennikarzy oraz podmiotów medialnych zajmujących się szkolnictwem wyższym i nauką;
9) gromadzenie i opracowywanie danych do publikowanych w mediach rankingów uczelni;
10) przygotowywanie uczelnianego newslettera;
11) współpraca z Zespołem Promocji w zakresie prowadzenia działań promocyjnych Uniwersytetu.
3. Do zadań Zespołu Promocji należy w szczególności:
1) realizacja lub wspieranie działań promocyjnych i informacyjnych podejmowanych indywidualnie przez jednostki organizacyjne Uczelni oraz kontrola ich zgodności z systemem identyfikacji wizualnej oraz wizerunkiem Uniwersytetu;
2) wdrażanie w jednostkach organizacyjnych Uczelni identyfikacji wizualnej Uniwersytetu;
3) opracowywanie i przygotowywanie publikacji oraz materiałów audiowizualnych promujących Uniwersytet wśród różnych grup docelowych;
4) opracowywanie oraz nadzorowanie, we współpracy z Biurem Rekrutacji i trzykrotnie w ciągu roku – w marcu, czerwcu i wrześniu, medialnej kampanii promocyjnej wspierającej rekrutację na prowadzone w Uniwersytecie studia stacjonarne i niestacjonarne, do szkół doktorskich oraz na studia podyplomowe i inne formy kształcenia;
5) współpraca z osobami odpowiedzialnymi za działania promocyjne na poszczególnych wydziałach;
6) współpraca z Zespołem Prasowym i Działem Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu i przesyłaniu do mediów materiałów reklamowych Uniwersytetu;
7) współpraca z wydziałami, Centrum Transferu Technologii oraz Centrum Analiz i Ekspertyz przy promocji osiągnięć naukowych i patentowych Uczelni;
8) współpraca z Gazetą Uniwersytecką, Radiem MORS oraz Centrum Produkcji Filmowej i Dokumentalnej przy przygotowywaniu materiałów reportażowych z najważniejszych wydarzeń w działalności Uniwersytetu;
9) współpraca z innymi jednostkami UG przy promocji działalności tych jednostek;
10) zamawianie produktów promocyjnych i materiałów konferencyjnych, oznaczonych elementami systemu identyfikacji wizualnej Uniwersytetu, na potrzeby jednostek Uczelni, we współpracy z Działem Zamówień Publicznych;
11) współpraca z uczelnianymi organizacjami studenckimi i organizacjami doktorantów w zakresie wykorzystywania elementów systemu identyfikacji wizualnej Uniwersytetu podczas konferencji i wydarzeń naukowych organizowanych przez te organizacje;
12) organizacja „Targów Akademia” oraz współpraca z wydziałami przy organizacji „Dni Otwartych” Uniwersytetu;
13) promocja konferencji oraz innych ważnych wydarzeń i uroczystości organizowanych w Uniwersytecie;
14) współpraca przy organizowaniu wizyt gości oraz uroczystości na szczeblu uczelnianym;
15) tworzenie oraz archiwizowanie dokumentacji fotograficznej ważnych wydarzeń w działalności Uczelni;
16) współpraca z Sekcją WWW Centrum Informatycznego UG oraz Zespołem Prasowym w zakresie przygotowywania aktualności na stronę internetową Uniwersytetu.”;
 
5) załącznik nr 1-3 (Schemat organizacyjne UG) oraz nr 4 (Wykaz symboli jednostek organizacyjnych Uniwersytetu) do Regulaminu otrzymuje brzmienie, jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.

 

 

§ 3.

Ujednolicony tekst Regulaminu Organizacyjnego UG uwzględniający zmiany, o których mowa w §§ 1 i 2, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 4.

Traci moc zarządzenie nr 63/R/21 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 19 kwietnia 2021 roku w sprawie Regulaminu Centrum Komunikacji i Promocji Uniwersytetu Gdańskiego.

 

§ 5.

Zrządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2021 roku.

 

 

Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
 
 
prof. dr hab. Piotr Stepnowski
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 6 grudnia 2022 roku, 13:09
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło