fbpx Zarządzenie nr 133/R/20 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 listopada 2020 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 133/R/20
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
26 listopada 2020 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Data wejścia w życie: 
czwartek, 26 listopada 2020 roku

Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.) oraz § 70 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (ze zm.) – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Gdańskiego stanowiącym załącznik do zarządzenia nr  94/R/20 Rektora UG z dnia 1 września 2020 roku § 114 otrzymuje brzmienie:

„§ 114. Dział Administracji

1. Zarządza i koordynuje pracę poszczególnych zespołów obiektów użytkowanych przez Uniwersytet (z wyłączeniem domów studenckich, hoteli asystenckich, Ośrodka Konferencyjno-Szkoleniowego w Leźnie oraz Ośrodka Wypoczynkowego w Łączynie) a w szczególności:
 
1) Rozlicza koszty utrzymania administrowanych obiektów.
2) Zapewnia ochronę powierzonego mienia Uniwersytetu i pilnuje realizowania spraw związanych z ochroną przeciwpożarową i prowadzeniem Książek Obiektów Budowlanych.
3) Kontroluje prawidłowość pobierania i rozliczania środków pieniężnych w zarządzanych Zespołach Obiektów przez uprawnionych pracowników zgodnie z Zasadami Gospodarki Kasowej obowiązującymi w Uczelni.
4) Prowadzi rozliczenia kontrahentów dotyczących krótkoterminowego wynajmu pomieszczeń i powierzchni oraz innych usług, zgodnie z procedurami obowiązującymi w Uniwersytecie.
5) Prowadzi ewidencję kosztów ogólnouczelnianych.
6) Prowadzi dokumentację dotyczącą telefonii komórkowej funkcjonującej w Uniwersytecie.
7) W porozumieniu z Centrum Inwestycji, Remontów i Eksploatacji  opracowuje potrzeby remontowe administrowanych obiektów.
8) Współpracuje z dziekanami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycji i Remontów w zakresie wykonywanych zadań.
9) Przygotowuje dokumenty do procedury przetargowej w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych na usługi i dostawy; współpracuje z Działem Zamówień Publicznych.
10) Przygotowuje dokumenty i przeprowadza postepowania o udzielenie zamówienia publicznego poza ustawą Prawo zamówień publicznych obowiązującym w UG na usługi i dostawy oraz prowadzi stosowną dokumentację postępowań.
11) Prowadzi nadzór nad właściwą realizacją zawartych umów.
12) Działowi podlegają Zespoły Obiektów, które:
 
a) organizują, kontrolują i koordynują pracę w obiektach wchodzących w skład zespołu;
b) ustalają zakresy obowiązków podległych pracowników, wyznaczają rejony sprzątania oraz nomy zużycia środków czystości i innych materiałów wykorzystywanych przy eksploatacji budynku;
c) przygotowują projekty umów dotyczących krótkoterminowego wynajmu pomieszczeń i powierzchni przeznaczonych na akcje promocyjne i informacyjne;
d) utrzymują w należytym stanie administrowane budynki i pomieszczenia Uczelni;
e) zapewniają ochronę powierzonego mienia i składników wyposażenia obiektów;
f) dbają o aktualizację treści instrukcji bezpieczeństwa pożarowego oraz o zachowanie terminowości wpisów w Książce Obiektu Budowlanego;
g) współpracują z użytkownikami obiektów w zakresie dostosowania pomieszczeń do celów działalności jednostek organizacyjnych Uniwersytetu;
h) dbają o zapewnienie właściwego stanu technicznego instalacji i urządzeń w  administrowanych obiektach;
i) przygotowują propozycje do rocznego planu remontów;
j) odpowiadają za stan techniczny oraz porządek i bezpieczeństwo terenów przy obiektach;
k) współpracują ze Inspektoratem BHP w zakresie wyposażania obiektów w sprawny sprzęt ochrony przeciwpożarowej, instrukcje alarmowe oraz pożarnicze tablice informacyjno-ostrzegawcze;
l) współpracują z innymi jednostkami w zakresie zapewnienia właściwego stanu technicznego instalacji i urządzeń energetycznych, gazowych, odgromowych, wentylacyjnych, hydrantowych i alarmowych.
Wykaz zespołów obiektów ogłasza Kanclerz.
 
2. Prowadzi gospodarkę samochodową Uniwersytetu a w szczególności:
 
1) dysponuje środkami transportowymi oraz zabezpiecza potrzeby transportowo-spedycyjne;
2) przyjmuje, realizuje i rozlicza zlecenia transportowe w ramach usług świadczonych dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu;
3) prowadzi rejestr usług zewnętrznych transportu osobowego;
4) nadzoruje usługi transportowe wykonywane przez podmioty zewnętrzne;
5) kontroluje stan techniczny pojazdów oraz ich bieżącą obsługę i wyposażenie z uwzględnieniem obowiązujących przepisów;
6) zleca wykonywanie napraw i remontów pojazdów;
7) prowadzi rejestr i rozliczenie zakupionego paliwa oraz materiałów eksploatacyjnych dla jednostek Uniwersytetu;
8) organizuje i rozlicza czas pracy kierowców, rozlicza zużycie paliw i materiałów dla poszczególnych jednostek transportowych i sprzętowych;
9) prowadzi rozliczenia i rejestry dotyczące wykorzystywania prywatnych samochodów pracowników Uniwersytetu do celów służbowych;
10) sporządza informacje o korzystaniu ze środowiska w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza z procesów spalania paliw w silnikach spalinowych;
 
3. Prowadzi gospodarkę magazynową w zakresie wydawania i rozliczania odzieży ochronnej dla pracowników, studentów i doktorantów.
4. Zarządza nieruchomościami Uniwersytetu Gdańskiego w zakresie:
 
1) planowania celów i sposobów realizacji dotyczących rozwoju nieruchomości oraz zachowania ich w stanie niepogorszonym;
2) dokumentacji wymaganej przez organ administracji państwowej właściwy dla spraw skarbu państwa;
3) współpracy z właściwymi miejscowo urzędami i sądami rejonowymi oraz innymi uprawnionymi zawodowo podmiotami lub biegłymi w zakresie niezbędnych dokumentów określających stan formalno-prawny nieruchomości na podstawie wypisów i wyrysów z  rejestru gruntów;
4) ewidencji nieruchomości stanowiących zasoby Uczelni;
5) informacji o formach ochrony konserwatorskiej obiektów podlegających takiej ochronie;
6) opinii w zakresie stosowania odpowiednich cen wynajmu nieruchomości;
7) umów dotyczących zbycia oraz wynajmu nieruchomości przeznaczonych na cele komercyjne;
8) deklaracji dotyczących podatku od nieruchomości, informacji o zakresie korzystania ze środowiska.”.

 

§ 2.

Zrządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
 
 
prof. dr hab. Piotr Stepnowski

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku134.7 KB
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 21 stycznia 2021 roku, 15:11
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło