Zarządzenie nr 55/R/12 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 24 lipca 2012 rokuw sprawie wprowadzenia Polityki Zarządzania Ryzykiem oraz Podręcznika Zarządzania Ryzykiem w Uniwersytecie Gdańskim
zostało uchylone przez
zostało zmienione przez
Na podstawie § 40 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego, w związku z zakończeniem prac Komisji ds. Opracowania Polityki Ryzyka powołanej zarządzeniem nr 27/R/10 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 kwietnia 2010 roku w sprawie podjęcia prac nad opracowaniem założeń Polityki Ryzyka, zarządza się co następuje:
§ 1
Wprowadza się do stosowania w działalności UG następujące dokumenty stanowiące załączniki do niniejszego zarządzenia:
- Polityka Zarządzania Ryzykiem w Uniwersytecie Gdańskim - załącznik nr 1;
- Podręcznik Zarządzania Ryzykiem w Uniwersytecie Gdańskim - załącznik nr 2.
§ 2
-
Mając na uwadze zdobytą wiedzę i doświadczenie w procesie opracowywania założeń zarządzania ryzykiem w UG powołuje się Komisję ds. Zarządzania Ryzykiem w składzie:
- dr Lech Jędrzejewski - Przewodniczący Komisji, Samodzielna Sekcja ds. Audytu Wewnętrznego
- prof. dr hab. Piotr Stepnowski – Wydział Chemii,
- prof. UG, dr hab. Monika Bąk - Wydział Ekonomiczny,
- dr Katarzyna Świerk – Wydział Filologiczny,
- dr Marlena Sawicka – Dział Zarządzania Projektami Międzynarodowymi,
- dr Przemysław Borkowski – Wydział Ekonomiczny,
- dr inż. Jacek Winiarski – Wydział Ekonomiczny,
- mgr inż. Krystyna Czerwińska – Dział Inwestycji i Remontów,
- mgr Ewa Kogut – Dział Finansowo-Księgowy Projektów Europejskich,
- mgr Aneta Budrewicz-Góralczyk – Dział Zamówień Publicznych,
- mgr Elwira Strojk – Samodzielna Sekcja ds. Kontroli Wewnętrznej,
- mgr Marta Mularczyk – Zastępca Kwestora,
- mgr Krzysztof Gołąb – Dział Pracowniczych Spraw Socjalno-Bytowych,
- mgr Zbigniew Ruszczyk – Ośrodek Informatyczny.
- Zakres zadań Komisji ds. Zarządzania Ryzykiem określono w pkt. 3.4. załącznika nr 2.
§ 3
- Wkomponowanie zarządzania ryzykiem w proces kierowania Uniwersytetem wymaga, ze względu na jego interdyscyplinarność, powołania Koordynatora Zarządzania Ryzykiem, którego zadania wykonuje pracownik zatrudniony na Samodzielnym Stanowisku Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem.
- Zakres zadań realizowanych przez Koordynatora Zarządzania Ryzykiem określono w pkt. 3.5 załącznika nr 2.
§ 4
-
Koordynatora Zarządzania Ryzykiem zobowiązuje się do:
- opracowania planu zawierającego harmonogram wdrażania założeń Polityki Ryzyka w UG;
- opracowanie procedur do poszczególnych pozycji ryzyka zawartych w załączniku nr 2;
- zorganizowania szkoleń dla pracowników Uczelni dotyczącego zarządzania ryzykiem;
- opracowania propozycji unormowań zmierzających do rozpoznania i zarządzania ryzykiem projektowym, o których mowa w pkt. 4.2.2. załącznika nr 2;
-
Ustala się następujące terminy wykonania zadań wymienionych w ust. 1:
- dla zadania, o którym mowa w pkt. 1 – do 31 sierpnia 2012 roku;
- dla zadania, o którym mowa w pkt. 2 – do 31 grudnia 2012 roku;
- dla zadań, o których mowa w pkt. 3 i 4 - do 30 września 2012 roku.
§ 5
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem dotychczas podporządkowane Rektorowi, podporządkowuje się Prorektorowi ds. Rozwoju i Finansów, co oznacza wprowadzenie odpowiednich zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Gdańskiego.
§ 6
Nadzór nad realizacją postanowień zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. Rozwoju i Finansów.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki dostępne w Portalu Pracownika lub w Dziale Organizacyjnym UG.