Uchwała nr 2/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 29 stycznia 2009 rokuw sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2010/2011
została zinterpretowana przez
została zmieniona przez
Zmiany:
- Uchwała nr 43/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 25 czerwca 2009 roku w sprawie zmiany uchwały nr 2/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2010/2011
- Uchwała nr 37/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 28 maja 2009 roku w sprawie zmiany uchwały nr 2/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2010/2011
Na podstawie art. 169 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego na wniosek Rad Wydziałów określa następujące zasady i tryb przyjmowania oraz zakres egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2010/2011:
§ 1
- Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na kierunki lub bezpośrednio na specjalności prowadzone w ramach danego kierunku studiów. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki i formy studiów określa załącznik nr 1.
- Ilekroć w Uchwale Senatu UG jest mowa o rekrutacji na kierunek studiów rozumie się przez to również rekrutację na specjalność prowadzoną w ramach kierunku, jeżeli tak stanowią szczegółowe zasady rekrutacji ustalone przez właściwą Radę Wydziału.
-
Limity przyjęć na kierunki studiów ustala Senat UG na wniosek Rad Wydziałów. Limity zostaną określone w terminie późniejszym w załączniku nr 2 do niniejszej Uchwały.
- W uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek Dziekana albo Prodziekana zwiększyć limit przyjęć na dany kierunek studiów.
- W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć na kierunku lub specjalności eksperymentalnej do 15 osób, a na pozostałych do 25 osób, kierunek lub specjalność nie zostaje uruchomiona. W takim przypadku opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi lub kandydat może się ubiegać o przyjęcie na inny, pokrewny kierunek lub specjalność, na której limit przyjęć nie został wypełniony.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, Dziekan w porozumieniu z Prorektorem ds. Studenckich i Prorektorem ds. Rozwoju i Finansów, pomimo niewypełnienia limitów, o których mowa w § 1, ust. 3, litera b) może podjąć decyzję o uruchomieniu kie-runku lub specjalności eksperymentalnej.
- Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.
§ 2
- Przyjęcie kandydatów na I rok studiów pierwszego stopnia (za wyjątkiem przypadku określonego w § 9 pkt. 5 i 6) i jednolitych studiów magisterskich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami są: konkurs świadectw dojrzałości (oceny końcoworoczne mogą być uwzględniane na studiach niestacjonarnych – stara matura), egzamin wstępny bądź obydwie te formy jednocześnie. W przypadku nowej matury brane są pod uwagę wyniki uzyskane z części pisemnej egzaminu, natomiast w przypadku nowej matury 2002 część zewnętrzna egzaminu.
- Przyjęcie kandydatów na I rok studiów drugiego stopnia następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego szczegółowe zasady na poszczególne kierunki studiów określa załącznik nr 1 do Uchwały.
§ 3
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego podawane są w skali punktowej.
- O przyjęciu na studia, w ramach limitu miejsc, decyduje liczba uzyskanych punktów.
- Kandydat, który nie uzyskał żadnych punktów z konkursu świadectw, dyplomów, egzaminu lub rozmowy kwalifikacyjnej – zostaje wykluczony z dalszego postępowania rekrutacyjnego.
- W wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat może zostać przyjęty na studia na nie więcej niż jeden kierunek w trybie stacjonarnym. W przypadku wydania decyzji o przyjęciu na więcej niż jeden kierunek studiów w trybie stacjonarnym, kandydat musi wskazać pisemnie kierunek, na którym rozpocznie studia. Pisemne oświadczenie należy złożyć we właściwym dziekanacie. W przypadku studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich - w terminie do dnia 15 września 2010 roku. Decyzje o przyjęciu na kierunki nie objęte wyborem tracą ważność na podstawie niniejszej uchwały.
§ 4
Szczegółowe zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad określa uchwała nr 4/08 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 31 stycznia 2008 r. w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia w latach 2009/2010, 2010/2011 i 2011/2012 laureatów i finalistów olimpiad.
§ 5
-
Obywatel kraju UE, który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP może ubie-gać się o przyjęcie na studia na zasadach mających zastosowanie do kandydatów z nową maturą.
- Do zagranicznego świadectwa dojrzałości winno być dołączone jego polskie tłuma-czenie oraz nostryfikacja dokonana przez kuratorium oświaty. Nie wymagają nostryfikacji świadectwa dojrzałości uzyskane w krajach, z którymi RP posiada umowę uzna-jącą dokumenty o wykształceniu.
- W celu przeliczenia ocen ze świadectwa zagranicznego wg obowiązującej na UG skali punktowej należy przed wpisaniem punktów do systemu IRK skontaktować się z wła-ściwą komisją rekrutacyjną lub Biurem Rekrutacji.
- Nostryfikacji zagranicznych dyplomów ukończenia studiów kandydatom na studia dru-giego stopnia dokonać może Rada Wydziału prowadząca dany kierunek studiów. Rada Wydziału prowadzącego nabór na dany kierunek studiów może zwolnić kandydata z obowiązku nostryfikacji dyplomu.
§ 6
Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury międzynarodowej ("International Baccalaureate") wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowany jest na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na pod-stawie konkursu świadectw z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów oraz zgodnie z tabelą przeliczającą punkty uzyskane na maturze IB na procenty:
Poziom SL lub HL | Punkty procentowe |
7 | 100 |
6 | 90 |
5 | 80 |
4 | 70 |
3 | 60 |
2 | 50 |
1 | 10 |
- Jeżeli kandydat zdawał przedmiot na poziomie rozszerzonym (HL) – wynik uzyskany na maturze mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przedmiotu. W przypadku kandydatów z maturą IB w miejsce punktacji za przedmiot wiedza o społeczeństwie liczona jest punktacja za ocenę z przedmiotu historia, jednakże z mnożnikiem przypisanym wiedzy o społeczeństwie na danym kierunku studiów.
- Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury europejskiej ("European Baccalaureate") przyjmowany jest na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na podstawie konkursu świadectw z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów. Dodatkowo wynik uzyskany na maturze mnoży się przez współczynnik 15.
- Kandydatom klas dwujęzycznych wynik (punkty procentowe) uzyskany na maturze z języka obcego nowożytnego na poziomie klas dwujęzycznych mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Nie dotyczy to wyniku egzaminów z przedmiotów zdawanych w języku obcym (np. biologia, historia).
- Kandydatom z maturą z roku 2002 przedmioty, które można było zdawać tylko na jednym poziomie, traktuje się jak zdawane na poziomie rozszerzonym.
- Kandydatom z maturą z lat 2002, 2005, 2006, 2007 uwzględnia się poziom dający korzystniejszy wynik przy obliczaniu punktów za przedmiot na danym kierunku.
§ 7
Kandydatom ze starą maturą oceny z egzaminu dojrzałości z przedmiotów obowiązujących na danym kierunku studiów dla kandydatów z nową maturą - przelicza się na punkty wg poniższej tabeli i następnie mnoży się przez mnożnik przedmiotu.
Punkty procentowe | ||
---|---|---|
ocena | skala ocen 2-5 | skala ocen 1-6 |
6 | - | 150 |
5 | 150 | 120 |
4 | 100 | 90 |
3 | 50 | 60 |
2 | - | 30 |
1 | - | - |
- W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów stacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotu na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych) pomnożona przez współczynnik 0,4 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów – to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.
- W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów niestacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotów na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych). Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów - to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.
§ 8
- Rekrutacja na wszystkie kierunki studiów (z wyjątkiem studiów eksternistycznych) od-bywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zwanej dalej IRK. Kandydat rejestruje się elektronicznie na stronie internetowej irk.ug.gda.pl (zgodnie z procedurą opisaną w załączniku nr 3). Uniwersytet Gdański nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata do systemu IRK, a w szczególności za wpisanie przez niego wyników matury i ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej niezgodnych ze stanem faktycznym.
- W uzasadnionych przypadkach, dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej (zgodnie z § 9 ust. 12 niniejszej Uchwały).
§ 9
- Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów w wyznaczonym terminie ogłasza listę rankingową.
-
Kandydat w celu przyjęcia na dany kierunek studiów, po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną listy rankingowej, powinien złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni kalendarzowych następujące dokumenty:
- własnoręcznie podpisany formularz podania o przyjęcie na studia, wygenerowany i wydrukowany z systemu IRK,
- świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wystawiony przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną) – dotyczy kandydatów na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie,
- odpis lub poświadczoną przez uczelnię kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (bez suplementu). Dopuszcza się możliwość złożenia zaświadczenia o ukończeniu studiów wyż-szych. Termin ostateczny uzupełnienia dokumentów (dostarczenie oryginału lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych) określony zostanie w zawiadomieniu o przyjęciu na studia,
- w zależności od warunków podanych w szczegółowych zasadach rekrutacji na określony kierunek studiów: indeks lub kserokopię indeksu albo wypis ocen z indeksu bądź zaświadczenie o średniej ocen uzyskanych z całego okresu studiów. Wymienione dokumenty winny być wystawione lub poświadczone przez uczelnię, której kandydat jest absolwentem. Zaświadczenie musi zawierać informację o obowiązującej na uczelni skali ocen,
-
kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia poświadczoną przez organ samorządu terytorialnego, notariusza, Biuro Rekrutacji lub komisję rekrutacyjną właściwą dla danego kierunku studiów,
f) 2 aktualne kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle. - Dokumenty wymienione w punktach a), b), e), f), g) dotyczą kandydatów na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie, natomiast dokumenty wymienione w punktach a), c), d), e), f), g) dotyczą kandydatów na studia drugiego stopnia.
- Dokumenty wymienione w ust. 2 składają wszyscy kandydaci umieszczeni na liście rankingowej danego kierunku.
- Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów ma obowiązek na bieżąco odznaczać w systemie IRK złożenie przez kandydata wymaganych dokumentów.
- Kandydat, który nie chce dalej brać udziału w postępowaniu rekrutacyjnym powinien zrezygnować z kierunku w systemie IRK lub przesłać pisemną rezygnację do właściwej ko-misji rekrutacyjnej. Niezłożenie w terminie dokumentów świadczy o rezygnacji kandydata ze studiów.
- Po upływie terminu składania dokumentów właściwa komisja rekrutacyjna ogłasza w systemie IRK listę osób przyjętych na dany kierunek studiów. Na ww. liście są umieszczone nazwiska kandydatów, którzy uzyskali liczbę punktów pozwalającą zmieścić się w limicie przyjęć ustalonym dla danego kierunku studiów oraz w terminie złożyli wymagane dokumenty.
- Do dnia 26 września 2010 roku Dziekan wydziału może podjąć decyzję o uruchomieniu rekrutacji uzupełniającej limit przyjęć na dany kierunek. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek poinformować kandydatów o liczbie wolnych miejsc spowodowanych rezygnacją osób przyjętych na dany kierunek poprzez wysłanie wiadomości w systemie IRK oraz e-mailem. Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie na określony kierunek i formę studiów, lecz nie zostali przyjęci na I rok – mają prawo na podstawie rankingowej listy punktów, zwrócić się z podaniem o przyjęcie do właściwej komisji rekrutacyjnej. Podanie wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w ciągu 4 dni od daty ogłoszenia informacji o wolnych miejscach, w miejscu i godzinach wskazanych przez dziekana. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów przyjmie na podstawie rankingu punktów tyle osób, ile miejsc zostało zwolnionych.
-
Kandydat będący słuchaczem kolegiów nauczycielskich w Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Olsztynie, Szczytnie, Szczecinie, Suwałkach, Toruniu i Wałczu ubiegający się o przyjęcie na VI semestr eksternistycznych studiów I stopnia powinien złożyć dodatkowo:
- zaświadczenie potwierdzające zaliczenie V semestru w kolegium nauczycielskim,
- oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
-
Kandydat będący słuchaczem Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku ubiegający się o przyjęcie na V semestr eksternistycznych studiów I stopnia powinien złożyć dodatkowo:
- zaświadczenie potwierdzające zaliczenie IV semestru w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku,
- oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
- Student ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów jest zobowiązany złożyć kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez dziekanat wydziału, na którym studiuje z adnotacją roku i kierunku studiów zamiast oryginału lub oryginalnego odpisu świadectwa dojrzałości wraz ze zgodą właściwych Dziekanów na podjęcie studiów na kolejnym kierunku.
- Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną w wysokości ustalonej przez Rektora UG korzystając z elektronicznie wygenerowanego konta kandydata. Opłaty można dokonać również w kasie UG.
- W przypadku przesłania przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz z oryginałem dowodu wpłaty - rejestracji elektronicznej dokonuje sekretarz komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
- O spełnieniu warunków zawartych w ust. 12 decyduje data wpłynięcia dokumentów do komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
- Niespełnienie choćby jednego z podanych warunków w określonym terminie oznacza skreślenie kandydata z listy.
- Osoba przyjęta na studia drugiego stopnia zobowiązana jest najpóźniej do dnia 1 października 2010 roku złożyć w dziekanacie wydziału oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości. Obowiązku tego można dokonać składając świadectwo w komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów razem z pozostałymi dokumentami wymienionymi w ust. 1.
§ 10
- Rekrutacja na studia (w tym ewentualna dodatkowa) trwa do dnia 31 października 2010 roku, za wyjątkiem rekrutacji na studia drugiego stopnia, która trwa do dnia 30 listopada 2010 roku.
- Decyzję o ewentualnej rekrutacji dodatkowej na zasadach opisanych w niniejszej Uchwale podejmuje Rektor na wniosek Dziekana.
- Termin i miejsce składania dokumentów określą Dziekani poszczególnych wydziałów.
§ 11
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kie-runku studiów. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: przewodniczącego, sekretarza i członka. Sekretarzem może być pracownik administracyjny uczelni. Komisje rekrutacyjne powołuje Dziekan. Informacje o składzie komisji rekrutacyjnej oraz ewentualnych zmianach Dziekan przesyła do Biura Rekrutacji w trybie natychmiastowym, w celu dokonania aktualizacji w systemie IRK.
- Egzaminatorów powołuje odpowiednio Rektor lub Dziekan. Egzaminatorami mogą być również osoby spoza UG powołane przez Rektora lub Dziekana.
§ 12
Przedstawiciele samorządu studenckiego mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy na zasadach określonych przez Dziekana.
§ 13
-
Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem IRK,
- przyjmowanie dokumentów,
- przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
- weryfikacja składanych dokumentów na studia z danymi w systemie IRK,
- podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia,
- zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego.
- Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 13 ust. 3.
- Przewodniczącemu komisji rekrutacyjnej udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania (w porozumieniu z komisją oraz przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej) postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.
§ 14
- Pisemna praca egzaminacyjna jest oceniana przy zachowaniu anonimowości jej autora.
- Z prac sprawdzonych komputerowo należy losowo wybrać kilka prac i dokonać powtórnego sprawdzenia. Z czynności komputerowego sprawdzania prac egzaminacyjnych sporządza się protokół.
§ 15
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
- Kandydaci mają prawo w obecności przewodniczącego, członka, sekretarza lub egzaminatora wglądu do swoich prac egzaminacyjnych w terminie trzech dni od daty ogłoszenia wyników egzaminów w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Ter-min ten w sposób niebudzący wątpliwości należy podać do wiadomości kandydatów.
- Kandydat może odwołać się od oceny pracy pisemnej do przewodniczącego właściwej komisji w ciągu trzech dni od ogłoszenia wyników.
§ 16
Kandydat, który zgodnie ze szczegółowymi zasadami postępowania rekrutacyjnego nie może być dopuszczony do dalszej części postępowania rekrutacyjnego, zostaje o tym zawiadomiony przez komisję rekrutacyjną.
§ 17
Kandydat może otrzymać zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych w toku postępowania rekrutacyjnego.
§ 18
-
Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego sporządza się protokół.
Protokół zawiera imię i nazwisko kandydata oraz wykaz uzyskanych punktów z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego. - Protokół komputerowego sprawdzania prac zawiera: imię i nazwisko kandydata, sumę uzyskanych punktów, oraz wykaz losowo wybranych prac dodatkowo sprawdzonych przez egzaminatorów.
- Protokół podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
- Wszystkie skreślenia i zmiany dokonane w protokole powinny być opisane i potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.
§ 19
-
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów sporządza i ogłasza dla każdego kierunku studiów:
- listę alfabetyczną (z punktami) i rankingową wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym;
- listę osób niezakwalifikowanych do przyjęcia (alfabetyczną /z punktami/, rankingową);
- listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (alfabetyczną /z punktami/, rankingową).
- Listę osób przyjętych ogłasza się dodatkowo na stronie internetowej.
§ 20
Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na I rok wybranego kierunku studiów, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów. Rekrutacja odbywa się na podstawie punktów wyliczonych wg zasad obowiązujących na dany kierunek studiów.
§ 21
- Od decyzji komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do uczelnianej komisji rekrutacyjnej w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia o nieprzyjęciu na studia. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
- Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu.
§ 22
Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Rektor.
§ 23
Studia niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) są odpłatne.
§ 24
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Załącznik nr 1 | 480.1 KB |
Kopia do wydruku | 3.1 MB |