fbpx Zarządzenie nr 11/R/15 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 9 lutego 2015 roku w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego administracji Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 11/R/15
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
9 lutego 2015 roku
w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego administracji Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie art. 66 ust 2 pkt 4 i art. 83 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 ze zm.) oraz § 40 ust. 1 i § 144 Statutu UG, zarządza się, co następuje:

 

§ 1

W strukturze organizacyjnej administracji Uniwersytetu Gdańskiego w pionie Prorektora ds. Nauki wprowadza się następujące zmiany:

1) likwiduje się Biuro Rozwoju Kadr i Badań Naukowych oraz Biuro Współpracy z Zagranicą,

2) tworzy się Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą, w skład którego wchodzą:

1) Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych,

2) Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą.

 

§ 2

W Regulaminie organizacyjnym administracji UG stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/R/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 22 stycznia 2014 roku wprowadza się następujące zmiany:

1)      § 21otrzymuje brzmienie:

„Jednostki administracji centralnej podległe Prorektorowi ds. Nauki to: Biuro Wymiany Zagranicznej Erasmus, Biuro Zarządzania Krajowymi Projektami Naukowymi, Centrum Transferu Technologii, Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą, Stanowisko Pracy ds. Patentowych”;

2)      skreśla się § 22 i 23;

3)      dodaje się § 26a w brzmieniu:

„Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą:

W skład Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą wchodzą:

- Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych,

- Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą,

Głównym zadaniem Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą jest:

1. Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych:

1)        Koordynuje prace związane z rozwojem kadry naukowej;w zakresie formalności związanych z przygotowaniem wniosków o nadanie stopnia/tytułu naukowego, interpretacji prawnej przepisów związanych z awansem naukowym, konsultacji z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centralną Komisją ds. Stopni i Tytułów, indeksami cytowań oraz innymi danymi bibliometrycznymi, a także: przygotowaniem dyplomów doktora i doktora habilitowanego, dyplomu doktora honoris causa oraz udzielaniem przez Prorektora ds. Nauki stypendiów i urlopów naukowych.

2)        Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi  i koordynuje działania związane z wnioskowaniem o przyznanie środków na działalność badawczą obejmującą dużą infrastrukturę badawczą, działalność statutową, projekty badawcze  dla młodych naukowców itp.

3)        Opracowuje wytyczne i wspomaga administracyjnie jednostki organizacyjne w sprawach związanych z procedurą zawierania umów o wykonywanie prac badawczych.

4)        Obsługuje system POLON i wprowadza dane w obszarze „stopnie i tytuły naukowe.

5)         Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi przy wprowadzaniu danych niezbędnych do parametryzacji.

6)        Współpracuje z Biblioteką UG w zakresie związanym z publikacjami naukowymi oraz dostosowaniem istniejącej bazy publikacji do aktualnych potrzeb sprawozdawczych.

7)         Uczestniczy w przygotowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących badań naukowych oraz stopni i tytułów naukowych.

8)        Współpracuje z Centrum Transferu Technologii w zakresie komercjalizacji wyników badań.

9)        Prowadzi obsługę organizacyjną i biurową Senackiej Komisji ds. Badań Naukowych i Współpracy z Zagranicą oraz Senackiej Komisji Rozwoju Kadr Naukowych.

2. Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą:

1)        Prowadzi sprawy związane z wyjazdami służbowymi za granicę pracowników i doktorantów oraz wykonawców projektów spoza Uczelni, a także z przyjazdami zaproszonych gości zagranicznych w ramach programów i projektów finansowanych ze środków krajowych i międzynarodowych w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.

2)        Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi w tworzeniu  bazy zagranicznych ośrodków naukowych, w których mogą być realizowane projekty badawcze oraz staże naukowe.

3)        Wspomaga jednostki organizacyjne w przygotowaniu umów w zakresie dwustronnej współpracy naukowej.

4)        Udostępnia informacje o stypendiach zagranicznych, możliwościach i warunkach wyjazdu oraz sporządza kosztorysy wyjazdów.

5)        Weryfikuje i wysyła dokumenty dotyczące stypendiów i staży naukowych dla pracowników w ramach ofert Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW).

6)        Prowadzi sprawy związane z realizacją staży naukowo-badawczych cudzoziemców stypendystów Rządu RP, kierowanych przez Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej MNiSW.

7)        Ewidencjonuje dokumentację związaną z umowami i porozumieniami o współpracy naukowej zawieranymi przez Uczelnię z ośrodkami nauki za granicą.

8)        Prowadzi ewidencję zgłoszonych wniosków oraz wydatków związanych z finansowaniem wymiany osobowej i realizacją projektów naukowych w zakresie dwustronnej współpracy naukowej wynikającej z umów międzynarodowych, koordynowanej przez MNiSW.”

 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2015 roku.

 

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku139.54 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:45
Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz