fbpx Zarządzenie nr 18/R/13 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 5 lutego 2013 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 18/R/13
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
5 lutego 2013 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie art. 66 ust. 2 pkt 4 i art. 83 ustawy z dnia 27lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 z późn. zm.) oraz § 40 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego zarządza się, co następuje:

 

§ 1

W strukturze organizacyjnej administracji Uniwersytetu Gdańskiego:

  1. w nazwie stanowiska Zastępcy Kanclerza do spraw Inwestycji i Remontów słowa „Inwestycji i Remontów” zamienia się słowem „Technicznych”;
  2. likwiduje się Dział Inwestycji i Remontów;
  3. tworzy się Centrum Inwestycji i Remontów podporządkowane Kanclerzowi;
  4. tworzy się Samodzielną Sekcję Głównego Energetyka i Automatyka podporządkowaną Zastępcy Kanclerza ds. Technicznych;
  5. Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej, dotychczas podporządkowane Rektorowi, podporządkowuje się Zastępcy Kanclerza ds. Technicznych,
  6. Dział Pracowniczych Spraw Socjalno-Bytowych, dotychczas podporządkowany Kanclerzowi, podporządkowuje się Zastępcy Kanclerza ds. Administracyjnych,
  7. Dział Zarządzania Nieruchomościami, dotychczas podporządkowany Zastępcy Kanclerza ds. Administracyjnych, podporządkowuje się Zastępcy Kanclerza ds. Technicznych.

 

§ 2

W Regulaminie Organizacyjnym z dnia 30 grudnia 2008 roku, którego ujednolicony tekst stanowi załącznik do zarządzenia Rektora UG nr 1/R/13 z dnia 8 stycznia 2013 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego:

1) § 10 otrzymuje następujące brzmienie:

„1.Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych oprócz obowiązków wynikających z przepisów ogólnych związanych z pełnieniem funkcji kierowniczej, sprawuje nadzór i kontrolę oraz organizuje pracę w podległym mu pionie.

2.   Do szczegółowego zakresu obowiązków i odpowiedzialności na stanowisku należy:

1)   Organizowanie, nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych służbowo pracowników.

2)   Ustalanie i aktualizowanie zakresu obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień dla podległych pracowników.

3)   Zapewnienie utrzymania w należytym stanie wszelkiego rodzaju dokumentacji i akt dotyczących działalności podporządkowanych jednostek organizacyjnych.

4)   Nadzór i kontrola nad ścisłym i terminowym wykonaniem decyzji na podstawie zarządzeń i obowiązujących przepisów.

5)   Administrowanie obiektami Uczelni oraz rzeczowymi składnikami majątku uczelni ze szczególnym uwzględnieniem ich zabezpieczenia.

6)   Zabezpieczenie prawidłowości prowadzenia gospodarki transportowo-zaopatrzeniowej Uczelni.

7)   Nadzór nad eksploatacją domów studenckich oraz nad sprawami związanymi z kwaterowaniem w tych domach.

8)   Nadzór nad gospodarowaniem zakładowym funduszem świadczeń socjalnych

8)   Ponoszenie odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwo przeciwpożarowe w podporządkowanych jednostkach organizacyjnych.

9)   Zastępowanie Kanclerza w określonym zakresie działania oraz na jego polecenie.

10)Przygotowywanie planów działania podległych jednostek oraz sporządzanie sprawozdań z ich działalności.

3. Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych odpowiada za:

1)   zabezpieczenie warunków organizacyjnych niezbędnych dla prowadzenia prawidłowej i zgodnej z przepisami działalności UG w podległych jednostkach.

2)   wydatkowanie przyznanych funduszy zgodnie z przepisami.

3)   legalność, zasadność, gospodarność i celowość składanych oświadczeń i podejmowanych decyzji wynikających z uprawnień Zastępcy Kanclerza. ds. Administracyjnych w zakresie określonym odpowiednimi przepisami oraz regulaminem organizacyjnym administracji UG.

4.   Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych uprawniony jest do:

1)   Podejmowania decyzji i przeprowadzania bieżących kontroli nad działalnością podległego mu pionu.

2)   Realizacji uprawnień wynikających z posiadanego pełnomocnictwa oraz odrębnych pełnomocnictw udzielonych przez Kanclerza.

3)   Podpisywania wszystkich dokumentów finansowych i innych związanych z działalnością podległego mu pionu oraz innych dokumentów, do których podpisywania upoważniony zostanie na podstawie pełnomocnictw Kanclerza UG.”;

 

2) § 11 otrzymuje następujące brzmienie:

„1.Zastępca Kanclerza ds. Technicznych oprócz obowiązków wynikających z przepisów ogólnych związanych z pełnieniem funkcji kierowniczej, sprawuje nadzór i kontrolę oraz organizuje pracę w podległym mu pionie.

2.   Do szczegółowego zakresu obowiązków i odpowiedzialności na stanowisku należy:

1)   Organizowanie, nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych służbowo pracowników.

2)   Ustalanie i aktualizowanie obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień podległych pracowników.

3)   Zapewnienie utrzymania w należytym stanie wszelkiego rodzaju dokumentacji i akt dotyczących wykonywanej działalności.

4)   Sprawowanie kontroli nad gospodarką energetyczną Uczelni.

5)   Właściwe zabezpieczenie bezawaryjnej i ciągłej gotowości eksploatacyjnej maszyn, urządzeń i budynków.

6)   Zarządzanie nieruchomościami w zakresie planowania celów i sposobów realizacji dotyczących rozwoju nieruchomości oraz zachowania ich w stanie niepogorszonym.

7)   Ponoszenie odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwo przeciwpożarowe w podporządkowanym pionie.

8)   Zastępowanie Kanclerza UG w określonym zakresie działania oraz na jego polecenie.

9)   Przygotowywanie planów działania podległych jednostek oraz sporządzanie sprawozdań z ich działalności.

3.   Zastępca Kanclerza UG ds. Technicznych uprawniony jest do:

1)   Podejmowania decyzji w sprawach dotyczących podległego mu pionu.

2)   Realizacji uprawnień wynikających z posiadanego pełnomocnictwa oraz odrębnych pełnomocnictw udzielonych przez Kanclerza UG.

3)   Podpisywania wszystkich dokumentów finansowych i innych związanych z działalnością podległego pionu oraz innych dokumentów, do których podpisywania upoważniony zostanie na podstawie pełnomocnictw Kanclerza UG.”;

 

3) § 21 otrzymuje następujące brzmienie:

„Kanclerzowi podlegają bezpośrednio następujące jednostki organizacyjne administracji:

1)   Zastępca Kanclerza do spraw Administracyjnych,

2)   Zastępca Kanclerza do spraw Technicznych,

3)   Zastępca Kanclerza - Kwestor,

4)   Biuro Kanclerza,

5)   Biuro Promocji,

6)   Centrum Inwestycji i Remontów:

- Sekcja Inwestycji,

- Sekcja Remontów.

7)   Dział Zamówień Publicznych,

8)   Dział Zarządzania Kadrami,

9)   Samodzielna Sekcja do spraw Ubezpieczeń,

10)Samodzielne Stanowisko Pracy do spraw Rozliczeń.”;

 

4) § 22 otrzymuje następujące brzmienie:

„Zastępcy Kanclerza do spraw Administracyjnych podlegają bezpośrednio następujące jednostki organizacyjne administracji:

1)   Archiwum UG,

2)   Dział Administracji i Transportu:

- Sekcja ds. Administracyjno-Technicznych Obiektów,

- Sekcja ds. Transportu.

3)   Dział Studenckich Spraw Socjalnych,

4)   Dział Pracowniczych Spraw Socjalno-Bytowych,

5)   Straż Uniwersytecka,

6)   Ośrodek Konferencyjno-Szkoleniowy UG w Leźnie.”;

 

5) § 23 otrzymuje następujące brzmienie:

„Zastępcy Kanclerza do spraw Technicznych podlegają bezpośrednio następujące jednostki organizacyjne administracji:

  1. Dział Zarządzania Nieruchomościami,

  2. Samodzielna Sekcja Głównego Energetyka i Automatyka,

  3. Samodzielna Grupa Remontowa,

  4. Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej.”

 

6) Dodaje się § 55 a w brzmieniu:

„Centrum Inwestycji i Remontów:

1. Ogólne zadania jednostki:

1) Realizuje bieżącą działalność Uczelni w zakresie gospodarki remontowej i inwestycyjnej oraz rozwoju.

2) Nadzoruje inwestycje budowlane realizowane przez Uczelnię.

3) Organizuje współpracę z przedsiębiorstwami zapewniającymi Uczelni realizację potrzeb inwestycyjnych, remontowych i konserwacyjnych w trybie wykonawstwa zleconego.

4) Opracowuje plany remontów i inwestycji.

5) Współdziała z Działem Administracji i Transportu w zakresie zapewnienia właściwego stanu technicznego instalacji i urządzeń energetycznych, gazowych, odgromowych, wentylacyjnych, hydrantowych i alarmowych.

6) Przygotowuje, realizuje i rozlicza europejskie projekty inwestycyjne od zaprogramowania do upływu rękojmi na roboty budowlane.

2. Zadania Sekcji Inwestycji:

1) Przygotowuje, kontroluje i nadzoruje procesy inwestycyjne w ramach projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, środków własnych i innych źródeł.

2) Realizuje projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w zakresie rzeczowym i finansowym oraz współpracuje z koordynatorami projektów, instytucjami zarządzającymi, wdrażającymi, pośredniczącymi i finansującymi.

3) Przygotowuje założenia, wytyczne oraz uzgodnienia z użytkownikami do opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej budynków z uwzględnieniem aktualnych przepisów.

4) Przygotowuje informacje do prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją projektu.

5) Uczestniczy w przygotowaniu planów inwestycji.

6) Nadzoruje sprawy związane z eksploatacją i konserwacją instalacji i systemów w nowych obiektach.

7) Bierze udział w pracach związanych z przygotowaniem wniosków o dofinansowanie inwestycji.

8) Kontroluje prawidłowość realizacji rzeczowej i rozliczeń finansowych inwestycji, w szczególności pod względem zgodności z harmonogramem rzeczowo-finansowym inwestycji.

9) Przyjmuje, ewidencjonuje, gromadzi i udostępnia dokumentację techniczną obiektów oraz dokumentację projektów, o których mowa w pkt 1), w zakresie ich realizacji (archiwum).

10) Sporządza sprawozdania z poniesionych nakładów finansowych dla potrzeb władz Uczelni i jednostek finansujących, w tym wnioski o płatność.

11) Uczestniczy w odbiorach technicznych obiektów oraz przygotowuje dokumentację dotyczącą ich włączenia do składników majątkowych Uniwersytetu Gdańskiego.

12) Kontroluje przestrzeganie przepisów i zasad BHP oraz ochrony ppoż. w trakcie realizacji prac inwestycyjnych.

13) Przeprowadza komisyjne przeglądy obiektów Uniwersytetu Gdańskiego w celu określenia ich stanu technicznego.

14) Współpracuje w szczególności z Działem Zamówień Publicznych oraz kontrolami zewnętrznymi.

3. Zadania Sekcji Remontów:

1) Uczestniczy w opracowaniu planów remontów obiektów dydaktycznych i domów studenckich.

2) Przygotowuje założenia, wytyczne oraz uzgodnienia z użytkownikami do opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontów kapitalnych i bieżących budynków z uwzględnieniem aktualnych przepisów.

3) Nadzoruje sprawy związane z eksploatacją, konserwacją i bieżącymi remontami, w tym instalacji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, wentylacyjnych i elektrycznych i teletechnicznych.

4) Zapewnia prawidłowe funkcjonowanie central telefonicznych.

5) Przygotowuje, kontroluje i nadzoruje remonty budynków istniejących.

6) Kontroluje prawidłowość rozliczeń finansowych remontów i eksploatacji oraz prowadzi rejestr ich kosztów.

7) Uczestniczy w odbiorach technicznych obiektów.

8) Przyjmuje, ewidencjonuje, gromadzi i udostępnia dokumentację techniczną obiektów(archiwum).

9) Bierze udział w rozliczaniu środków finansowych na remonty oraz sporządza sprawozdania z poniesionych nakładów.

10) Uczestniczy w komisyjnych przeglądach obiektów Uniwersytetu Gdańskiego w celu określenia ich stanu technicznego.

11) Kontroluje przestrzeganie przepisów i zasad BHP oraz ochrony ppoż. w trakcie realizacji prac remontowych.”

7) Skreśla się § 67.

8) Dodaje się § 67 b w brzmieniu;

„Samodzielna Sekcja Głównego Energetyka i Automatyka

  1. Zapewnia nadzór nad istniejącą infrastrukturą techniczną sieci elektroenergetycznych, ciepłowniczych i urządzeń energetycznych w celu utrzymania ciągłości ruchu, zabezpieczenia dostaw mediów oraz zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia.

  2. Sprawuje nadzór nad prawidłową i racjonalną eksploatacją urządzeń energetycznych będących własnością UG (sieci, linie energetyczne, transformatory, urządzenia klimatyzacyjne, wentylacyjne, instalacje elektryczne, sterownicze, zabezpieczające odgromowe i przepięciowe alarmowe) zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami technicznymi oraz przepisami prawa.

  3. Opiniuje wszystkie podłączenia do sieci energetycznych i przełączenia ruchowe w sieci wszystkich rodzajów mediów, będących własnością bądź eksploatowanych przez UG a wykonywane przez firmy zewnętrzne.

  4. Planuje i analizuje koszty zużycia energii elektrycznej oraz cieplnej, prowadzi monitoring zużycia wszystkich mediów energetycznych.

  5. Planuje i wdraża przedsięwzięcia energetyczne w celu osiągnięcia wymiernego efektu ekonomicznego związanego z ograniczeniem wielkości strat energii i zużycia energii.

  6. Monitoruje i rejestruje dobowe i miesięczne przebiegi zużycia energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu w celu wyboru optymalnej taryfy cenowej dla poszczególnych czynników energetycznych.

  7. Prowadzi negocjacje cen i opłat z dostawcami mediów oraz dokonuje aktualizacji zawartych umów, nadzoruje przygotowanie opisów przedmiotu zamówienia do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) do postępowań przetargowych w zakresie zadań Sekcji, zgonie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póżn. zm.).

  8. Określa warunki techniczne podłączenia do sieci energetycznych UG, aktualizuje i ustala stawki oraz opłaty za wszystkie media dla kontrahentów i najemców mieszkań socjalnych.

  9. Nadzoruje i monitoruje prawidłowość pracy i wskazań urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych oraz przestrzega terminów ich legalizacji.

  10. Dokonuje merytorycznego sprawdzenia faktur za media, rejestruje dane w programie ,,uran” w ścisłej współpracy z Działem Administracji i Transportu, opisuje i rozdziela koszty wspólne zgodnie z wytycznymi Kwestora.

  11. Współpracuje z Urzędem Regulacji Energetyki, Zakładami Energetycznymi oraz innymi organizacjami technicznymi w pozyskiwaniu nowych rozwiązań i źródeł energii odnawialnych, wytwarzanej w skojarzeniu z wytwarzaniem ciepła oraz zakupu energii na rynku energii bądź od innych wytwórców energii.

  12. Współpracuje z innymi jednostkami organizacyjnymi UG przy przygotowywaniu opisu przedmiotu zamówienia do SIWZ do postępowania przetargowego w zakresie bieżącej eksploatacji, serwisu, konserwacji oraz drobnych napraw sieci elektroenergetycznej, urządzeń wentylacji i klimatyzacji.

  13. Współpracuje z pozostałymi komórkami organizacyjnymi UG w zakresie planowania i rozwoju, inwestycji i remontów, bieżącej eksploatacji, serwisu i konserwacji.

  14. Dostarcza dane techniczne i wielkości mocy oraz planowanych i rzeczywistych zużyć energii i mediów do projektowania nowych obiektów budowlanych.

  15. Współpracuje z firmami zewnętrznymi przy tworzeniu i uzgadnianiu dokumentacji technicznej nowych inwestycji, urządzeń energetycznych i systemów automatyki.

  16. Kompletuje i przechowuje dokumentację powykonawczą i schematy instalacji energetycznych.

  17. Sprawdza stan techniczny systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych w budynkach UG oraz nastawy regulatorów w węzłach cieplnych i regulację systemów wentylacji i klimatyzacji we współpracy z gwarantem i serwisem urządzeń energetycznych.

  18. Nadzoruje i sprawdza prawidłowość wykonania zleconych prac objętych zadaniami jednostki.

  19. Przygotowuje zawiadomienia dla zainteresowanych stron o planowanych przerwach eksploatacyjnych i remontowych w dostawie czynników, w celu dobrej współpracy oraz uniknięcia kar w związku z ewentualnie poniesioną stratą.

  20. Koordynuje prace elektryczne poprzez pisemne wydawanie poleceń pracy, przygotowanie i dopuszczenie do prac elektrycznych w rozdzielniach, przełączanie sieci energetycznej zgodnie z uzgodnioną instrukcją ruchu sieciowego.

  21. Analizuje i opracowuje plany oszczędności energii i kosztów eksploatacji oraz przygotowuje dane do sprawozdań GUS.”

§ 3

Ujednolicony tekst Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:45
Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz