fbpx Zarządzenie nr 7/R/12 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 15 lutego 2012 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (utworzenie Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem) | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 7/R/12
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
15 lutego 2012 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (utworzenie Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem)

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła: 

Na podstawie art. 66 ust. 2 pkt 4 i art. 83 ustawy z dnia 27lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) oraz § 40 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego zarządza się, co następuje:

 

§ 1

W strukturze organizacyjnej administracji Uniwersytetu Gdańskiego tworzy się Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem podporządkowane bezpośrednio Rektorowi.

 

§ 2

Do Regulaminu Organizacyjnego Administracji UG dodaje się § 38a w brzmieniu:

„Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem:

  1. Cyklicznie identyfikuje oraz weryfikuje zewnętrzne i wewnętrzne ryzyko związane z osiąganiem celów Uniwersytetu, dotyczące zarówno działania całej organizacji, jak i prowadzonych przez Uczelnię poszczególnych projektów.
  2. Określa cele działalności jednostek organizacyjnych Uczelni dla potrzeb procesu zarządzania ryzykiem we współpracy z kierownikami jednostek, Działem Organizacyjnym oraz komitetem audytu.
  3. Określa dla każdego rozpoznanego ryzyka mierniki spełniające cechy mierzalności i terminowości.
  4. Wdraża założenia projektu zarządzania ryzykiem.
  5. Wspomaga działania kierowników jednostek organizacyjnych w zakresie identyfikacji i analizy ryzyka, które może wpłynąć na zdolność tych jednostek do realizacji ustalonych dla nich celów i zadań.
  6. Weryfikuje i projektuje nowe ilościowe i jakościowe mierniki ryzyka oraz je monitoruje.
  7. Wskazuje źródła danych, z których będą pobierane informacje o aktualnych wielkościach mierników oraz osoby odpowiedzialne za ich wprowadzanie do systemu informatycznego (bazy danych).
  8. Tworzy mechanizmy raportujące zmiany zdefiniowanych mierników ryzyka w okresach dłuższych niż rok.
  9. Tworzy i prowadzi zbiorczy rejestr rodzajów ryzyk występujących w UG.
  10. Opracowuje propozycje reakcji na ryzyko strategiczne.
  11. Analizuje istniejące oraz opracowuje nowe procedury reagowania na każde nowo rozpoznane ryzyko uznane za istotne dla zarządzania Uniwersytetem;
  12. Prowadzi pełna ewidencję procesu zarządzania ryzykiem.
  13. Monitoruje politykę zarządzania ryzykiem i dokonuje jej aktualizacji.
  14. Okresowo weryfikuje regulacje wewnętrzne dotyczące ryzyka pod kątem celów kontroli zarządczej.
  15. Podnosi w Uniwersytecie świadomość problematyki zarządzania ryzykiem.
  16. Uczestniczy w przygotowaniu raportu o stanie kontroli zarządczej w zakresie zarządzania ryzykiem.

 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku150.78 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:45
Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz