fbpx Uchwała nr 46/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 maja 2011 roku w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2012/2013 | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 46/11
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
26 maja 2011 roku
w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2012/2013

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła: 

Na podstawie art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego na wniosek Rad Wydziałów określa następujące zasady i tryb przyjmowania oraz zakres egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2012/2013:

 

§ 1

  1. Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na kierunki lub bezpośrednio na specjalności prowadzone w ramach danego kierunku studiów. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki i formy studiów określa załącznik nr 1.
  2. Ilekroć w Uchwale Senatu UG jest mowa o rekrutacji na kierunek studiów rozumie się przez to również rekrutację na specjalność prowadzoną w ramach kierunku, jeżeli tak stanowią szczegółowe zasady rekrutacji ustalone przez właściwą Radę Wydziału.
  3. Limity przyjęć na kierunki studiów ustala Senat UG na wniosek Rad Wydziałów
    (z uwzględnieniem przepisów zawartych w art. 8.4. Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym). Limity zostaną określone w terminie późniejszym w załączniku nr 2
    do niniejszej Uchwały.
    1. w uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek Dziekana albo Prodziekana zwiększyć limit przyjęć na dany kierunek studiów niestacjonarnych.
    2. w przypadku niewypełnienia limitu przyjęć na kierunku lub specjalności do 25 osób, kierunek lub specjalność nie zostaje uruchomiona. W takim przypadku opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi lub kandydat może się ubiegać o przyjęcie na inny kierunek lub specjalność, na której limit przyjęć nie został wypełniony.
  4. Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.

 

 

§ 2

  1. Przyjęcie kandydatów na I rok studiów pierwszego stopnia (za wyjątkiem przypadku określonego w § 9 ust. 9 i 10) i jednolitych studiów magisterskich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami są: konkurs świadectw dojrzałości, egzamin wstępny bądź obydwie te formy jednocześnie. W przypadku nowej matury brane są pod uwagę wyniki uzyskane z części pisemnej egzaminu, natomiast
    w przypadku nowej matury 2002 część zewnętrzna egzaminu.
  2. Przyjęcie kandydatów na I rok studiów drugiego stopnia następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego szczegółowe zasady na poszczególne kierunki studiów określa załącznik nr 1 do Uchwały.

 

 

§ 3

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podawane są w skali punktowej.
  2. O przyjęciu na studia, w ramach limitu miejsc, decyduje liczba uzyskanych punktów.
  3. W przypadku kiedy kandydat zdawał przedmiot brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów na dwóch poziomach (podstawowym
    i rozszerzonym), w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zostanie wybrany wynik korzystniejszy dla kandydata. 
  4. W przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, dla kandydatów uzyskujących oceny w skali innej niż 2-5, Uniwersytet Gdański stosuje system przeliczania skali wg wzoru: (średnia ocen ze studiów lub ocena na dyplomie podzielona przez najwyższą możliwą do uzyskania ocenę na ukończonej uczelni) pomnożona przez 5. Wyjątek stanowią kierunki lub specjalności, które w zasadach rekrutacji określiły własny sposób przeliczania skali. 
  5. Kandydat, który nie uzyskał żadnych punktów z jednego z kryteriów kwalifikacyjnych branych pod uwagę w rekrutacji na dany kierunek tj. konkursu świadectw, dyplomów, egzaminu lub rozmowy kwalifikacyjnej – zostaje wykluczony z dalszego postępowania rekrutacyjnego.

     

 

§ 4

Szczegółowe zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad określa uchwała nr 47/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 maja 2011 roku w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia w latach 2012/2013, 2013/2014 i 2014/2015 laureatów i finalistów olimpiad.

 

 

§ 5

  1. Obywatel kraju UE oraz cudzoziemiec uprawniony do podejmowania i odbywania studiów wyższych na zasadach obowiązujących obywateli polskich (zgodnie z przepisami zawartymi w art. 43. ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym), który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP może ubiegać się o przyjęcie na studia na zasadach mających zastosowanie do kandydatów ze starą maturą.
    1. Do zagranicznego świadectwa dojrzałości winno być dołączone jego polskie tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego oraz nostryfikacja dokonana przez kuratorium oświaty.
    2. W celu przeliczenia ocen ze świadectwa zagranicznego wg obowiązującej na UG skali punktowej należy przed wpisaniem punktów do systemu IRK skontaktować się
      z właściwą komisją rekrutacyjną lub Biurem Rekrutacji.
  2. Nostryfikacji nie podlegają dyplomy uzyskane za granicą spełniające wymogi określone w art. 191a ust.1-5 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym. Dyplomy niespełniające tego warunku podlegają nostryfikacji. Nostryfikacji dokonuje Rada Wydziału prowadzącego dany kierunek studiów.
  3. Nie wymagają nostryfikacji świadectwa dojrzałości oraz dyplomy uzyskane w krajach,
    z którymi RP posiada umowę uznającą dokumenty o wykształceniu.

 

 

§ 6

  1. Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury międzynarodowej ("International Baccalaureate”) wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowany jest na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na podstawie konkursu świadectw z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów oraz zgodnie z tabelą przeliczającą punkty uzyskane na maturze IB na procenty:

 

Poziom SL lub HL

Punkty procentowe

7

100

6

90

5

80

4

70

3

60

2

50

1

10

 

 

  1. Jeżeli kandydat zdawał przedmiot na poziomie rozszerzonym (HL) – wynik uzyskany na maturze mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przedmiotu. W przypadku kandydatów z maturą IB w miejsce punktacji za przedmiot wiedza o społeczeństwie liczona jest punktacja za ocenę z przedmiotu historia, jednakże
    z mnożnikiem przypisanym wiedzy o społeczeństwie na danym kierunku studiów.
  2. Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury europejskiej ("European Baccalaureate”) przyjmowany jest na zasadach obowiązujących kandydatów
    z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na podstawie konkursu świadectw
    z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów. Dodatkowo wynik uzyskany na maturze mnoży się przez współczynnik 15.
  3. Kandydatom klas dwujęzycznych wynik (punkty procentowe) uzyskany na maturze
    z języka obcego nowożytnego na poziomie klas dwujęzycznych mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Nie dotyczy to wyniku egzaminów z przedmiotów zdawanych
    w języku obcym (np. biologia, historia).
  4. Kandydatom z maturą z roku 2002 przedmioty, które można było zdawać tylko na jednym poziomie, traktuje się jak zdawane na poziomie rozszerzonym.

 

 

§ 7

  1. Kandydatom ze starą maturą oceny z egzaminu dojrzałości z przedmiotów obowiązujących na danym kierunku studiów dla kandydatów z nową maturą - przelicza się na punkty wg poniższej tabeli i następnie mnoży się przez mnożnik przedmiotu.

 

Punkty procentowe

ocena

skala ocen 2-5

skala ocen 1-6

6

-

150

5

150

120

4

100

90

3

50

60

2

-

30

1

-

-

 

 

  1. W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów stacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotu na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych) pomnożona przez współczynnik 0,4 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów – to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.
  2. W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów niestacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotów na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych). Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów
    - to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.

 

 

§ 8

  1. Rekrutacja na wszystkie kierunki studiów (z wyjątkiem studiów niestacjonarnych dla kandydatów będących słuchaczami kolegiów) odbywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zwanej dalej IRK. Kandydat rejestruje się elektronicznie na stronie internetowej irk.ug.edu.pl (zgodnie z procedurą opisaną w załączniku nr 3).
  2. W uzasadnionych przypadkach, dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej (zgodnie z § 9 ust. 12 niniejszej Uchwały).
  3. Uniwersytet Gdański nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata do systemu IRK, a w szczególności za wpisanie przez niego wyników matury
    i ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej, średniej ocen lub oceny na dyplomie niezgodnych ze stanem faktycznym.

 

 

§ 9

  1.  Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów w wyznaczonym terminie ogłasza listę kandydatów w systemie IRK oraz przed siedzibą komisji.

2.  Kandydat w celu przyjęcia na dany kierunek studiów, po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, powinien złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni kalendarzowych następujące dokumenty:

  1. własnoręcznie podpisany formularz podania o przyjęcie na studia, wygenerowany
    i wydrukowany z systemu IRK;
  2. świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wystawiony przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną). W przypadku utraty przez kandydata ww. dokumentów, dopuszcza się złożenie duplikatu świadectwa dojrzałości – dotyczy kandydatów na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie;
  3. osoba przyjęta na studia drugiego stopnia zobowiązana jest najpóźniej do dnia
    1 października 2012 roku złożyć w dziekanacie wydziału oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości. Obowiązku tego można dokonać składając świadectwo
    w komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów razem z pozostałymi dokumentami wymienionymi w ust. 2.;
  4. odpis lub poświadczoną przez uczelnię kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (bez suplementu). Dopuszcza się możliwość złożenia zaświadczenia o ukończeniu studiów wyższych. Termin ostateczny uzupełnienia dokumentów (dostarczenie oryginału lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych) określony zostanie
    w zawiadomieniu o przyjęciu na studia;
  5. w zależności od warunków podanych w szczegółowych zasadach rekrutacji na określony kierunek studiów: indeks lub kserokopię indeksu albo wypis ocen z indeksu bądź zaświadczenie o średniej ocen uzyskanych z całego okresu studiów. Średnia powinna być wyliczona zgodnie z zasadami rekrutacji określonymi dla danego kierunku studiów. Wymienione dokumenty winny być wystawione lub poświadczone przez uczelnię, której kandydat jest absolwentem. Zaświadczenie musi zawierać informację o obowiązującej na uczelni skali ocen;
  6. kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia, poświadczoną przez organ samorządu terytorialnego, notariusza, Biuro Rekrutacji lub komisję rekrutacyjną właściwą dla danego kierunku studiów;
  7. na kierunkach wykazujących czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza Medycyny Pracy. Szczegóły dotyczące badań lekarskich zostały opisane na stronie internetowejwww.rekrutacja.ug.edu.pl;
  8. 2 aktualne kolorowe fotografie o wymiarze 35 mm x 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle;
  9. oświadczenie o podjętych lub zrealizowanych studiach stacjonarnych w uczelni publicznej;
  10. student ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów jest zobowiązany złożyć kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez dziekanat wydziału,
    na którym studiuje oraz oświadczenie o spełnieniu warunków do podjęcia
    i kontynuowania studiów stacjonarnych w uczelni publicznej bez wnoszenia opłat.

Dokumenty wymienione w literach a), b), f), g), h), i), j) dotyczą kandydatów na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie, natomiast dokumenty wymienione
w literach  a), c), d), e), f), g), h), i), j)  dotyczą kandydatów na studia drugiego stopnia.

  1. Dokumenty wymienione w ust. 2 składają wszyscy kandydaci umieszczeni na liście kandydatów danego kierunku w siedzibie komisji rekrutacyjnej.
  2. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów ma obowiązek na bieżąco odznaczać w systemie IRK złożenie przez kandydata wymaganych dokumentów.
  3. Kandydat, który nie chce brać udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym powinien zrezygnować w systemie IRK z ubiegania się o przyjęcie na kierunek lub przesłać pisemną rezygnację do właściwej komisji rekrutacyjnej. Niezłożenie w terminie dokumentów świadczy o rezygnacji kandydata ze studiów.
  4. Po upływie terminu składania dokumentów właściwa komisja rekrutacyjna ogłasza listę osób przyjętych na dany kierunek studiów w systemie IRK oraz przed siedzibą komisji. Na ww. liście są umieszczone nazwiska kandydatów, którzy uzyskali liczbę punktów pozwalającą zakwalifikować się na kierunek w ramach określonego limitu przyjęć oraz
    w terminie złożyli wymagane dokumenty.
  5. Kandydat na studia stacjonarne, nie będący studentem lub absolwentem pierwszego kierunku studiów stacjonarnych w uczelni publicznej - w przypadku wydania decyzji
    o przyjęciu na więcej niż jeden kierunek studiów w trybie stacjonarnym - ma obowiązek wskazać pisemnie jeden kierunek, na którym rozpocznie studia. Pisemną deklarację należy złożyć we właściwym dziekanacie w terminie do dnia 10 września 2012 roku. Osoby przyjęte na więcej niż jeden kierunek studiów w trybie stacjonarnym
    po 10 września 2012 roku, są zobowiązane złożyć ww. deklarację w ciągu pięciu dni
    od otrzymania decyzji o przyjęciu.
  6. Do dnia 26 września 2012 roku Dziekan wydziału może podjąć decyzję
    o uruchomieniu rekrutacji uzupełniającej limit przyjęć na dany kierunek. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek poinformować kandydatów o liczbie wolnych miejsc spowodowanych rezygnacją osób przyjętych na dany kierunek poprzez wysłanie wiadomości w systemie IRK oraz e-mailem. Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie
    na określony kierunek i formę studiów, lecz nie zostali przyjęci na I rok, mają prawo
    na podstawie wyników uzyskanych w rekrutacji podstawowej, zwrócić się z podaniem
    o przyjęcie do właściwej komisji rekrutacyjnej. Podanie wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w ciągu 4 dni od daty ogłoszenia informacji o wolnych miejscach, w miejscu i godzinach wskazanych przez Dziekana. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów przyjmie na podstawie rankingu punktów tyle osób, ile miejsc zostało zwolnionych.
  7. Kandydat będący słuchaczem kolegiów nauczycielskich w Bydgoszczy, Elblągu,
    Gdańsku, Olsztynie, Suwałkach, Szczecinie, Toruniu i Wałczu ubiegający się o przyjęcie na VI semestr niestacjonarnych studiów I stopnia powinien złożyć dodatkowo:
    1. zaświadczenie potwierdzające zaliczenie V semestru w kolegium nauczycielskim,
    2. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
  8. Kandydat będący słuchaczem Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku ubiegający się o przyjęcie na V semestr niestacjonarnych studiów I stopnia powinien złożyć dodatkowo:
    1. zaświadczenie potwierdzające zaliczenie IV semestru w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku,
    2. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
  9. Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną w wysokości ustalonej przez Rektora UG korzystając z elektronicznie wygenerowanego bankowego konta kandydata (zgodnie z zał. nr 3). Opłaty można dokonać również w kasie UG.
  10. W przypadku przesłania przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz
    z oryginałem dowodu wpłaty - rejestracji elektronicznej dokonuje członek komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
  11. O spełnieniu warunków zawartych w ust. 12 – decyduje data wpłynięcia dokumentów do komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
  12. Niespełnienie choćby jednego z podanych warunków w określonym terminie oznacza skreślenie kandydata z listy.

 

 

§ 10

  1. Rekrutacja na studia trwa do dnia 31 października 2012 roku, za wyjątkiem rekrutacji na studia drugiego stopnia, która trwa do dnia 30 listopada 2012 roku.
  2. Decyzję o ewentualnej rekrutacji dodatkowej na zasadach opisanych w niniejszej Uchwale podejmuje Rektor na wniosek Dziekana.
  3. Termin i miejsce składania dokumentów określą Dziekani poszczególnych wydziałów.

 

 

§ 11

Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: przewodniczącego, sekretarza
i członka. Przewodniczącego i członka komisji powołuje się spośród nauczycieli akademickich posiadających co najmniej stopień doktora.Sekretarzem może być pracownik administracyjny uczelni. Komisje rekrutacyjne powołuje Dziekan. Inne osoby wyznaczone do realizacji zadań związanych z procesem rekrutacji powołuje Rektor
lub Dziekan. Osobami tymi mogą być również osoby spoza UG.Informacje o składzie komisji rekrutacyjnej oraz ewentualnych zmianach Dziekan przesyła do Biura Rekrutacji w trybie natychmiastowym, w celu dokonania aktualizacji w systemie IRK.

 

 

§ 12

Przedstawiciele samorządu studenckiego mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy na zasadach określonych przez Dziekana.

 

 

§ 13

  1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
    1. prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem IRK,
    2. przyjmowanie dokumentów,
    3. przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
    4. weryfikacja składanych dokumentów na studia z danymi w systemie IRK,
    5. podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia,
    6. zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego.
  2. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 13 ust. 3.
  3. Przewodniczącemu komisji rekrutacyjnej udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania (w porozumieniu z komisją oraz przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej) postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.

 

 

§ 14

  1. Pisemna praca egzaminacyjna jest oceniana przy zachowaniu anonimowości jej autora.
  2. Z prac sprawdzonych komputerowo należy losowo wybrać kilka prac i dokonać powtórnego sprawdzenia. Z czynności komputerowego sprawdzania prac egzaminacyjnych sporządza się protokół.
  3. Protokół komputerowego sprawdzania prac zawiera: imię i nazwisko kandydata, sumę uzyskanych punktów oraz wykaz losowo wybranych prac dodatkowo sprawdzonych przez egzaminatorów.

 

 

§ 15

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
  2. Kandydaci mają prawo w obecności przewodniczącego, członka, sekretarza lub egzaminatora wglądu do swoich prac egzaminacyjnych w terminie trzech dni od daty ogłoszenia wyników egzaminów w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten w sposób niebudzący wątpliwości należy podać do wiadomości kandydatów.
  3. Kandydat może odwołać się od oceny pracy pisemnej do przewodniczącego właściwej komisji w ciągu trzech dni od ogłoszenia wyników.

 

 

§ 16

Kandydat, który zgodnie ze szczegółowymi zasadami postępowania rekrutacyjnego, nie może być dopuszczony do dalszej części postępowania rekrutacyjnego, zostaje o tym zawiadomiony przez komisję rekrutacyjną.

 

 

§ 17

Kandydat może otrzymać zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych w toku postępowania rekrutacyjnego.

 

 

§ 18

  1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego sporządza się protokół.      

Protokół zawiera imię i nazwisko kandydata oraz wykaz uzyskanych punktów
z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego.

  1. Protokół podpisują wszyscy członkowie komisji.
  2. Wszystkie skreślenia i zmiany dokonane w protokole powinny być opisane i potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.

 

 

§ 19

  1. Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów sporządza dla każdego kierunku studiów:
  1. listę alfabetyczną /z punktami/ i rankingową kandydatów;
  2. listę osób nieprzyjętych (alfabetyczną /z punktami/ i rankingową);
  3. listę osób przyjętych  na studia (alfabetyczną /z punktami/ i rankingową).
  1. Listę osób przyjętych na studia ogłasza się dodatkowo na stronie internetowej wydziału prowadzącego kierunek.

 

 

§ 20

Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na I rok wybranego kierunku studiów, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów. Rekrutacja odbywa się na podstawie punktów wyliczonych wg zasad obowiązujących na dany kierunek studiów.

 

 

 

§ 21

  1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej
    w terminie 14 dni od dnia doręczenia. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
  2. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu.

 

 

§ 22

Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Uczelniana Komisja Rekrutacyjna.

 

§ 23

Studia niestacjonarne oraz stacjonarne prowadzone w języku obcym są odpłatne.

 

 

§ 24

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 10 sierpnia 2021 roku, 10:52
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz