Uchwała nr 46/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 26 maja 2011 rokuw sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2012/2013
została zmieniona przez
Na podstawie art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego na wniosek Rad Wydziałów określa następujące zasady i tryb przyjmowania oraz zakres egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2012/2013:
§ 1
- Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na kierunki lub bezpośrednio na specjalności prowadzone w ramach danego kierunku studiów. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki i formy studiów określa załącznik nr 1.
- Ilekroć w Uchwale Senatu UG jest mowa o rekrutacji na kierunek studiów rozumie się przez to również rekrutację na specjalność prowadzoną w ramach kierunku, jeżeli tak stanowią szczegółowe zasady rekrutacji ustalone przez właściwą Radę Wydziału.
-
Limity przyjęć na kierunki studiów ustala Senat UG na wniosek Rad Wydziałów
(z uwzględnieniem przepisów zawartych w art. 8.4. Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym). Limity zostaną określone w terminie późniejszym w załączniku nr 2
do niniejszej Uchwały.- w uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek Dziekana albo Prodziekana zwiększyć limit przyjęć na dany kierunek studiów niestacjonarnych.
- w przypadku niewypełnienia limitu przyjęć na kierunku lub specjalności do 25 osób, kierunek lub specjalność nie zostaje uruchomiona. W takim przypadku opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi lub kandydat może się ubiegać o przyjęcie na inny kierunek lub specjalność, na której limit przyjęć nie został wypełniony.
- Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.
§ 2
-
Przyjęcie kandydatów na I rok studiów pierwszego stopnia (za wyjątkiem przypadku określonego w § 9 ust. 9 i 10) i jednolitych studiów magisterskich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami są: konkurs świadectw dojrzałości, egzamin wstępny bądź obydwie te formy jednocześnie. W przypadku nowej matury brane są pod uwagę wyniki uzyskane z części pisemnej egzaminu, natomiast
w przypadku nowej matury 2002 część zewnętrzna egzaminu. - Przyjęcie kandydatów na I rok studiów drugiego stopnia następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego szczegółowe zasady na poszczególne kierunki studiów określa załącznik nr 1 do Uchwały.
§ 3
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego podawane są w skali punktowej.
- O przyjęciu na studia, w ramach limitu miejsc, decyduje liczba uzyskanych punktów.
-
W przypadku kiedy kandydat zdawał przedmiot brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów na dwóch poziomach (podstawowym
i rozszerzonym), w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zostanie wybrany wynik korzystniejszy dla kandydata. - W przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, dla kandydatów uzyskujących oceny w skali innej niż 2-5, Uniwersytet Gdański stosuje system przeliczania skali wg wzoru: (średnia ocen ze studiów lub ocena na dyplomie podzielona przez najwyższą możliwą do uzyskania ocenę na ukończonej uczelni) pomnożona przez 5. Wyjątek stanowią kierunki lub specjalności, które w zasadach rekrutacji określiły własny sposób przeliczania skali.
- Kandydat, który nie uzyskał żadnych punktów z jednego z kryteriów kwalifikacyjnych branych pod uwagę w rekrutacji na dany kierunek tj. konkursu świadectw, dyplomów, egzaminu lub rozmowy kwalifikacyjnej – zostaje wykluczony z dalszego postępowania rekrutacyjnego.
§ 4
Szczegółowe zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad określa uchwała nr 47/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 maja 2011 roku w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia w latach 2012/2013, 2013/2014 i 2014/2015 laureatów i finalistów olimpiad.
§ 5
-
Obywatel kraju UE oraz cudzoziemiec uprawniony do podejmowania i odbywania studiów wyższych na zasadach obowiązujących obywateli polskich (zgodnie z przepisami zawartymi w art. 43. ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym), który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP może ubiegać się o przyjęcie na studia na zasadach mających zastosowanie do kandydatów ze starą maturą.
- Do zagranicznego świadectwa dojrzałości winno być dołączone jego polskie tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego oraz nostryfikacja dokonana przez kuratorium oświaty.
-
W celu przeliczenia ocen ze świadectwa zagranicznego wg obowiązującej na UG skali punktowej należy przed wpisaniem punktów do systemu IRK skontaktować się
z właściwą komisją rekrutacyjną lub Biurem Rekrutacji.
- Nostryfikacji nie podlegają dyplomy uzyskane za granicą spełniające wymogi określone w art. 191a ust.1-5 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym. Dyplomy niespełniające tego warunku podlegają nostryfikacji. Nostryfikacji dokonuje Rada Wydziału prowadzącego dany kierunek studiów.
-
Nie wymagają nostryfikacji świadectwa dojrzałości oraz dyplomy uzyskane w krajach,
z którymi RP posiada umowę uznającą dokumenty o wykształceniu.
§ 6
- Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury międzynarodowej ("International Baccalaureate”) wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowany jest na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na podstawie konkursu świadectw z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów oraz zgodnie z tabelą przeliczającą punkty uzyskane na maturze IB na procenty:
Poziom SL lub HL |
Punkty procentowe |
7 |
100 |
6 |
90 |
5 |
80 |
4 |
70 |
3 |
60 |
2 |
50 |
1 |
10 |
-
Jeżeli kandydat zdawał przedmiot na poziomie rozszerzonym (HL) – wynik uzyskany na maturze mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przedmiotu. W przypadku kandydatów z maturą IB w miejsce punktacji za przedmiot wiedza o społeczeństwie liczona jest punktacja za ocenę z przedmiotu historia, jednakże
z mnożnikiem przypisanym wiedzy o społeczeństwie na danym kierunku studiów. -
Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury europejskiej ("European Baccalaureate”) przyjmowany jest na zasadach obowiązujących kandydatów
z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na podstawie konkursu świadectw
z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów. Dodatkowo wynik uzyskany na maturze mnoży się przez współczynnik 15. -
Kandydatom klas dwujęzycznych wynik (punkty procentowe) uzyskany na maturze
z języka obcego nowożytnego na poziomie klas dwujęzycznych mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Nie dotyczy to wyniku egzaminów z przedmiotów zdawanych
w języku obcym (np. biologia, historia). - Kandydatom z maturą z roku 2002 przedmioty, które można było zdawać tylko na jednym poziomie, traktuje się jak zdawane na poziomie rozszerzonym.
§ 7
- Kandydatom ze starą maturą oceny z egzaminu dojrzałości z przedmiotów obowiązujących na danym kierunku studiów dla kandydatów z nową maturą - przelicza się na punkty wg poniższej tabeli i następnie mnoży się przez mnożnik przedmiotu.
Punkty procentowe |
||
ocena |
skala ocen 2-5 |
skala ocen 1-6 |
6 |
- |
150 |
5 |
150 |
120 |
4 |
100 |
90 |
3 |
50 |
60 |
2 |
- |
30 |
1 |
- |
- |
- W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów stacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotu na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych) pomnożona przez współczynnik 0,4 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów – to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.
-
W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów niestacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotów na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych). Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów
- to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.
§ 8
- Rekrutacja na wszystkie kierunki studiów (z wyjątkiem studiów niestacjonarnych dla kandydatów będących słuchaczami kolegiów) odbywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zwanej dalej IRK. Kandydat rejestruje się elektronicznie na stronie internetowej irk.ug.edu.pl (zgodnie z procedurą opisaną w załączniku nr 3).
- W uzasadnionych przypadkach, dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej (zgodnie z § 9 ust. 12 niniejszej Uchwały).
-
Uniwersytet Gdański nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata do systemu IRK, a w szczególności za wpisanie przez niego wyników matury
i ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej, średniej ocen lub oceny na dyplomie niezgodnych ze stanem faktycznym.
§ 9
- Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów w wyznaczonym terminie ogłasza listę kandydatów w systemie IRK oraz przed siedzibą komisji.
2. Kandydat w celu przyjęcia na dany kierunek studiów, po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, powinien złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni kalendarzowych następujące dokumenty:
-
własnoręcznie podpisany formularz podania o przyjęcie na studia, wygenerowany
i wydrukowany z systemu IRK; - świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wystawiony przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną). W przypadku utraty przez kandydata ww. dokumentów, dopuszcza się złożenie duplikatu świadectwa dojrzałości – dotyczy kandydatów na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie;
-
osoba przyjęta na studia drugiego stopnia zobowiązana jest najpóźniej do dnia
1 października 2012 roku złożyć w dziekanacie wydziału oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości. Obowiązku tego można dokonać składając świadectwo
w komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów razem z pozostałymi dokumentami wymienionymi w ust. 2.; -
odpis lub poświadczoną przez uczelnię kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (bez suplementu). Dopuszcza się możliwość złożenia zaświadczenia o ukończeniu studiów wyższych. Termin ostateczny uzupełnienia dokumentów (dostarczenie oryginału lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych) określony zostanie
w zawiadomieniu o przyjęciu na studia; - w zależności od warunków podanych w szczegółowych zasadach rekrutacji na określony kierunek studiów: indeks lub kserokopię indeksu albo wypis ocen z indeksu bądź zaświadczenie o średniej ocen uzyskanych z całego okresu studiów. Średnia powinna być wyliczona zgodnie z zasadami rekrutacji określonymi dla danego kierunku studiów. Wymienione dokumenty winny być wystawione lub poświadczone przez uczelnię, której kandydat jest absolwentem. Zaświadczenie musi zawierać informację o obowiązującej na uczelni skali ocen;
- kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia, poświadczoną przez organ samorządu terytorialnego, notariusza, Biuro Rekrutacji lub komisję rekrutacyjną właściwą dla danego kierunku studiów;
- na kierunkach wykazujących czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza Medycyny Pracy. Szczegóły dotyczące badań lekarskich zostały opisane na stronie internetowejwww.rekrutacja.ug.edu.pl;
- 2 aktualne kolorowe fotografie o wymiarze 35 mm x 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle;
- oświadczenie o podjętych lub zrealizowanych studiach stacjonarnych w uczelni publicznej;
-
student ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów jest zobowiązany złożyć kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez dziekanat wydziału,
na którym studiuje oraz oświadczenie o spełnieniu warunków do podjęcia
i kontynuowania studiów stacjonarnych w uczelni publicznej bez wnoszenia opłat.
Dokumenty wymienione w literach a), b), f), g), h), i), j) dotyczą kandydatów na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie, natomiast dokumenty wymienione
w literach a), c), d), e), f), g), h), i), j) dotyczą kandydatów na studia drugiego stopnia.
- Dokumenty wymienione w ust. 2 składają wszyscy kandydaci umieszczeni na liście kandydatów danego kierunku w siedzibie komisji rekrutacyjnej.
- Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów ma obowiązek na bieżąco odznaczać w systemie IRK złożenie przez kandydata wymaganych dokumentów.
- Kandydat, który nie chce brać udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym powinien zrezygnować w systemie IRK z ubiegania się o przyjęcie na kierunek lub przesłać pisemną rezygnację do właściwej komisji rekrutacyjnej. Niezłożenie w terminie dokumentów świadczy o rezygnacji kandydata ze studiów.
-
Po upływie terminu składania dokumentów właściwa komisja rekrutacyjna ogłasza listę osób przyjętych na dany kierunek studiów w systemie IRK oraz przed siedzibą komisji. Na ww. liście są umieszczone nazwiska kandydatów, którzy uzyskali liczbę punktów pozwalającą zakwalifikować się na kierunek w ramach określonego limitu przyjęć oraz
w terminie złożyli wymagane dokumenty. -
Kandydat na studia stacjonarne, nie będący studentem lub absolwentem pierwszego kierunku studiów stacjonarnych w uczelni publicznej - w przypadku wydania decyzji
o przyjęciu na więcej niż jeden kierunek studiów w trybie stacjonarnym - ma obowiązek wskazać pisemnie jeden kierunek, na którym rozpocznie studia. Pisemną deklarację należy złożyć we właściwym dziekanacie w terminie do dnia 10 września 2012 roku. Osoby przyjęte na więcej niż jeden kierunek studiów w trybie stacjonarnym
po 10 września 2012 roku, są zobowiązane złożyć ww. deklarację w ciągu pięciu dni
od otrzymania decyzji o przyjęciu. -
Do dnia 26 września 2012 roku Dziekan wydziału może podjąć decyzję
o uruchomieniu rekrutacji uzupełniającej limit przyjęć na dany kierunek. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek poinformować kandydatów o liczbie wolnych miejsc spowodowanych rezygnacją osób przyjętych na dany kierunek poprzez wysłanie wiadomości w systemie IRK oraz e-mailem. Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie
na określony kierunek i formę studiów, lecz nie zostali przyjęci na I rok, mają prawo
na podstawie wyników uzyskanych w rekrutacji podstawowej, zwrócić się z podaniem
o przyjęcie do właściwej komisji rekrutacyjnej. Podanie wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w ciągu 4 dni od daty ogłoszenia informacji o wolnych miejscach, w miejscu i godzinach wskazanych przez Dziekana. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów przyjmie na podstawie rankingu punktów tyle osób, ile miejsc zostało zwolnionych. -
Kandydat będący słuchaczem kolegiów nauczycielskich w Bydgoszczy, Elblągu,
Gdańsku, Olsztynie, Suwałkach, Szczecinie, Toruniu i Wałczu ubiegający się o przyjęcie na VI semestr niestacjonarnych studiów I stopnia powinien złożyć dodatkowo:- zaświadczenie potwierdzające zaliczenie V semestru w kolegium nauczycielskim,
- oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
-
Kandydat będący słuchaczem Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku ubiegający się o przyjęcie na V semestr niestacjonarnych studiów I stopnia powinien złożyć dodatkowo:
- zaświadczenie potwierdzające zaliczenie IV semestru w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku,
- oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
- Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną w wysokości ustalonej przez Rektora UG korzystając z elektronicznie wygenerowanego bankowego konta kandydata (zgodnie z zał. nr 3). Opłaty można dokonać również w kasie UG.
-
W przypadku przesłania przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz
z oryginałem dowodu wpłaty - rejestracji elektronicznej dokonuje członek komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów. - O spełnieniu warunków zawartych w ust. 12 – decyduje data wpłynięcia dokumentów do komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
- Niespełnienie choćby jednego z podanych warunków w określonym terminie oznacza skreślenie kandydata z listy.
§ 10
- Rekrutacja na studia trwa do dnia 31 października 2012 roku, za wyjątkiem rekrutacji na studia drugiego stopnia, która trwa do dnia 30 listopada 2012 roku.
- Decyzję o ewentualnej rekrutacji dodatkowej na zasadach opisanych w niniejszej Uchwale podejmuje Rektor na wniosek Dziekana.
- Termin i miejsce składania dokumentów określą Dziekani poszczególnych wydziałów.
§ 11
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: przewodniczącego, sekretarza
i członka. Przewodniczącego i członka komisji powołuje się spośród nauczycieli akademickich posiadających co najmniej stopień doktora.Sekretarzem może być pracownik administracyjny uczelni. Komisje rekrutacyjne powołuje Dziekan. Inne osoby wyznaczone do realizacji zadań związanych z procesem rekrutacji powołuje Rektor
lub Dziekan. Osobami tymi mogą być również osoby spoza UG.Informacje o składzie komisji rekrutacyjnej oraz ewentualnych zmianach Dziekan przesyła do Biura Rekrutacji w trybie natychmiastowym, w celu dokonania aktualizacji w systemie IRK.
§ 12
Przedstawiciele samorządu studenckiego mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy na zasadach określonych przez Dziekana.
§ 13
-
Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem IRK,
- przyjmowanie dokumentów,
- przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
- weryfikacja składanych dokumentów na studia z danymi w systemie IRK,
- podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia,
- zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego.
- Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 13 ust. 3.
- Przewodniczącemu komisji rekrutacyjnej udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania (w porozumieniu z komisją oraz przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej) postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.
§ 14
- Pisemna praca egzaminacyjna jest oceniana przy zachowaniu anonimowości jej autora.
- Z prac sprawdzonych komputerowo należy losowo wybrać kilka prac i dokonać powtórnego sprawdzenia. Z czynności komputerowego sprawdzania prac egzaminacyjnych sporządza się protokół.
- Protokół komputerowego sprawdzania prac zawiera: imię i nazwisko kandydata, sumę uzyskanych punktów oraz wykaz losowo wybranych prac dodatkowo sprawdzonych przez egzaminatorów.
§ 15
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
- Kandydaci mają prawo w obecności przewodniczącego, członka, sekretarza lub egzaminatora wglądu do swoich prac egzaminacyjnych w terminie trzech dni od daty ogłoszenia wyników egzaminów w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten w sposób niebudzący wątpliwości należy podać do wiadomości kandydatów.
- Kandydat może odwołać się od oceny pracy pisemnej do przewodniczącego właściwej komisji w ciągu trzech dni od ogłoszenia wyników.
§ 16
Kandydat, który zgodnie ze szczegółowymi zasadami postępowania rekrutacyjnego, nie może być dopuszczony do dalszej części postępowania rekrutacyjnego, zostaje o tym zawiadomiony przez komisję rekrutacyjną.
§ 17
Kandydat może otrzymać zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych w toku postępowania rekrutacyjnego.
§ 18
- Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego sporządza się protokół.
Protokół zawiera imię i nazwisko kandydata oraz wykaz uzyskanych punktów
z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego.
- Protokół podpisują wszyscy członkowie komisji.
- Wszystkie skreślenia i zmiany dokonane w protokole powinny być opisane i potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.
§ 19
- Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów sporządza dla każdego kierunku studiów:
- listę alfabetyczną /z punktami/ i rankingową kandydatów;
- listę osób nieprzyjętych (alfabetyczną /z punktami/ i rankingową);
- listę osób przyjętych na studia (alfabetyczną /z punktami/ i rankingową) .
- Listę osób przyjętych na studia ogłasza się dodatkowo na stronie internetowej wydziału prowadzącego kierunek.
§ 20
Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na I rok wybranego kierunku studiów, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów. Rekrutacja odbywa się na podstawie punktów wyliczonych wg zasad obowiązujących na dany kierunek studiów.
§ 21
-
Od decyzji komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej
w terminie 14 dni od dnia doręczenia. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu UG i jej załącznikami. - Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu.
§ 22
Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Uczelniana Komisja Rekrutacyjna.
§ 23
Studia niestacjonarne oraz stacjonarne prowadzone w języku obcym są odpłatne.
§ 24
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Zasady Rekrutacji na rok 2012/2013 | 1.47 MB |
Procedura rektutacji w systemie IRK | 34 KB |
Kopia do wydruku | 596.02 KB |