Zarządzenie nr 37/R/11 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 12 maja 2011 rokuw sprawie zmiany zarządzenia nr 58/R/08 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 grudnia 2008 roku (z późniejszymi zmianami) w sprawie udzielania zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim
zmienia
zastępuje
Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) oraz § 40 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego zarządza się, co następuje:
§ 1
W załączniku nr 1 (Instrukcja postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim) do zarządzenia nr 58/R/08 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 grudnia 2008 roku w sprawie udzielania zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim ze zmianami uwzględnionymi w tekście jednolitym ogłoszonym Zarządzeniem nr 65/R/10, wprowadza się następujące zmiany:
- Punkt 2 w podpunkcie 2) otrzymuje brzmienie:
„Załącznik nr 2 i 2a – “Wzór dokumentu wszczęcia postępowania dla zamówienia o wartości - *mniejszej niż równowartość kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy Pzp / - *równej lub przekraczającej równowartość kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy Pzp (* odpowiednie skreślić )” ”
- Usuwa się punkt 2 podpunkt 4)
- W rozdziale 2. Zamówienia, których wartość wyrażona w PLN nie przekracza równowartości 14 000 euro,
- punkt 2.5. otrzymuje brzmienie: „Jednostka organizacyjna UG, której udzielono zgody na realizowanie zamówienia, rejestruje je w swoim “Rejestrze Zamówień Jednostki Organizacyjnej UG”-, zgodnie z podpunktem 1.6 Instrukcji oraz przechowuje całą dokumentację związaną z niniejszym zamówieniem w szczególności wynikającą z podpunktu 2.3 i 2.4 przez okres 4 lat.
- Okres przechowywania dokumentacji z postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w ramach których dokonywany był zakup związany z projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej i innych państw oraz organizacji międzynarodowych musi być co najmniej tożsamy z wytycznymi dotyczącymi archiwizacji zawartymi w dokumentach odpowiedniego programu lub instrukcjach dotyczących źródeł finansowania danego projektu albo w umowie o dofinansowanie, jednak okres ten nie może być krótszy niż 4 lata. Po okresie przechowywania dokumentacji w Jednostkach Organizacyjnych, zastosowanie ma Instrukcja w sprawie zasad klasyfikowania oraz trybu postępowania przy przekazywaniu dokumentacji archiwalnej do Archiwum Uniwersytetu Gdańskiego (Załącznik do zarządzenia nr 38/R/10 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 25 maja 2010 roku).”
- w punkcie 2.6 dodaje się na końcu słowa: „zakup książek”;
- usuwa się punkt. 2.8.;
- dotychczasowy punkt 2.9 otrzymuje numerację 2.8; ujęte w tym punkcie w nawiasie po słowie „fakturze” słowo „paragonie” zastępuje się słowem „rachunku”;
- dodaje się punkt 2.9 w następującym brzmieniu: „Celem uzyskania zgody, o której mowa wyżej, Jednostka Organizacyjna UG / upoważniony pracownik występuje do Działu Zamówień Publicznych o zaopiniowanie możliwości udzielenia zamówienia bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych”;
- dodaje się punkt 2.10 w następującym brzmieniu: „Z obowiązku zachowania powyżej opisanej procedury, za wyjątkiem obowiązku rejestracyjnego określonego w pkt. 2.5., wyłączone są umowy cywilnoprawne płatne w postaci wynagrodzeń bezosobowych, realizowanych poprzez informatyczny system płacowy Uniwersytetu Gdańskiego. Wystawione na ich podstawie rachunki lub inne dokumenty finansowe winny być kierowane do Działu Obliczeń Płac, z pominięciem Działu Zamówień Publicznych.”
- w rozdziale 3. Zamówienia i Konkursy o wartości wyrażonej w PLN równej i przekraczającej równowartość kwoty 14 000 euro:
- dotychczasowe brzmienie punktów 3.5 i 3.6 zastępuje się następującym brzmieniem:
„3.5. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego inicjowane jest przez jednostkę organizacyjną kierownika projektu lub upoważnionego pracownika Zamawiającego poprzez złożenie „Wniosku do Działu Zamówień Publicznych o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego” (dla zamówień o wartości równej i wyższej wyrażonej w PLN równowartości kwoty 14 000 euro), którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej instrukcji. Obowiązek złożenia wniosku nie dotyczy wszczynania postępowań odnoszących się do dostaw sukcesywnych, które inicjuje Dział zamówień Publicznych, z wyjątkiem dostaw sprzętu komputerowego i peryferyjnego oraz oprogramowania komputerowego.
Wnioskodawca, z którego inicjatywy przygotowywane jest postępowanie o zamówienie publiczne, w składanym do Działu Zamówień Publicznych wniosku o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany jest w szczególności do określenia:
- wartości szacunkowej zamówienia w PLN,
- źródła finansowania,
- szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia z podaniem parametrów, jakie musi on spełniać,
- propozycji opisu warunków wymaganych od wykonawców,
- propozycji kryteriów oceny ofert,
- propozycji istotnych postanowień umowy.
Wniosek o wszczęcie postępowania wymaga kontrasygnaty Kwestora w zakresie weryfikacji źródła finansowania oraz akceptacji Ośrodka Informatycznego UG (w zakresie opisu i wartości szacunkowej dotyczących sprzętu komputerowego i oprogramowania).
W przypadku złożenia wniosku nieodpowiadającego wymogom niniejszej Instrukcji bądź wymagającego poprawienia ze względu na obowiązujące przepisy prawne, Dział Zamówień Publicznych zwraca się do wnioskodawcy o jego poprawienie, w uzasadnionych przypadkach wyznaczając termin na jego dokonanie.
3.6 Na podstawie kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku Dział Zamówień Publicznych opracowuje dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania w zależności od zastosowanego trybu, w tym Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz tworzy wewnętrzny dokument wszczęcia postępowania, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Instrukcji. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz Dokument wszczęcia postępowania wymaga zatwierdzenia przez:
- Kierownika Działu Zamówień Publicznych lub inną osobą upoważnioną,
- Kierownika Zamawiającego lub inną osobę upoważnioną;
a dodatkowo Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia przez:
- - Wnioskodawcę (w zakresie określonym w pkt. 3.5 zd. trzecie).
Dokument wszczęcia dotyczący postępowań odnoszących się do dostaw sukcesywnych, które inicjuje Dział Zamówień Publicznych, wymaga również kontrasygnaty Kwestora. (załącznik nr 2a do niniejszej Instrukcji).”
- punkt 3.8. otrzymuje następujące brzmienie: „Dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Dział Zamówień Publicznych przechowuje przez okres 4 lat.
- Okres przechowywania dokumentacji z postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w ramach których dokonywany był zakup związany z projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej i innych państw oraz organizacji międzynarodowych musi być co najmniej tożsamy z wytycznymi dotyczącymi archiwizacji zawartymi w dokumentach odpowiedniego programu lub instrukcjach dotyczących źródeł finansowania danego projektu albo w umowie o dofinansowanie, jednak okres ten nie może być krótszy niż 4 lata. Po okresie przechowywania dokumentacji w Dziale Zamówień Publicznych, zastosowanie ma Instrukcja w sprawie zasad klasyfikowania oraz trybu postępowania przy przekazywaniu dokumentacji archiwalnej do Archiwum Uniwersytetu Gdańskiego (Załącznik do zarządzenia nr 38/R/10 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 25 maja 2010 roku).”
- rozdział 4. Dział Zamówień Publicznych, otrzymuje brzmienie:
„4. Dział Zamówień Publicznych
- odpowiada za organizację zamówień publicznych w Uczelni,
- prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- bierze udział w pracach komisji przetargowych,
- udziela wykonawcom wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zgodnie z regulacją ustawy Prawo zamówień publicznych (w przypadku określonych w pkt. 3.5. zadań należących do Wnioskodawcy, z inicjatywy którego przeprowadzane jest dane postępowanie – wyjaśnień udziela w oparciu o informacje przekazane przez Wnioskodawcę),
- sporządza dokumentację postępowania o zamówienie publiczne,
- prowadzi Rejestr o którym mowa w podpunkcie 1.6 niniejszej Instrukcji,
- publikuje ogłoszenia w zależności od wartości zamówienia w siedzibie zamawiającego, Dzienniku Urzędowym WE, Biuletynie Zamówień Publicznych, oraz na stronie internetowej: “www: ug.edu.pl”,
- udziela jednostkom organizacyjnym uczelni informacji co do trybów postępowań przewidzianych w ustawie Pzp,
- sporządza sprawozdania z zakresu zamówień publicznych,
- przechowuje dokumentację postępowania przez okres 4 lat, z uwzględnieniem brzmienia pkt. 3.8. zd. drugie,
- udziela wyjaśnień organom kontrolującym w zakresie swoich zadań,
- może żądać w przypadku kontroli wyjaśnień w zakresie określonych w pkt. 3.5. zadań należących do Wnioskodawcy, z inicjatywy którego przeprowadzane jest dane postępowanie oraz dotyczących dokumentacji związanej z zamówieniem publicznym przechowywanym przez jednostki organizacyjne UG dla zamówień opisanych w podpunkcie 2.2, 2.3, 2.4,
- przygotowuje w zakresie zamówień publicznych projekty zarządzeń ,
- prowadzi i administruje sklepem internetowym UG.”
- „Załączniki nr 2 i 3 do Instrukcji otrzymują brzmienie określone w tekście jednolitym Instrukcji postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
- Dodaje się załącznik nr 2a Dokument wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - dotyczący postępowań odnoszących się do dostaw sukcesywnych.
§ 2
Tekst jednolity Instrukcji postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim zawiera załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Instrukcja postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w UG (wraz z załącznikami) - Tekst jednolity | 345.29 KB |
Załącznik Nr 1 do Instrukcji | 31.5 KB |
Załącznik Nr 2 do Instrukcji | 63 KB |
Załącznik Nr 2a do Instrukcji | 63 KB |
Załącznik Nr 3 do Instrukcji | 87 KB |
Kopia do wydruku | 498.86 KB |