fbpx Zarządzenie nr 37/R/11 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 12 maja 2011 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr 58/R/08 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 grudnia 2008 roku (z późniejszymi zmianami) w sprawie udzielania zamówień... | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 37/R/11
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
12 maja 2011 roku
w sprawie zmiany zarządzenia nr 58/R/08 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 grudnia 2008 roku (z późniejszymi zmianami) w sprawie udzielania zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) oraz § 40 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego zarządza się, co następuje:

§ 1

W załączniku nr 1 (Instrukcja postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim) do zarządzenia nr 58/R/08 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 grudnia 2008 roku w sprawie udzielania zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim ze zmianami uwzględnionymi w tekście jednolitym ogłoszonym Zarządzeniem nr 65/R/10,   wprowadza się następujące zmiany:

 

  1. Punkt 2 w  podpunkcie 2) otrzymuje brzmienie:

Załącznik nr 2 i 2a – “Wzór  dokumentu wszczęcia postępowania dla zamówienia o wartości  - *mniejszej niż równowartość kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy  Pzp  /  - *równej lub przekraczającej równowartość kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11  ust. 8 Ustawy  Pzp (* odpowiednie  skreślić )” ”

 

  1. Usuwa się  punkt 2 podpunkt 4)  

 

  1. W rozdziale 2. Zamówienia, których wartość wyrażona w PLN nie przekracza równowartości 14 000 euro,
  • punkt 2.5. otrzymuje brzmienie: „Jednostka organizacyjna UG, której udzielono zgody na  realizowanie zamówienia, rejestruje je w swoim “Rejestrze Zamówień Jednostki Organizacyjnej UG”-, zgodnie z podpunktem 1.6 Instrukcji oraz przechowuje całą dokumentację związaną z niniejszym zamówieniem w szczególności wynikającą z podpunktu 2.3 i 2.4 przez okres 4 lat.
  • Okres  przechowywania  dokumentacji z postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w ramach których dokonywany był zakup związany z projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej i innych państw oraz organizacji międzynarodowych musi być co   najmniej   tożsamy  z  wytycznymi  dotyczącymi archiwizacji zawartymi w dokumentach odpowiedniego programu lub instrukcjach dotyczących źródeł finansowania danego projektu albo w umowie o dofinansowanie, jednak okres ten nie może być krótszy niż 4 lata. Po okresie przechowywania dokumentacji w Jednostkach Organizacyjnych, zastosowanie ma Instrukcja w sprawie zasad klasyfikowania oraz trybu postępowania przy przekazywaniu dokumentacji archiwalnej do Archiwum Uniwersytetu Gdańskiego (Załącznik do zarządzenia nr 38/R/10 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 25 maja 2010 roku).”
  • w punkcie 2.6 dodaje się na końcu słowa: „zakup książek”;
  • usuwa się punkt. 2.8.;
  • dotychczasowy punkt 2.9 otrzymuje numerację 2.8; ujęte w tym punkcie w nawiasie po słowie „fakturze” słowo „paragonie” zastępuje się słowem „rachunku”;
  • dodaje się punkt 2.9 w następującym brzmieniu: „Celem uzyskania zgody, o której mowa wyżej, Jednostka Organizacyjna UG / upoważniony pracownik występuje do Działu Zamówień Publicznych o zaopiniowanie możliwości udzielenia zamówienia bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych”;
  • dodaje się punkt 2.10 w następującym brzmieniu: „Z obowiązku zachowania powyżej opisanej procedury, za wyjątkiem obowiązku rejestracyjnego określonego w pkt. 2.5., wyłączone są umowy cywilnoprawne płatne w postaci wynagrodzeń bezosobowych, realizowanych poprzez informatyczny system płacowy Uniwersytetu Gdańskiego. Wystawione na ich podstawie rachunki lub inne dokumenty finansowe winny być kierowane do Działu Obliczeń Płac, z pominięciem Działu Zamówień Publicznych.”

                                                                                                       

  1. w rozdziale 3. Zamówienia i Konkursy o wartości wyrażonej w PLN równej i przekraczającej równowartość kwoty 14 000 euro:
  • dotychczasowe brzmienie punktów 3.5 i 3.6 zastępuje się następującym brzmieniem:

„3.5. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego inicjowane jest przez jednostkę organizacyjną kierownika projektu lub upoważnionego pracownika Zamawiającego poprzez złożenie „Wniosku do Działu Zamówień Publicznych o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego” (dla zamówień o wartości równej i wyższej  wyrażonej w PLN równowartości kwoty 14 000 euro), którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej instrukcji. Obowiązek złożenia wniosku nie dotyczy wszczynania postępowań odnoszących się do dostaw sukcesywnych, które inicjuje Dział zamówień Publicznych, z wyjątkiem dostaw sprzętu komputerowego i peryferyjnego oraz oprogramowania komputerowego.

Wnioskodawca, z którego inicjatywy przygotowywane jest postępowanie o zamówienie publiczne, w składanym do Działu Zamówień Publicznych  wniosku o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany jest w szczególności do określenia:

  • wartości szacunkowej zamówienia w PLN,
  • źródła finansowania,
  • szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia z podaniem parametrów, jakie  musi on spełniać,
  • propozycji opisu warunków wymaganych od wykonawców,
  • propozycji kryteriów oceny ofert,
  • propozycji istotnych postanowień umowy.

Wniosek o wszczęcie postępowania wymaga kontrasygnaty Kwestora w zakresie weryfikacji źródła finansowania oraz akceptacji Ośrodka Informatycznego UG (w zakresie opisu i wartości szacunkowej dotyczących sprzętu komputerowego i oprogramowania).

W przypadku złożenia wniosku nieodpowiadającego wymogom niniejszej Instrukcji bądź wymagającego poprawienia ze względu na obowiązujące przepisy prawne, Dział Zamówień Publicznych zwraca się do wnioskodawcy o jego poprawienie, w uzasadnionych przypadkach wyznaczając termin na jego dokonanie.

 

3.6 Na podstawie kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku Dział Zamówień Publicznych opracowuje dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania w zależności od zastosowanego trybu, w tym Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz tworzy wewnętrzny dokument wszczęcia postępowania, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Instrukcji. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz Dokument wszczęcia postępowania wymaga zatwierdzenia przez:

  • Kierownika Działu Zamówień Publicznych lub inną osobą upoważnioną,
  • Kierownika Zamawiającego lub inną osobę upoważnioną;

a dodatkowo Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia przez:

  • -   Wnioskodawcę (w zakresie określonym w pkt. 3.5 zd. trzecie).

Dokument wszczęcia dotyczący postępowań odnoszących się do dostaw sukcesywnych, które inicjuje Dział Zamówień Publicznych, wymaga również kontrasygnaty Kwestora. (załącznik nr 2a do niniejszej Instrukcji).”

  • punkt 3.8. otrzymuje następujące brzmienie: „Dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Dział Zamówień   Publicznych przechowuje  przez okres 4  lat. 
  • Okres  przechowywania  dokumentacji z postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w ramach których dokonywany był zakup związany z projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej i innych państw oraz organizacji międzynarodowych musi być co   najmniej   tożsamy  z  wytycznymi  dotyczącymi archiwizacji zawartymi w dokumentach odpowiedniego programu lub instrukcjach dotyczących źródeł finansowania danego projektu albo w umowie o dofinansowanie, jednak okres ten nie może być krótszy niż 4 lata. Po okresie przechowywania dokumentacji w Dziale Zamówień Publicznych, zastosowanie ma Instrukcja w sprawie zasad klasyfikowania oraz trybu postępowania przy przekazywaniu dokumentacji archiwalnej do Archiwum Uniwersytetu Gdańskiego (Załącznik do zarządzenia nr 38/R/10 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 25 maja 2010 roku).”

 

  1. rozdział  4. Dział Zamówień Publicznych, otrzymuje brzmienie:

„4. Dział Zamówień Publicznych

  • odpowiada za organizację zamówień publicznych w Uczelni,
  • prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
  • bierze udział w pracach komisji przetargowych,
  • udziela wykonawcom wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zgodnie z regulacją ustawy Prawo zamówień publicznych (w przypadku określonych w pkt. 3.5. zadań należących do Wnioskodawcy, z inicjatywy którego przeprowadzane jest dane postępowanie – wyjaśnień udziela w oparciu o informacje przekazane przez Wnioskodawcę),
  • sporządza dokumentację postępowania o zamówienie publiczne,
  • prowadzi Rejestr o którym mowa w podpunkcie 1.6 niniejszej Instrukcji,
  • publikuje ogłoszenia w zależności od wartości zamówienia w siedzibie zamawiającego, Dzienniku Urzędowym WE, Biuletynie Zamówień Publicznych, oraz  na stronie internetowej: “www: ug.edu.pl”,
  • udziela jednostkom organizacyjnym uczelni informacji co do trybów postępowań przewidzianych w ustawie Pzp,
  • sporządza sprawozdania z zakresu zamówień publicznych, 
  • przechowuje dokumentację postępowania przez okres 4 lat, z uwzględnieniem brzmienia pkt. 3.8. zd. drugie,
  • udziela wyjaśnień organom kontrolującym w zakresie swoich zadań,
  • może żądać w przypadku kontroli wyjaśnień w zakresie określonych w pkt. 3.5. zadań należących do Wnioskodawcy, z inicjatywy którego przeprowadzane jest dane postępowanie oraz  dotyczących dokumentacji związanej z zamówieniem  publicznym przechowywanym przez jednostki organizacyjne UG dla zamówień  opisanych w podpunkcie 2.2, 2.3, 2.4,
  • przygotowuje w zakresie zamówień publicznych projekty zarządzeń ,
  • prowadzi  i administruje sklepem  internetowym UG.”

 

  1. „Załączniki nr 2 i 3 do Instrukcji otrzymują brzmienie określone w tekście jednolitym Instrukcji postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

  1. Dodaje się załącznik nr 2a Dokument wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego -  dotyczący postępowań odnoszących się do dostaw sukcesywnych.

 

§ 2

Tekst jednolity Instrukcji postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim zawiera załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:45
Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz