fbpx Zarządzenie nr 43/R/07 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 2 lipca 2007 roku w sprawie opłat za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2007/2008 | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 43/R/07
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
2 lipca 2007 roku
w sprawie opłat za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2007/2008

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie:
— artykułów: 43, 99, 160, 269 ustawy z 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164 poz. 1365 z pózn. zm.)
— §§ 8-11 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 1991 r. w sprawie zasad gospodarki finansowej uczelni (Dz. U. Nr 84, poz. 380 z późn. zm.),
— §§ 17-20 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. Nr 190, poz. 1406). zarządza się, co następuje:

§ 1

Warunki odpłatności za studia określa umowa zawarta między uczelnią a studentem w formie pisemnej.

§ 2

1. Osoby podejmujące studia w Uniwersytecie Gdańskim, z zastrzeżeniem § 6, wnoszą opłatę za zajęcia dydaktyczne na studiach niestacjonarnych w wysokości określonej w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Opłata, o której mowa w ust.1, może być wniesiona:
a) w formie ośmiu rat płatnych w następujących terminach:
1. rata – do 23 września 2007 r.
2. rata – do 31 października 2007 r.
3. rata – do 30 listopada 2007 r.
4. rata – do 14 stycznia 2008 r.
5. rata – do 28 lutego 2008 r.
6. rata – do 31 marca 2008 r.
7. rata – do 30 kwietnia 2008 r.
8. rata – do 26 maja 2008 r.
b) w formie jednorazowej opłaty semestralnej płatnej do 30 września 2007 r. za semestr zimowy oraz do 28 lutego 2008 r. za semestr letni.
c) w formie jednorazowej opłaty rocznej płatnej do 30 września 2007 r.
d) niedotrzymanie terminu wniesienia opłaty uprawnia Uniwersytet Gdański do naliczenia odsetek ustawowych.
3. W uzasadnionych przypadkach Prorektor ds. Studenckich po zasięgnięciu opinii Dziekana Wydziału (Dyrektora jednostki pozawydziałowej), może zwolnić studenta w części lub w całości z obowiązku uiszczenia opłaty. Podanie w tej sprawie należy złożyć nie później niż do dnia 15 września 2007 r.

§ 3

Osoby, które przedłożą orzeczenie Zespołu Orzekającego stwierdzające niepełnosprawność (w stopniu znacznym, umiarkowanym lub lekkim) na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1998 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.), a studiują na studiach niestacjonarnych, mogą ubiegać się o zniżkę w opłacie za zajęcia dydaktyczne. Wniosek o udzielenie ww. zniżki należy złożyć do Prorektora ds. studenckich w terminie do dnia 15 września 2007 r.

§ 4

1. Student, który rezygnuje ze studiów nie później niż w ciągu 14 dni od rozpoczęcia semestru, może na swój wniosek, złożony do Prorektora ds. Studenckich uzyskać zwrot wniesionej opłaty za zajęcia dydaktyczne. W pozostałych przypadkach rezygnacji opłata nie podlega zwrotowi.
2. Student, który wniósł opłatę za zajęcia dydaktyczne, a następnie został skreślony z listy studentów, do końca drugiego miesiąca danego semestru, może na swój wniosek złożony do Prorektora ds. studenckich w ciągu 14 dni od daty skreślenia, uzyskać zwrot 1/2 opłaty za semestr. W pozostałych przypadkach skreśleń w trakcie semestru opłata nie podlega zwrotowi.

§ 5

1. W przypadkach powtarzania semestru lub roku student studiów stacjonarnych i niestacjonarnych uiszcza opłatę za każdy powtarzany przedmiot w semestrze lub roku akademickim, w wysokości określonej w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Łączna opłata za powtarzane przedmioty na studiach niestacjonarnych na danym kierunku, nie może być wyższa od kwoty czesnego za dany semestr (w przypadku powtarzania semestru) lub rok akademicki (w przypadku powtarzania roku).
3. Na kierunkach, które nie prowadzą studiów niestacjonarnych łączna opłata za powtarzane przedmioty nie może przekraczać kwoty 2.000 zł w semestrze.
4. Student studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, za powtarzanie każdego przedmiotu, objętego wpisem warunkowym – uiszcza opłatę w wysokości określonej w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia. Opłata za powtarzanie powyższych przedmiotów jest niezależna od opłat za zajęcia dydaktyczne, o których mowa w § 2 ust. 1.
5. W wyjątkowych wypadkach Prorektor ds. Studenckich po zasięgnięciu opinii Dziekana Wydziału (Dyrektora jednostki pozawydziałowej) może zwolnić studenta w części lub w całości z obowiązku uiszczenia opłat, o których mowa w ust.1 i 4.

§ 6

1. Osoby niebędące obywatelami polskimi, zwane dalej „cudzoziemcami”, podejmujące studia w Uniwersytecie Gdańskim na dowolnym kierunku studiów stacjonarnych lub niestacjonarnych wnoszą, z zastrzeżeniem § 9, opłatę stanowiącą rocznie równowartość:
a) 2.000 Euro – za studia pierwszego lub drugiego stopnia albo jednolite studia magisterskie;
b) 3.000 Euro – za studia doktoranckie i studia podyplomowe;
c) 3.000 Euro – za kurs dokształcający i studenckie praktyki zawodowe;
c) 2.000 Euro – za kurs językowy, w tym kurs przygotowawczy do podjęcia nauki w języku polskim.
2. Jeżeli okres nauki podejmowanej przez cudzoziemca trwa krócej niż rok akademicki opłata naliczana jest proporcjonalnie do faktycznego czasu trwania nauki.
3. Opłaty, o których mowa w ust. 1, w pierwszym roku nauki są podwyższone o równowartość 200 Euro, niezależnie od liczby podjętych kierunków studiów lub form kształcenia.
4. Cudzoziemcy, podejmujący studia w trybie eksternistycznym wnoszą opłatę:
a) w wysokości 1/12 opłaty rocznej określonej w ust. 1, za każdy miesiąc nauki w danym roku akademickim;
b) za egzamin licencjacki lub magisterski w wysokości stanowiącej równowartość 1.000 Euro.
5. Osoby pochodzenia polskiego wnoszą opłaty, o których mowa w ust. 1, obniżone o 30%.

§ 7

1. Opłaty za studia odbywane przez cudzoziemców są wnoszone w złotych polskich w przeliczeniu według kursu średniego Euro NBP w dniu wpłaty.
2. Opłaty za studia odbywane przez cudzoziemców są wnoszone za cały rok akademicki lub okres nauki, najpóźniej w terminie do dnia rozpoczęcia kształcenia.
3. W uzasadnionych przypadkach Dziekan (Dyrektor jednostki pozawydziałowej prowadzącej kształcenie) może wyrazić zgodę na wniesienie opłat, o których mowa w § 6 ust. 1, w dwóch ratach semestralnych.
4. W przypadku podjęcia przez cudzoziemca równocześnie nauki na drugim kierunku studiów lub kształcenia w innej formie na warunkach odpłatności, Prorektor ds. studenckich na wniosek zainteresowanego może obniżyć opłatę, o której mowa w § 6 ust. 1 lub zwolnić z niej całkowicie.

§ 8

1. Opłaty za studia, o których mowa w § 6 ust. 1 nie podlegają zwrotowi, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w § 19 Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. Nr 190, poz. 1406).
2. Opłaty za studia podlegają zwrotowi za okres niepobierania nauki, jeżeli cudzoziemiec otrzymał urlop lub zgłosił rezygnację ze studiów z powodów zdrowotnych potwierdzonych zaświadczeniem lekarskim albo z innych ważnych przyczyn losowych.

§ 9

Obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich EFTA i członków ich rodzin, odbywających studia w Uniwersytecie Gdańskim, obowiązują zasady takie jak obywateli polskich, opisane w §§1-5.

§ 10

Studenci przyjęci na studia przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) oraz w roku akademickim 2005/2006 wnoszą opłaty za zajęcia dydaktyczne na dotychczasowych zasadach do końca okresu studiów przewidzianego w programie studiów.

§ 11

Traci moc obowiązującą Zarządzenie nr 27/R/06 Rektora UG z dnia 1 lipca 2006 r. w sprawie opłat za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2006/2007.

§ 12

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. UG, dr hab. Andrzej Ceynowa

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Załącznik do zarządzenia102.44 KB
PDF icon Kopia do wydruku400.21 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:51
Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz