fbpx Zarządzenie nr 6/R/05 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 10 marca 2005 roku w sprawie zasad przyznawania miejsc oraz kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 6/R/05
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
10 marca 2005 roku
w sprawie zasad przyznawania miejsc oraz kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie art. 152 ust. 2 i 3 i art. 152d ust. 1 ustawy o szkolnictwie wyższym z dnia 12 września 1990 r. (Dz.U. z 1990 r. Nr 65, poz. 385 z późn. zm.) oraz § 29 Statutu UG zarządza się, co następuje:

§ 1

Wprowadza się „Zasady przyznawania miejsc oraz kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego”, stanowiące załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. UG, dr hab. Andrzej Ceynowa

 


Załącznik do Zarządzenia Rektora UG nr 6/R/05

ZASADY PRZYZNAWANIA MIEJSC ORAZ KWATEROWANIA
W DOMACH STUDENCKICH UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO

Rozdział I
Zasady ogólne

§ 1

  1. Miejsca w domach studenckich na dany rok akademicki przyznaje Wydziałowa Komisja Stypendialna - przy zachowaniu zasady, iż pierwszeństwo w uzyskaniu zakwaterowania w domu studenckim UG przysługuje studentowi, któremu codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie i który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej.
  2. Rozdziału miejsc w domach studenckich na następny rok akademicki dokonuje Odwoławcza Komisja Stypendialna UG, w terminie do dnia 31 maja każdego roku, według poniższych zasad:
    1. część miejsc, nie mniej niż 80% ich ogólnej liczby, przydzielana jest do dyspozycji Wydziałowym Komisjom Stypendialnym, o których mowa w Regulaminie przyznawania pomocy materialnej studentom UG, proporcjonalnie do liczby studentów wydziału z uwzględnieniem współczynnika procentowego udziału studentów zamiejscowych w ogólnej liczbie studentów wydziału.
    2. pozostała liczba miejsc tworzy tzw. pulę ogólnouczelnianą.

§ 2

  1. Miejsce w domu studenckim na okres roku akademickiego ubiegać się mogą w szczególności:
    a) studenci UG,
    b) małżonkowie i dzieci studentów UG,
    c) uczestnicy studiów doktoranckich i pracownicy UG,
    d) osoby odbywające w UG staż naukowy,
    e) studenci innych uczelni.
  2. O możliwości kwaterowania osób niewymienionych w ust. 1 decyduje Odwoławcza Komisja Stypendialna UG.

§ 3

  1. Student otrzymujący miejsce w domu studenckim uzyskuje również prawo do korzystania w pierwszej kolejności, przed osobami niebędącymi mieszkańcami danego domu studenckiego ze wszelkich przynależności domu studenckiego, w szczególności: parkingu, pralni, sali telewizyjnej.
  2. Obowiązek zapewnienia dostępu do przynależności ciąży na właściwej Administracji Obiektów.

§ 4

Wydziałowe Komisje Stypendialne opracowują własny regulamin, określający zasady przyznawania miejsc w domach studenckich UG.

§ 5

Po rozpatrzeniu podań Wydziałowa Komisja Stypendialna przekazuje do Działu ds. Socjalnych UG wykaz osób, którym przyznała miejsca w domach studenckich. Wszelkie zmiany dotyczące powyższego wykazu winny być na bieżąco aktualizowane.

§ 6

Wydziały dysponują przydzielonymi miejscami w domach studenckich zgodnie z § 1, do 10 października każdego roku. Po tym terminie w czasie trwania całego roku akademickiego zwalniające się miejsce w domu studenckim przyznaje Odwoławcza Komisja Stypendialna UG.

§ 7

W czasie trwania roku akademickiego podania o przydział miejsca w domu studenckim należy składać w Dziale ds. Socjalnych UG.

§ 8

  1. Zakwaterowanie w domu studenckim następuje na podstawie:
    a) listy studentów ustalonej przez Komisje Wydziałowe,
    b) listy osób ustalonej przez Odwoławczą Komisję Stypendialną UG,
    c) skierowania imiennego wystawionego przez Dział ds. Socjalnych UG.

§ 9

Na wniosek studenta, za zgodą wszystkich mieszkańców danego pokoju oraz rady mieszkańców, po zasięgnięciu opinii właściwej Administracji Obiektów istnieje możliwość dokwaterowania dodatkowej osoby (ponad ustalony metraż). Skierowanie na takie miejsce wydaje Dział ds. Socjalnych UG.

§ 10

  1. Zamiany miejsc między mieszkańcami poszczególnych domów studenckich mogą być dokonywane na zasadach określonych przez Odwoławczą Komisję Stypendialną UG.
  2. Wnioski w tej sprawie należy składać w Dziale ds. Socjalnych UG.
  3. Zamiar zamiany miejsc należy zgłosić w ciągu 5 pierwszych dni miesiąca, w którym ma nastąpić przekwaterowanie.

§ 11

Kwaterowanie osób, którym przyznano miejsca w domu studenckim rozpoczyna się na 3 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego.

§ 12

  1. Osoby, które otrzymały miejsca w domu studenckim zobowiązane są do wprowadzenia się w ciągu 5 dni od rozpoczęcia roku akademickiego.
  2. Osoby, które przekroczą wyżej wymieniony termin i nie powiadomią właściwej Administracji Obiektów o przyczynie późniejszego zakwaterowania, tracą przydział.
  3. Skierowania wystawione przez Dział ds. Socjalnych UG po dniu 10 października są ważne przez 3 dni.

§ 13

W przypadku ewidentnego naruszania dobrych zwyczajów akademickich Odwoławcza Komisja Stypendialna UG może orzec o przeniesieniu studenta do innego domu studenckiego lub o utracie prawa do zamieszkania w domu studenckim.

§ 14

Osoba, która w celu otrzymania miejsca w domu studenckim lub otrzymania dopłaty do zakwaterowania, przedstawiła nieprawdziwe dane lub dokumenty, z chwilą ujawnienia tego faktu traci prawo do zamieszkania w domu studenckim i dopłaty do zakwaterowania.

Rozdział II
Zasady odpłatności i regulowania należności za miejsce w domu studenckim UG

§ 15

  1. Wysokość odpłatności za miejsce w domu studenckim UG ustalana jest w formie Zarządzenia Dyrektora Administracyjnego UG w porozumieniu z Odwoławczą Komisją Stypendialną UG.
  2. Małżonek studenta niebędący studentem ponosi odpłatność taką, jak student UG.
  3. Dziecko studenta niezajmujące miejsca normatywnego zamieszkuje nieodpłatnie.
  4. Dziecko studenta zajmujące miejsce normatywne ponosi odpłatność taką, jak student UG.
  5. Dodatkowa osoba dokwaterowana na podstawie § 9 ponosi 50% przysługującej odpłatności.

§ 16

  1. Opłaty za noclegi w pokojach gościnnych są regulowane odpowiednim Zarządzeniem Dyrektora Administracyjnego UG.
  2. Opłaty za noclegi osób w pokojach studenckich, dokwaterowane na podstawie § 9 - odpłatność określa „Cennik opłat za zamieszkanie w domach studenckich” wydany przez Dyrektora Administracyjnego UG.

§ 17

  1. Należność za miejsce w domu studenckim uiszcza się na konto UG w Banku Pekao S.A. O/Gdańsk do końca każdego miesiąca (indywidualny numer swojego konta należy pobrać ze strony internetowej UG: http://kontostudenta.univ.gda.pl). W wyjątkowych przypadkach, na pisemny wniosek zainteresowanego, termin może być przedłużony przez Odwoławczą Komisję Stypendialną UG.
  2. W przypadku nieuregulowania należności przez dwa kolejne miesiące osoba traci prawo do zamieszkania w domu studenckim i podlega eksmisji, z zachowaniem odpowiednich przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
  3. Należność za pojedyncze noclegi uiszcza się bieżąco w odpowiedniej Administracji Obiektów.

§ 18

Dziekanaty wydziałów zobowiązane są do bieżącego informowania Działu ds. Socjalnych UG o studentach mieszkających w domach studenckich, którzy otrzymali długoterminowy urlop od zajęć, zezwolenie na powtarzanie roku lub zostali skreśleni z listy studentów, wznawiających oraz kończących studia, a zajmują miejsce w domu studenckim, przydzielone z puli ogólnouczelnianej.

Rozdział III
Zasady przyznawania miejsc w domach studenckich z puli ogólnouczelnianej

§ 19

Osobami uprawnionymi do wnioskowania o przydział miejsca z puli ogólnouczelnianej są w szczególności:

  1. studenci UG niebędący obywatelami polskimi,
  2. studenci UG samotnie wychowujący dzieci,
  3. małżeństwa studenckie,
  4. uczestnicy studiów doktoranckich i pracownicy UG,
  5. osoby odbywające staż naukowy w UG.

§ 20

  1. Studentom i doktorantom UG niebędącym obywatelami polskimi, przysługuje zakwaterowanie w domach studenckich UG. Przy kwaterowaniu tych osób mają zastosowanie ogólne zasady oraz normy powierzchni obowiązujące w domach studenckich.
  2. Osoby otrzymujące miejsce w domu studenckim zgodnie z ustaleniami ust. 1 w przypadku ubiegania się o dodatkowe miejsce w domu studenckim na nowy rok akademicki, winny złożyć odpowiedni wniosek do Działu ds. Socjalnych UG, w terminie do 29 maja każdego roku.
  3. Osoby wymienione w ust. 1, mogą ubiegać się o przydział miejsca w domu studenckim, pod warunkiem rozliczenia poprzedniego roku studiów lub uzyskania wpisu warunkowego na następny rok studiów.
  4. Wszyscy obcokrajowcy składają wnioski o przydział miejsca w domu studenckim na następny rok akademicki w Dziale ds. Socjalnych UG w terminie do 29 maja każdego roku, a po zakończeniu sesji letniej i poprawkowej uzupełniają o dokumenty stwierdzające rozliczenie.
  5. Terminy rozpatrywania wniosków:
    a) do 10 lipca każdego roku - wnioski osób, które zaliczyły rok studiów w sesji letniej,
    b) do 27 września każdego roku - wnioski osób, które zaliczyły rok studiów w sesji poprawkowej.

§ 21

  1. Małżeństwa studentów oraz studenci samotnie wychowujący dzieci składają wnioski o miejsce w domu studenckim na specjalnych kwestionariuszach, poświadczonych przez dziekanat odpowiedniego wydziału, w terminie do 29 maja każdego roku w Dziale ds. Socjalnych UG. Do wniosku należy dołączyć:
    a) zaświadczenie o zaliczeniu roku akademickiego,
    b) kserokopię aktu zawarcia związku małżeńskiego (dla małżeństw).
  2. Pierwszeństwo w otrzymaniu miejsca w domu studenckim mają w kolejności:
    a) studenci UG samotnie wychowujący dziecko,
    b) małżeństwa studentów UG z dzieckiem,
    c) małżeństwa studentów UG,
    d) małżeństwa studenta UG ze studentem innej uczelni posiadające dziecko,
    e) małżeństwa studenta UG ze studentem innej uczelni,
    f) małżeństwa studenta z osobą niebędącą studentem posiadające dziecko.
  3. Przydział miejsc odbywa się w dwóch terminach:
    1. w pierwszym terminie rozpatrywane są wnioski studentów wymienionych w ust. 2 pkt a-e, mających zaliczony rok studiów,
    2. w drugim terminie rozpatrywane są wnioski studentów, którzy zaliczyli rok studiów w sesji poprawkowej oraz wymienionych w ust. 2 pkt f,
  4. Wykazy osób, którym przyznano miejsca w domach studenckich UG wywiesza się na tablicy ogłoszeń Działu ds. Socjalnych UG w budynku Rektoratu UG:
    a) do 10 lipca każdego roku - w przypadku pierwszego terminu,
    b) do 27 września każdego roku - w przypadku drugiego terminu.

§ 22

Wykazy osób, którym przydzielono miejsca w domach studenckich UG z puli ogólnouczelnianej, Dział ds. Socjalnych UG przekazuje dziekanatom odpowiednich wydziałów.

§ 23

Uczestnicy studiów doktoranckich, pracownicy UG oraz osoby odbywające staż naukowy w UG składają podania o przyznanie miejsca w domu studenckim w terminie do 10 września każdego roku w Dziale ds. Socjalnych UG. Do podania należy dołączyć opinię przełożonego. Decyzje w sprawie przydzielenia miejsca podejmuje Prorektor ds. Studenckich UG. Listy osób, które otrzymały miejsce są sporządzane na dzień 25 września każdego roku.

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku46.66 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz