Zarządzenie nr 1/D/04 Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 17 marca 2004 rokuw sprawie zasad gospodarowania drukami ścisłego zarachowania
Na podstawie: art. 70 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz.U. nr 65 poz. 385 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 20 września 2000 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (Dz. U. nr 81 poz. 907 z późn. zm.) oraz § 108 Statutu UG, w celu ujednolicenia gospodarki drukami ścisłego zarachowania zarządzam, co następuje:
§ 1
- Instrukcja określa zasady ewidencjonowania, przechowywania i likwidowania druków ścisłego zarachowania wykorzystywanych w działalności UG.
- Drukami ścisłego zarachowania są druki, które podlegają kontroli ilościowej, co do każdego egzemplarza.
- Druki ścisłego zarachowania powinny być przechowywane w pomieszczeniu zamkniętym, w miarę możliwości w kasie lub szafie metalowej pod odpowiedzialnością wyznaczonych pracowników.
- O zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży druku ścisłego zarachowania należy niezwłocznie zawiadomić Dyrektora Administracyjnego Uniwersytetu, który zarządza przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego.
- O zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży druku czeku należy ponadto niezwłocznie zawiadomić Kwestora.
§ 2
Gospodarkę drukami ścisłego zarachowania w UG prowadzą:
-
Dział Kształcenia w zakresie:
- legitymacji studenta,
- legitymacji doktoranta,
- indeksów studenta,
- indeksów doktoranta,
- lokat,
- dyplomów ukończenia studiów,
- świadectw ukończenia studiów podyplomowych.
- wydawanie odpowiednich druków dziekanatom, w ilości odpowiadającej ich zapotrzebowaniu,
- odpowiednie zabezpieczenie przed kradzieżą przechowywanych druków,
- prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania.
Druki dyplomów winny być odbierane osobiście przez osobę upoważnioną.
Zapotrzebowanie na ww. druki Dział Kształcenia składa w Samodzielnej Sekcji ds. Zaopatrzenia. -
Dziekanaty w zakresie:
- legitymacji studenta,
- legitymacji doktoranta,
- indeksów studenta,
- indeksów doktoranta,
- lokat,
- dyplomów ukończenia studiów,
- świadectw ukończenia studiów podyplomowych.
Wydawanie druków ścisłego zarachowania studentom winno odbywać się za pokwitowaniem po uprzednim sprawdzeniu dowodu wpłaty za pobrane druki.
W przypadku zgubienia lub zniszczenia indeksu lub legitymacji, student zobowiązany jest zamieścić na własny koszt ogłoszenie w prasie, które należy wkleić do rejestru wydawanych indeksów i legitymacji.
Dziekanaty wydziałów zobowiązane są prowadzić ewidencję anulowanych druków ścisłego zarachowania. Anulowane druki dyplomów dziekanaty wymieniają w Dziale Kształcenia na druki czyste, natomiast anulowane indeksy i legitymacje studenckie winny być niszczone komisyjnie, zgodnie z § 5 Zarządzenia. -
Dział Kadr w zakresie:
- legitymacji ubezpieczeniowych pracowników,
- legitymacji ubezpieczeniowych dla członków rodziny,
- legitymacji kolejowych.
- odpowiednie zabezpieczenie przed kradzieżą przechowywanych druków,
- prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania.
-
Dział Obsługi Kasowej w zakresie:
-
kwitariuszy:
- dowodów wpłaty (KP)
- dowodów wypłaty (KW).
- czeków rozrachunkowych,
Do Działu Obsługi Kasowej należy ponadto:- - odpowiednie zabezpieczenie przed kradzieżą przechowywanych druków,
- - prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania.
-
kwitariuszy:
-
Samodzielna Sekcja ds. Zaopatrzenia w zakresie:
-
dokumentów obrotu materiałowego: Pz, W, Wz, Mm, Zw, Mp wydawanych z magazynu druków za pokwitowaniem.
Druki obrotu materiałowego winny być ponumerowane (obowiązuje wewnętrzna numeracja dla każdego dokumentu obrotu materiałowego) i ewidencjonowane w odpowiednim rejestrze dokumentów a następnie przekazywane do księgowości materiałowej. W przypadku anulowania ww. dowodów oryginał dokumentu należy przekazać do Samodzielnej Sekcji Ewidencji Składników Majątkowych.
- realizowanie zamówień (na pisemny wniosek zainteresowanej jednostki organizacyjnej UG) - dotyczy wszystkich druków akcydensowych,
- realizowanie zamówień (na pisemny wniosek zainteresowanej jednostki organizacyjnej UG) - dotyczy druków bibliotecznych i studenckich,
- odpowiednie zabezpieczenie przed kradzieżą przechowywanych druków.
-
dokumentów obrotu materiałowego: Pz, W, Wz, Mm, Zw, Mp wydawanych z magazynu druków za pokwitowaniem.
-
Samodzielna Sekcja ds. Transportu w zakresie:
-
kart drogowych.
Bloczki kart drogowych winny być zabezpieczone przed możliwością użycia ich przez osoby niepowołane. Karty drogowe winny być ponumerowane (obowiązuje wewnętrzna numeracja kart drogowych oddzielnie dla każdego rodzaju w ciągu roku) oraz ewidencjonowane w książce kontrolnej i kwitowane przy odbiorze przez kierowców.
-
kart drogowych.
-
Stanowisko Pracy ds. Obronnych w zakresie:
-
kart przydziału do obrony cywilnej.
Karty te pobiera pracownik Stanowiska pracy ds. Obronnych bezpośrednio z Urzędu Wojewódzkiego.
-
kart przydziału do obrony cywilnej.
- Samodzielna Sekcja ds. Inwentaryzacji w zakresie arkuszy spisowych.
§ 3
Kierowników zainteresowanych jednostek organizacyjnych zobowiązuje się do kontroli nad właściwą ewidencją i rozliczaniem druków ścisłego zarachowania w podległych im jednostkach.
Ponadto kierownicy dziekanatów, działów i innych komórek organizacyjnych wykorzystujących druki ścisłego zarachowania są zobowiązani do:
- wyznaczenia pracowników obowiązanych do przechowywania, prowadzenia ewidencji i rozliczania druków ścisłego zarachowania,
- bieżącego kontrolowania stosowania przez pracowników zasad postępowania z drukami ścisłego zarachowania,
- zapewnienia odpowiedniego zabezpieczenia przed kradzieżą druków ścisłego zarachowania.
§ 4
Ewidencja druków ścisłego zarachowania prowadzona jest w księdze druków ścisłego zarachowania, która powinna mieć ponumerowane strony i przesznurowane karty oraz końce sznurka przytwierdzone do ostatniej strony pieczęcią lakową UG, obok której Dyrektor Administracyjny UG lub osoba przez niego upoważniona składa podpis stwierdzający ilość stron; na ostatniej stronie umieszcza się także datę założenia księgi. Rozchód druków zapisuje się w księdze druków ścisłego zarachowania na podstawie pokwitowań pracowników upoważnionych do odbioru druków. Księgę druków ścisłego zarachowania wraz z dowodami potwierdzającymi zapisy w niej dokonane przechowuje się pod zamknięciem.
§ 5
- Likwidacja druków ścisłego zarachowania następuje komisyjnie w jednostce organizacyjnej, która je przechowuje.
- Komisję kwalifikującą druki ścisłego zarachowania do likwidacji powołuje Dyrektor Administracyjny UG na wniosek kierownika danej jednostki organizacyjnej.
- W skład komisji wchodzą trzy osoby, w tym obligatoryjnie pracownik Archiwum UG.
- Fizycznej likwidacji druków ścisłego zarachowania dokonuje się przez pocięcie na niszczarce i przekazanie na makulaturę.
- Wyżej wymieniona Komisja zobowiązana jest sporządzić protokół likwidacji, który przechowuje się w jednostce organizacyjnej likwidującej druki. Likwidacja druków ścisłego zarachowania winna odbywać się co najmniej 1 raz w roku.
§ 6
Zasady odpowiedzialności pracowników, którym powierzono pieczę nad przechowywaniem druków ścisłego zarachowania oraz pracowników, którzy druki te pobierają do użytku służbowego oraz obowiązki UG w tym zakresie, regulują przepisy kodeksu pracy.
§ 7
Traci moc Zarządzenie nr 3/D/82 Dyrektora Administracyjnego UG z dnia 7 czerwca 1982 r. w sprawie gospodarki drukami ścisłego zarachowania w UG.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor Administracyjny
mgr Piotr Żerko