fbpx Zarządzenie nr 21/R/03 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 19 maja 2003 roku w sprawie hoteli asystenckich Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 21/R/03
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
19 maja 2003 roku
w sprawie hoteli asystenckich Uniwersytetu Gdańskiego

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

W celu ujednolicenia postępowania w zakresie gospodarowania hotelami asystenckimi Uniwersytetu Gdańskiego zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. Hotelami Asystenckimi pozostającymi w dyspozycji uczelni zarządza Dyrektor Administracyjny UG.
  2. Hotelami Asystenckimi administruje Dział ds. Socjalnych. Nadzór administracyjny sprawuje Dyrektor Administracyjny UG.

§ 2 

  1. Hotel Asystencki przeznaczony jest na okresowe zakwaterowanie zatrudnionych w UG nauczycieli akademickich, zamieszkałych na stałe w miejscowościach położonych poza Trójmiastem, w odległości uniemożliwiającej codzienny dojazd do pracy.
  2. W szczególnych wypadkach w hotelu mogą zostać zakwaterowani pracownicy UG nie będący nauczycielami akademickimi oraz uczestnicy dziennych studiów doktoranckich.
  3. W hotelu mogą być zakwaterowani również małżonek oraz dzieci osób, o których mowa w ust.1 i 2.
  4. Ubiegającemu się o przyznanie miejsca w hotelu asystenckim z rodziną może być przyznany tylko jeden segment.

 § 3

Osoba ubiegająca się o przydzielenie miejsca w hotelu asystenckim zobowiązana jest do złożenia w Dziale ds. Socjalnych wniosku (wzór wniosku - załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia) oraz odpowiedniej dokumentacji.

 § 4

  1. Przyznanie miejsca w hotelu następuje na podstawie pisemnego skierowania wystawionego przez Dział ds. Socjalnych. Lista osób uprawnionych do zakwaterowania tworzona jest na podstawie zatwierdzonego przez Dyrektora Administracyjnego protokołu posiedzenia Komisji ds. Hoteli Asystenckich powołanej przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego.
  2. Okres zakwaterowania w hotelu asystenckim nie powinien przekraczać roku. W uzasadnionych przypadkach Dyrektor Administracyjny może wydać skierowanie na następne okresy zakwaterowania, w trybie określonym  w ust. 1
  3. Okres zakwaterowania w hotelu asystenckim nie może przekraczać 10 lat.

§ 5

Przed zakwaterowaniem osoby, które otrzymały skierowanie do hotelu, winny podpisać zobowiązanie o przestrzeganiu postanowień regulaminu porządkowego oraz Instrukcji bezpieczeństwa pożarowego obowiązujących w hotelu asystenckim.

§ 6

  1. Miejsce ( pokój, segment ) zakwaterowania ustala specjalista kierujący administracją obiektów w porozumieniu z Radą Mieszkańców, uwzględniając w miarę możliwości wymagania zainteresowanego.
  2. Miejsce zakwaterowania można zmienić tylko za zgodą specjalisty kierującego administracją obiektów i Rady Mieszkańców.

§ 7

Zakwaterowanie odbywa się na podstawie pisemnego skierowania wydanego przez Dział ds. Socjalnych i protokołu zdawczo – odbiorczego.

§ 8

W hotelu mogą zamieszkiwać wyłącznie osoby, które zostały zakwaterowane na podstawie skierowania, o którym mowa w § 4 ust. 1.

§ 9

  1. Miesięczną opłatę za 1 miejsce w hotelu ustala Dział ds. Socjalnych przyjmując za podstawę 100% kosztów eksploatacyjnych utrzymania miejsca hotelowego.
  2. Opłaty nie wnosi się za dzieci, jeżeli ich zakwaterowanie nie wymaga przydziału dodatkowego miejsca w hotelu.
  3. Opłaty za miejsce w hotelu należy uiszczać do 10-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
  4. W przypadku nieuiszczenia opłaty w terminie, o którym mowa w ust. 3, za każdy dzień zwłoki będą ustalane odsetki ustawowe.

§ 10

Mieszkańcy hotelu zobowiązani są do uzyskania zgody na pobyt zaproszonych przez siebie osób:

- specjalisty kierującego administracją obiektów – w przypadku pobytu przekraczającego 24 godziny,

- Dyrektora Administracyjnego UG – w przypadku pobytu dłuższego niż 7 dni,

oraz uiszczenia opłaty w wysokości 1/30 kosztów eksploatacyjnych utrzymania miejsca hotelowego, za każdy dzień pobytu.

§ 11

Porządek wewnętrzny hotelu, zasady współżycia mieszkańców, ich uprawnienia i obowiązki określa regulamin porządkowy hoteli asystenckich UG, będący załącznikiem nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 12

  1. Dyrektor Administracyjny po zasięgnięciu opinii komisji, o której mowa w § 4 ust.1, cofa skierowanie do hotelu w razie:
    - rozwiązania stosunku pracy z pracownikiem uczelni lub skreślenia z listy słuchaczy studiów doktoranckich,
    - otrzymania przez pracownika lub uczestnika studiów doktoranckich mieszkania w Trójmieście,
    - nie uiszczenia opłaty za miejsce w hotelu za okres 2 miesięcy,
    - naruszenia w sposób istotny regulaminu porządkowego hotelu.
  2. O cofnięciu skierowania zawiadamia się:
    - osobę, której cofnięto skierowanie,
    - specjalistę kierującego administracją obiektów,
    - Radę Mieszkańców.

 § 13

Osoba, która utraciła prawo do zakwaterowania w hotelu, jest obowiązana zwolnić zajmowane miejsce w terminie 14 dni od daty cofnięcia skierowania, bez prawa do pomieszczenia zastępczego.

§ 14

  1. Osoba, która utraciła prawo do miejsca w hotelu obowiązana jest do:
    - oddania kluczy,
    - uregulowania zaległych należności,
    - pozostawienia pokoju/segmentu czystego, odremontowanego, w stanie umożliwiającym zakwaterowanie innej osoby,
    - usunięcia sprzętów złożonych w pomieszczeniach gospodarczych, magazynowych itp. hotelu.
  2. W przypadku nie wykonania warunków określonych w ust. 1 osoba zwalniająca miejsce w hotelu, obciążona zostanie kosztami remontu oraz kosztami usunięcia pozostawionych sprzętów.

 § 15

Traci moc obowiązującą zarządzenie nr 4/R/00 Rektora UG z dnia 24 stycznia 2000 r. w sprawie hoteli asystenckich Uniwersytetu Gdańskiego.

§ 16

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2003 roku.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
  

 

 


zał. nr 2 do zarządzenia
nr 21/R/03 Rektora UG
z dnia 19 maja 2003 r.

 Regulamin porządkowy
Hotelu Asystenckiego Uniwersytetu Gdańskiego

§ 1

Regulamin ustala porządek wewnętrzny hotelu asystenckiego UG, zasady współżycia mieszkańców, oraz ich obowiązki i uprawnienia.

 § 2

Mieszkańców hotelu asystenckiego reprezentuje Rada Mieszkańców.

§ 3

Prawo do zakwaterowania w hotelu asystenckim posiadają osoby, które:

  1. otrzymały skierowanie podpisane przez Dyrektora Administracyjnego,
  2. podpisały protokół zdawczo – odbiorczy segmentu/pokoju oraz oświadczenie o zapoznaniu się i zobowiązaniu do przestrzegania:
    - regulaminu porządkowego mieszkańców hotelu asystenckiego,
    - instrukcji bezpieczeństwa pożarowego obowiązującej w hotelu asystenckim.
  3. Zameldowane są w hotelu asystenckim na pobyt czasowy lub stały.

§ 4

Mieszkaniec zobowiązany jest zwolnić zajmowany segment/pokój, bez prawa do pomieszczenia zastępczego, w nieprzekraczalnym terminie 14 dni w przypadku:
- rozwiązania stosunku pracy z UG lub skreślenia z listy uczestników studiów doktoranckich,
- cofnięcia skierowania do hotelu,
- upływu terminu określonego w skierowaniu,
- otrzymania własnego mieszkania.

 § 5

Mieszkaniec zwalniający z własnej inicjatywy pokój/segment zobowiązany jest zawiadomić specjalistę kierującego administracją obiektów najpóźniej 14 dni przed dniem wyprowadzenia się.

§ 6

  1. Mieszkaniec zwalniający pokój/segment zobowiązany jest do:
    - oddania kluczy,
    - uregulowania zaległych należności,
    - pozostawienia pokoju/segmentu czystego i świeżo wymalowanego na biało,
    - usunięcia sprzętów złożonych w pomieszczeniach hotelu asystenckiego.
  2. W przypadku nie wywiązania się ze zobowiązań, o których mowa w ust. 1, osoba zwalniająca miejsce w hotelu zostanie obciążona kosztami przygotowania pokoju/segmentu dla następnego lokatora, jak również kosztami wywiezienia pozostawionych sprzętów.

§ 7

Mieszkańców hotelu asystenckiego zobowiązuje się do:

  • użytkowania urządzeń i wyposażenia hotelu asystenckiego zgodnie z ich przeznaczeniem,
  • utrzymywania porządku i czystości w pomieszczeniach ogólnego użytkowania,
  • pokrywania kosztów z tytułu zawinionych szkód powstałych w urządzeniach i wyposażeniu hotelu asystenckiego,
  • przestrzegania ciszy nocnej w godz. 2200 – 600,
  • terminowego wnoszenia opłat obowiązujących w hotelu asystenckim ( opłata za miejsce hotelowe, usługi telekomunikacyjne, internet ) do 10-go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni oraz opłat za pobyt zaproszonych przez siebie osób,
  • informowanie specjalisty kierującego administracją obiektów o zaistniałych w hotelu asystenckim awariach urządzeń, wypadkach, kradzieżach, chorobach zakaźnych,
  • udostępniania pokoju/segmentu administracji hotelu i służbom technicznym UG – w przypadkach uzasadnionych względami technicznymi,
  • współpracy ze specjalistą kierującym administracją obiektów i Radą Mieszkańców.

§ 8

1.    Mieszkańcy hotelu asystenckiego mają prawo do:

  • korzystania ze wszystkich pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego użytkowania. ( W razie konieczności Rada Mieszkańców ustala odpowiednie harmonogramy zapewniając wszystkim mieszkańcom możliwość korzystania z tych pomieszczeń ).
  • wyboru Rady Mieszkańców ( tryb wyboru Rady Mieszkańców oraz jej uprawnienia określa  Regulamin Rady Mieszkańców, będący załącznikiem do Regulaminu porządkowego Hoteli Asystenckich UG),
  • przekazywanie specjaliście kierującym administracją obiektów i Radzie Mieszkańców uwag i wniosków dotyczących funkcjonowania hotelu,
  • złożenia do 30 maja każdego roku podania o przedłużenie zakwaterowania w hotelu asystenckim na następny rok akademicki,
  • wnioskowania do Dyrektora Administracyjnego – za pośrednictwem Rady Mieszkańców i specjalisty kierującego administracją obiektów – o cofnięcie skierowania do hotelu w przypadku stwierdzenia nie wykorzystania lub odstępowania osobom niezakwaterowanym miejsca hotelowego.
  1. Mieszkaniec hotelu korzystający z urlopu naukowego zachowuje prawo do zakwaterowania.

§ 9

Mieszkańcom hotelu asystenckiego zabrania się:

  • dokonywania remontów i drobnych napraw urządzeń i instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, gazowej itp.,
  • przechowywania w pomieszczeniach hotelowych materiałów łatwopalnych, żrących i cuchnących,
  • używania w pokojach hotelu asystenckiego urządzeń elektrycznych niesprawnych technicznie, bez odpowiedniego atestu, a ponadto urządzeń elektrycznych o mocy ponad 1500 W bez zgody inspektora nadzoru elektrycznego Działu Technicznego UG,
  • zastawiania korytarzy i klatek schodowych, będących drogą ewakuacyjną, sprzętami ( wózki, rowery, meble itp. )
  • trzymania w pomieszczeniach hotelu asystenckiego zwierząt bez dozoru lub zakłócających spokój innym mieszkańcom,
  • przenoszenia do innych pomieszczeń mebli i przedmiotów wyposażenia bez zgody specjalisty kierującego administracją obiektów,
  • urządzania – bez zgody Rady Mieszkańców i specjalisty kierującego administracją obiektów - w pomieszczeniach ogólnego użytkowania, spotkań towarzyskich z osobami nie zakwaterowanymi w hotelu asystenckim,
  • spożywania alkoholu i palenia tytoniu w pomieszczeniach ogólnodostępnych ( np. kuchnia, pralnia ) oraz na korytarzach i klatkach schodowych hotelu,
  • przenoszenia prawa do zakwaterowania w hotelu asystenckim na inne osoby.

 § 10

Sprawy sporne mieszkańców hotelu wynikające z nieprzestrzegania zasad współżycia społecznego rozpatruje Rada Mieszkańców.

§ 11

Do kontrolowania przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu porządkowego i innych przepisów obowiązujących w hotelu upoważniony jest specjalista kierujący administracją obiektów, który o przypadkach ich naruszania informuje Radę Mieszkańców.

§ 12

W przypadku powtarzającego się nieprzestrzegania przez mieszkańca przepisów obowiązujących w hotelu, specjalista kierujący administracją obiektów, po zasięgnięciu opinii Rady Mieszkańców, występuje do Dyrektora Administracyjnego z wnioskiem o cofnięcie skierowania do hotelu.

§ 13

Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu porządkowego wymagają uzgodnienia z Radą Mieszkańców odpowiedniego hotelu.


Załącznik do Regulaminu porządkowego
Hotelu Asystenckiego UG

 Regulamin i zasady działania Rad Mieszkańców
Hotelu Asystenckiego Uniwersytetu Gdańskiego

§1

Rada Mieszkańców reprezentuje ogół mieszkańców i reguluje sprawy wynikające
ze zbiorowego charakteru zamieszkania w Hotelu Asystenckim w oparciu o Regulamin Mieszkańców Hotelu Asystenckiego UG.

W szczególności Rada Mieszkańców:

  1. opiniuje wnioski dotyczące rozmieszczenia i przekwaterowywania mieszkańców,
  2. w uzasadnionych przypadkach opiniuje wnioski mieszkańców o przedłużenie zakwaterowania w hotelu,
  3. czuwa nad właściwym wykorzystaniem pomieszczeń służących do ogólnego użytku (świetlice, kuchnie, pralnie, suszarnie itp),
  4. współdziała ze specjalistą kierującym administracją obiektów w zapewnieniu mieszkańcom odpowiednich warunków do nauki, wypoczynku oraz ochrony zdrowia i mienia,
  5. ma prawo do wglądu w sprawy dotyczące kosztów eksploatacyjnych hotelu,
  6. opiniuje zmiany Regulaminu Mieszkańców Hotelu Asystenckiego UG.

§2

Plenarne Zebranie Mieszkańców (co najmniej 1/2 dorosłych mieszkańców). W przypadku braku kworum w I terminie zebrania, zarządza się zebranie w II terminie (15 minut później) - zebranie uważa się za wiążące niezależnie od ilości osób obecnych
na sali.

Plenarne Zebranie Mieszkańców :

  1. określa zasady i dokonuje wyboru Rady Mieszkańców na okres nie dłuższy jak 3 lata w ilości od 3 do 5 mieszkańców,
  2. rozpatruje i zatwierdza sprawozdania Rady Mieszkańców oraz udziela absolutorium Radzie Mieszkańców,
  3. podejmuje uchwały w sprawach dotyczących działalności Rady Mieszkańców.

§3

Plenarne zebranie mieszkańców Hotelu Asystenckiego odbywa się najmniej raz w roku. Plenarne zebranie zwoływane może być przez Radę Mieszkańców lub na wniosek 1/3 ogółu mieszkańców.

§4

Zebrania Rady Mieszkańców odbywają się w miarę potrzeb. Rada Mieszkańców dokonuje na swoim pierwszym posiedzeniu wyboru Przewodniczącego. Przewodniczącym zostaje osoba, która w trakcie wyborów uzyskała największą liczbę ważnych głosów. W przypadku rezygnacji osoby z funkcji Przewodniczącego Rada Mieszkańców wybiera nowego przewodniczącego na swoim pierwszym posiedzeniu. O dokonanych wyborach Rada Mieszkańców zawiadamia kierownictwo UG.

§ 5

W posiedzeniu Rady Mieszkańców może uczestniczyć specjalista kierujący administracją obiektów, przedstawiciel kierownictwa UG oraz zainteresowani mieszkańcy Hotelu.

§ 6

Uchwały podejmowane przez Radę Mieszkańców zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/2 składu osobowego Rady.

W przypadku gdy w wyniku głosowania uzyskano tyle samo głosów za jak i przeciw, głos rozstrzygający ma Przewodniczący.

§ 7

W przypadku łamania Regulaminu Mieszkańców Hotelu Asystenckiego UG przez mieszkańców i braku odpowiedniej reakcji ze strony Rady Mieszkańców Dyrektor Administracyjny może zawiesić lub rozwiązać Radę Mieszkańców i zarządzić nowe wybory.

§ 8

Niniejszy regulamin i zasady działania Rad Mieszkańców wchodzi w życie z dniem 18 marca 2003 r.

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku375.92 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz