fbpx Uchwała nr 2/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 29 stycznia 2009 roku w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w... | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 2/09
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
29 stycznia 2009 roku
w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2010/2011

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Zmiany:

  •  Uchwała nr 43/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 25 czerwca 2009 roku w sprawie zmiany uchwały nr 2/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2010/2011
  •  Uchwała nr 37/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 28 maja 2009 roku w sprawie zmiany uchwały nr 2/09 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2010/2011

Na podstawie art. 169 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego na wniosek Rad Wydziałów określa następujące zasady i tryb przyjmowania oraz zakres egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2010/2011:

§ 1

  1. Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na kierunki lub bezpośrednio na specjalności prowadzone w ramach danego kierunku studiów. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki i formy studiów określa załącznik nr 1.
  2. Ilekroć w Uchwale Senatu UG jest mowa o rekrutacji na kierunek studiów rozumie się przez to również rekrutację na specjalność prowadzoną w ramach kierunku, jeżeli tak stanowią szczegółowe zasady rekrutacji ustalone przez właściwą Radę Wydziału.
  3. Limity przyjęć na kierunki studiów ustala Senat UG na wniosek Rad Wydziałów. Limity zostaną określone w terminie późniejszym w załączniku nr 2 do niniejszej Uchwały.
    1. W uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek Dziekana albo Prodziekana zwiększyć limit przyjęć na dany kierunek studiów.
    2. W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć na kierunku lub specjalności eksperymentalnej do 15 osób, a na pozostałych do 25 osób, kierunek lub specjalność nie zostaje uruchomiona. W takim przypadku opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi lub kandydat może się ubiegać o przyjęcie na inny, pokrewny kierunek lub specjalność, na której limit przyjęć nie został wypełniony.
    3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, Dziekan w porozumieniu z Prorektorem ds. Studenckich i Prorektorem ds. Rozwoju i Finansów, pomimo niewypełnienia limitów, o których mowa w § 1, ust. 3, litera b) może podjąć decyzję o uruchomieniu kie-runku lub specjalności eksperymentalnej.
  4. Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.

§ 2

  1. Przyjęcie kandydatów na I rok studiów pierwszego stopnia (za wyjątkiem przypadku określonego w § 9 pkt. 5 i 6) i jednolitych studiów magisterskich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami są: konkurs świadectw dojrzałości (oceny końcoworoczne mogą być uwzględniane na studiach niestacjonarnych – stara matura), egzamin wstępny bądź obydwie te formy jednocześnie. W przypadku nowej matury brane są pod uwagę wyniki uzyskane z części pisemnej egzaminu, natomiast w przypadku nowej matury 2002 część zewnętrzna egzaminu.
  2. Przyjęcie kandydatów na I rok studiów drugiego stopnia następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego szczegółowe zasady na poszczególne kierunki studiów określa załącznik nr 1 do Uchwały.

§ 3

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podawane są w skali punktowej.
  2. O przyjęciu na studia, w ramach limitu miejsc, decyduje liczba uzyskanych punktów.
  3. Kandydat, który nie uzyskał żadnych punktów z konkursu świadectw, dyplomów, egzaminu lub rozmowy kwalifikacyjnej – zostaje wykluczony z dalszego postępowania rekrutacyjnego.
  4. W wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat może zostać przyjęty na studia na nie więcej niż jeden kierunek w trybie stacjonarnym. W przypadku wydania decyzji o przyjęciu na więcej niż jeden kierunek studiów w trybie stacjonarnym, kandydat musi wskazać pisemnie kierunek, na którym rozpocznie studia. Pisemne oświadczenie należy złożyć we właściwym dziekanacie. W przypadku studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich - w terminie do dnia 15 września 2010 roku. Decyzje o przyjęciu na kierunki nie objęte wyborem tracą ważność na podstawie niniejszej uchwały.

§ 4

Szczegółowe zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad określa uchwała nr 4/08 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 31 stycznia 2008 r. w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia w latach 2009/2010, 2010/2011 i 2011/2012 laureatów i finalistów olimpiad.

§ 5

  1. Obywatel kraju UE, który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP może ubie-gać się o przyjęcie na studia na zasadach mających zastosowanie do kandydatów z nową maturą.
    1. Do zagranicznego świadectwa dojrzałości winno być dołączone jego polskie tłuma-czenie oraz nostryfikacja dokonana przez kuratorium oświaty. Nie wymagają nostryfikacji świadectwa dojrzałości uzyskane w krajach, z którymi RP posiada umowę uzna-jącą dokumenty o wykształceniu.
    2. W celu przeliczenia ocen ze świadectwa zagranicznego wg obowiązującej na UG skali punktowej należy przed wpisaniem punktów do systemu IRK skontaktować się z wła-ściwą komisją rekrutacyjną lub Biurem Rekrutacji.
  2. Nostryfikacji zagranicznych dyplomów ukończenia studiów kandydatom na studia dru-giego stopnia dokonać może Rada Wydziału prowadząca dany kierunek studiów. Rada Wydziału prowadzącego nabór na dany kierunek studiów może zwolnić kandydata z obowiązku nostryfikacji dyplomu.

§ 6

Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury międzynarodowej ("International Baccalaureate") wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowany jest na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na pod-stawie konkursu świadectw z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów oraz zgodnie z tabelą przeliczającą punkty uzyskane na maturze IB na procenty:

Poziom SL lub HL Punkty procentowe
7 100
6 90
5 80
4 70
3 60
2 50
1 10
  1. Jeżeli kandydat zdawał przedmiot na poziomie rozszerzonym (HL) – wynik uzyskany na maturze mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przedmiotu. W przypadku kandydatów z maturą IB w miejsce punktacji za przedmiot wiedza o społeczeństwie liczona jest punktacja za ocenę z przedmiotu historia, jednakże z mnożnikiem przypisanym wiedzy o społeczeństwie na danym kierunku studiów.
  2. Kandydat posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury europejskiej ("European Baccalaureate") przyjmowany jest na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się na podstawie konkursu świadectw z uwzględnieniem mnożników przedmiotów ustalonych dla kierunków studiów. Dodatkowo wynik uzyskany na maturze mnoży się przez współczynnik 15.
  3. Kandydatom klas dwujęzycznych wynik (punkty procentowe) uzyskany na maturze z języka obcego nowożytnego na poziomie klas dwujęzycznych mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,75 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Nie dotyczy to wyniku egzaminów z przedmiotów zdawanych w języku obcym (np. biologia, historia).
  4. Kandydatom z maturą z roku 2002 przedmioty, które można było zdawać tylko na jednym poziomie, traktuje się jak zdawane na poziomie rozszerzonym.
  5. Kandydatom z maturą z lat 2002, 2005, 2006, 2007 uwzględnia się poziom dający korzystniejszy wynik przy obliczaniu punktów za przedmiot na danym kierunku.

§ 7

Kandydatom ze starą maturą oceny z egzaminu dojrzałości z przedmiotów obowiązujących na danym kierunku studiów dla kandydatów z nową maturą - przelicza się na punkty wg poniższej tabeli i następnie mnoży się przez mnożnik przedmiotu.

Punkty procentowe
ocena skala ocen 2-5 skala ocen 1-6
6 - 150
5 150 120
4 100 90
3 50 60
2 - 30
1 - -
  1. W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów stacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotu na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych) pomnożona przez współczynnik 0,4 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku studiów. Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów – to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.
  2. W postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów niestacjonarnych uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotów na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu pod uwagę będzie brana ocena ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych). Jeśli przedmiot punktowany wybiera się spośród kilku proponowanych przedmiotów - to w pierwszej kolejności liczy się przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.

§ 8

  1. Rekrutacja na wszystkie kierunki studiów (z wyjątkiem studiów eksternistycznych) od-bywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zwanej dalej IRK. Kandydat rejestruje się elektronicznie na stronie internetowej irk.ug.gda.pl (zgodnie z procedurą opisaną w załączniku nr 3). Uniwersytet Gdański nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata do systemu IRK, a w szczególności za wpisanie przez niego wyników matury i ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej niezgodnych ze stanem faktycznym.
  2. W uzasadnionych przypadkach, dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej (zgodnie z § 9 ust. 12 niniejszej Uchwały).

§ 9

  1. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów w wyznaczonym terminie ogłasza listę rankingową.
  2. Kandydat w celu przyjęcia na dany kierunek studiów, po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną listy rankingowej, powinien złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni kalendarzowych następujące dokumenty:
    1. własnoręcznie podpisany formularz podania o przyjęcie na studia, wygenerowany i wydrukowany z systemu IRK,
    2. świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wystawiony przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną) – dotyczy kandydatów na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie,
    3. odpis lub poświadczoną przez uczelnię kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (bez suplementu). Dopuszcza się możliwość złożenia zaświadczenia o ukończeniu studiów wyż-szych. Termin ostateczny uzupełnienia dokumentów (dostarczenie oryginału lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych) określony zostanie w zawiadomieniu o przyjęciu na studia,
    4. w zależności od warunków podanych w szczegółowych zasadach rekrutacji na określony kierunek studiów: indeks lub kserokopię indeksu albo wypis ocen z indeksu bądź zaświadczenie o średniej ocen uzyskanych z całego okresu studiów. Wymienione dokumenty winny być wystawione lub poświadczone przez uczelnię, której kandydat jest absolwentem. Zaświadczenie musi zawierać informację o obowiązującej na uczelni skali ocen,
    5. kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia poświadczoną przez organ samorządu terytorialnego, notariusza, Biuro Rekrutacji lub komisję rekrutacyjną właściwą dla danego kierunku studiów,
      f) 2 aktualne kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle.
    6. Dokumenty wymienione w punktach a), b), e), f), g) dotyczą kandydatów na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie, natomiast dokumenty wymienione w punktach a), c), d), e), f), g) dotyczą kandydatów na studia drugiego stopnia.
  3. Dokumenty wymienione w ust. 2 składają wszyscy kandydaci umieszczeni na liście rankingowej danego kierunku.
  4. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów ma obowiązek na bieżąco odznaczać w systemie IRK złożenie przez kandydata wymaganych dokumentów.
  5. Kandydat, który nie chce dalej brać udziału w postępowaniu rekrutacyjnym powinien zrezygnować z kierunku w systemie IRK lub przesłać pisemną rezygnację do właściwej ko-misji rekrutacyjnej. Niezłożenie w terminie dokumentów świadczy o rezygnacji kandydata ze studiów.
  6. Po upływie terminu składania dokumentów właściwa komisja rekrutacyjna ogłasza w systemie IRK listę osób przyjętych na dany kierunek studiów. Na ww. liście są umieszczone nazwiska kandydatów, którzy uzyskali liczbę punktów pozwalającą zmieścić się w limicie przyjęć ustalonym dla danego kierunku studiów oraz w terminie złożyli wymagane dokumenty.
  7. Do dnia 26 września 2010 roku Dziekan wydziału może podjąć decyzję o uruchomieniu rekrutacji uzupełniającej limit przyjęć na dany kierunek. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek poinformować kandydatów o liczbie wolnych miejsc spowodowanych rezygnacją osób przyjętych na dany kierunek poprzez wysłanie wiadomości w systemie IRK oraz e-mailem. Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie na określony kierunek i formę studiów, lecz nie zostali przyjęci na I rok – mają prawo na podstawie rankingowej listy punktów, zwrócić się z podaniem o przyjęcie do właściwej komisji rekrutacyjnej. Podanie wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w ciągu 4 dni od daty ogłoszenia informacji o wolnych miejscach, w miejscu i godzinach wskazanych przez dziekana. Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów przyjmie na podstawie rankingu punktów tyle osób, ile miejsc zostało zwolnionych.
  8. Kandydat będący słuchaczem kolegiów nauczycielskich w Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Olsztynie, Szczytnie, Szczecinie, Suwałkach, Toruniu i Wałczu ubiegający się o przyjęcie na VI semestr eksternistycznych studiów I stopnia powinien złożyć dodatkowo:
    1. zaświadczenie potwierdzające zaliczenie V semestru w kolegium nauczycielskim,
    2. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
  9. Kandydat będący słuchaczem Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku ubiegający się o przyjęcie na V semestr eksternistycznych studiów I stopnia powinien złożyć dodatkowo:
    1. zaświadczenie potwierdzające zaliczenie IV semestru w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Gdańsku,
    2. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
  10. Student ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów jest zobowiązany złożyć kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez dziekanat wydziału, na którym studiuje z adnotacją roku i kierunku studiów zamiast oryginału lub oryginalnego odpisu świadectwa dojrzałości wraz ze zgodą właściwych Dziekanów na podjęcie studiów na kolejnym kierunku.
  11. Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną w wysokości ustalonej przez Rektora UG korzystając z elektronicznie wygenerowanego konta kandydata. Opłaty można dokonać również w kasie UG.
  12. W przypadku przesłania przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz z oryginałem dowodu wpłaty - rejestracji elektronicznej dokonuje sekretarz komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
  13. O spełnieniu warunków zawartych w ust. 12 decyduje data wpłynięcia dokumentów do komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
  14. Niespełnienie choćby jednego z podanych warunków w określonym terminie oznacza skreślenie kandydata z listy.
  15. Osoba przyjęta na studia drugiego stopnia zobowiązana jest najpóźniej do dnia 1 października 2010 roku złożyć w dziekanacie wydziału oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości. Obowiązku tego można dokonać składając świadectwo w komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów razem z pozostałymi dokumentami wymienionymi w ust. 1.

§ 10

  1. Rekrutacja na studia (w tym ewentualna dodatkowa) trwa do dnia 31 października 2010 roku, za wyjątkiem rekrutacji na studia drugiego stopnia, która trwa do dnia 30 listopada 2010 roku.
  2. Decyzję o ewentualnej rekrutacji dodatkowej na zasadach opisanych w niniejszej Uchwale podejmuje Rektor na wniosek Dziekana.
  3. Termin i miejsce składania dokumentów określą Dziekani poszczególnych wydziałów.

§ 11

  1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kie-runku studiów. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: przewodniczącego, sekretarza i członka. Sekretarzem może być pracownik administracyjny uczelni. Komisje rekrutacyjne powołuje Dziekan. Informacje o składzie komisji rekrutacyjnej oraz ewentualnych zmianach Dziekan przesyła do Biura Rekrutacji w trybie natychmiastowym, w celu dokonania aktualizacji w systemie IRK.
  2. Egzaminatorów powołuje odpowiednio Rektor lub Dziekan. Egzaminatorami mogą być również osoby spoza UG powołane przez Rektora lub Dziekana.

§ 12

Przedstawiciele samorządu studenckiego mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy na zasadach określonych przez Dziekana.

§ 13

  1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
    1. prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem IRK,
    2. przyjmowanie dokumentów,
    3. przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
    4. weryfikacja składanych dokumentów na studia z danymi w systemie IRK,
    5. podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia,
    6. zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego.
  2. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 13 ust. 3.
  3. Przewodniczącemu komisji rekrutacyjnej udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania (w porozumieniu z komisją oraz przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej) postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.

§ 14

  1. Pisemna praca egzaminacyjna jest oceniana przy zachowaniu anonimowości jej autora.
  2. Z prac sprawdzonych komputerowo należy losowo wybrać kilka prac i dokonać powtórnego sprawdzenia. Z czynności komputerowego sprawdzania prac egzaminacyjnych sporządza się protokół.

§ 15

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
  2. Kandydaci mają prawo w obecności przewodniczącego, członka, sekretarza lub egzaminatora wglądu do swoich prac egzaminacyjnych w terminie trzech dni od daty ogłoszenia wyników egzaminów w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Ter-min ten w sposób niebudzący wątpliwości należy podać do wiadomości kandydatów.
  3. Kandydat może odwołać się od oceny pracy pisemnej do przewodniczącego właściwej komisji w ciągu trzech dni od ogłoszenia wyników.

§ 16

Kandydat, który zgodnie ze szczegółowymi zasadami postępowania rekrutacyjnego nie może być dopuszczony do dalszej części postępowania rekrutacyjnego, zostaje o tym zawiadomiony przez komisję rekrutacyjną.

§ 17

Kandydat może otrzymać zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych w toku postępowania rekrutacyjnego.

§ 18

  1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego sporządza się protokół.
    Protokół zawiera imię i nazwisko kandydata oraz wykaz uzyskanych punktów z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego.
  2. Protokół komputerowego sprawdzania prac zawiera: imię i nazwisko kandydata, sumę uzyskanych punktów, oraz wykaz losowo wybranych prac dodatkowo sprawdzonych przez egzaminatorów.
  3. Protokół podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
  4. Wszystkie skreślenia i zmiany dokonane w protokole powinny być opisane i potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.

§ 19

  1. Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów sporządza i ogłasza dla każdego kierunku studiów:
    1. listę alfabetyczną (z punktami) i rankingową wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym;
    2. listę osób niezakwalifikowanych do przyjęcia (alfabetyczną /z punktami/, rankingową);
    3. listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (alfabetyczną /z punktami/, rankingową).
  2. Listę osób przyjętych ogłasza się dodatkowo na stronie internetowej.

§ 20

Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na I rok wybranego kierunku studiów, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów. Rekrutacja odbywa się na podstawie punktów wyliczonych wg zasad obowiązujących na dany kierunek studiów.

§ 21

  1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do uczelnianej komisji rekrutacyjnej w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia o nieprzyjęciu na studia. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
  2. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu.

§ 22

Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Rektor.

§ 23

Studia niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) są odpłatne.

§ 24

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Załącznik nr 1480.1 KB
PDF icon Kopia do wydruku3.1 MB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz