fbpx Uchwała nr 26/06 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 25 maja 2006 roku w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w... | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 26/06
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
25 maja 2006 roku
w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2007/2008

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Zmiana: Uchwała nr 69/06 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 21 grudnia 2006 roku


Zmiana: Uchwała nr 1/07 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 25 stycznia 2007 roku - limity przyjęć na poszczególne kierunki studiów


Na podstawie art. 169 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego na wniosek rad wy-działów określa następujące zasady i tryb przyjmowania oraz zakres egzaminów wstępnych na studia stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2007/2008:

§ 1

1. Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na poszczególne rodzaje i kierunki studiów w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat UG na wniosek rad wydziałów.
2. Limity przyjęć na poszczególne kierunki studiów określi w terminie późniejszym załącznik nr 5 do Uchwały Senatu UG. W uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek dziekana lub dyrektora zwiększyć limit przyjęć.

§ 2

1. Nowa matura z 2005, 2006 i 2007 roku jest w uchwale w skrócie nazywana nową maturą, zaś matura z 2002 roku jest nazywana nową maturą 2002.
2. Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.

§ 3

1. Przyjęcie kandydatów na I rok studiów następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami są: konkurs świadectw dojrzałości (oceny końcowo-roczne mogą być uwzględniane na studiach niestacjonarnych – stara matura), egzamin wstępny bądź obydwie te formy jednocześnie. W przypadku nowej matury brane są pod uwagę wyniki uzyskane z części pisemnej egzaminu, natomiast w przypadku nowej matury 2002 część zewnętrzna egzaminu.
2. Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie maturalnym to uzyskuje zero punktów za ten przedmiot.
3. W przypadku kandydatów ze starą maturą uwzględnia się najkorzystniejszą ocenę z przedmiotu na egzaminie dojrzałości, a w przypadku braku oceny z egzaminu z danego przedmiotu kandydat na studia stacjonarne ma prawo przystąpić do egzaminu z tego przedmiotu organizowanego przez uczelnię. Jeżeli kandydat ubiega się o przyjęcie na studia niestacjonarne, to w przypadku braku oceny z egzaminu dojrzałości z danego przed-miotu pod uwagę będzie brana ocena końcoworoczna ze świadectwa ukończenia szkoły średniej (bez uwzględniania ocen z zajęć fakultatywnych). Jeśli przedmiot punktowany kandydat wybiera spośród kilku proponowanych przedmiotów – to w pierwszej kolejności bierze się pod uwagę przedmiot, który kandydat zdawał na egzaminie dojrzałości.
4. W przypadku nieprzystąpienia przez kandydata do egzaminu z przedmiotu niezdawanego na egzaminie dojrzałości, kandydat otrzymuje za niego 0 punktów.
5. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki studiów określają załączniki nr 1 (studia stacjonarne), 2 (studia niestacjonarne /zaoczne/), 3 (studia niestacjonarne /wieczorowe/) i 4 (studia niestacjonarne /eksternistyczne/).

§ 4

1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są liczone w skali punktowej.
2. W przypadku nowej matury i nowej matury 2002 wynik pomnożony przez mnożnik przedmiotu daje ostateczny rezultat wyrażony w punktach rekrutacyjnych.
3. O przyjęciu na studia, w ramach limitu miejsc, decyduje liczba uzyskanych punktów.

§ 5

Szczegółowe zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad określa uchwała Senatu Uniwersytetu Gdańskiego nr 31/05 z dnia 28 kwietnia 2005 r. z późniejszymi zmianami.

§ 6

1. Obywatel polski, który ukończył szkołę średnią za granicą może ubiegać się o przyjęcie na I rok studiów w Uniwersytecie Gdańskim na zasadach mających zastosowanie dla kandydatów z nową maturą. Warunkiem ubiegania się o przyjęcie jest posiadanie przez niego świadectwa dojrzałości (bądź świadectwa równorzędnego) uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w kraju, w którym ukończył szkołę średnią. Nie wymaga-ją nostryfikacji świadectwa dojrzałości uzyskane w krajach, z którymi RP posiada umowę uznającą dokumenty o wykształceniu. W innych przypadkach nostryfikacji świadectwa dokonuje właściwy, ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o nostryfikację, kurator oświaty.
2. Obywatel kraju UE może ubiegać się o przyjęcie na I rok studiów w Uniwersytecie Gdańskim na zasadach mających zastosowanie dla kandydatów z nową maturą.
3. Kandydaci wymienieni w ust. 1 i 2 przystępują do postępowania rekrutacyjnego według zasad określonych w poniższych paragrafach.

§ 7

1. Kandydaci posiadający dyplom lub zaświadczenie o wynikach matury międzynarodowej ("International Baccalaureate") wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowani są na zasadach obowiązujących kandydatów z nową maturą. Kwalifikacja odbywa się

Poziom
SL lub HL
Poziom
Podstawowy
(% pkt)
Rozszerzony
(% pkt)
7 100 100
6 86 85
5 72 70
4 58 55
3 44 40
2 30 25
1 0 10

Jeżeli na egzaminie maturalnym kandydat zdawał przedmiot na poziomie podstawowym (SL) do obliczania punktacji wpisuje się zero punktów za poziom rozszerzony (HL). Natomiast w przypadku zdawania poziomu rozszerzonego uwzględnia się 100% za poziom podstawowy (SL).
2. W przypadku kandydatów, o których mowa w ust. 1 w miejsce punktacji za przedmiot wiedza o społeczeństwie liczona jest punktacja za ocenę z przedmiotu historia, jednakże z mnożnikiem przypisanym wiedzy o społeczeństwie na danym kierunku studiów.
3. Kandydaci klas dwujęzycznych z języka obcego nowożytnego otrzymują automatycznie za poziom podstawowy 100%, natomiast wynik uzyskany z pozostałej części egzaminu (poziom rozszerzony) z języka będzie obliczany wg przelicznika 4/3. Jednocześnie maksimum nie może przekraczać 100% za poziom rozszerzony. Nie uwzględnia się wyniku egzaminu za przedmiot (np. biologia, historia) zdany w języku obcym.
4. Kandydatom z nową maturą z przedmiotów: informatyka, język łaciński, język kaszubski przelicza się poziomy wg następujących zasad:
- poziom podstawowy - 100%
- poziom rozszerzony - wynik egzaminu uzyskany na maturze.

§ 8

1. Rekrutacja na wszystkie kierunki studiów oraz rodzaje (z wyjątkiem studiów eksterni-stycznych) odbywać się będzie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów zwanej dalej IRK. Kandydat rejestruje się elektronicznie na stronie internetowej irk.ug.gda.pl (zgodnie z procedurą opisaną w załączniku nr 6). Uniwersytet Gdański nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata w systemie IRK, a w szczególności za wpisanie przez niego wyników matury i ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej niezgodnych ze stanem faktycznym.
2. W uzasadnionych przypadkach, dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej (zgodnie z § 9 ust. 7 niniejszej uchwały).

§ 9

1. Kandydaci (z wyjątkiem Wydziału Chemii) umieszczeni na liście jako wstępnie zakwalifikowani do przyjęcia na studia stacjonarne i niestacjonarne po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną tej listy winni złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni /I etap/ następujące dokumenty:
a) wydrukowany i podpisany formularz podania o przyjęcie na studia,
b) świadectwo dojrzałości (oryginał lub oryginalny odpis uzyskany w szkole średniej) – dotyczy studiów I stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich,
c) kserokopię indeksu poświadczoną przez macierzysty dziekanat lub członka komisji rekrutacyjnej albo suplement do dyplomu lub wypis poświadczony przez macierzysty dziekanat – dotyczy studiów II stopnia (z wyłączeniem Wydziału Nauk Społecznych – kierunek Politologia),
d) oryginał lub odpis dyplomu /uzyskany na uczelni/ ukończenia studiów wyższych – dotyczy studiów II stopnia (dopuszcza się możliwość złożenia zaświadczenia o ukończeniu studiów wyższych zawierające datę obrony pracy dyplomowej. Termin ostateczny uzupełnienia dokumentów /oryginału lub odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych/ określony zostanie w zawiadomieniu o przyjęciu na studia),
e) zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań o studiowaniu na danym kierunku,
f) kserokopię drugiej i trzeciej strony dowodu osobistego (stary dowód) lub powiększone kserokopie obu stron (nowy dowód) poświadczone przez komisję rekrutacyjną lub szkołę,
g) 4 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle.
2. Kandydaci na Wydział Chemii (wszyscy zarejestrowani) winni po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną listy zarejestrowanych kandydatów złożyć w tekturowej teczce w ciągu 7 dni (I etap) następujące dokumenty:
a) wydrukowany i podpisany elektroniczny formularz podania o przyjęcie na studia,
b) świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis uzyskany w szkole średniej) – dotyczy studiów I stopnia,
c) kserokopię indeksu poświadczoną przez macierzysty dziekanat lub członka komisji rekrutacyjnej – dotyczy studiów II stopnia,
d) oryginał lub odpis dyplomu /uzyskany na uczelni/ ukończenia studiów I stopnia – dotyczy studiów II stopnia,
e) zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań o studiowaniu na danym kierunku,
f) kserokopię drugiej i trzeciej strony dowodu osobistego (stary dowód) lub powiększone kserokopie obu stron (nowy dowód) poświadczone przez komisję rekrutacyjną lub szkołę,
g) 4 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle. Jeżeli liczba kandydatów, która spełniła wymogi wymienione w podpunktach a-g jest równa lub przekracza limit przyjęć na dany kierunek studiów to proces kwalifikowania kandydatów zostaje zakończony. W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć przez zarejestrowanych kandydatów, dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji. Warunkiem kwalifikacji kandydatów w II etapie jest złożenie oryginalnych dokumentów w terminie kolejnych 7 dni po zakończeniu I etapu przyjmowania oryginalnych dokumentów. Dokumenty ma prawo złożyć każdy kandydat biorący udział w procesie rekrutacji na dany kierunek, jak również kandydat, który nie został przyjęty na inne pokrewne kierunki studiów na UG. Kandydaci, którzy złożą oryginalne dokumenty w II etapie konkurują jedynie o liczbę miejsc niewypełnionych w I etapie. Kandydat może na bieżąco sprawdzać swoją pozycję na liście rankingowej w Internecie używając swego identyfikatora i hasła.
3. W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć /niedostarczenie dokumentów przez kandydatów umieszczonych na liście wstępnie zakwalifikowanych/, dopełnienie limitu przyjęć będzie odbywać się w dalszym ciągu jedynie na podstawie liczby punktów uzyskanych w procesie rekrutacji i miejsca na liście rankingowej. Kandydat może na bieżąco sprawdzać swoją pozycję na liście rankingowej w Internecie używając swego identyfikatora i hasła. Warunkiem kwalifikacji kandydatów jest złożenie oryginalnych dokumentów w terminie kolejnych 7 dni po zakończeniu I etapu przyjmowania oryginalnych dokumentów. Dokumenty ma prawo złożyć każdy kandydat biorący udział w procesie rekrutacji na dany kierunek, który nie znalazł się na liście osób wstępnie zakwalifikowanych. Kandyda-ci, którzy nie złożyli oryginałów dokumentów w I etapie, nie mają prawa do składania ich w II etapie.
4. Kandydat będący słuchaczem Kolegium Nauczycielskiego w Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Szczytnie, Szczecinie, Suwałkach, Toruniu i Wałczu ubiegający się o przyjęcie na VI semestr studiów zawodowych eksternistycznych powinien złożyć w teczce tekturowej z opisem /nazwisko i imię, adres zamieszkania, ewentualnie numer telefonu, kierunek studiów/ następujące dokumenty:
a) podanie /druk podania UG/,
b) oryginał świadectwa dojrzałości,
c) zaświadczenie potwierdzające zaliczenie V semestru w kolegium nauczycielskim,
d) zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na obranym kierunku,
e) 4 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle,
f) kserokopię 2 i 3 strony dowodu osobistego /stary dowód/ lub powiększone kserokopie obu stron (nowy dowód) poświadczone przez komisję rekrutacyjną lub szkołę,
g) oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
5. Studenci ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów są zobowiązani złożyć kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez dziekanat wydziału, na którym studiują z adnotacją roku i kierunku studiów zamiast oryginału lub oryginalnego odpisu świadectwa dojrzałości.
6. Kandydat wnosi opłatę w wysokości ustalonej przez Rektora UG korzystając z elektronicznie wygenerowanego konta kandydata. Opłaty rekrutacyjnej można dokonać również w Kasie UG.
7. W przypadku przesłania przez kandydata dokumentów listem poleconym /podanie, świadectwo dojrzałości w oryginale lub oryginalny odpis wydany przez szkołę, dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej, kserokopię dowodu osobistego/ sekretarz dokonuje rejestracji elektronicznej z jednoczesnym zaznaczeniem uiszczenia opłaty rekrutacyjnej. Powiadamia także zainteresowanego o wygenerowanym dla niego numerze rejestracyjnym.
8. Niespełnienie choćby jednego z podanych warunków w określonym terminie oznacza skreślenie kandydata z listy wstępnie zakwalifikowanych.

§ 10

Termin i miejsce składania dokumentów określą dziekani poszczególnych wydziałów.

§ 11

Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzają komisje rekrutacyjne: wydziałowe, instytutowe dla określonego kierunku studiów oraz Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych. Przewodniczących ww. komisji powołuje Rektor na wniosek dziekana. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: przewodniczącego, sekretarza i członków. Sekretarza i członków komisji rekrutacyjnych powołuje dziekan, natomiast egzaminatorów powołuje odpowiednio Rektor lub dziekan. Egzaminatorami mogą być również osoby spoza UG powołane przez Rektora lub dziekana.

§ 12

Przedstawiciele samorządu studenckiego mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy na zasadach określonych przez dziekana (dyrektora instytutu).

§ 13

1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
a) prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem IRK,
b) przyjmowanie dokumentów,
c) przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
d) weryfikacja danych kandydatów wstępnie przyjętych na studia z danymi w systemie IRK,
e) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia,
f) zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego (zawiadomienie o przyjęciu i o nieprzyjęciu na studia należy wysłać listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru).
2. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 13 pkt. 3.
3. Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich (w porozumieniu z komisją oraz przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej) postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.

§ 14

1. Pisemna praca egzaminacyjna jest oceniana przy zachowaniu anonimowości jej autora.
2. Pisemną pracę egzaminacyjną oceniają co najmniej dwaj egzaminatorzy, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 14 pkt. 4.
3. W przypadku niezgodności ich opinii ostateczną punktację (ocenę) ustala odpowiednio Rektor lub przewodniczący komisji.
4. Z prac sprawdzonych komputerowo należy losowo wybrać kilka prac i dokonać spraw-dzenia przez co najmniej dwóch egzaminatorów. Z czynności komputerowego sprawdza-nia prac egzaminacyjnych sporządza się protokół.

§ 15

1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
2. W toku postępowania rekrutacyjnego wyniki są ogłaszane po zakończeniu każdej jego części w formie elektronicznej na stronie internetowej oraz w postaci list wywieszanych w miejscu urzędowania komisji rekrutacyjnych.
3. Kandydaci mają prawo w obecności przewodniczącego, członka, sekretarza lub egzamina-tora wglądu do swoich prac egzaminacyjnych w terminie trzech dni od daty wywieszania listy wstępnie zakwalifikowanych w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten w sposób niebudzący wątpliwości należy podać do wiadomości kan-dydatów.
4. Kandydat może odwołać się od oceny pracy pisemnej do przewodniczącego komisji rekru-tacyjnej odpowiedniej dla danego kierunku w ciągu trzech dni od ogłoszenia wyników.

§ 16

Kandydat, który zgodnie ze szczegółowymi zasadami postępowania rekrutacyjnego, nie może być dopuszczony do dalszej części postępowania rekrutacyjnego, zostaje o tym zawiadomiony przez komisję rekrutacyjną.

§ 17

Kandydat może otrzymać zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych w toku postępowania rekrutacyjnego.

§ 18

1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata sporządza się protokół. Protokół zawiera wykaz uzyskanych punktów z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego.
2. Protokół komputerowego sprawdzania prac zawiera: imię i nazwisko kandydata, sumę uzyskanych punktów, kod przydzielony danemu kandydatowi oraz wykaz losowo wybranych prac dodatkowo sprawdzonych przez egzaminatorów.
3. Protokół podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
4. Wszystkie skreślenia i zmiany dokonane w protokole powinny być uzasadnione i potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.

§ 19

Po zakończeniu postępowania komisja rekrutacyjna sporządza i ogłasza dla każdego kierunku studiów:
1. Listę alfabetyczną i rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym.
2. Listę osób wstępnie zakwalifikowanych do przyjęcia na określony kierunek studiów /z wyłączeniem Wydziału Chemii/:
a/ alfabetyczną,
b/ rankingową.
3. Listę osób niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu nieuzyskania wymaganej liczby punktów:
a/ alfabetyczną,
b/ rankingową.
4. Listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (alfabetyczną /bez punktów/, alfabetyczną /z punktami/, rankingową) w formie papierowej oraz elektronicznej sporządzonej przy pomocy programu przygotowanego przez Ośrodek Informatyczny UG. Listę osób przyjętych, podpisaną przez Rektora i przewodniczącego komisji ogłasza się dodatkowo na stronie internetowej wydziału.

§ 20

Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na I rok wybranego kierunku studiów, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów prowadzonych w Uniwersytecie Gdańskim systemem stacjonarnym i niestacjonarnym (w miarę wolnych miejsc), o ile zakres wymogów kwalifikacyjnych pokrywał się z pierwotnie obranym kierunkiem.

§ 21

1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do uczelnianej komisji rekrutacyjnej w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia o nieprzyjęciu na studia. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
2. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną powołuje Senat UG.

§ 22

Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Rektor.

§ 23

Studia niestacjonarne (zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne) są odpłatne. Wysokość i zasa-dy odpłatności określa Rektor.

§ 24

Uchwała wchodzi w życie z dniem podania jej do publicznej wiadomości przez Rektora Uniwersytetu Gdańskiego.



Załączniki: dostępne w Dziale Organizacyjnym UG

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Andrzej Ceynowa, prof. UG

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 9:36
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz