Uchwała nr 17/06 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 23 marca 2006 rokuw sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na stacjonarne i niestacjonarne studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2006/2007
Na podstawie art. 196 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365) i § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie warunków i trybu organizowania, prowadzenia i odbywania studiów doktoranckich oraz przyznawania i zwrotu stypendiów doktoranckich (Dz.U. Nr 115, poz. 964) Senat Uniwersytetu Gdańskiego określa następujące zasady i tryb przyjmowania na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2006/2007:
§ 1
Na studia doktoranckie może być przyjęta osoba, która posiada tytuł magistra lub tytuł równorzędny.
§ 2
1. Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na poszczególne studia doktoranckie w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat UG na wniosek rad wydziałów.
2. Limity przyjęć na poszczególne studia określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. W uzasadnionych przypadkach Rektor może na wniosek dziekana zwiększyć limit przyjęć.
§ 3
Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.
§ 4
1. Przyjęcie kandydatów na I rok studiów doktoranckich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami mogą być: opinia pisemna opiekuna pracy magisterskiej, opinia pisemna przyszłego opiekuna/promotora pracy doktorskiej, list polecający, rozmowa kwalifikacyjna, egzamin pisemny lub ustny z wybranych dziedzin, wyniki dotychczasowych studiów, dotychczasowe osiągnięcia naukowe i zawodowe, list motywacyjny, bądź też wszystkie z wymienionych form jednocześnie.
2. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne studia doktoranckie określa załącznik nr 2: „Studia doktoranckie stacjonarne i niestacjonarne”.
§ 5
1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są liczone w skali punktowej.
2. O przyjęciu na studia na podstawie postępowania określonego w ust. 1, decyduje liczba uzyskanych punktów.
§ 6
§ 6 1. Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia doktoranckie na zasadach określonych w art. 275 ust. 3 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r. (Dz. U. Nr 164, poz. 1365) oraz rozporządzeniu MENiS z dnia 24 kwietnia 2002 r. w sprawie podejmowania i odbywania studiów przez cudzoziemców oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i szkoleniach (Dz. U. Nr 69, poz. 634).
2. Od osób wymienionych w ust. 1 wymagany jest dyplom ukończenia studiów magisterskich uzyskany w Polsce albo zalegalizowany dyplom lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany, zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem studiów magisterskich (jednolitych bądź drugiego stopnia).
§ 7
1. Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie winni złożyć w tekturowej teczce następujące dokumenty:
a. podanie o przyjęcie na studia doktoranckie;
b. życiorys;
c. odpis dyplomu ukończenia studiów lub zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim;
d. zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania danej dziedziny nauki;
e. kserokopię drugiej i trzeciej strony dowodu osobistego (stary dowód) lub powiększone kserokopie dwóch stron nowego dowodu, poświadczone przez komisję rekrutacyjną;
f. 3 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle;
g. inne dokumenty określone przez jednostkę prowadzącą studia doktoranckie.
2. Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie uiszczają opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej przez Rektora.
3. Kandydaci mogą złożyć inne dokumenty ich zdaniem istotne w procesie rekrutacji.
§ 8
Termin i miejsce składania dokumentów określą dziekani poszczególnych wydziałów.
§ 9
1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzają komisje rekrutacyjne powoływane przez kierowników jednostek. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: kierownika jednostki organizacyjnej (przewodniczącego), kierownika studiów doktoranckich i co najmniej jednego nauczyciela akademickiego, posiadającego tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego.
2. Za uczestnictwo w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Rektora.
§ 10
Przedstawiciele samorządu doktorantów mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy, na zasadach określonych przez dziekana.
§ 11
1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
a. prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji,
b. przyjmowanie dokumentów,
c. przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
d. podejmowanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia doktoranckie,
e. zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego (zawiadomienie o nieprzyjęciu na studia należy wysłać listem poleconym natomiast o przyjęciu listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru).
2. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 11 ust. 3.
3. Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.
§ 12
1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
2. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są ogłaszane w postaci list wywieszanych w miejscu urzędowania komisji rekrutacyjnych. Mogą być równocześnie zamieszczane w formie elektronicznej na stronie internetowej Uniwersytetu Gdańskiego.
3. Kandydaci mają prawo, w obecności członka komisji, do wglądu do dokumentów swojego postępowania rekrutacyjnego w terminie trzech dni od daty wywieszenia listy zakwalifikowanych kandydatów, w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten należy podać do wiadomości kandydatów.
§ 13
1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata sporządza się protokół. Protokół zawiera wykaz uzyskanych punktów z postępowania rekrutacyjnego.
2. Protokół oraz decyzje podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
§ 14
Po zakończeniu postępowania komisja rekrutacyjna sporządza:
1) Listę alfabetyczną oraz rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym,
2) Alfabetyczną listę kandydatów przyjętych na studia doktoranckie wraz z punktacją z postępowania rekrutacyjnego, i wraz z protokołem z postępowania rekrutacyjnego przekazuje do Działu Kształcenia w terminie do 7 dni od sporządzenia.
§ 15
1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej przysługuje odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia doktoranckie. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia doktoranckie określonych niniejszą uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
2. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną ds. Studiów Doktoranckich powołuje Senat UG na wniosek Prorektora ds. Kształcenia.
§ 16
Decyzje w sprawie odwołań podejmuje Rektor, po rozpatrzeniu wniosku Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich. Decyzja Rektora jest ostateczna.
§ 17
Studia doktoranckie niestacjonarne są odpłatne. Wysokość i zasady odpłatności określa Rektor.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Andrzej Ceynowa, prof. UG
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
![]() | 44 KB |
![]() | 73.5 KB |