fbpx Uchwała nr 16/00 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 listopada 2000 roku w sprawie okresowej oceny nauczycieli akademickich | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 16/00
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
30 listopada 2000 roku
w sprawie okresowej oceny nauczycieli akademickich

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła: 

        Na podstawie art. 104 Ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 65, poz. 385 z późniejszymi zmianami) oraz Statutu Uniwersytetu Gdańskiego (§§ 121 do 124), Uniwersytet Gdański przeprowadzi w terminie do 28 lutego 2001 roku okresową ocenę nauczycieli akademickich stosownie do zakresu obowiązków, o których mowa w art. 99 ustawy o szkolnictwie wyższym.

        Kryteria i podstawy oceny nauczycieli akademickich zawarte w zał. 1 oraz harmonogram prac Komisji (zał. 2) stanowią integralną część uchwały.

        Za przeprowadzenie okresowej oceny nauczycieli akademickich na szczeblu wydziału, jednostek pozawydziałowych i międzywydziałowych oraz Biblioteki Głównej odpowiedzialni są odpowiednio dziekani wydziałów, kierownicy w/w jednostek oraz Dyrektor Biblioteki Głównej.

        Senat wyraża przekonanie o celowości powołania przez Rady Wydziału komisji oceniających dla poszczególnych kierunków studiów (instytutów) oraz komisji oceniającej członków komisji kierunkowych (instytuty) oraz prodziekanów. Prorektorów, dziekanów wydziałów oraz kierowników jednostek pozawydziałowych i międzywydziałowych ocenia rektor.

Przewodniczący Senatu   
Rektor
prof. dr hab. Marcin Pliński


Kryteria i podstawy oceny pracowników naukowo-dydaktycznych

  1. Podstawę oceny wszystkich pracowników naukowo-dydaktycznych stanowi:
    a) dorobek naukowo-badawczy ujęty według załączonego wzoru>
    b) pisemna opinia kierownika jednostki organizacyjnej (katedry, zakładu), zawierająca ocenę
        aktywności naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej.
    c) wynik opinii słuchaczy: opinie słuchaczy będą traktowane jako element uzupełniający opinię
        kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej.
  2. W toku oceny kierowników jednostek organizacyjnych (katedr, zakładów i zespołów naukowo-badawczych) powinno się ponadto uwzględnić:
    a) efekty rozwoju młodej kadry,
    b) stopień partycypacji w badaniach ogólnopolskich (np. ilość uzyskanych grantów).
    c) udział w organizacji życia naukowego (seminaria, sympozja, konferencje naukowe).

ZESTAWIENIE DANYCH DOTYCZĄCYCH DOROBKU NAUKOWEGO

Imię, nazwisko, stopnie i tytuł naukowy

Obecnie pełnione funkcje
I.
II.

Miejsce stałego zatrudnienia (widział, instytut, katedra, zakład, pracownia)
Przebieg pracy naukowej
  Uczelnia Wydział Specjalność Data awansu
stopień magistra
              doktora
              dr hab.
tytuł profesora
zatrud. na etacie
prof. nadz./zwycz.*
       
Dorobek naukowy
  sumarycznie w tym
po ostatnim awansie w latach 1997-2000
A. Publikacje naukowe
1. Książki ........................................................................
2. Redakcja książek .......................................................
3. Publikacje o zasięgu międzynarodowym ...............
4. Publikacje o zasięgu ogólnopolskim ......................
5. Inne publikacje ..........................................................

............................................
............................................
............................................
............................................
............................................

............................................
............................................
............................................
............................................
............................................

............................................
............................................
............................................
............................................
............................................
B. Prace o charakterze technologicznym
     i projektowym ............................................................

............................................

..........................................................................................
C. Udział (wygłoszony referat lub komunikat)
     w konferencjach (sympozjach):
     międzynarodowych .................................................
     i ogólnopolskich ......................................................


............................................
............................................


...........................................................................................
..........................................................................................
D. Inne przejawy osiągnięć naukowych*
1. Doświadczenia zdobyte za granicą: stypendia, staże (ponad 3 mies.), wykłady, kontrakty.
2. Udział w rozwoju młodej kadry naukowej; liczba wypromowanych: mgr ................., dr .................., hab.1 ...................
3. Uzyskane fundusze na badania naukowe: Granty KBN, Badania Własne UG, inne (jakie?)

4. Udział w organizacji: seminariów, sympozjów, konferencji.
5. Członkostwo: komitetów redakcyjnych czasopism (krajowych/zagranicznych), stowarzyszeń naukowych (krajowych/zagranicznych), komitetów i rad naukowych.
6. Wyróżnienia i nagrody naukowe: krajowe/zagraniczne

Do zestawienia należy dołączyć dokumentację: pełny wykaz dorobku naukowego (wg. podziału zawartego w pk. A, B, C, D) oraz inne dokumenty mogące mieć znaczenie dla oceny.

                                                                                                        .................                                .............................................
                                                                                                            Data                                            podpis składającego informacje

* właściwe podkreślić
1 Liczba habilitacji wykonanych w zespole, którego kierownikiem jest osoba ankietowana.


WYKAZ DOROBKU ZA LATA 1997 - 2000

Nazwisko i imię               ....................................................................................................................
Data urodzenia               ....................................................................................................................
Data zatrudnienia           ....................................................................................................................
Stanowisko /od roku/      ....................................................................................................................
Trener /instruktor/          ...................................................................................................................

I. OSIĄGNIĘCIA

  1. Dydaktyczne
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
  2. Sportowe /w przypadku prowadzenia sekcji sportowych/
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
  3. Organizacyjne
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
  4. Inne /np. zdobyte uprawnienia instruktorskie, sędziowskie/
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................

II. URLOPY

  1. Bezpłatne /podać termin/
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
  2. Zdrowotne /podać termin/
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................

III. WYRÓŻNIENIA

  1. Nagrody Rektora
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................
  2. Inne /nadane medale itp./
    .................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................

                                                                                                             .....................................................
                                                                                                                        data                     podpis

IV OPINIA BEZPOŚREDNIEGO PRZEŁOŻONEGO
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................

                                                                                                             .....................................................
                                                                                                                        data                     podpis

------------------------------------


Kryteria i podstawy oceny pracowników dydaktycznych Studium Języków Obcych UG oraz Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych.

Podstawę oceny pracownika stanowi:

  1. Regularność prowadzenia zajęć.
    Przyjmując za niekwestionowaną zasadę systematyczne prowadzenie zajęć, ocena ulega obniżeniu w przypadku powtarzających się nieobecności, odwoływania lub zawieszania zajęć.
  2. Ankieta prowadzona wśród studentów.
    Ankieta przeprowadzana jest wśród wybranej przez nauczyciela grupy lektoratowej.
    Jej wyniki stanowią kryterium pomocnicze w opinii przedstawionej prze kierownika jednostki.
  3. Opinia kierownika zespołu językowego zawierająca ocenę udziału pracownika w pracach Studium Języków Obcych / Kolegium Kształcenia Języków Obcych.
    Opinia powinna obejmować aktywność dydaktyczną, organizacyjną (w tym gromadzenie i udostępnianie materiałów dydaktycznych), opiekę nad nowozatrudnionymi pracownikami i praktykantami.

Ankieta o działalności bibliotecznej mianowanych pracowników bibliotecznych.

I. Działalność merytoryczna.

  1. Tworzenie systemów informacyjnych (budowa klasyfikacji, kartoteki wzorcowe, instrukcje opracowania zbiorów, współtworzenie oprogramowania komputerowego, współpraca w działalności normalizacyjnej).
  2. Działalność informacyjno-bibliograficzna (tworzenie bibliografii, zestawień tematycznych, bieżąca obsługa informacyjna użytkowników, wystawy zbiorów bibliotecznych).
  3. Gromadzenie zbiorów i gospodarka zasobami.
  4. Opracowywanie zbiorów - budowa warsztatu informacyjno-bibliotecznego (katalogowanie, klasyfikacja).
  5. Udostępnianie zbiorów.

II. Działalność organizacyjna.

  1. Pełnione funkcje kierownicze.
  2. Opracowanie koncepcji organizacyjnych (analizy, dokumenty organizacyjne).
  3. Organizowanie konferencji, narad, szkoleń, konsultacji.

III. Działalność dydaktyczna.

  1. Przysposobienie biblioteczne i szkolenie bibliograficzne.
  2. Prowadzenie praktyk studenckich.
  3. Szkolenia i praktyki wewnętrzne.
  4. Działalność metodyczno-szkoleniowa.
  5. Prowadzenie  zajęć dydaktycznych poza biblioteką.

IV. Działalność naukowa (publikacje, artykuły, recenzje, referaty, komunikaty).

V. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

VI. Inna działalność (m.in. społeczna).


Harmonogram prac Komisji Oceniającej Nauczycieli Akademickich

  1. Termin zakończenia oceny w jednostkach organizacyjnych UG do 21.02.2001 r.
  2. Doręczenie negatywnej oceny komisji zainteresowanemu winno nastąpić do dnia 28.02.2001 r.
  3. Odwołania od decyzji komisji oceniającej zainteresowany ma prawo składać do dnia 14.03.2001 r.
  4. Posiedzenie Senackiej Komisji Odwoławczej nastąpi do dnia 28.03.2001 r.

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku90.26 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz