Uchwała nr 62/24 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 19 grudnia 2024 rokuzmieniająca uchwałę nr 25/24 Senatu UG w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2025/2026
z dnia
19 grudnia 2024 rokuStatus aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie:
czwartek, 19 grudnia 2024 rokuNa podstawie art. 70 ust. 1 oraz art. 323 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. 2024 poz. 1571) uchwala się, co następuje:
§ 1.
W uchwale nr 25/24 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 6 czerwca 2024 roku w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2025/2026 wprowadza się następujące zmiany:
1) w treści uchwały oraz w załącznikach słowa „Biuro Współpracy Międzynarodowej” zmienia się na „Biuro Współpracy i Umiędzynarodowienia”;
2) w § 7 ust. 3 w zdaniu drugim skreśla się słowa:
„lub zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu dyplomowego”;
3) § 9 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Wykaz dokumentów wymaganych od kandydatów, o których mowa w ust. 1 i 2 znajduje się w załączniku nr 4B i 4C do niniejszej uchwały.”;
4) w §14 skreśla się zdanie drugie;
5) w § 15 ust. 2 skreśla się zdanie drugie;
6) w §15 po ust. 2 dodaje się ustęp 3 w brzmieniu:
“3. Informacje o wszystkich osobach powołanych do prac związanych z naborem na studia (komisje rekrutacyjne, egzaminatorzy, sekretarze techniczni) oraz ewentualnych zmianach dziekan przesyła do Biura Rekrutacji w trybie natychmiastowym, w celu dokonania aktualizacji w systemie IRK”;
7) § 16 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) prowadzenie obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem systemu IRK,
2) przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
3) weryfikacja załączonych w systemie IRK plików (skanów lub zdjęć dokumentów) potwierdzających dodatkowe uprawnienia kandydatów,
4) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia,
5) zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego,
6) kierowanie na badania lekarskie,
7) przyjmowanie dokumentów (w postaci papierowej) i ich weryfikacja,
8) weryfikacja poprawności wprowadzonych przez kandydata danych,
9) bieżące odznaczanie w systemie IRK faktu złożenia dokumentów przez kandydata,
10) wydawanie zaświadczeń o przyjęciu na studia,
11) opiniowanie odwołań wskazujących bezpośrednio na błąd komisji podczas procesu rekrutacji,
12) przekazanie teczek osób przyjętych do dziekanatu,
13) zwrot dokumentów osobom nieprzyjętych na studia.”.
§ 2.
Załącznik do uchwały nr 1 „Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki studiów” otrzymuje brzmienie, jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 3.
Ujednolicony tekst uchwały nr 25/24 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 6 czerwca 2024 roku w sprawie warunków i trybu rekrutacji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2025/2026 stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Piotr Stepnowski, czł. koresp. PAN
Załączniki
Ostatnia modyfikacja:
poniedziałek, 30 grudnia 2024 roku, 11:39Data publikacji:
poniedziałek, 30 grudnia 2024 roku, 11:39 Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło