fbpx Zarządzenie nr 10/K/24 Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 9 września 2024 roku zmieniające zarządzenie nr 10/K/21 Kanclerza UG w sprawie przyznawania i korzystania z miejsc w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 10/K/24
Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
9 września 2024 roku
zmieniające zarządzenie nr 10/K/21 Kanclerza UG w sprawie przyznawania i korzystania z miejsc w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
poniedziałek, 9 września 2024 roku

Na podstawie § 147 ust. 2 pkt 7 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (ze zm.) – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1. W Regulaminie przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia nr 10/K/21 Kanclerza UG z dnia 2 września 2021 roku wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 4:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Studenci składają wnioski poprzez Portal eUczelnia UG w zakładce Stypendia i akademiki.”,
 
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Terminarz składania wniosków w danym roku akademickim jest ogłaszany w Portalu eUczelnia UG oraz dostępny w Dziale Domów Studenckich UG.”,
 
c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Postanowienie UKK będzie widoczne na liście: Moje wnioski, przy wniosku złożonym przez studenta poprzez status wniosku: przyznano/odrzucono oraz możliwość pobrania postanowienia przez pdf.”,
 
d) po ust. 10 dodaje się ust. 10a i 10b w brzmieniu:
„10a.  Studenci, którzy otrzymali miejsce w domu studenckim, przyznane przez UKK mają prawo do wprowadzenia się odpłatnie (zgodnie z cennikiem) na 3 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego. Przydział miejsca ważny jest przez 5 dni.
10b.   Osoby, które przekroczą pięciodniowy termin i nie powiadomią administracji o przyczynie późniejszego zakwaterowania, tracą przydział.”;
 
2) w § 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1.   Zmiany domu studenckiego, student ma prawo dokonać poprzez złożenie wniosku do UKK poprzez Portal eUczelnia UG.”;
 
3) w § 8 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) elektronicznego systemu składania wniosków przez Portal eUczelnia UG.";
 
4) w § 22 ust. 1 otrzymuje brzmienie;
„1.   Informacje dotyczące miejsc przyznanych na okres wakacji przez UKK dostępne są elektronicznie na Portalu eUczelnia UG lub w Dziale Domów Studenckich.”;
 
5) w § 28:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Studenci UG należność za miejsce normatywne w domu studenckim uiszczają na swój indywidualny numer konta w Banku PEKAO S.A. IV O/Gdańsk do 15 każdego miesiąca (indywidualny numer konta jest dostępny po zalogowaniu na Portal eUczelnia UG: https://euczelnia.ug.edu.pl/) W szczególnych i uzasadnionych przypadkach dopuszcza się płatność w powyżej podanym terminie w portierni właściwego domu studenckiego.’,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3.  Studenci zagraniczni nieposiadający karty Polaka lub karty pobytu oraz osoby niebędące studentami UG, które otrzymały zgodę UKK na zamieszkanie w domu studenckim, przy zakwaterowaniu zobowiązane są do wpłacenia kaucji zwrotnej, płatnej z góry w wysokości jednomiesięcznej opłaty za miejsce w danym domu studenckim. Opłatę uiszcza się w administracji właściwego domu studenckiego lub na konto UG (wymagany jest opis czego dotyczy wpłata). Wpłata kaucji stanowi podstawę do zakwaterowania, w przypadku jej braku student nie zostanie zakwaterowany.”;
 
6) załączniki nr 1a (Wniosek o przyznanie miejsca w Domu Studenckim UG) i nr 1b (Wniosek o przyznanie pokoju w domu studenckim) do Regulaminu otrzymują brzmienie, jak w załącznikach do niniejszego zarządzenia.
 
2. Ujednolicony tekst Regulaminu przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2.

1. W Regulaminie mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia nr 10/K/21 Kanclerza UG z dnia 2 września 2021 roku wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 3 pkt 1-2 otrzymują brzmienie:
„1)   Zajęcia przydzielonego mu miejsca zakwaterowania oraz użytkowania mebli i wyposażenia w postaci kołdry, poduszki, koca oraz innego wyposażenia i urządzeń przypisanych do pokoju. Pokoje studenckie są wyposażone w meble: tapczan/y, biurko/a, szafa/y, krzesło/a, szafka/ i kontenerek (w zależności od akademika wyposażenie może różnić się). W pokojach lub łącznikach (łącznik jest to pomieszczenie, które łączy dwa pokoje) znajdują się lodówki. W zależności od akademika w pokojach mogą znajdować się aneksy kuchenne. W pokojach znajduje się koc, poduszka oraz kołdra, bieliznę pościelową (powłoka, powłoczka i prześcieradło) student przywozi we własnym zakresie. W każdym pokoju znajdują się gniazda internetowe.
2)    Korzystania z pomieszczeń, urządzeń i sprzętu domu studenckiego, przeznaczonych do ogólnego użytku na podstawie Karty Mieszkańca domu studenckiego, którą należy pozostawić w recepcji akademika do czasu zakończenia korzystania z pomieszczeń, urządzeń lub sprzętu. Na piętrach umieszczone są kuchnie, w których znajduje się zlew, kuchenka elektryczna (płyta elektryczna lub indukcyjna) wraz z piekarnikiem, szafki, stół (w zależności od akademika wyposażenie może różnić się). W kuchniach nie ma małego AGD. Każdy student zapewnia sobie powyższe we własnym zakresie. W pomieszczeniach kuchennych obowiązuje segregacja odpadów.
Każdy student ma obowiązek utrzymywania czystości i porządku we własnym pokoju oraz pomieszczeniach i miejscach ogólnego użytku, a także dbanie o właściwą eksploatację powierzonego sprzętu. Mieszkaniec akademika we własnym zakresie dokonuje zakupu środków i wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości w ww. pomieszczeniach (szczegóły podane są w regulaminie mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego).
W każdym akademiku znajduje się pralnia wyposażona w pralnice. Pranie odbywa się w godzinach ustalonych przez administrację domu studenckiego. W portierni należy zakupić żeton pralniczy – 1 żeton/1 pranie (ceny żetonów podane są w cenniku).”
 
2) po § 4 dodaje się § 4a w brzmieniu:
㤠4a.
1. Mieszkaniec domu studenckiego, któremu minął termin zakwaterowania, winien opuścić dom studencki w ciągu 14 dni lub dostarczyć nową zgodę na przedłużenie zamieszkania (z wyłączeniem końca roku akademickiego lub semestru).
2. Najpóźniej w dniu opuszczenia domu studenckiego, mieszkaniec zobowiązany jest do rozliczenia się ze stanu zajmowanego pokoju.
3. Termin zdania pokoju należy uzgodnić wcześniej z administracją domu studenckiego.
4. Wyprowadzając się mieszkaniec ma obowiązek zabrania wszystkich swoich rzeczy, a w przypadku mieszkańców nie będących studentami UG do rozliczenia się z kaucji.”
 
2. Ujednolicony tekst Regulaminu mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Kanclerz
dr hab. n. ek. inż. Aneta Oniszczuk-Jastrząbek
profesor Uniwersytetu Gdańskiego
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 12 września 2024 roku, 14:44
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło