fbpx Zarządzenie nr 12/R/23 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 1 lutego 2023 roku w sprawie Forum Dziekanatów i Biur Dziekana Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 12/R/23
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
1 lutego 2023 roku
w sprawie Forum Dziekanatów i Biur Dziekana Uniwersytetu Gdańskiego

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
środa, 1 lutego 2023 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 572 ze zm.) oraz § 34 ust. 4 oraz § 34 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 w związku z § 39 Statutu UG – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1. Na okres do końca kadencji 2020-2024 powołuje się Forum Dziekanatów i Biur Dziekana Uniwersytetu Gdańskiego, zwane dalej „Forum”, będące ciałem opiniodawczo-doradczym Rektora UG w składzie:
 
1) Przewodnicząca: mgr Katarzyna Rynkowska – Wydział Prawa i Administracji;
2) mgr Joanna Pernaczyńska – Wydział Biologii;
3) mgr Agnieszka Koczara – Wydział Chemii;
4) mgr Beata Szalkowska – Wydział Ekonomiczny;
5) mgr Joanna Jaszewska – Wydział Filologiczny;
6) mgr Aneta Plaskiewicz – Wydział Historyczny;
7) Sylwia Kurek – Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki;
8) mgr Marta Sitarz – Wydział Nauk Społecznych;
9) mgr Kamila Mędrzycka – Wydział Oceanografii i Geografii;
10) mgr Agnieszka Puchalska – Wydział Prawa i Administracji;
11) mgr Joanna Sachetti – Wydział Zarządzania;
12) mgr Patrycja Tucholska – Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i GUMED;
13) mgr Klaudia Skup – Centrum Języków Obcych;
14) mgr Julita Dunder-Kuczyńska – Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu.
 
2. Członek Forum oraz przewodniczący może być w każdym czasie odwołany przez Rektora.
3. Do zadań Forum, należy:
 
1) inicjowanie działań na rzecz rozwoju kompetencji pracowników dziekanatów i biur dziekana;
2) integracja środowiska pracowników dziekanatów, biur dziekana i innych jednostek administracyjnych Uniwersytetu oraz osób zaangażowanych w procesy obsługi studentów i nauczycieli akademickich;
3) utrzymywanie komunikacji wewnętrznej między dziekanatami, biurami dziekana i biurami ogólnouniwersyteckich jednostek organizacyjnych;
4) wprowadzanie nowych sposobów przepływu informacji w zakresie obsługi procesu dydaktycznego oraz administracyjnego;
5) przedstawianie propozycji optymalizacji procesów administracyjnych;
6) opiniowanie i konsultowanie, na wniosek Rektora, rozwiązań związanych z obsługą procesów kształcenia, sprawozdawczości w zakresie kształcenia oraz studentów, a także innych spraw wskazanych przez Rektora;
7) uczestniczenie, na wniosek Rektora, w pracach wdrożeniowych nowych funkcjonalności i systemów wykorzystywanych w obsłudze procesu kształcenia oraz administracji;
8) realizacja innych zadań wskazanych przez Rektora.
 
4. W celu realizacji swoich zadań Forum:
 
1) tworzy i realizuje procedury obiegu informacji wewnętrznej;
2) tworzy zasoby informacyjne mieszczące opinie, interpretacje, stanowiska, metody i narzędzia wspomagające funkcjonowanie dziekanatów i biur dziekana w zakresie obsługi procesu kształcenia oraz administracji;
3) współpracuje z władzami Uniwersytetu, jednostkami administracji centralnej oraz jednostkami ogólnouczelnianymi;
4) współpracuje z Samorządem Studentów UG i Samorządem Doktorantów UG;
5) organizuje tematyczne konferencje, szkolenia, warsztaty;
6) powołuje zespoły robocze do realizacji zadań;
7) reprezentuje środowisko pracowników dziekanatów i biur dziekana UG w zewnętrznych forach dyskusji i organizacjach będących przedstawicielstwem dziekanatów i biur dziekana.

 

§ 2.

1. Posiedzenia Forum zwołuje przewodniczący z własnej inicjatywy albo na wniosek Rektora.
2. Przewodniczący lub – w zastępstwie przewodniczącego – upoważniony przez niego członek Forum otwiera posiedzenie, kieruje obradami i zamyka posiedzenie.
3. Posiedzenia Forum odbywają się w formie stacjonarnej lub z zastosowaniem form porozumiewania się na odległość.
4. Posiedzenia Forum odbywają się co najmniej dwa razy w roku akademickim.
5. W posiedzeniach Forum mogą uczestniczyć władze rektorskie, kanclerskie oraz inne osoby zaproszone przez przewodniczącego.

 

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
 
prof. dr hab. Piotr Stepnowski, czł. koresp. PAN

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku82.17 KB
Ostatnia modyfikacja: 
piątek, 3 lutego 2023 roku, 13:48
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło