fbpx Zarządzenie nr 9/K/22 Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 3 sierpnia 2022 roku zmieniające zarządzenie nr 10/K/21 Kanclerza UG w sprawie przyznawania i korzystania z miejsc w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 9/K/22
Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
3 sierpnia 2022 roku
zmieniające zarządzenie nr 10/K/21 Kanclerza UG w sprawie przyznawania i korzystania z miejsc w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
sobota, 1 października 2022 roku

Na podstawie § 147 ust. 2 pkt 7 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (ze zm.) – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1. W Regulaminie przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia nr 10/K/21 Kanclerza UG z dnia 2 września 2021 roku wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 11:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Studenci, którzy otrzymali miejsca w domu studenckim, przyznane przez UKK mają prawo do wprowadzenia się odpłatnie na 3 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego (odpłatność dobowa zgodnie z obowiązującym cennikiem). Przydział miejsca ważny jest przez 5 dni od otrzymania przydziału.”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Osoby, które otrzymały miejsca w domu studenckim przyznane przez UKK po terminie określonym w § 4 ust. 5, zostają dopisane do listy elektronicznej i są zobowiązane do wprowadzenia się w ciągu 3 dni od daty przydziału miejsca.”,
c) dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Odpłatność za osoby, które powiadomią administrację o późniejszym terminie zakwaterowania, naliczana będzie od dnia otrzymania przydziału.”;
 
2) w § 16:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Mieszkaniec domu studenckiego, którego skierowanie straciło ważność winien opuścić dom studencki w ciągu 14 dni zgodnie z ust. 3 niniejszego paragrafu lub złożyć podanie o zgodę na pozostanie w akademiku.”,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Najpóźniej w dniu opuszczenia domu studenckiego mieszkaniec zobowiązany jest do rozliczenia się ze stanu wcześniej zajmowanego pokoju i z pobranego sprzętu oraz uregulowania ewentualnych należności. Termin zdania pokoju należy uzgodnić wcześniej z administracją domu studenckiego. jednak musi on wypadać na dzień urzędowania administracji.”;
 
3) § 17 otrzymuje brzmienie:
㤠17.
W trakcie kwaterowania pracownik administracji wspólnie z mieszkańcem określa stan pokoju i jego wyposażenie. Ewentualne uwagi zostają zapisane w karcie pokoju. Fakt zakwaterowania studenta administracja potwierdza wydaniem Karty Mieszkańca.”;
 
4) w § 20 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W przypadku, gdy występują uzasadnione przesłanki, administracja domów studenckich wraz z przedstawicielami Samorządu Studentów UG dokonuje sprawdzenia stanu pokoi i  ich wyposażenia. Niezależnie od tych przeglądów administracja domów studenckich jest uprawniona do komisyjnego dokonania lustracji pokoju podczas nieobecności mieszkańca pod względem zabezpieczenia przeciwpożarowego, sprawdzenia urządzeń technicznych oraz zabezpieczenia ogólnego, po uprzednim poinformowaniu mieszkańca pokoju z wyprzedzeniem 7 dni. Termin 7 dni nie ma zastosowania w przypadku sytuacji związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa.”;
 
5) w § 22 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Osoby otrzymujące przydział z tzw. rezerwy Rektora na podstawie złożonego wniosku nanoszone są przez Dział Domów Studenckich na listę, która przesyłana jest do administracji. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1d (Wniosek na wakacje) do niniejszego regulaminu.”;
 
6) w § 23 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Osoby, które nie otrzymały przydziału na okres wakacji mają prawo pozostać w akademiku do dnia zakończenia podstawowej sesji egzaminacyjnej w danym roku akademickim lub do terminu obrony pracy dyplomowej, pod warunkiem dostarczenia stosownego zaświadczenia z dziekanatu np. o terminie obrony pracy licencjackiej lub magisterskiej, w przeciwnym razie mają obowiązek wykwaterowania się z dniem zakończenia roku akademickiego.”;
 
7) § 26 otrzymuje brzmienie:
㤠26.
W przypadku zamieszkiwania w domu studenckim przez pełen miesiąc obowiązuje opłata miesięczna, natomiast w przypadku zamieszkiwania od 5 dnia miesiąca obowiązuje opłata dobowa naliczana za każdy dzień pobytu w każdym z akademików. Wyjątek stanowi opłata za październik, za który należy dokonać opłaty z góry od dnia przydziału miejsca bez względu na rzeczywistą ilość dni pobytu w październiku (wliczane są także dni ewentualnej rezerwacji miejsca tj. zgłoszenia wcześniej w administracji domu studenckiego uzasadnionego opóźnienia w zakwaterowaniu).”;
 
8) w § 28 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Studenci zagraniczni nieposiadający karty Polaka lub karty pobytu oraz osoby niebędące studentami UG, które otrzymały zgodę UKK na zamieszkanie w domu studenckim, przy zakwaterowaniu zobowiązane są do wpłacenia kaucji zwrotnej, płatnej z góry w wysokości jednomiesięcznej opłaty za miejsce w danym domu studenckim. Opłatę uiszcza się w administracji właściwego domu studenckiego lub na konto UG (wymagany jest opis czego dotyczy wpłata).”.
 
2. Ujednolicony tekst Regulaminu przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2.

1. W Regulaminie mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia nr 10/K/21 Kanclerza UG z dnia 2 września 2021 roku wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 3:
a) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) Przyjmowania gości w swoim pokoju mieszkalnym, nie więcej niż 5 osób. Osoby odwiedzające mieszkańca domu studenckiego zobowiązane są do podania imienia i nazwiska mieszkańca, do którego przychodzą w odwiedziny, okazania pracownikowi portierni swojego dowodu tożsamości w celu odnotowania przybycia w książce gości. Za właściwe zachowanie się osoby odwiedzającej na terenie domu studenckiego odpowiada mieszkaniec pokoju, którego jest ona gościem.”,
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Organizowania imprez okolicznościowych, od 6 osób, pod warunkiem wcześniejszego uzyskania pisemnej zgody administracji danego domu studenckiego oraz ustalenia wspólnie z administracją miejsca i terminu imprezy. Za sprzątanie pomieszczenia, w którym odbywać się będzie impreza okolicznościowa odpowiada jej organizator (mieszkaniec), natomiast administracja domu studenckiego zobowiązana jest po zakończeniu imprezy do odbioru stanu pomieszczenia i spisania ewentualnych szkód. Koszt strat zobowiązany jest pokryć organizator imprezy. Mieszkaniec odpowiedzialny jest za właściwe zachowanie zaproszonych przez siebie gości, których liczba w przypadku imprezy zorganizowanej nie może przekroczyć 30 osób.”,
c) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Przyjmowania gości w pokoju studenckim (za zgodą współmieszkańców), odpłatnie po 22:00 , a w weekendy po godzinie 24:00 (zgodnie z obowiązującym cennikiem).”,
d) pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) Uczestniczenia w życiu domu studenckiego i współdecydowania o wszystkich sprawach dotyczących życia i funkcjonowania domu studenckiego.”,
e) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) Zgłaszania bezpośrednio swoich uwag dotyczących administrowania domem studenckim do Kierownika Działu Domów Studenckich.”;
 
2) w §4 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12)     Okazywania karty mieszkańca i legitymacji studenckiej lub dowodu osobistego na żądanie pracownika portierni, administracji domów studenckich.”;
 
3) w § 5:
a) ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Korzystanie z prowizorycznych urządzeń elektrycznych służących do przygotowywania i podgrzewania potraw i wody oraz grzałek nurkowych (zgodę na sporadyczne użytkowanie grzejników i kuchenek może wydać wyłącznie administracja domów studenckich).”,
b) dodaje się pkt 13 w brzmieniu”
„13) Wejście na teren akademika osób nie będących mieszkańcami, pod wpływem upojenia alkoholowego.”.
 
2. Ujednolicony tekst Regulaminu mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego uwzględniający zmiany, o których mowa w ust. 1, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3.

W Procedurze windykacji zaległych opłat za zamieszkanie w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego, stanowiącej załącznik nr 3 do zarządzenia nr 10/K/21 Kanclerza UG z dnia 2 września 2021 roku, załącznik nr 2 (Pismo o cofnięcie przydziału miejsca w domu studenckim) otrzymuje brzmienie, jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.

 

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2022 roku.

 

 

 

z upoważnienia
Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego
 
Zastępca Kanclerza
ds. Infrastruktury i Administracji
mgr Leszek Fiertek
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 25 sierpnia 2022 roku, 11:40
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło