fbpx Zarządzenie nr 10/R/22 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 14 stycznia 2022 roku w sprawie udostępniania informacji publicznej przez Uniwersytet Gdański | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 10/R/22
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
14 stycznia 2022 roku
w sprawie udostępniania informacji publicznej przez Uniwersytet Gdański

Status aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie: 
piątek, 14 stycznia 2022 roku

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 478 ze zm.) oraz § 34 ust. 2 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 r. (ze zm.) – zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

1. Uniwersytet Gdański, zwany dalej „Uniwersytetem”, udostępnia informację publiczną na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2176 ze zm.), zwanej dalej „Ustawą”, oraz w niniejszym zarządzeniu.
2. Dostęp do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w Ustawie oraz w przepisach odrębnych.

 

§ 2.

Udostępnianie informacji publicznej będącej w posiadaniu Uniwersytetu następuje w drodze:
1) ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Uniwersytetu (https://bip.ug.edu.pl);
2) zamieszczenia na stronie internetowej Uniwersytetu (https://ug.edu.pl);
3) wyłożenia lub wywieszenia w miejscach ogólnie dostępnych na terenie Uniwersytetu.

 

§ 3.

1. Informacja, która nie została udostępniona w sposób określony w § 2 pkt 1-3, podlega udostępnieniu na wniosek skierowany do Rektora. Wzór wniosku określa załącznik do niniejszego zarządzenia.
2. Jeżeli informacja publiczna, której udostępnienia dotyczy wniosek, została uprzednio udostępniona w sposób określony w § 2 pkt 1-3, pracownik Uniwersytetu właściwy ze względu na zakres obowiązków jedynie powiadamia wnioskodawcę o sposobie jej udostępnienia, w szczególności wskazując ścieżkę dostępu w Biuletynie Informacji Publicznej lub na stronie internetowej Uniwersytetu, w tym odnośnik do publikacji lub kolejność zakładek.
3. Jeżeli informacja publiczna może zostać udostępniona niezwłocznie, pracownik Uniwersytetu, o którym mowa w ust. 2, udostępnia ją w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku. Przez formę pisemną udostępnienia informacji publicznej rozumie się również przesłanie informacji w postaci elektronicznej – za pośrednictwem poczty elektronicznej lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
 
§ 4.
 
1. Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, z zastrzeżeniem § 10.
2. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie 14 dni, licząc od daty złożenia wniosku, najpóźniej w ostatnim dniu upływającego terminu pracownik Uniwersytetu właściwy ze względu na zakres obowiązków powiadamia wnioskodawcę o przyczynie opóźnienia i wskazuje nowy termin, w którym informacja zostanie udostępniona, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
 
§ 5.
 
1. Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem, zaś w przypadku, w którym środki techniczne nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie wskazanej we wniosku, pracownik Uniwersytetu właściwy ze względu na zakres obowiązków powiadamia o tym wnioskodawcę, wskazując w jakiej formie informacja może być udostępniona.
2. Jeżeli w terminie 14 dni od daty powiadomienia wnioskodawcy o okolicznościach wskazanych w ust. 1 wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji publicznej w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.

 

§ 6.

1. W przypadku gdy wnioskodawca żąda udostępnienia informacji przetworzonej w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt l Ustawy, jest zobowiązany do wykazania szczególnie istotnego interesu publicznego.
2. W przypadku gdy w treści wniosku o udostępnienie informacji przetworzonej wnioskodawca nie wykazał szczególnie istotnego interesu publicznego, pracownik Uniwersytetu właściwy ze względu na zakres obowiązków powiadamia wnioskodawcę w formie pisemnej o konieczności wykazania szczególnie istotnego interesu publicznego celem uzyskania informacji przetworzonej.
3. Jeżeli w terminie 14 dni od daty powiadomienia wnioskodawcy o okolicznościach wskazanych w ust. 2 wnioskodawca nie wykaże szczególnie istotnego interesu publicznego, Rektor albo osoba przez niego upoważniona, działająca w imieniu Rektora, wydaje decyzję o odmowie udostępnienia informacji przetworzonej.
 
§ 7.
 
1. Każdy wniosek o udostępnienie informacji publicznej złożony w formie pisemnej rejestruje się w rejestrze wniosków o udostępnienie informacji publicznej prowadzonym przez Biuro Organizacji w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).
2. Pracownik Biura Organizacji, do którego zakresu obowiązków należy prowadzenie rejestru, o którym mowa w ust. 1, odpowiada za:
 
1) kontrolę terminowości załatwienia zarejestrowanych wniosków;
2) niezwłoczne przekazanie wniosku zgodnie z zarządzeniem, o którym mowa w § 8 ust. 1.

 

§ 8.

1. Po zarejestrowaniu wniosku Rektor lub osoba przez niego upoważniona zarządza przekazanie wniosku, w zależności od zakresu żądanych informacji, do:
 
1) pracownika właściwego do załatwienia wniosku – wskazanego zgodnie z jego zakresem obowiązków;
2) jednostki organizacyjnej właściwej do załatwienia wniosku – wskazanej zgodnie z zadaniami jednostki.
 
2. W przypadku gdy zakres informacji żądanych w jednym wniosku dotyczy różnych jednostek organizacyjnych, wówczas Rektor lub osoba przez niego upoważniona wyznacza jednostkę lub pracownika w celu zebrania i udostępnienia informacji we współdziałaniu z innymi jednostkami i pracownikami.
 
§ 9.
1. Projekt odpowiedzi na wniosek akceptuje kierownik jednostki organizacyjnej, odpowiadającej za przygotowanie projektu lub w której jest zatrudniony pracownik przygotowujący projekt. Kopię odpowiedzi przekazuje się pracownikowi Biura Organizacji odpowiedzialnemu za prowadzenie rejestru, o którym mowa w § 7 ust. 1.
2. Do odpowiedzi na wniosek, w związku z której udzieleniem doszło do przetworzenia danych osobowych, należy dołączyć informację o treści: „Uniwersytet Gdański informuje, iż klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych przetwarzanych w związku z kierowanym do Uniwersytetu wnioskiem o dostęp do informacji publicznej, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Uniwersytetu pod adresem internetowym: https://bip.ug.edu.pl/.”.

 

§ 10.

1. Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Jeżeli wytworzenie informacji publicznej wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów, dopuszcza się pobranie od wnioskodawcy opłaty w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
3. W razie wystąpienia konieczności pobrania opłaty:
 
1) w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku powiadamia się wnioskodawcę o konieczności wniesienia opłaty w związku z udostępnieniem informacji publicznej;
2) wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia może:
 
a) uiścić opłatę – wówczas żądana informacja publiczna jest udostępniana wnioskodawcy po przygotowaniu odpowiedzi na wniosek;
b) zmienić wniosek o udostępnienie informacji publicznej – wówczas zmieniony wniosek rozpatruje się ponownie;
c) wycofać wniosek o udostępnienie informacji publicznej – wówczas wniosek nie podlega dalszemu rozpatrywaniu.
 
§ 11.
1. Decyzję o odmowie udzielenia informacji publicznej lub o umorzeniu postępowania o udzielenie informacji publicznej podpisuje Rektor lub osoba przez niego upoważniona, działająca w imieniu Rektora.
2. Przed podpisaniem decyzji, o których mowa w ust. 1, projekt decyzji wymaga każdorazowo akceptacji radcy prawnego Uniwersytetu.

 

§ 12.

Traci moc zarządzenie nr 48/R/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie udostępniania informacji publicznej przez Uniwersytet Gdański.

 

§ 13.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
 
prof. dr hab. Piotr Stepnowski

Załączniki

Ostatnia modyfikacja: 
poniedziałek, 17 stycznia 2022 roku, 10:40
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Alicja Pyskło