Zarządzenie nr 93/R/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 15 października 2014 rokuw sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego administracji Uniwersytetu Gdańskiego
Na podstawie art. 66 ust 2 pkt 4 i art. 83 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 ze zm.) oraz § 40 ust. 1 i § 144 Statutu UG, zarządza się, co następuje:
§ 1
W strukturze organizacyjnej administracji Uniwersytetu Gdańskiego w pionie Prorektora ds. Studenckich tworzy się Biuro Studia Radiowego.
§ 2
W Regulaminie organizacyjnym administracji UG stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/R/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 22 stycznia 2014 roku ze zm. wprowadza się następujące zmiany:
1. § 32 otrzymuje brzmienie:
„Do jednostek organizacyjnych administracji centralnej podległych Prorektorowi ds. Studenckich należy: Akademickie Centrum Kultury Alternator, Gazeta Uniwersytecka, Biuro Rekrutacji, Biuro Obsługi Studentów Zagranicznych, Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych, Biuro Parlamentu Studentów, Biuro Studia Radiowego, Samodzielne Stanowisko ds. Współpracy z Organizacjami Studenckimi.”
2. Dodaje się § 38a w brzmieniu:
„Biuro Studia Radiowego:
- Koordynuje funkcjonowanie studenckiego radia MORS (Mega Otwartego Radia Studenckiego UG).
- Współpracuje z wydziałami UG, a w szczególności z Instytutem Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa.
- Zapewnia maksymalne wykorzystanie studia radiowego przez podmioty do tego predystynowane – m.in. studenckie zespoły muzyczne, teatralne, koła naukowe itp.
- Zapewnia dostępność studia radiowego do celów edukacyjnych i naukowych zgodnie z ustaleniami z wydziałami UG, a w szczególności z Instytutem Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa.
- Zapewnia należyte zabezpieczenie i wykorzystywanie aparatury studia radiowego, w tym reżyserki dźwięku, studia nagrań, studia emisyjnego, serwerowni oraz stanowisk komputerowych i montażowych.
- Współpracuje z innymi ośrodkami naukowymi w zakresie edukacji dziennikarskiej i badań medialnych.
- Współpracuje z regionalnymi mediami, instytucjami kulturalnymi, biznesem w celu rozwoju oferty edukacyjnej studia radiowego, wykorzystania jego potencjału biznesowego i zwiększenia rozpoznawalności marki Mega Otwartego Radia Studenckiego (MORS).
- Inicjuje przedsięwzięcia mogące spopularyzować zarówno MORS jak i UG poza kanałem internetowym.
- We współpracy z dziekanami oraz Biurem Promocji popularyzuje działalność statutową Uniwersytetu Gdańskiego.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek