Zarządzenie nr 11/R/15 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 9 lutego 2015 rokuw sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego administracji Uniwersytetu Gdańskiego
Na podstawie art. 66 ust 2 pkt 4 i art. 83 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 ze zm.) oraz § 40 ust. 1 i § 144 Statutu UG, zarządza się, co następuje:
§ 1
W strukturze organizacyjnej administracji Uniwersytetu Gdańskiego w pionie Prorektora ds. Nauki wprowadza się następujące zmiany:
1) likwiduje się Biuro Rozwoju Kadr i Badań Naukowych oraz Biuro Współpracy z Zagranicą,
2) tworzy się Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą, w skład którego wchodzą:
1) Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych,
2) Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą.
§ 2
W Regulaminie organizacyjnym administracji UG stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/R/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 22 stycznia 2014 roku wprowadza się następujące zmiany:
1) § 21otrzymuje brzmienie:
„Jednostki administracji centralnej podległe Prorektorowi ds. Nauki to: Biuro Wymiany Zagranicznej Erasmus, Biuro Zarządzania Krajowymi Projektami Naukowymi, Centrum Transferu Technologii, Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą, Stanowisko Pracy ds. Patentowych”;
2) skreśla się § 22 i 23;
3) dodaje się § 26a w brzmieniu:
„Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą:
W skład Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą wchodzą:
- Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych,
- Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą,
Głównym zadaniem Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą jest:
1. Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych:
1) Koordynuje prace związane z rozwojem kadry naukowej;w zakresie formalności związanych z przygotowaniem wniosków o nadanie stopnia/tytułu naukowego, interpretacji prawnej przepisów związanych z awansem naukowym, konsultacji z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centralną Komisją ds. Stopni i Tytułów, indeksami cytowań oraz innymi danymi bibliometrycznymi, a także: przygotowaniem dyplomów doktora i doktora habilitowanego, dyplomu doktora honoris causa oraz udzielaniem przez Prorektora ds. Nauki stypendiów i urlopów naukowych.
2) Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi i koordynuje działania związane z wnioskowaniem o przyznanie środków na działalność badawczą obejmującą dużą infrastrukturę badawczą, działalność statutową, projekty badawcze dla młodych naukowców itp.
3) Opracowuje wytyczne i wspomaga administracyjnie jednostki organizacyjne w sprawach związanych z procedurą zawierania umów o wykonywanie prac badawczych.
4) Obsługuje system POLON i wprowadza dane w obszarze „stopnie i tytuły naukowe.
5) Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi przy wprowadzaniu danych niezbędnych do parametryzacji.
6) Współpracuje z Biblioteką UG w zakresie związanym z publikacjami naukowymi oraz dostosowaniem istniejącej bazy publikacji do aktualnych potrzeb sprawozdawczych.
7) Uczestniczy w przygotowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących badań naukowych oraz stopni i tytułów naukowych.
8) Współpracuje z Centrum Transferu Technologii w zakresie komercjalizacji wyników badań.
9) Prowadzi obsługę organizacyjną i biurową Senackiej Komisji ds. Badań Naukowych i Współpracy z Zagranicą oraz Senackiej Komisji Rozwoju Kadr Naukowych.
2. Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą:
1) Prowadzi sprawy związane z wyjazdami służbowymi za granicę pracowników i doktorantów oraz wykonawców projektów spoza Uczelni, a także z przyjazdami zaproszonych gości zagranicznych w ramach programów i projektów finansowanych ze środków krajowych i międzynarodowych w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.
2) Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi w tworzeniu bazy zagranicznych ośrodków naukowych, w których mogą być realizowane projekty badawcze oraz staże naukowe.
3) Wspomaga jednostki organizacyjne w przygotowaniu umów w zakresie dwustronnej współpracy naukowej.
4) Udostępnia informacje o stypendiach zagranicznych, możliwościach i warunkach wyjazdu oraz sporządza kosztorysy wyjazdów.
5) Weryfikuje i wysyła dokumenty dotyczące stypendiów i staży naukowych dla pracowników w ramach ofert Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW).
6) Prowadzi sprawy związane z realizacją staży naukowo-badawczych cudzoziemców stypendystów Rządu RP, kierowanych przez Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej MNiSW.
7) Ewidencjonuje dokumentację związaną z umowami i porozumieniami o współpracy naukowej zawieranymi przez Uczelnię z ośrodkami nauki za granicą.
8) Prowadzi ewidencję zgłoszonych wniosków oraz wydatków związanych z finansowaniem wymiany osobowej i realizacją projektów naukowych w zakresie dwustronnej współpracy naukowej wynikającej z umów międzynarodowych, koordynowanej przez MNiSW.”
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2015 roku.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Kopia do wydruku | 139.54 KB |