Uchwała nr 14/13 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 28 marca 2013 rokuw sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na stacjonarne i niestacjonarne studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2013/2014
Na podstawie art. 196 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 z późn. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego określa następujące zasady i tryb przyjmowania na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2013/2014:
§ 1
Na studia doktoranckie może być przyjęta osoba, która posiada tytuł magistra lub tytuł równorzędny.
§ 2
1. Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na poszczególne studia doktoranckie w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat UG, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej.
2. Limity przyjęć na poszczególne studia określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek Dziekana, Rektor może zwiększyć limit przyjęć.
§ 3
Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.
§ 4
1. Przyjęcie kandydatów na I rok studiów doktoranckich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami mogą być: opinia pisemna opiekuna pracy magisterskiej, opinia pisemna przyszłego opiekuna naukowego/promotora pracy doktorskiej, list polecający, rozmowa kwalifikacyjna, egzamin pisemny lub ustny z wybranych dziedzin, dotychczasowe wyniki studiów, dotychczasowe osiągnięcia naukowe i zawodowe, list motywacyjny, bądź też wszystkie z wymienionych form jednocześnie.
2. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne studia doktoranckie, ustalone przez Senat UG, na wniosek rady jednostki organizacyjnej, określa załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 5
1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są liczone w skali punktowej.
2. O przyjęciu na studia na podstawie postępowania określonego w ust. 1, decyduje liczba uzyskanych punktów.
3. Kandydat, który uzyskał 0 punktów w postępowaniu rekrutacyjnym nie może zostać przyjęty na studia doktoranckie. Szczegółowe zasady rekrutacji na poszczególne studia doktoranckie mogą określać wyższy minimalny próg punktowy warunkujący przyjecie na studia .
§ 6
1. Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia doktoranckie na zasadach określonych w art. 43 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym z późn. zm. oraz Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz.U. Nr 190, poz. 1406 z późn. zm.).
2. Od osób wymienionych w ust. 1 wymagany jest dyplom ukończenia studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany, zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem studiów magisterskich (jednolitych bądź drugiego stopnia).
§ 7
1. Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie winni złożyć w tekturowej teczce następujące dokumenty:
1) podanie o przyjęcie na studia doktoranckie (formularz dostępny na stronie internetowej UG;
2) życiorys;
3) odpis dyplomu ukończenia studiów lub zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim;
4) kserokopię dowodu osobistego, poświadczoną przez komisję rekrutacyjną;
5) 3 kolorowe fotografie o wymiarze
6) inne dokumenty określone przez jednostkę prowadzącą studia doktoranckie zgodnie z załącznikiem nr2.
2. Kandydaci mogą złożyć inne dokumenty ich zdaniem istotne w procesie rekrutacji.
§ 8
Termin i miejsce składania dokumentów określają Dziekani poszczególnych wydziałów.
§ 9
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powoływana w trybie określonym przez Statut.
2. Za uczestnictwo w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Rektora.
§ 10
Przedstawiciele samorządu doktorantów mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy, na zasadach określonych przez Dziekanów poszczególnych wydziałów.
§ 11
1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji,
2) przyjmowanie dokumentów,
3) przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
4) podejmowanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia doktoranckie,
5) zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego (zawiadomienie o nieprzyjęciu na studia należy wysłać listem poleconym natomiast o przyjęciu listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru).
2. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 11 ust. 3.
3. Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.
§ 12
1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
2. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są ogłaszane w postaci list wywieszanych w miejscu urzędowania komisji rekrutacyjnych. Mogą być równocześnie zamieszczane w formie elektronicznej na stronie internetowej Uniwersytetu Gdańskiego.
3. Kandydaci mają prawo, w obecności członka komisji, do wglądu do dokumentów swojego postępowania rekrutacyjnego w terminie trzech dni od daty wywieszenia listy zakwalifikowanych kandydatów, w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten należy podać do wiadomości kandydatów.
§ 13
1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata sporządza się protokół. Protokół zawiera wykaz uzyskanych punktów z postępowania rekrutacyjnego.
2. Protokół oraz decyzje podpisuje przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
§ 14
Po zakończeniu postępowania komisja rekrutacyjna sporządza:
1) listę alfabetyczną oraz rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym,
2) alfabetyczną listę kandydatów przyjętych na studia doktoranckie wraz z punktacją z postępowania rekrutacyjnego oraz z protokołem z postępowania rekrutacyjnego przekazuje do Działu Kształcenia w terminie do 7 dni od sporządzenia.
§ 15
1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej przysługuje odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia doktoranckie. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia doktoranckie określonych niniejszą uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
2. Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną ds. Studiów Doktoranckich powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu UG.
§ 16
Decyzje w sprawie odwołań podejmuje Rektor, po rozpatrzeniu wniosku Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich. Decyzja Rektora jest ostateczna.
§ 17
Niestacjonarne studia doktoranckie są odpłatne. Zasady odpłatności określa Senat UG, zaś ich wysokość Rektor UG.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.
Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Limity przyjęć | 96.91 KB |
Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne studia doktoranckie | 732.46 KB |
Kopia do wydruku | 368.05 KB |