Załącznik do Zarządzenia Rektora UG nr 38/R/07

REGULAMIN
PRZYZNAWANIA NAGRÓD REKTORA
DLA STUDENTÓW UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO

§ 1

Studentowi Uniwersytetu Gdańskiego prorektor ds. studenckich może przyznać nagrodę pieniężną za:
1. osiągnięcia naukowe lub wyniki w nauce; średnia ocen z ostatniego roku studiów powinna mieścić się w pierwszej dziesiątce lub w pierwszych 10 – 15 % studentów danego wydziału (kierunku),
2. działalność w studenckim ruchu naukowym, kulturalnym lub sportowym.

§ 2

Nagroda rektora może zostać przyznana studentowi, który spełnił warunki określone w § 1 oraz zaliczył rok studiów w terminie przewidzianym Regulaminem studiów UG.

§ 3

Nagroda rektora nie może zostać przyznana studentowi, który:
- został ukarany karą dyscyplinarną,
- powtarza rok (semestr) studiów
- zaliczył rok studiów w terminie poprawkowym.

§ 4

1. Ustanawia się nagrody I stopnia i nagrody II stopnia.
2. Wysokość nagrody I stopnia ustala corocznie prorektor ds. studenckich. Nie może ona przekraczać 35 % minimalnego zasadniczego wynagrodzenia asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 grudnia 2006 roku w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz.U. nr 251, poz. 1852 z późn. zm.).
3. Wysokość nagrody II stopnia stanowi równowartość 2/3 wysokości nagrody I stopnia.

§ 5

1. Wnioski o nagrody Rektora składają:
- dziekani wydziałów (dyrektorzy kolegiów),
- upoważnieni przez dziekana kierownicy jednostek organizacyjnych wydziału.
2. Prawo do złożenia wniosku mają również organy samorządu studenckiego oraz organizacje studenckie. Wniosek powinien być poprzedzony stosowną uchwałą.

§ 6

Wnioski o nagrody Rektora należy składać do Prorektora ds. Studenckich w terminie do 31 sierpnia danego roku.