Załącznik do Zarządzenia Rektora UG nr 38/R/07
REGULAMIN
PRZYZNAWANIA NAGRÓD REKTORA
DLA STUDENTÓW UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO
§ 1
Studentowi Uniwersytetu Gdańskiego prorektor ds. studenckich może przyznać nagrodę pieniężną za:
1. osiągnięcia naukowe lub wyniki w nauce; średnia ocen z ostatniego
roku studiów powinna mieścić się w pierwszej dziesiątce lub w pierwszych
10 – 15 % studentów danego wydziału (kierunku),
2. działalność w studenckim ruchu naukowym, kulturalnym lub sportowym.
§ 2
Nagroda rektora może zostać przyznana studentowi, który spełnił warunki określone w § 1 oraz zaliczył rok studiów w terminie przewidzianym Regulaminem studiów UG.
§ 3
Nagroda rektora nie może zostać przyznana studentowi, który:
- został ukarany karą dyscyplinarną,
- powtarza rok (semestr) studiów
- zaliczył rok studiów w terminie poprawkowym.
§ 4
1. Ustanawia się nagrody I stopnia i nagrody II stopnia.
2. Wysokość nagrody I stopnia ustala corocznie prorektor ds.
studenckich. Nie może ona przekraczać 35 % minimalnego zasadniczego
wynagrodzenia asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 grudnia 2006 roku w
sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń
związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej
(Dz.U. nr 251, poz. 1852 z późn. zm.).
3. Wysokość nagrody II stopnia stanowi równowartość 2/3 wysokości nagrody I stopnia.
§ 5
1. Wnioski o nagrody Rektora składają:
- dziekani wydziałów (dyrektorzy kolegiów),
- upoważnieni przez dziekana kierownicy jednostek organizacyjnych wydziału.
2. Prawo do złożenia wniosku mają również organy samorządu
studenckiego oraz organizacje studenckie. Wniosek powinien być
poprzedzony stosowną uchwałą.
§ 6
Wnioski o nagrody Rektora należy składać do Prorektora ds. Studenckich w terminie do 31 sierpnia danego roku.