Uchwała nr 31/17 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 25 maja 2017 rokuzmieniająca uchwałę nr 27/07 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego w sprawie wprowadzenia Regulaminu Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
Na podstawie § 35 ust. 4 Statutu Uniwersytetu z dnia 8 czerwca 2006 roku (ze zm.), uchwala się, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Senatu UG stanowiącym załącznik do uchwały nr 27/07 z dnia 26 kwietnia 2007 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Senatu Uniwersytetu Gdańskiego (ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Zawiadomienie o posiedzeniu Senatu, pisemne lub za pomocą poczty elektronicznej, powinno być doręczone członkom Senatu i osobom zasiadającym w nim z głosem doradczym, nie później niż pięć dni przed posiedzeniem. Członkowie Senatu i osoby zasiadające w nim z głosem doradczym zgłaszają do Biura Organizacji i Legislacji adresy e-mail, pod które mają być kierowane zawiadomienia o posiedzeniu Senatu. Zawiadomienie dokonane pod ostatnim znanym Biuru Organizacji i Legislacji adresem e-mail uważa się za skuteczne.”;
2) w § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Senat obraduje oraz podejmuje uchwały na posiedzeniach, z wyjątkiem przypadków określonych w § 16a.”;
3) po § 16 dodaje się § 16a w brzmieniu:
„§ 16a.
- W przypadkach niecierpiących zwłoki lub z innych ważnych powodów, Rektor może zarządzić podjęcie przez Senat uchwały w trybie głosowania za pomocą poczty elektronicznej.
- Projekt uchwały głosowanej w trybie określonym w ust. 1 powinien posiadać pisemne uzasadnienie.
- Głosowanie w trybie określonym w ust. 1 jest wyłączone w sprawach wymagających zachowania wymogu tajności, w sprawach zmiany Statutu oraz w sprawach wyborczych.
- W przypadku głosowania za pomocą poczty elektronicznej projekt uchwały jest przesyłany członkom Senatu w formie pisemnej lub na wskazane przez nich adresy
- e-mail.
- Rektor przesyłając członkom Senatu projekt uchwały z prośbą o głosowanie w trybie określonym w ust. 1:
1) uzasadnia konieczność głosowania w tym trybie;
2) określa termin do którego można głosować.
- Członkowie Senatu zgłaszają do Biura Organizacji i Legislacji adresy e-mail, z których będą oddawane ich głosy. Głos oddany z takiego adresu e-mail uważa się za głos oddany przez członka Senatu.
- Po zapoznaniu się z projektem uchwały i jego uzasadnieniem, członek Senatu ze swojego adresu e-mail wysyła informację na adres organizacyjny@ug.edu.pl, czy oddaje głos za uchwałą, głos przeciw uchwale czy wstrzymuje się od głosu.
- Wynik głosowania nad uchwałą za pomocą poczty elektronicznej ustala Kierownik Biura Organizacji i Legislacji lub w razie jego nieobecności inna osoba wskazana przez Rektora. Wynik głosowania jest przedstawiany członkom Senatu w formie protokołu na kolejnym zwyczajnym posiedzeniu Senatu. Na wniosek członka Senatu udostępniana jest imienna lista głosujących wraz z informacją, czy członek Senatu oddał głos za uchwałą, przeciw uchwale czy wstrzymał się od głosu.”;
4) w § 17 ust. 4, 8 i 10 oraz w § 19 ust. 1 słowa „Dział Organizacyjny” zastępuje się słowami „Biuro Organizacji Legislacji”.
§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
z upoważnienia
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
Prorektor ds. Nauki
i Współpracy z Zagranicą
prof. dr hab. Piotr Stepnowski
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Kopia do wydruku | 332.25 KB |