Zarządzenie nr 18/R/13 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 5 lutego 2013 rokuw sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego
Na podstawie art. 66 ust. 2 pkt 4 i art. 83 ustawy z dnia 27lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 z późn. zm.) oraz § 40 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego zarządza się, co następuje:
§ 1
W strukturze organizacyjnej administracji Uniwersytetu Gdańskiego:
- w nazwie stanowiska Zastępcy Kanclerza do spraw Inwestycji i Remontów słowa „Inwestycji i Remontów” zamienia się słowem „Technicznych”;
- likwiduje się Dział Inwestycji i Remontów;
- tworzy się Centrum Inwestycji i Remontów podporządkowane Kanclerzowi;
- tworzy się Samodzielną Sekcję Głównego Energetyka i Automatyka podporządkowaną Zastępcy Kanclerza ds. Technicznych;
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej, dotychczas podporządkowane Rektorowi, podporządkowuje się Zastępcy Kanclerza ds. Technicznych,
- Dział Pracowniczych Spraw Socjalno-Bytowych, dotychczas podporządkowany Kanclerzowi, podporządkowuje się Zastępcy Kanclerza ds. Administracyjnych,
- Dział Zarządzania Nieruchomościami, dotychczas podporządkowany Zastępcy Kanclerza ds. Administracyjnych, podporządkowuje się Zastępcy Kanclerza ds. Technicznych.
§ 2
W Regulaminie Organizacyjnym z dnia 30 grudnia 2008 roku, którego ujednolicony tekst stanowi załącznik do zarządzenia Rektora UG nr 1/R/13 z dnia 8 stycznia 2013 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego:
1) § 10 otrzymuje następujące brzmienie:
„1.Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych oprócz obowiązków wynikających z przepisów ogólnych związanych z pełnieniem funkcji kierowniczej, sprawuje nadzór i kontrolę oraz organizuje pracę w podległym mu pionie.
2. Do szczegółowego zakresu obowiązków i odpowiedzialności na stanowisku należy:
1) Organizowanie, nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych służbowo pracowników.
2) Ustalanie i aktualizowanie zakresu obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień dla podległych pracowników.
3) Zapewnienie utrzymania w należytym stanie wszelkiego rodzaju dokumentacji i akt dotyczących działalności podporządkowanych jednostek organizacyjnych.
4) Nadzór i kontrola nad ścisłym i terminowym wykonaniem decyzji na podstawie zarządzeń i obowiązujących przepisów.
5) Administrowanie obiektami Uczelni oraz rzeczowymi składnikami majątku uczelni ze szczególnym uwzględnieniem ich zabezpieczenia.
6) Zabezpieczenie prawidłowości prowadzenia gospodarki transportowo-zaopatrzeniowej Uczelni.
7) Nadzór nad eksploatacją domów studenckich oraz nad sprawami związanymi z kwaterowaniem w tych domach.
8) Nadzór nad gospodarowaniem zakładowym funduszem świadczeń socjalnych
8) Ponoszenie odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwo przeciwpożarowe w podporządkowanych jednostkach organizacyjnych.
9) Zastępowanie Kanclerza w określonym zakresie działania oraz na jego polecenie.
10)Przygotowywanie planów działania podległych jednostek oraz sporządzanie sprawozdań z ich działalności.
3. Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych odpowiada za:
1) zabezpieczenie warunków organizacyjnych niezbędnych dla prowadzenia prawidłowej i zgodnej z przepisami działalności UG w podległych jednostkach.
2) wydatkowanie przyznanych funduszy zgodnie z przepisami.
3) legalność, zasadność, gospodarność i celowość składanych oświadczeń i podejmowanych decyzji wynikających z uprawnień Zastępcy Kanclerza. ds. Administracyjnych w zakresie określonym odpowiednimi przepisami oraz regulaminem organizacyjnym administracji UG.
4. Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych uprawniony jest do:
1) Podejmowania decyzji i przeprowadzania bieżących kontroli nad działalnością podległego mu pionu.
2) Realizacji uprawnień wynikających z posiadanego pełnomocnictwa oraz odrębnych pełnomocnictw udzielonych przez Kanclerza.
3) Podpisywania wszystkich dokumentów finansowych i innych związanych z działalnością podległego mu pionu oraz innych dokumentów, do których podpisywania upoważniony zostanie na podstawie pełnomocnictw Kanclerza UG.”;
2) § 11 otrzymuje następujące brzmienie:
„1.Zastępca Kanclerza ds. Technicznych oprócz obowiązków wynikających z przepisów ogólnych związanych z pełnieniem funkcji kierowniczej, sprawuje nadzór i kontrolę oraz organizuje pracę w podległym mu pionie.
2. Do szczegółowego zakresu obowiązków i odpowiedzialności na stanowisku należy:
1) Organizowanie, nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych służbowo pracowników.
2) Ustalanie i aktualizowanie obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień podległych pracowników.
3) Zapewnienie utrzymania w należytym stanie wszelkiego rodzaju dokumentacji i akt dotyczących wykonywanej działalności.
4) Sprawowanie kontroli nad gospodarką energetyczną Uczelni.
5) Właściwe zabezpieczenie bezawaryjnej i ciągłej gotowości eksploatacyjnej maszyn, urządzeń i budynków.
6) Zarządzanie nieruchomościami w zakresie planowania celów i sposobów realizacji dotyczących rozwoju nieruchomości oraz zachowania ich w stanie niepogorszonym.
7) Ponoszenie odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwo przeciwpożarowe w podporządkowanym pionie.
8) Zastępowanie Kanclerza UG w określonym zakresie działania oraz na jego polecenie.
9) Przygotowywanie planów działania podległych jednostek oraz sporządzanie sprawozdań z ich działalności.
3. Zastępca Kanclerza UG ds. Technicznych uprawniony jest do:
1) Podejmowania decyzji w sprawach dotyczących podległego mu pionu.
2) Realizacji uprawnień wynikających z posiadanego pełnomocnictwa oraz odrębnych pełnomocnictw udzielonych przez Kanclerza UG.
3) Podpisywania wszystkich dokumentów finansowych i innych związanych z działalnością podległego pionu oraz innych dokumentów, do których podpisywania upoważniony zostanie na podstawie pełnomocnictw Kanclerza UG.”;
3) § 21 otrzymuje następujące brzmienie:
„Kanclerzowi podlegają bezpośrednio następujące jednostki organizacyjne administracji:
1) Zastępca Kanclerza do spraw Administracyjnych,
2) Zastępca Kanclerza do spraw Technicznych,
3) Zastępca Kanclerza - Kwestor,
4) Biuro Kanclerza,
5) Biuro Promocji,
6) Centrum Inwestycji i Remontów:
- Sekcja Inwestycji,
- Sekcja Remontów.
7) Dział Zamówień Publicznych,
8) Dział Zarządzania Kadrami,
9) Samodzielna Sekcja do spraw Ubezpieczeń,
10)Samodzielne Stanowisko Pracy do spraw Rozliczeń.”;
4) § 22 otrzymuje następujące brzmienie:
„Zastępcy Kanclerza do spraw Administracyjnych podlegają bezpośrednio następujące jednostki organizacyjne administracji:
1) Archiwum UG,
2) Dział Administracji i Transportu:
- Sekcja ds. Administracyjno-Technicznych Obiektów,
- Sekcja ds. Transportu.
3) Dział Studenckich Spraw Socjalnych,
4) Dział Pracowniczych Spraw Socjalno-Bytowych,
5) Straż Uniwersytecka,
6) Ośrodek Konferencyjno-Szkoleniowy UG w Leźnie.”;
5) § 23 otrzymuje następujące brzmienie:
„Zastępcy Kanclerza do spraw Technicznych podlegają bezpośrednio następujące jednostki organizacyjne administracji:
-
Dział Zarządzania Nieruchomościami,
-
Samodzielna Sekcja Głównego Energetyka i Automatyka,
-
Samodzielna Grupa Remontowa,
-
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej.”
6) Dodaje się § 55 a w brzmieniu:
„Centrum Inwestycji i Remontów:
1. Ogólne zadania jednostki:
1) Realizuje bieżącą działalność Uczelni w zakresie gospodarki remontowej i inwestycyjnej oraz rozwoju.
2) Nadzoruje inwestycje budowlane realizowane przez Uczelnię.
3) Organizuje współpracę z przedsiębiorstwami zapewniającymi Uczelni realizację potrzeb inwestycyjnych, remontowych i konserwacyjnych w trybie wykonawstwa zleconego.
4) Opracowuje plany remontów i inwestycji.
5) Współdziała z Działem Administracji i Transportu w zakresie zapewnienia właściwego stanu technicznego instalacji i urządzeń energetycznych, gazowych, odgromowych, wentylacyjnych, hydrantowych i alarmowych.
6) Przygotowuje, realizuje i rozlicza europejskie projekty inwestycyjne od zaprogramowania do upływu rękojmi na roboty budowlane.
2. Zadania Sekcji Inwestycji:
1) Przygotowuje, kontroluje i nadzoruje procesy inwestycyjne w ramach projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, środków własnych i innych źródeł.
2) Realizuje projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w zakresie rzeczowym i finansowym oraz współpracuje z koordynatorami projektów, instytucjami zarządzającymi, wdrażającymi, pośredniczącymi i finansującymi.
3) Przygotowuje założenia, wytyczne oraz uzgodnienia z użytkownikami do opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej budynków z uwzględnieniem aktualnych przepisów.
4) Przygotowuje informacje do prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją projektu.
5) Uczestniczy w przygotowaniu planów inwestycji.
6) Nadzoruje sprawy związane z eksploatacją i konserwacją instalacji i systemów w nowych obiektach.
7) Bierze udział w pracach związanych z przygotowaniem wniosków o dofinansowanie inwestycji.
8) Kontroluje prawidłowość realizacji rzeczowej i rozliczeń finansowych inwestycji, w szczególności pod względem zgodności z harmonogramem rzeczowo-finansowym inwestycji.
9) Przyjmuje, ewidencjonuje, gromadzi i udostępnia dokumentację techniczną obiektów oraz dokumentację projektów, o których mowa w pkt 1), w zakresie ich realizacji (archiwum).
10) Sporządza sprawozdania z poniesionych nakładów finansowych dla potrzeb władz Uczelni i jednostek finansujących, w tym wnioski o płatność.
11) Uczestniczy w odbiorach technicznych obiektów oraz przygotowuje dokumentację dotyczącą ich włączenia do składników majątkowych Uniwersytetu Gdańskiego.
12) Kontroluje przestrzeganie przepisów i zasad BHP oraz ochrony ppoż. w trakcie realizacji prac inwestycyjnych.
13) Przeprowadza komisyjne przeglądy obiektów Uniwersytetu Gdańskiego w celu określenia ich stanu technicznego.
14) Współpracuje w szczególności z Działem Zamówień Publicznych oraz kontrolami zewnętrznymi.
3. Zadania Sekcji Remontów:
1) Uczestniczy w opracowaniu planów remontów obiektów dydaktycznych i domów studenckich.
2) Przygotowuje założenia, wytyczne oraz uzgodnienia z użytkownikami do opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontów kapitalnych i bieżących budynków z uwzględnieniem aktualnych przepisów.
3) Nadzoruje sprawy związane z eksploatacją, konserwacją i bieżącymi remontami, w tym instalacji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, wentylacyjnych i elektrycznych i teletechnicznych.
4) Zapewnia prawidłowe funkcjonowanie central telefonicznych.
5) Przygotowuje, kontroluje i nadzoruje remonty budynków istniejących.
6) Kontroluje prawidłowość rozliczeń finansowych remontów i eksploatacji oraz prowadzi rejestr ich kosztów.
7) Uczestniczy w odbiorach technicznych obiektów.
8) Przyjmuje, ewidencjonuje, gromadzi i udostępnia dokumentację techniczną obiektów(archiwum).
9) Bierze udział w rozliczaniu środków finansowych na remonty oraz sporządza sprawozdania z poniesionych nakładów.
10) Uczestniczy w komisyjnych przeglądach obiektów Uniwersytetu Gdańskiego w celu określenia ich stanu technicznego.
11) Kontroluje przestrzeganie przepisów i zasad BHP oraz ochrony ppoż. w trakcie realizacji prac remontowych.”
7) Skreśla się § 67.
8) Dodaje się § 67 b w brzmieniu;
„Samodzielna Sekcja Głównego Energetyka i Automatyka
-
Zapewnia nadzór nad istniejącą infrastrukturą techniczną sieci elektroenergetycznych, ciepłowniczych i urządzeń energetycznych w celu utrzymania ciągłości ruchu, zabezpieczenia dostaw mediów oraz zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia.
-
Sprawuje nadzór nad prawidłową i racjonalną eksploatacją urządzeń energetycznych będących własnością UG (sieci, linie energetyczne, transformatory, urządzenia klimatyzacyjne, wentylacyjne, instalacje elektryczne, sterownicze, zabezpieczające odgromowe i przepięciowe alarmowe) zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami technicznymi oraz przepisami prawa.
-
Opiniuje wszystkie podłączenia do sieci energetycznych i przełączenia ruchowe w sieci wszystkich rodzajów mediów, będących własnością bądź eksploatowanych przez UG a wykonywane przez firmy zewnętrzne.
-
Planuje i analizuje koszty zużycia energii elektrycznej oraz cieplnej, prowadzi monitoring zużycia wszystkich mediów energetycznych.
-
Planuje i wdraża przedsięwzięcia energetyczne w celu osiągnięcia wymiernego efektu ekonomicznego związanego z ograniczeniem wielkości strat energii i zużycia energii.
-
Monitoruje i rejestruje dobowe i miesięczne przebiegi zużycia energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu w celu wyboru optymalnej taryfy cenowej dla poszczególnych czynników energetycznych.
-
Prowadzi negocjacje cen i opłat z dostawcami mediów oraz dokonuje aktualizacji zawartych umów, nadzoruje przygotowanie opisów przedmiotu zamówienia do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) do postępowań przetargowych w zakresie zadań Sekcji, zgonie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póżn. zm.).
-
Określa warunki techniczne podłączenia do sieci energetycznych UG, aktualizuje i ustala stawki oraz opłaty za wszystkie media dla kontrahentów i najemców mieszkań socjalnych.
-
Nadzoruje i monitoruje prawidłowość pracy i wskazań urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych oraz przestrzega terminów ich legalizacji.
-
Dokonuje merytorycznego sprawdzenia faktur za media, rejestruje dane w programie ,,uran” w ścisłej współpracy z Działem Administracji i Transportu, opisuje i rozdziela koszty wspólne zgodnie z wytycznymi Kwestora.
-
Współpracuje z Urzędem Regulacji Energetyki, Zakładami Energetycznymi oraz innymi organizacjami technicznymi w pozyskiwaniu nowych rozwiązań i źródeł energii odnawialnych, wytwarzanej w skojarzeniu z wytwarzaniem ciepła oraz zakupu energii na rynku energii bądź od innych wytwórców energii.
-
Współpracuje z innymi jednostkami organizacyjnymi UG przy przygotowywaniu opisu przedmiotu zamówienia do SIWZ do postępowania przetargowego w zakresie bieżącej eksploatacji, serwisu, konserwacji oraz drobnych napraw sieci elektroenergetycznej, urządzeń wentylacji i klimatyzacji.
-
Współpracuje z pozostałymi komórkami organizacyjnymi UG w zakresie planowania i rozwoju, inwestycji i remontów, bieżącej eksploatacji, serwisu i konserwacji.
-
Dostarcza dane techniczne i wielkości mocy oraz planowanych i rzeczywistych zużyć energii i mediów do projektowania nowych obiektów budowlanych.
-
Współpracuje z firmami zewnętrznymi przy tworzeniu i uzgadnianiu dokumentacji technicznej nowych inwestycji, urządzeń energetycznych i systemów automatyki.
-
Kompletuje i przechowuje dokumentację powykonawczą i schematy instalacji energetycznych.
-
Sprawdza stan techniczny systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych w budynkach UG oraz nastawy regulatorów w węzłach cieplnych i regulację systemów wentylacji i klimatyzacji we współpracy z gwarantem i serwisem urządzeń energetycznych.
-
Nadzoruje i sprawdza prawidłowość wykonania zleconych prac objętych zadaniami jednostki.
-
Przygotowuje zawiadomienia dla zainteresowanych stron o planowanych przerwach eksploatacyjnych i remontowych w dostawie czynników, w celu dobrej współpracy oraz uniknięcia kar w związku z ewentualnie poniesioną stratą.
-
Koordynuje prace elektryczne poprzez pisemne wydawanie poleceń pracy, przygotowanie i dopuszczenie do prac elektrycznych w rozdzielniach, przełączanie sieci energetycznej zgodnie z uzgodnioną instrukcją ruchu sieciowego.
-
Analizuje i opracowuje plany oszczędności energii i kosztów eksploatacji oraz przygotowuje dane do sprawozdań GUS.”
§ 3
Ujednolicony tekst Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Regulamin organizacyjny administracji UG - Tekst ujednolicony | 419.72 KB |
Kopia do wydruku | 813.83 KB |