Zarządzenie nr 7/R/12 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 15 lutego 2012 rokuw sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (utworzenie Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem)
z dnia
15 lutego 2012 rokuNiniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła:
Na podstawie art. 66 ust. 2 pkt 4 i art. 83 ustawy z dnia 27lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) oraz § 40 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego zarządza się, co następuje:
§ 1
W strukturze organizacyjnej administracji Uniwersytetu Gdańskiego tworzy się Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem podporządkowane bezpośrednio Rektorowi.
§ 2
Do Regulaminu Organizacyjnego Administracji UG dodaje się § 38a w brzmieniu:
„Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zarządzania Ryzykiem:
- Cyklicznie identyfikuje oraz weryfikuje zewnętrzne i wewnętrzne ryzyko związane z osiąganiem celów Uniwersytetu, dotyczące zarówno działania całej organizacji, jak i prowadzonych przez Uczelnię poszczególnych projektów.
- Określa cele działalności jednostek organizacyjnych Uczelni dla potrzeb procesu zarządzania ryzykiem we współpracy z kierownikami jednostek, Działem Organizacyjnym oraz komitetem audytu.
- Określa dla każdego rozpoznanego ryzyka mierniki spełniające cechy mierzalności i terminowości.
- Wdraża założenia projektu zarządzania ryzykiem.
- Wspomaga działania kierowników jednostek organizacyjnych w zakresie identyfikacji i analizy ryzyka, które może wpłynąć na zdolność tych jednostek do realizacji ustalonych dla nich celów i zadań.
- Weryfikuje i projektuje nowe ilościowe i jakościowe mierniki ryzyka oraz je monitoruje.
- Wskazuje źródła danych, z których będą pobierane informacje o aktualnych wielkościach mierników oraz osoby odpowiedzialne za ich wprowadzanie do systemu informatycznego (bazy danych).
- Tworzy mechanizmy raportujące zmiany zdefiniowanych mierników ryzyka w okresach dłuższych niż rok.
- Tworzy i prowadzi zbiorczy rejestr rodzajów ryzyk występujących w UG.
- Opracowuje propozycje reakcji na ryzyko strategiczne.
- Analizuje istniejące oraz opracowuje nowe procedury reagowania na każde nowo rozpoznane ryzyko uznane za istotne dla zarządzania Uniwersytetem;
- Prowadzi pełna ewidencję procesu zarządzania ryzykiem.
- Monitoruje politykę zarządzania ryzykiem i dokonuje jej aktualizacji.
- Okresowo weryfikuje regulacje wewnętrzne dotyczące ryzyka pod kątem celów kontroli zarządczej.
- Podnosi w Uniwersytecie świadomość problematyki zarządzania ryzykiem.
- Uczestniczy w przygotowaniu raportu o stanie kontroli zarządczej w zakresie zarządzania ryzykiem.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Kopia do wydruku | 150.78 KB |
Ostatnia modyfikacja:
środa, 19 grudnia 2018 roku, 13:45Data publikacji:
środa, 22 lutego 2012 roku, 8:02 Treść ostatnio zmodyfikowana przez:
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz